جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شبکه گردشگری دریایی در بنادر گیلان راه اندازی می شود

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ مرداد ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین چراغی عصر چهارشنبه در حاشیه لایروبی بندر آستارا در جمع خبرنگاران افزود: مرکز گردشگری دریایی در گام نخست در بندر انزلی و در مراحل بعدی در بندرهای چمخاله و آستارا ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه زیر ساخت های این شبکه توسط بخش دولتی و سازمان بنادر و دریانوردی فراهم خواهد شد، اضافه کرد: مرکز گردشگری دریایی در بندر انزلی با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.
چراغی اظهار کرد: پس از پایان شبکه گردشگری در طول ساحل های گیلان، یک خط منظم کشتی‌رانی بین بندرهای باکو و انزلی و به دنبال آن بین بندرهای باکو و آستارا ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر ظرفیت های تجاری بندرهای گیلان باید از توان گردشگری آنها نیز استفاده کرد، ادامه داد: گردشگری دریایی و سفرهای دریایی در تولید ثروت و اشتغال‌زایی اهمیت زیادی دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه طی ۲ ماه آینده، ۲ دستگاه جرثقیل به مجموعه فعلی تجهیزات بندر تجاری آستارا اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت هر کدام از این جرثقیل ها ۱۵ هزار تن است و توانایی تخلیه و بارگیری کالاهایی که توسط کشتی‌ها در دریای خزر جابه‌جا می‌شود را دارا هستند.
چراغی ظرفیت نهایی تخلیه و بارگیری کالا در انزلی را ۱۷ میلیون تن عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم حجم واردات، صادرات و ترانزیت کالا در این بندر به میزان مورد نظر افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: با انجام اقدامات زیر ساختی نظیر لایروبی بندر آستارا، در نیمه دوم سال جاری ظرفیت بندر آستارا تا یک میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.
بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی پیش بینی و طراحی شده است که بعد از تکمیل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و ۲ میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

گردشگری دریایی شبکه گردشگری دریایی در بنادر گیلان راه اندازی می شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *