جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سه قطب گردشگری استان اردبیل تقویت می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۴ آبان ۱۳۹۸

نادر فلاحی روز شنبه در جلسه بررسی برنامه‌های معاونت گردشگری گفت: قطب مغان شامل شهرستان‌های اصلاندوز، بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی، قطب سبلان شامل شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل، نیر و سرعین و قطب باغرو شامل شهرستان‌های نمین، کوثر و خلخال است.

وی با بیان اینکه این قطب‌بندی محور برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در حوزه گردشگری خواهد بود، افزود: نظم‌دهی به برنامه‌ها و توجه به جاذبه‌ها و قابلیت‌های هر قطب متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی و جغرافیایی استا از اهداف این طرح است.

فلاحی گفت: با توجه به قابلیت‌های کم‌نظیر گردشگری استان اردبیل بویژه در بخش روستایی، در برنامه‌های جدید روستاها محور برنامه‌ریزی‌ها و تعریف رویدادها خواهند بود و از جمله توسعه اقتصاد روستا با نگاهی به بوم‌گردی‌ مورد تاکید است.

او با اشاره به میزبانی کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم در سال ۲۰۲۰، افزود: این رویداد فرصت مطلوبی جهت معرفی قابلیت روستاها و جاذبه‌های بیشمار واقع در زندگی روستایی و عشایری اردبیل است ، در سال آینده جشنواره کوچ عشایر نیز فرصتی برای معرفی قابلیت‌های قطب مغان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی را سیاست دیگر اداره کل دانست و اظهارداشت: تقویم گردشگری استان با مشارکت تمامی معاونت‌ها تدوین شده و با برنامه‌ریزی منظم نسبت به معرفی جاذبه‌ها در قالب رویدادهای متنوع اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا ، استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

گردشگری سه قطب گردشگری استان اردبیل تقویت می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *