جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سفر به مشهد با قطار، همراه با خودروی شخصی!

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ فروردین ۱۳۹۸

از وقتی که خودروهای شخصی به وسیله های حمل و نقل مردم پیوست و استفاده از آن هم همه گیر شد، تمایل بسیاری از مردم به استفاده از قطار و یا هواپیما کمتر شد. البته همچنان خرید بلیط قطار و یا هواپیما مخاطبین خود را دارد و عده کثیری از مردم به استفاده از وسیله های حمل و نقلی عمومی می پردازند، اما هنوز هم هستند عده ای که تمایل دارند در هر سفری خودرویشان را به همراه ببرند.

بلیط قطار سفر به مشهد با قطار، همراه با خودروی شخصی!

شاید بپرسید چگونه و چطور؟ خب پاسخ به سوال شما را در ادامه در مسیر قطار تهران مشهد و حمل خودرو با قطار در این راه بیان خواهیم کرد.
چگونه خودرو را با قطار به همراه ببریم؟
اگر تابحال به حمل خودرو با قطار نپرداخته اید باید بگوییم که انجام این فرایند بسیار ساده است. همانطور که برای خودتان به خرید بیلط قطار می پردازید، می توانید برای خودروی خود نیز مانند یک فرد بلیط قطار تهیه نمایید. برای خرید بلیط قطار راه های مختلفی پیش روی شماست. برای مثال می توانید به دفاتر فیزیکی فروش بلیط قطار مراجعه نماید و یا از سایت raja.ir برای بلیط قطار خودرو اقدام نمائید.
البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که تنها از سایت و یا دفاتر فیزیکی فروش شرکت رجا می توانید برای خرید بلیط قطار خودرو اقدام نمائید.

خودرو در قطار سفر به مشهد با قطار، همراه با خودروی شخصی!

شرایط مورد نیاز برای حمل خودرو با قطار چیست؟
در حمل خودرو با قطار شرایط خاصی وجود دارد که باید حتما از آنها اطلاع داشته باشید تا در سفر خود با خودروی شخصی در قطار با مشکل مواجه نشوید. توصیه می کنیم که در صورت تمایل به حمل خودرو با قطار، حتما موارد زیر را مد نظر قرار دهید.
۱. در صورتی که قصد حمل خودرو با قطار را دارید، می توانید حین خرید بلیط برای خودتان، بلیط خودرو را نیز تهیه کنید. اما حداکثر تا ۳ ساعت پیش از زمان حرکت قطار حتما باید بلیط خود را تهیه کرده باشید.
۲. در فرایند خرید بلیط قطار برای خودرو، علاوه بر قیمت بلیط قطار، مبلغی هم به عنوان حق بیمه از شما اخذ می شود. مبلغ حق بیمه هم مقدار ثابتی نیست و با توجه به نوع خودروی شما، متغیر است.
۳. اگر قصد دارید تا خودرویتان را به راه آهن تحویل بدهید، حتما بلیط را به نام خودتان تهیه نمایید. همچنین حتما مدارک شناسایی و سند خودرو را نیز به همراه داشته باشید.
۴. برای تحویل خودرو باید تا یک ساعت پیش از حرکت قطار در ایستگاه حاضر شده و ماشین خود را تحویل بدهید.
۵. توصیه می شود که هرگونه وسایل اضافی را از درون خودرویتان بردارید و تنها لاستیک زاپاس و جک را ماشین بگذارید. شرکت های ریلی مسئولیتی در قبال وسایل موجود در خودرو شما قبول نمی کنند.
۶. از جمله نکات ایمنی که در حین تحویل خودرو به ایستگاه باید در نظر داشته باشید این است که باک خودرویتان بنزین زیادی نداشته باشد و حتما سر باطری ها در مبدا جدا شوند.
موارد گفته شده از جمله مهمترین نکاتی است که در حین حمل خودرو با قطار باید حتما رعایت کنید. اما برویم به سراغ سوال اصلی! هزینه حمل خودرو با قطار تهران مشهد چقدر است؟

قطار سفر به مشهد با قطار، همراه با خودروی شخصی!

قیمت حمل خودرو با قطار از تهران
در ادامه لیست قیمتی از هزینه حمل خودرو با قطار را نیز برای شما آورده ایم. قیمت هایی که در ادامه ذکر شده اند، نرخ هایی است که مصوب سال ۱۳۹۷ اند. سعی کرده ایم تا از مبدا تهران به مقاصد مهم کشور قیمت ها را در اختیار شما بگذاریم.
مبدا مقصد قیمت بلیط
تهران اهواز ۱۵۲,۷۵۰ تومان
تهران مشهد ۲۳۶,۰۰۰ تومان
تهران تبریز ۱۰۷,۷۵۰ تومان
تهران شیراز ۱۴۹,۴۰۰ تومان
تهران یزد ۹۱,۶۵۰ تومان
تهران کرمان ۱۵۴,۴۰۰ تومان
تهران زاهدان ۱۹۵,۵۰۰ تومان
قیمت بلیط در مسیر رفت و برگشت یکسان است، اما اگر بلیط خود را به صورت دو طرفه تهیه نمایید، از مقداری تخفیف هم برخوردار خواهید شد. همچنین در ادامه قیمت حمل خودرو با قطار از مبدا مشهد را هم برای شما آورده ایم، چراکه مشهد یکی از شلوغترین مقاصد گردشگری کشور است و از بسیاری شهرهای کشور به این مقصد مسافران بسیاری وجود دارد. قیمت هایی هم که در ادامه آورده ایم همگی مربوط به تعرفه سال ۱۳۹۷ هستند.
مبدا مقصد قیمت بلیط
مشهد اهواز ۲۳۵,۰۰۰ تومان
مشهد تهران ۱۴۹,۴۰۰ تومان
مشهد تبریز ۲۲۵,۵۰۰ تومان
مشهد شیراز ۲۱۵,۵۰۰ تومان
مشهد یزد ۱۰۹,۴۰۰ تومان
مشهد کرمان ۱۰۹,۴۰۰ تومان
بر اساس اعلام شرکت مسافربری رجا در صورتی که راه آهن پس از ۲۴ ساعت خودرو را تحویل ندهد، ۵۰ درصد و در صورتی که بیش از آن به طول بیانجامد، تمام کرایه حمل خودرو با قطار بازگشت داده می شود.

خرید بلیط سفر به مشهد با قطار، همراه با خودروی شخصی!

نکات مهم در حین حمل خودرو با قطار
• صاحبان خودرو صفر کیلومتر ویا شماره نشده هنگام تحویل خودرو باید برگه خرید خودرو را ارائه کنند.
• در صورتیکه خودروی شما سازمانی است باید برگه معرفی از سازمان را هم ارائه دهید.
• اگر خودروی شما به هر دلیل به موقع به مقصد نرسد می توانید برای دریافت ۵۰ درصد از هزینه بلیط قطار اقدام نمائید.
• در حین رسیدن به مقصد تا ۲۴ ساعت امکان استفاده رایگان از پارکینگ را دارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حامد

    مطالبتون خوبه
    اما اگر نیروی عکاس ندارید با یه سرچ ساده از گوگل میتونید عکس ایرانی بزارید
    بعنوان مثلا برام جالب بود ببینم شرایط حمل خودرو به چه شکل است

    ۱۵ مرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • بلیط قطار

    مطلب خیلی خوبی بود
    قیمت بلیط قطار حمل خودرو برای تبریز چقدر هست؟

    ۹ خرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد