رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ خرداد ۱۳۹۸

سـایـت پـرواز پاراگلایدر امـامـزاده هـاشـم تهران

لینک این مطلب کپی شد!

سـایـت پـرواز پاراگلایدر امـامـزاده هـاشـم یکی از سایتهای معروف در نزدیکی شهر تهران است که بسیاری از علاقمندان به رشته ورزشی پاراگلایدر سـایـت پـرواز پاراگلایدر امـامـزاده هـاشـم را به عنوان اولین سایت های خود برای پرواز انتخاب می‌کنند. در جاده هراز، پس از عبور از آبعلی به گردنه‌ای می‌رسیم به نام امامزاده هاشم. اغلب خلبانان زبده و با تجربه سـایـت پـرواز پاراگلایدر امـامـزاده هـاشـم را برای پرواز انتخاب می‌کنند. مسیر امامزاده تا آنتن برای خلبانانی که خواهان تمرین در پروازهایی با مسافت طولانی هستند، بسیار مناسب است.
چتربال سواری یا پاراگلایدینگ (به انگلیسی: Paragliding) یک ورزش تفریحی و رقابتی مخاطره آمیز است. در هنگام پرواز، خلبان آن پروازی با ویژگی‌هایی مثل سبک وزنی و پرواز آزاد را به‌طور همزمان با یک چتربال (به انگلیسی: Paraglider) که در واقع نوعی بادپر است تجربه می‌کند.
پرواز می‌تواند به چند شکل آغاز شود. در روش اول خلبان با سرعت در جهت مخالف باد می‌دود و چتر را پشت سر خود می‌کشد. برخورد باد به زیر چتر آن را به اهتزاز درمی‌آورد و نهایتاً موجب به پرواز درآمدن خلبان می‌شود. اگر باد شدیدتر باشد گاهی خلبان ابتدا در جهت مخالف می‌ایستد (به اصطلاح ریورز یا ضربدری گفته می‌شود) تا باد چتربال را از زمین جدا کند و سپس برگشته و شروع به دویدن می‌کند تا از زمین جدا شود. این روش‌ها معمولاً در نواحی کوهستانی انجام می‌شود تا خلبان بتواند از تفاوت ارتفاعش با زمین پست‌تر نیز برای تداوم مدت پرواز استفاده کند.
در روش دوم که معمولاً در نواحی پست استفاده می‌شود، خلبان به کمک یک وسیله دیگر کشیده می‌شود تا به ارتفاع مناسب برسد (معمولاً زیر ۳۰۰۰ پا) و بعد خود را از طنابی که توسط آن کشیده شده جدا می‌کند و مستقلاً پرواز می‌کند.
چرخ زدن در میان زمین و آسمان. ورزشی بی‌نهایت لذت‌بخش و البته هبجان‌انگیز. گلایدر یا به قول حرفه‌ای‌ها پاراگلایدر، طرفدارانی خاصی دارد و به تبع هزینه‌های خاص‌تری را نیز در پی دارد.
به محلی که در آن پرواز انجام می‌شود، به اصطلاح سایت می‌گویند. اهالی این ورزش بسته به نوع پروازی که می‌خواهند انجام دهند، سایت خاصی را برمی‌گزینند. پرواز ترمال در این سایت به وفور انجام می‌شود ولی در بعد از ظهرهای تابستان، پرواز ترمو دیواره که گاه ساعت‌ها به طول می‌انجامد، بسیار پیشنهاد می‌شود. پروازهای فرا منطقه‌ای نیز در این سایت به راحتی انجام‌پذیر است.
تا به حال چند نفر از پرندگان با تجربه در این سایت موفق به طی مسافت هایی به شرح ذیل شده اند:
مسیر امامزاده تا رودهن ( علی عطارد )
امامزاده تا آسور ( علیرضا اثناعشری )
امامزاده _ سربندان ( رضا آریا )
نحوه دسترسی
مسیر پیاده روی

از اواسط آبان ماه به علت بارش برف با ده دقیقه پیاده روی می توان به بالای سایت رسید .
مسیر خودروی شخصی
تمامی جاده به غیر از مسافت خیلی کوتاهی آسفالت است . دسترسی به این سایت با هر نوع خودرویی امکان پذیر است.
آدرس : امامزاده هاشم ، ۶۵ کیلومتری جاده هراز، بعد از تونل، پشت مهمانسرا

سـایـت پـرواز پاراگلایدر امـامـزاده هـاشـم تهران
سـایـت پـرواز پاراگلایدر امـامـزاده هـاشـم تهران سـایـت پـرواز پاراگلایدر امـامـزاده هـاشـم تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا
باشگاه خبرنگاران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *