رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ خرداد ۱۳۹۸

سـایـت پـرواز پاراگلایدر آبـسـرد تهران

لینک این مطلب کپی شد!

سـایـت پـرواز پاراگلایدر آبـسـرد با طبیعت زیبایی که دارد سایت بسیار مناسبی برای علاقمندان به پرش با پاراگلایدر به شمار می رود اما دوری آن از شهر تهران باعث شده است تا مراجعین کمتری داشته باشد؛ در زمستان نیز یخبندان سـایـت پـرواز پاراگلایدر آبـسـرد امکان دسترسی به آن سخت و تقریبا غیر ممکن می‌شود. سـایـت پـرواز پاراگلایدر آبـسـرد یکی از بهترین سایتهای پروازی اطراف تهران محسوب می شود؛ بلند شدن از ارتفاع ۵۰۰ متری و ۷۰۰ متری در این منطقه امکان پذیر است . وجود دشت وسیعی در روبروی سـایـت پـرواز پاراگلایدر آبـسـرد زیبایی منطقه را دو چندان کرده است .
چتربال سواری یا پاراگلایدینگ (به انگلیسی: Paragliding) یک ورزش تفریحی و رقابتی مخاطره آمیز است. در هنگام پرواز، خلبان آن پروازی با ویژگی‌هایی مثل سبک وزنی و پرواز آزاد را به‌طور همزمان با یک چتربال (به انگلیسی: Paraglider) که در واقع نوعی بادپر است تجربه می‌کند.
پرواز می‌تواند به چند شکل آغاز شود. در روش اول خلبان با سرعت در جهت مخالف باد می‌دود و چتر را پشت سر خود می‌کشد. برخورد باد به زیر چتر آن را به اهتزاز درمی‌آورد و نهایتاً موجب به پرواز درآمدن خلبان می‌شود. اگر باد شدیدتر باشد گاهی خلبان ابتدا در جهت مخالف می‌ایستد (به اصطلاح ریورز یا ضربدری گفته می‌شود) تا باد چتربال را از زمین جدا کند و سپس برگشته و شروع به دویدن می‌کند تا از زمین جدا شود. این روش‌ها معمولاً در نواحی کوهستانی انجام می‌شود تا خلبان بتواند از تفاوت ارتفاعش با زمین پست‌تر نیز برای تداوم مدت پرواز استفاده کند.

سـایـت پـرواز پاراگلایدر آبـسـرد تهران
در روش دوم که معمولاً در نواحی پست استفاده می‌شود، خلبان به کمک یک وسیله دیگر کشیده می‌شود تا به ارتفاع مناسب برسد (معمولاً زیر ۳۰۰۰ پا) و بعد خود را از طنابی که توسط آن کشیده شده جدا می‌کند و مستقلاً پرواز می‌کند.
معمولا در این سایت پروازهای ترمال و ترمو دیواره انجام گرفته و به ندرت نیز پرواز دینامیک صورت می گیرد. البته آبسرد سایت مسافت است و شروع پروازهای مسافت از این سایت صورت می گیرد. رکورد مسافت در این سایت نیز در دست سلمان امیری میباشد که موفق به یک پرواز ۹۰ کیلومتری (رفت و برگشت) شده است .
نحوه دسترسی
مسیر خودروی شخصی

تمامی جاده از دماوند تا ده چنار شرق آسفالت است و فقط مسیری که به سمت دریاچه تار می رود خاکی است . برای رسیدن به بالای این سایت وجود خودرو دو دیفرانسیل الزامی است . با خودروی سواری نیز می توان بالا رفت که عموما ترجیح می دهند این کار را انجام ندهند . در سایت آبسرد با بارش اولین برف سنگین مسیر برای عبور و مرور خودرو ها بسته می شود .
آدرس : آبسرد ، ۱۰ کیلومتر بعد از گیلاوند ، ده چنار

سـایـت پـرواز پاراگلایدر آبـسـرد تهران سـایـت پـرواز پاراگلایدر آبـسـرد تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *