رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

سریع‌ترین راه مهاجرت به آلمان برای ایرانیان

اشتراک گذاری

کشور آلمان می‌تواند مقصد مناسبی برای تمام کسانی باشد که رویای زندگی در اروپا را دارند. آلمان به عنوان قطب اقتصادی و صنعتی اروپا و یکی از مهم‌ترین قدرت‌های جهانی از شرایط خوبی برخوردار است. امنیت اجتماعی، هزینه‌های پایین زندگی، خدمات گسترده دولتی و… از جمله دلایل اصلی مهاجرت به آلمان به حساب می‌آیند.
تمام کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند دوست دارند تا با انواع روش‌های مهاجرت و البته سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان آشنا شوند. خوشبختانه روش‌های زیادی برای مهاجرت به آلمان و دریافت ویزای آن وجود دارد. اما بااین‌حال ما در این مقاله تصمیم داریم تا سریع‌ترین راه مهاجرت به آلمان برای ایرانیان را به شما توضیح دهیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

مهاجرت به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

کشور آلمان یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید. ازآنجایی‌که اکثر دانشگاه‌های این کشور دولتی هستند در نتیجه تحصیل در آن‌ها تقریباً رایگان است و فقط مبلغی حدود ۲۵۰ یورو برای ثبت‌نام از دانشجویان دریافت می‌شود. مهاجرت تحصیلی به آلمان هموار سریع‌ترین راه مهاجرت به آلمان برای ایرانیان است. رشته‌هایی مانند اقتصاد، مهندسی علوم پایه، حقوق و دانشگاه‌های هامبولت برلین، فریه برلین، دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ دانشگاه و لودویگ ماکسیمیلیان از جمله گزینه‌های بسیار پرطرفدار در بین دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آیند.
ازآنجایی‌که کشور آلمان در زمینه تحصیل و آموزش سابقه بسیار خوب و طولانی دارد بنابراین استانداردهای آموزشی در این کشور بسیار بالا است و دانشجویان برای پذیرفته شدن در رشته‌های تحصیلی بهترین دانشگاه‌های این کشور باید حتماً رزومه قوی داشته باشند. اغلب رشته‌هایی که در این کشور ارائه می‌شود به زبان آلمانی هستند. اما با این حال برخی دیگر از رشته‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند که برای پذیرفته شدن در آن دانشجویان به مدرک زبان آلمانی احتیاجی نخواهند داشت.
با این حال پیشنهاد می‌شود که حتماً برای زندگی کردن در این کشور، دانشجویان تا حد متوسطی به زبان آلمانی مسلط شوند. یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان این است که پیوند دانشگاه با محیط شغلی برقرار است. به گونه‌ای که دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن در رشته خود به آسانی می‌توانند از فرصت‌های استخدامی استفاده کنند. از طرفی دیگر آن‌ها در طول دوران تحصیل خود می‌توانند به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و مهارت‌های شغلی مفیدی آموزش ببینند.

مهاجرت کاری به آلمان

سریع‌ترین راه مهاجرت به آلمان برای ایرانیان روش دیگری به نام مهاجرت کاری به آلمان است. با دریافت مجوز کاری برای استخدام در این کشور می‌توانید به راحتی به آلمان مهاجرت کرده و حتی ویزای آلمان را دریافت کنید. خوشبختانه اقتصاد و بازار کار آلمان از ثبات بسیار خوبی برخوردار است و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است.
به همین خاطر برای دریافت ویزای کاری آلمان رقابت بسیار زیادی وجود دارد. زیرا این کشور سیاست‌های جدید مهاجرتی را اتخاذ کرده است که فقط به نیروی کار ماهر و متخصص مجوز کار می‌دهد. بنابراین افراد متقاضی مهاجرت کاری به آلمان باید حتماً از مهارت‌ها و توانایی‌های شغلی خوبی در رشته خود بهره‌مند باشند.
از آنجایی که شهروندان کشورهای جهان سوم به آلمان بسیار مهاجرت می‌کنند، این کشور به عنوان سرزمین فرصت‌ها برای مهاجران لقب گرفته است. تمام افراد متقاضی که علاقه‌مند به کار کردن در کشور آلمان هستند می‌توانند به وسیله روش‌هایی مانند ویزای کار، ویزای جستجوی کار و ویزای خوداشتغالی اقدامات مربوطه را انجام دهند.
مدت زمان ویزای جستجوی کار فقط ۶ ماه است و اگر فرد متقاضی شغل مناسب خود را در این بازه زمانی پیدا کند می‌تواند ویزای آلمان را تمدید کند. روش دیگر مهاجرت کاری به کشور آلمان به وسیله دریافت جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از طریق کارفرمای معتبر آلمانی است. با دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما، فرد متقاضی می‌تواند برای ویزای کار دو ساله آلمان اقدام کند.
همچنین افرادی که قرارداد کاری آن‌ها بیش از یک سال باشد و حقوق ماهانه آن‌ها بیش از ۴۲۰۰ یورو باشد می‌توانند اقدامات لازم را برای دریافت کارت آبی که بهترین نوع ویزای کاری در کشورهای اروپایی به حساب می‌آید انجام دهند. کارت آبی اعتباری ۴ ساله دارد که البته پس از گذشت این مدت زمان قابل تمدید است. برای درخواست اقامت دائم در کشور آلمان، فرد متقاضی باید حداقل ۵ سال سابقه کاری و حداقل ۸ سال در کشور آلمان زندگی کرده باشد.

مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آلمان، مهاجرت از طریق کارآفرینی است‌. کشور آلمان همیشه از کارآفرینان مستعد و خلاق با ایده‌های نوآورانه استقبال می‌کند. مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی فقط برای کسانی است که می‌خواهند یک تجارت جدید را در این کشور آغاز کنند. با این حال توجه داشته باشید که برای مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی فرد متقاضی باید سرمایه اولیه ۲۵۰۰۰ یورو به همراه یک بیزینس پلن حرفه‌ای و دقیق در اختیار داشته باشد تا بتواند اقدامات لازم را برای ایجاد کسب و کار خود در آلمان انجام دهد.
ویزای کارآفرینی اعتبار سه ساله دارد و پس از گذشت چند سال و در صورت موفقیت شرکت تجاری، فرد متقاضی می‌تواند تابعیت آلمان را دریافت کند. از جمله شرایط لازم برای دریافت این ویزا می‌توان به دانش تخصصی مربوطه، برخورداری از سابقه کار موفق در حوزه موردنظر و امکان سودآوری تجارت پیشنهادی اشاره کرد.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

افرادی که قصد دارند تا با یک شهروند آلمانی یا فردی که دارنده اقامت دائم این کشور از ازدواج کنند، می‌توانند به وسیله اخذ ویزای ازدواج آلمان به این کشور وارد شوند و سپس به طور قانونی ازدواج کنند. افراد متقاضی باید هر دو بیش از ۱۸ سال سن داشته باشند و از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در آلمان نیز برخوردار باشند.
همچنین دانش زبانی آن‌ها باید در سطح A1 باشد. نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که تمام درخواست‌های ازدواج برای جلوگیری از صوری بودن ازدواج به طور کامل بررسی می‌شود. بنابراین افراد باید حتماً در این مورد دقت کافی را داشته باشید. پس از ازدواج، امکان اقامت دائم همسر در کشور آلمان وجود دارد و پس از گذشت دو یا سه سال از زندگی مشترک و اقامت در آلمان می‌توان به طور قانونی برای اخذ تابعیت آلمان مراحل را انجام داد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره سریع‌ترین راه مهاجرت به آلمان برای ایرانیان صحبت کردیم. کشور آلمان به دلیل داشتن شرایط بسیار عالی و مزایای بیشمار زندگی مانند داشتن اقتصاد قوی، کیفیت بالای سطح فرهنگ مردم، موقعیت‌های شغلی بسیار خوب، امکان داشتن آینده درخشان، کیفیت زندگی بالا و… یکی از مقاصد خوب برای مهاجرت به حساب می‌آید.
این کشور هرساله افراد متقاضی را از طریق روش‌های مهاجرتی مختلفی که به شما توضیح داده شد می‌پذیرد. بنابراین اگر نتوانستید یک روش را برای مهاجرت خود انتخاب کنید روش بعدی می‌تواند پاسخگوی شما باشد. در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که اگر می‌خواهید مراحل مهاجرت شما به کشور آلمان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود، می‌توانید انجام تمام‌ کارهای خود را به تیم پارس رادین بسپارید. تیم پارس رادین از متخصصان و کارشناسان با تجربه‌ای تشکیل می‌شود که با ۱۵ سال تجربه در زمینه پذیرش و ویزای تحصیلی، ویزای کاری و انجام صدها پرونده مهاجرتی می‌تواند شما را به اهداف مهاجرتی خود برساند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *