رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

سرمایه گذاران در تعطیلات پوست گردشگر را می کنند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه مجلس ـ رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری معتقد است نقص در قانون و قانونگذاری باعث شده است تا برخی سرمایه گذاران در مدت تعطیلات پوست گردشگر را بکنند و تلافی کل ایام سال را در بیاورند.

«جواد هروی»، رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی CHN تاکید می کند که گردشگری ایران در مقایسه با آمارهای جهانی به شدت عقب مانده است و باید این موضوع را جبران کنیم.

او با اشاره به قوانین مربوط به حوزه گردشگری می گوید که «قانون باید از پایین به بالا نوشته شود. اگر بخواهیم قانون عملی شود، نهاد هایی مثل سازمان میراث فرهنگی باید مشکلات بخش گردشگری را ما دریافت کنند، آسیب شناسی کنند و این موضوعات را به مجلس ارائه دهند تا تبدیل به قانون شود.»

هروی با تاکید بر این که می توان با گردشگری جای خالی درآمد نفت را پر کرد، می گوید: مشکل گردشگری فقط بحث حجاب نیست. حجاب حتی می تواند یکی از جاذبه ها باری گردشگرانی باید که به ایران می آیند. آنچه به عنوان نقص گردشگری از آن یاد می شود، زیرساخت هایی است که در جامعه ما وجود ندارد. مثل هتل ها، مهمانسرا ها و فضاهایی که برای گردشگر ایجاد جاذبه می کنند.

رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری اعتقاد دارد که مسئولان اجرایی روی جاذبه های گردشگری در داخل خوب کار نکرده اند. او توضیح می دهد: ایران باید سالانه پذیرای حدود ۷ میلیون گردشگر باشد، اما تعداد گردشگرانی که به ایران می‌آیند از حدود ۳۰۰ هزار نفر نمی گذرد. اما در مقابل ما بیش از هفت میلیون گردشگر به خارج از کشور می فرستیم. گردشگری ما نسبت به آمار ها کاملاً عقب است و باید این موضوعات جبران شود.

هروی در ادامه با دلیل کم بودن تعداد گردشگران ورودی به ایران و زیاد بودن تعداد گردشگرانی که از ایران خارج می شوند را چنین توضیح می دهد: ما نتوانستیم جاذبه های لازم برای جذب گردشگر داخلی و همچنین گردشگر خارجی را در کشور فراهم کنیم. به همین خاطر گردشگر ما به جای این که به سمت گردشگاه های طبیعی و تاریخی داخلی کشور برود، به کشورهای منطقه سرازیر می شود. متاسفانه دستگاه های اجرایی هیچ نگاهی به این موضوع ندارند و بی تفاوت هستند. باید بگویم ما خیلی راحت از از این مجرای درآمد زایی و اشتغال زایی که می تواند یک مرجع جدی باشد، در حال عبور هستیم.

رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری درباره قیمت بالای گردشگری داخلی نیز می گوید: سیستم ما به گونه ای است که پوست گردشگر را تنها در ایام تعطیل می کنیم. می خواهیم تلافی کل سال را در بیاوریم. اگر سیستم بیمه گذاری وجود داشته باشد و سیستمی باشد که ضمانت اجرایی به سرمایه گذار ارائه بدهد، سرمایه گذار مجبور نمی شود در یک مقطع کوتاه تلافی طول سال را بکند که. این موضوع نقص قانون و قانون گذاری است.

IMAGE635306772682892749 سرمایه گذاران در تعطیلات پوست گردشگر را می کنند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *