رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ بهمن ۱۳۹۲

سالانه ۲۰۰ هزار متر مربع پارچه سنتی و جاجیم خراسان صادر می شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۴ – هر سال بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع پارچه سنتی و جاجیم در استان خراسان تولید می شود و در بازارهای داخل و خارج از استان به فروش می رسد.معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش هم اندیشی مدیران شرکت های تعاونی صنایع دستی شهرستان های استان گفت: رشته های پارچه از رشته های قابلیت دار استان در اجرای برنامه های صادراتی است.«انوری» افزود: به طور مستقیم ۱۰ هزار هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی در حال فعالیت هستند و ۳۰ شرکت تعاونی صنایع دستی در استان با ۵۰۰ عضو فعالیت دارد.وی برجسته ترین صنایع دستی استان را جاجیم، پارچه، گلیم، حوله بافی، قالی، قالیچه، تابلوبافی، سفره آردی و حصیربافی عنوان کرد.

راه اندازی ۱۵ بازارچه صنایع دستی در نوروز
وی از تشکیل ۱۵ بازارچه صنایع دستی طی ایام عید نوروز در استان خبر داد.

در ادامه رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات گفت: جاجیم بافی قاین یکی از بزرگ ترین واحدهای صنایع دستی شرق کشور است که در ۳ سال متوالی به عنوان واحد نمونه و برتر کیفی در استان معرفی شده است.

«عباسی» افزود: در این شرکت هر سال ۵۰ هزار متر مربع جاجیم بافته و با تبدیل کالاهای متفاوت، با ارزش ریالی ۷ میلیارد ریال تولید و عرضه می شود.

به گفته وی، هم اکنون ۴۵ قلم کالا مانند سجاده نماز، کفش، کیف، فرش و … تولید می شود.

وی افزود: در این واحد ۶۸ نفر مشغول به کارهستند و ۱۰ نفر در کارخانه به روش صنعتی و ۴۵ نفر در منازل با کارگاه های سنتی همکاری می کنند.

مشکلات فعالان صنایع دستی
در این جلسه مدیران تعاونی های صنایع دستی استان مسائل و مشکلات خود را در زمینه کمبود نقدینگی و تسهیلات، بازاریابی، ایجاد بازارچه فروش در شهرها و تعامل و همکاری بیشتر شرکت های تعاونی با اتحادیه صنایع دستی استان مطرح کردند.

در این همایش و کارگاه آموزشی یک دوره روسای اداره ها و نمایندگی های میراث فرهنگی استان شرکت داشتند.
khorasan-shomali_jpg2 سالانه 200 هزار متر مربع پارچه سنتی و جاجیم خراسان صادر می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *