جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رونق سایت‌های فروش اینترنتی، بازار صنایع‌دستی را گسترش می‌دهد

تاریخ بروزرسانی :
۸ شهریور ۱۳۹۶

خرید صنایع‌دستی به نمایشگاه‌های گاه و بیگاه و بعضاً مسافرت‌های خانوادگی محدود شده است اما می‌شود در ایام دیگر سال هم از تولیدات هنرمندان استان‌های مختلف بهره‌مند شد. ضعف در بازاریابی، ارسال و بسته‌بندی تولیدات صنعتگران از دیرباز گریبان‌گیر این صنعت بوده است.

به‌‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی، چند سالی است که با گسترش فضای مجازی و آشنا شدن مردم با مزیت‌های آن می شود امیدوار بود که این روند تغییر کند. عادت شهوندان به استفاده از اپلیکیشن‌های خدماتی در دو سال گذشته این نوید را می‌دهد که اعتماد و در کنارش حفظ کیفیت کالا در خرید و فروش مجازی رعایت شود. در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی چند غرفه با عنوان فروشگاه اینترنتی صنایع‌دستی حضور دارند و برای برندشان تبلیغ می‌کنند. فروشگاه‌های اینترنتی که در صورت عملکرد موفق می‌توانند تولیدات هنرمندان را با زحمت کمتر به دست مشتریان برسانند.

اپلیکیشنی برای خرید آسان

عرضه محصولات هنرمندان صنایع‌دستی شاید کاری سخت‌تر از تولید آن باشد. بازاریابی و رساندن محصولات به دست مشتریان نیازمند مشاوره و همکاری متخصصان است. هنرمندان صنایع‌دستی که بیشتر آن‌ها در روستاهای دورافتاده ساکن هستند شاید امکان ارتباط مستقیم با مشتریان را نداشته باشند. به همین خاطر حضور فروشگاه‌های اینترنتی عرضه محصولات امری ضروری است. بانک اطلاعاتی «زبردستان» که زیر نظر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فعالیت می‌کند، سعی دارد محصولات هنرمندان را سریع‌تر و با کیفیت بهتر به دست مشتریان برساند.

قنبریان مسئول غرفه زبردستان در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی امروز ۷ شهریور ۹۶ در مورد فعالیت‌هایشان گفت: «زبردستان در حقیقت بانک اطلاعاتی هنرمندان صنایع‌دستی است. ما اپلیکیشنی داریم برای معرفی هنرمندان و محصولاتشان. تولید‌کنندگان با ایجاد نام کاربری در اپلیکیشن ما و همچنین ارائه آثارشان می‌توانند تولیداتشان را به فروش برسانند. تا به امروز ۱۱هزار هنرمند در باک اطلاعاتی ما ثبت‌‌نام کرده‌اند. فاز اول پروژه زبردستان از ماه مهر و شهر اصفهان شروع می‌شود. هزینه حمل‌و‌نقل و بسته‌بندی تولیدات هم کاملاً بر عهده ماست و هنرمند پولی پرداخت نخواهد کرد.»

سایتی برای حمایت از هنرمندان

سایت‌های فروش محصولات صنایع‌دستی دو نوع‌اند. اول سایت‌‌هایی که طبق سفارش مشتری از تولید‌کنندگان خرید می‌کنند و دوم سایت‌هایی که محصولات را در انبارشان نگه می‌دارند و از تولید‌کننده خرید قطعی می‌کنند و در صورت سفارش مشتری به دست آن‌ها می‌رسانند. فروشگاه اینترنتی «دارینا» جزو دسته دوم است. مسگریان مسئول غرفه دارینا فعالیتشان را این‌طور توضیح داد:«سایت دارینا از سه سال پیش فعالیتش را آغاز کرد. ما سعی داریم بیشتر محصولات استان و شهر خودمان را عرضه کنیم یعنی شهر گنبد. هنرمندان در سایت ما نام کاربری ایجاد می‌کنند و می‌توانند با مشتریان ارتباط بگیرند. ما علاوه بر صنایع‌دستی شهر گنبد از سر‌تا‌سر ایران هم با هنرمندان در ارتباط هستیم. سایت ما را به‌عنوان سایت حمایت از هنرمندان می‌شناسند. ما محصولات را به‌صورت قطعی از آنان خریداری می‌کنیم و در انبار نگه می‌داریم. این کار چند مزیت دارد. اول از همه حمایت از هنرمندان است. مزیت دیگری تشخیص کیفیت آثار و نکته دیگر حمل‌و‌نقل بموقع برای مشتری است.»

بسته‌بندی حرفه‌ای محصولات

ضعف در بسته‌بندی محصولات منحصر به صنایع‌دستی نیست. بسیاری از تولیدات صنعتگران داخلی به دلیل ضعف در بسته‌بندی نمی‌توانند به بازارهای خارجی راه پیدا کنند. سایت فروش اینترنتی «آرانیک» علاوه بر آنکه نیاز مصرف‌کننده داخلی را بر‌آورده کرده، توانسته با خدمات ارسال و بسته‌بندی صحیح محصول تولیدات صنایع‌دستی روستاهای دورافتاده و مردم عشایر را به کشور‌های اروپایی و چین صادر کند.

آرنیک علاوه بر بسته‌بندی اصولی و رعایت نکات ایمنی برای حمل‌و‌نقل محصولات، توانسته با معرفی درست آثار و استفاده از جذابیت‌ها بصری مشتری‌های داخلی را نیز راضی کند.

صنایع دستی 1 رونق سایت‌های فروش اینترنتی، بازار صنایع‌دستی را گسترش می‌دهد

صنایع دستی 2 رونق سایت‌های فروش اینترنتی، بازار صنایع‌دستی را گسترش می‌دهد

صنایع دستی 3 رونق سایت‌های فروش اینترنتی، بازار صنایع‌دستی را گسترش می‌دهد

صنایع دستی 4 رونق سایت‌های فروش اینترنتی، بازار صنایع‌دستی را گسترش می‌دهد

صنایع دستی رونق سایت‌های فروش اینترنتی، بازار صنایع‌دستی را گسترش می‌دهد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد