رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ خرداد ۱۴۰۲

روند و شرایط جدید اجاره خودرو در سال ۱۴۰۲ چگونه است ؟

اشتراک گذاری

چند سالی است به دلیل گرانی خودرو ، بازار رنت ماشین در ایران رونق گرفته و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند در حال رشد و تنوع دادن به خدمات خود هستند. شرایط و روند اجاره ماشین در ایران در اکثر شرکت های رنت کار یکسان بوده.اجاره ماشین به این صورت است که با مراجعه به شرکت های رنتکار می توان با ارائه مدرک و پرداخت هزینه خودرویی که مورد نیازتان هست را ، چه خودرو ایرانی و چه خودرو خارجی رنت کنید. اما این شرایط و مدارک چیست و روندی که در سال جدید برای اجاره ماشین در نظر گرفته اند چیست؟

اجاره خودرو

رزرو آنلاین کرایه خودرو در سال جدید

قبلا برای اجاره خودرو از طریق تماس تلفنی و یا از طریق شبکه های اجتماعی ماشین رزرو می کردید. اما افزایش نیاز مردم به این خدمات برخی از شرکت ها را به این فکر داشت که رزرو ماشین های خودرو را از طریق آنلاین و سایت برای مشتریان ایجاد کنند.
رزرو آنلاین علاوه بر اینکه زمان را برای شما کاهش می دهد ، برای رشد کسب و کار خود شرکت نیز مفید خواهد بود.پس در سال جدید نیازی نیست که برای اجاره ماشین حضوری مراجعه کنید و یا با تماس تلفنی ماشین رزرو کنید. به راحتی به یکی از سایت هایی که ماشین رنت می دهند بروید و خودرویی که می خواهید را خودتان رزرو کنید.

اجاره خودرو
البته تمام شرکت ها از این سیستم بهره مند نیستند. یکی از آنها که چند سالی است رزرو آنلاین را در ساسیت خود راه اندازی کرده ، شرکت اجاره خودرو کافه رنت است. با مراجعه به سایت در کمترین زمان ممکن خودرو را می توانید رزرو کنید. به این صورت که به بخش خودروهای بدون راننده رفته در هر باکس خودرو یک دکمه رزرو قرار دارد که هر خودرویی که می خواهید را باید به روی رزرو آنلاین آن کلیک کرده و بقیه فرآینده را انجام دهید.
تعداد روز اجاره ، محل تحویل و عودت خودرو ، تاریخ و ساعت اجاره و آپلود مدارک مواردی است که در زمان رزرو آنلاین باید وارد کنید.

اجاره خودرو

مدارک و شرایط جدید اجاره خودرو

شرایط رنت خودرو در سال جدید کمی سخت گیرانه تر شده است. این موضوع هم به دلیل درخواست بالا خودرو است که منجربه بالا رفتن کلاهبرداری می شود. به دلیل گران شدن خودرو امکان دارد که افراد سودجو در پی دزدیدن خودرو به هر روشی باشند . همین موضوع شرایطی مدارک لازم برای اجاره خودرو سخت تر کرده است.
مدارک لازم برای اجاره خودرو با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است که در زیر همه موارد اشاره شده است. اجاره خودرو بدون راننده نیاز به مدارک داشته اما اجاره خودرو با راننده دارای شرایط آسان است و نیاز به هیچ مدارکی نداشته. شرایط اجاره خودرو مناسب با موقعیت شما یعنی اینکه مقیم ایران باشید و یا توریست باشید متفاوت است . در این قسمت می توانید با توجه به شرایط خود نوع مدارم لازم برای اجاره خودرو درخواستی خود را مشاهده کنید.

اجاره خودرو

شرایط و مدارک لازم برای اجاره ماشین بدون راننده

شرایط سنی: داشتن حداقل ۲۰ سال سن
گواهینامه رانندگی: داشتن گواهی نامه رانندگی با حداقل ۶ ماه اعتبار زمانی
مدرک شناسایی: ارائه ی کارت ملی
ارائه مدرک شغلی: گواهی معتبر اشتغال به کار و یا محل سکونت
ضمانت نامه: ارائه یک فقره چک یا سفته به مبلغ ارزش خودرو
ودیعه نقدی: پرداخت مبلغی مشخص به عنوان ودیعه
نکات مهم:
۱. تمامی مدارک باید به نام شخص اجاره کننده باشند.
۲. ودیعه نقدی برای هر خودرو متغییر است.(این مبلغ در هنگام عودت خودرو بازگرداننده می شود)

کلام آخر
در آخر باید گفت که صنعت اجاره خودرو روز به روز در حال بزرگ شدن و پیشرفت است. پر این بازار رقابتی شرکت ها باید به دنبال برطرف کردن نیاز مشتریان و رفاه حال آنها باشند. باید خدماتی که در اختیار مشتری قرار می دهند در بالاتری سطح ممکن باشد. شرکت هایی مثل کافه رنت و یا دیگر شرکت های موجود در مرحله اول باید به فکر مشتریان خود باشند. راه اندازی رزرو آنلاین و اینکه قیمت های مناسب تری در بین رقبای خود داشته باشند می تواند آنها را در رده بهترین ها قرار دهد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *