رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ شهریور ۱۳۹۶

روستای کویه سفلی

لینک این مطلب کپی شد!

۱-موقعیت جغرافیایی: این روستا در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهرستان رودسر از توابع استان گیلان قرار دارد. روستایی زیبا و سرسبز مانند اکثر روستاهای شمال کشور عزیزمان ایران . کویه سفلی از شمال به مزارع برنج و روستاهای ناصرسرا ومرداب بن ، از جنوب به باغات چای و روستاهای کویه علیا ، شکرکش محله و بازکل ، ازشرق به روستای لشکاجان سفلی و از غرب به روستای کرفستان منتهی می شود. این روستا علاوه بر باغات چای و مزارع برنج ، دارای بیش از ۵ هکتار فضای سبز می باشد که در مجاورت رودخانه کیارود( که از این روستا می گذرد ) قرار دارد.

۲- جمعیت : بر اساس آخرین سرشماری ، این روستا دارای ۱۰۹ خانوار و ۵۰۷ نفر جمعیت می باشد .

۳- امکانات رفاهی روستا : کویه سفلی از برق ، تلفن و گاز بهره مند است . همچنین بعد از ایجاد شوراها و دهیاری ، نام گذاری کوچه ها و معابر با نام شهدا ، کد و پلاک پستی منازل ، نصب تابلوی ورودی روستا ، چراغ معابر ، پل سازی در کوچه ها و … انجام شده است . در ضمن با تلاش دهیار محترم روستا ، قرار است به زودی سند مالکیت منازل روستا صادر و به اهالی روستا تحویل گردد .

۴- اماکن مذهبی : این روستا دارای یک مسجد به نام ۱۴ معصوم (ع) است که اخیرا” بازسازی شده و فضای فیزیکی آن گسترش قابل توجهی کرده است . همچنین امکاناتی نظیر وضوخانه بهداشتی وکفشداری به آن اضافه شده است .

کویه سفلی دارای دو زیارتگاه نیز می باشد : بقعه آقا سید نصیر علی کیا در مجاورت مسجد وآرامگاه بانوحنیفه که قدمت زیادی دارند .

۵- فضای آموزشی:این روستا دارای یک مدرسه ابتدایی به نام امام موسی صدر است که تاسیس آن به سالها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، باز سازی و به تعداد کلاسهای آن افزوده شد .

۶- فضای ورزشی : فضای سبز مجاور رودخانه کیارود به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع به عنوان فضای ورزشی روستا استفاده می شود و دو تیم فوتبال شهدای کویه سفلی و دهیاری در آن به ورزش می پردازند .

۷- اماکن اقتصادی : برنج کاری مهمترین فعالیت اقتصادی روستا را تشکیل می دهد . که در ۷۰ هکتار مزرعه برنج مکانیزه شده انجام می شود . چای کاری مقام دوم فعالیت اقتصادی روستا را از آن خود کرده است . مساحت باغات چای روستا ، بالغ به ۴۲ هکتار می باشد .

دو واحد مرغ داری به ظرفیت تولید ۲۵ هزار قطعه مرغ ، یک کارخانه چای سازی ۵ طبقه،یک کارگاه تیرچه و بلوک سازی و نیز یک واحد کارخانه شالی کوبی ، دیگر اماکن اقتصادی روستای کویه سفلی را تشکیل می دهند .

۸- اماکن بهداشنی درمانی : این روستا دارای خانه بهداشت بوده که زیر نظر مرکز بهداشتی درمانی لشکاجان به فعالیت مشغول می باشد .

ruzt_11 روستای کویه سفلی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *