رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۹

روستای کمارج شمالی

اشتراک گذاری

روستای کمارج شمالی یکی از روستاهای قدیمی ایران است که شاید در طول تاریخ بارها به صورت شهرک و یا شهر بوده اما با گذشت زمان و خاطرعواملی همچون زلزله های احتمالی وهمچنین کمبود آب برای زراعتی پایا هم اکنون چیزی که به عنوان کمارج می شناسیم یک دهستان است به مرکزیت روستای کمارج شمالی که چندین روستای دیگر از قبیل کمارج جنوبی ، بناف ، دهلی ، بی بی مهلت و… می باشد .

354_228 روستای کمارج شمالی

قدمت این روستا (کمارج شمالی) براساس بعضی از نوشته های مستند به پیش از اسلام برمیگردد ، از نظرموقعیت جغرافیایی، این روستا در مسیر شیراز- بوشهر و درفاصله ۲۵ کیلومتری از شهرستان کازرون قرار دارد که از شمال به کوه و تپه های زاگرس (کوه های متصل به منطقه شاهپور) و از جنوب به کمارج
جنوبی وکوه های متصل به کنارتخته و از شرق به کوه های متصل به کازرون واز غرب به کوه وتپه های دیگر زاگرس متصل است .

جمعیت کمارج نزدیک به ۵۰۰ خانوار است که شغل اصلی آنان رانندگی و کشاورزی میباشد. و از مهمترین ویژگیهای کمارج می توان به معادن عمده نمک، گچ و… اشاره کرد.

           
 

نظر کاربران :

  • Reza jalali

    اصلا در تقسیمات کشوری کمارج شمالی و جنوبی وجود ندارد و نویسنده سلیقه ای نگارش کرده است. مرکذ دهستان کمارج است و روستاهای مشایخ، نوئی، رودک، دهکنه، بناف،دهلی و پیرمهلت و…از توابع کمارج می باشد کمارج در جنوب دشت کمارج واقع شده است.

    ۱۹ اسفند, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *