رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

روستای کرچگان باغ بهادران

لینک این مطلب کپی شد!

روستای کرچگان باغ بهادران ، روستایی در دهستان چم رود بخش باغ بهادران شهرستان لنجان در استان اصفهان است. کرچگان منطقه ای کوهستانی است که به دلیل وجود جلگه ها و مزارع سرسبز مجاور زاینده رود بسیار زیبا و مورد توجه گردشگران است. علاوه بر زاینده رود و طبیعت زیبا کرچگان آثار تاریخی همچون قلعه افراسیاب و برج کبوتر خوان را نیز در دل خود جای داده است.

-کرچگان روستای کرچگان باغ بهادران

جاذبه های طبیعی روستای کرچگان

آوای خوش پرندگان و درختان درهم تنیده در کنار آبی زلال که این روزها همه در طلب آن هستند. زیبایی وصف ناپذیری در دل منطقه ای خوش آب و هوا در شهرستان لنجان ایجاد کرده است. بعد از عبور از شهر خوش آب و هوای باغبادران وقتی به سمت سامان حرکت کنید. به راهی پُر پیچ و خم می رسید که مثل ماری خوش خط و خال در حاشیه رودخانه‌ زاینده رود با آرایش رنگارنگ درختان برافراشته گردو و چنار به چشم می خورد. جاده‌ ای خلوت با طبیعتی زیبا، نام این روستا کرچگان است. این روستا حدود پنج کیلومتری باغبادران با درختان سرسبز و زیبا جای باز کرده و آب خروشان زاینده رود طراوت و زندگی را برای ساکنان حاشیه‌ خود به ارمغان آورده است.

ورودی روستا

به ورودی روستای کرچگان که می رسید بقعه ‌امامزاده محمد، از نوادگان‌امام موسی کاظم (ع) همه را به خود می خواند. برای رسیدن به ساحل زیبای زاینده رود باید از بین درختانی که سر به آسمان ساییده ‌اند عبور کنید و در این مسیر می توانید شاخه ‌های درختان درهم گره خورده را که چون دالانی زیبا به نظر می ‌آیند تماشا کنید.

-کرچگان2-e1682492764188 روستای کرچگان باغ بهادران

با ورود به بیشه زارهای این روستا از همان ابتدای مسیر، دیدن شاخه‌ های درختان درهم تنیده با برگهای زرد و قرمز شما را به ادامه مسیر فرا می ‌خواند. که به ناگاه موسیقی زیبایی به گوش می رسد که انسان در آن هیچ نقشی ندارد. از دل طبیعت بر می آید. صدای زیبای پرندگان، طبیعت بکر و درختان سربه فلک کشیده و صدای رودخانه خروشان و زنده زاینده رود ظرافت آوای دلنشین خود را سر داده و عطر آرامش را در محیط پراکنده می کنند. عبور از رودخانه زاینده رود از میان بیشه زارها و باغات منظره ‌ای کم نظیر را پیش چشم قرار می‌ دهد.
وقتی که به باغات زیبای این روستا پا می ‌گذارید در سایه سار درختان می توانید از میوه‌ هایی همچون گلابی، هلو و گیلاس نوش جان کنید و جان تازه ‌ای بگیرید چراکه این روستا دارای مردمانی صاحب دل و با صفاست که به میهمان نوازی شهره اند.

-کرچگان6-e1682492704503 روستای کرچگان باغ بهادران

موقعیت جغرافیایی روستای کرچگان

دهستان چم رود شامل ۱۷ روستا است و مرکز آن روستای کرچگان است. کرچگان از شمال و غرب به روستاهایی همچون برنجگان، دورک، کته شور. صادق آباد، قلعه ترکی، حاج الوان، خشوعیه، زرد خشوعیه و از جنوب به روستاهای همام و رحمت آباد و از شرق به روستاهای مورکان. سعید آباد و چم پیر محدود می ‌گردد.

اقتصاد

به دلیل قرار گرفتن برخی از روستاهای دهستان چم رود در مسیر زاینده رود، شغل مردم این منطقه بهره ‌برداری از قلمستان ‌های منطقه. بهره‌ برداری از محصول باغات و کشت برنج است. از صنایع دستی این منطقه می ‌توان به قالیبافی اشاره کرد.

-کرچگان5-e1682492694787-800x512 روستای کرچگان باغ بهادران

جاذبه های گردشگری

کبوترخانه های زیبایی در اقصی نقاط شهرستان لنجان با زیبایی های خاص وجود دارند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. در کرچگان نیز برج کبوتر ۲۰۰ ساله وجود دارد که از آن به عنوان مکانی برای دیده بانی نیز استفاده شده است. برجی که در محله چرخاب واقع شده و بعد از گذر سالیان طولانی همچنان استوار ایستاده و در مقابل برف و باران قد خم نکرده است. اگر روزی گذارتان به دیار باغبادران افتاد به این روستای ساحلی زیبا سفر کنید و دمی را در سایه ‌سار درختان این روستا آرام گیرید و از آب زلال زاینده رود جانی تازه‌ ‌یابید. قلعه افراسیاب نیز از دیگر مناطق دیدنی این روستا است.

-کرچگان4-e1682492682595-800x732 روستای کرچگان باغ بهادران

نحوه دسترسی

برای رسیدن به روستای کرچگان کافی است بجای عبور از بزرگراه از شهر باغبادران وارد جاده قدیمی شده و پنج کیلومتر در میان جاده سرسبز و زیبای آن حرکت کنید. این روستا در ۶۷ کیلومتری جنوب غربی اصفهان، ۴۸ کیلومتری شرق شهرکرد، ۳۳ کیلومتری شرق زرین شهر و ۸ کیلومتری شهر باغبادران قرار دارد.

-کرچگان1-e1682492665136 روستای کرچگان باغ بهادران

-کرچگان3-e1682492784872 روستای کرچگان باغ بهادران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *