رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ شهریور ۱۳۹۵

روستای قلی قلی

لینک این مطلب کپی شد!

روستای قلی قلی در فاصله ی ۷۰۰ کیلومتری شهر تهران ،۱۴۰کیلومتری کرمانشاه و۴۰کیلومتری گیلانغرب واقع شده است.

روستا دارای اب وهوایی بازمستان های معتدل و تابستان های گرم بوده وحداکثر نزولات الهی در فصل زمستان و مقدار کمی در فصل پاییز وبهار بوده وتابستانی خشک و بی باران دارد.

بهترین زمان برای مسافرت به این روستا اسفند وفروردین ماه است ، که در طول این مدت هوایی بسیار مطبوع ودل انگیز باطبیعتی سرسبز منتظر میهمانان میباشد.

روستای قلی قلی از سمت شمال به شهرستانهای سرپل ذهاب وقصرشیرین ،ازجنوب به استان ایلام، ازشرق به شهرستان اسلام اباد غرب ،واز غرب به شهرستان قصرشیرین محدود میشود.

ارتفاع متوسط روستا از سطح دریا به بیش از ۱۰۰۰متر میرسد. که این خود باعث ایجاد طبیعتی بسیار جذاب ، دلپذیر وبسیار متفاوت با اقلیم سرزمین های قرارگرفته بر روی ارتفاعات شده است.

علاوه برآن این امر باعث جریان های اب سطحی وتغذیه سفره های زیرزمینی دشت های حاصلخیز این روستا گردیده که نعمتی بس عظیم وحیاتی است ودر کمتر مکانی شاهد آن هستیم.

********

روستای قلی قلی در طول ۸سال دفاع مقدس در جهت حفظ وحراست کیان مقدس ایران اسلامی از هیچ کوششی فروگذار ننموده ودر راه باسداری از حد و مرز مملکت خویش ۳ شهید بنام های جوان میر مرادی ، علی دولت نادری وسرهنگ خلبان جهانبخش مرادی وهمچنین بیش از ۱۰نفر جانباز را فدای انقلاب واسلام کرده است.

*************
قلی قلی در لغت نامه دهخدا:

قلی قلی . [ ق ُ ق ُ ] (اِخ ) دهی است از دهستان کفرآور بخش گیلان شهرستان شاه آباد، واقع در ۳۱هزارگزی شمال خاوری گیلان و ۶هزارگزی باختر قیطول . موقع جغرافیایی آن دشت و هوای آن معتدل است . سکنه ٔ آن ۲۵۰ تن است . آب آن از رودخانه و محصول آن غلات ، پنبه ، میوه جات ، توتون ، صیفی ، لبنیات ، و شغل اهالی زراعت و گله داری است . اهالی از طایفه ٔ کلهر هستند. در دو محل نزدیک بهم واقع شده و به قلی قلی نریمان ، قلی قلی سلیمان ، قلی قلی مهدیخان نامیده میشوند. (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۵).

download روستای قلی قلی

           
 

نظر کاربران :

  • سحر

    عالی عالی ترین روستایی که تا حالا رفتم با طبیعتی زیبا و غارهای زیبا در دل کوه

    ۲۱ اسفند, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • علیرضا اسکندری

    باسلام لحاظ جغرافیایی روستای قلی قلی رو از شرق و غرب وشمال و جنوب رو درست بیان کنید با تشکر علیرضا اسکندری از قلی قلی

    ۳ دی, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *