رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ بهمن ۱۳۹۵

روستای شیخ نشین

لینک این مطلب کپی شد!

دهستان شیخ نشین:

به این دلیل به این نام مشهور است که درزمان های قد‌یم این دهستان دارای ساکنان زمین واربابان زیادی بودند وافراد دارای سرمایه که شامل زمین ودام وغیره…می شد دراین دهستان زیاد بوده است.این دهستان ازروستاهای شهر شاندرمن است ودارای

موقعیت جغرافیایی دهستان شیخ نشین:

این دهستان ازسمت شمال به بخش پونل، از جنوب به روستای پیرسرا ، ازغرب به روستای کورجان و ازشرق به روستای چماچارمنتهی می شود،این دهستان ازجهت ارتباطی یکی ازروستاهای مهم در منطقه بشمار میرود.دهستان شیخ نشین از چندروستا متشکل است ازجمله : روستای کوره جان ، بایزاد محله، گرمسر، ملک بگور، چموش دوزان و چماچار.

ویژگی های آب هوایی این دهستان:

این دهستان مانند اکثرروستاهای شمال دارای آب وهوای معتدل و مرطوب است وبه دلیل قرارگرفتن درمنطقه مناسب جغرافیایی دارای آب وهوایی مطبوع برای گردشگران می باشد.مسافرانی که درفصل تابستان برای تفریح و گردش به شهرستان ماسال و شاندرمن سفر می کنند برای دسترسی به دریای تازه آباد وسواحل گیسوم وییلاقات دران از مسیرشیخ نشین عبورمی کنند.

شغل و درآمد:

شغل اکثرمردم روستا کشاورزی ودامپروری است که ازاین راه امرار معاش می کنند.

مکان های دیدنی ومذهبی:

این دهستان مکان مذهبی بخصوصی ندارد بجزچند مسجد وامام زاده ومزار شهدای شیخ نشین که متشکل از شهیدانی است که جان خود را فدای اسلام کرده اند.ازجمله شهیدانی همچون شهیدآقایاری، بهزادی، قربانی، پوریاری ، جمالی قلدمی،سلمانی وجانبازشهید زادشفق رامی توان نام برد. دهستان شیخ نشین دارای حوزه ی مقاومت بسیج ومدرسه ابتدایی ومدرسه راهنمایی پسرانه ونیزدهیاری می باشد.

اعضای شورای اسلامی این دهستان:

آقایان: محمدعلی امیراحمدی(ریاست شورا) علی مجرد (معاون شورا) وبهزاد بابایی (دهیار) این دهستان را تشکیل می دهند.

کارهای عمرانی دهستان:

ایجادشهرک صنعتی دامپروری درروستای بایزادمحله،تامین آب آشامیدنی،برق، تلفن وآسفالت جاده های فرعی دهستان می توان نام برد.

مشکلات مردم دهستان:

نداشتن مدرسه راهنمایی دخترانه ودبیرستان ، کتابخانه ، سالن ورزشی و امکانات ورزشی، نداشتن امکانات تفریحی وعلی الخصوص بیکاری جوانان تحصیل کرده ازمشکلات این دهستان می باشد که متاسفانه مسؤلین هیچ گونه پیگیری نمی کنند.

-ریختن-زباله-در-جنگل-روستای-شیخ-نشین-شاندرمن-6 روستای شیخ نشین

-ریختن-زباله-در-جنگل-روستای-شیخ-نشین-شاندرمن-8 روستای شیخ نشین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *