رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ آبان ۱۴۰۲

روستای بیشه لرستان

اشتراک گذاری

روستای هدف گردشگری بیشه لرستان، یکی از زیباترین روستاهای استان لرستان می باشد.این روستا به دلیل وجود آبشار بزرگ و معروف بیشه سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی می باشد. امکانات رفاهی خوبی برای علاقه مندان به طبیعت گردی در آن تعبیه شده است. آب و هوای روستای بیشه ییلاقی و سرد است که در نیمه دوم سال اکثرا پوشیده از برف و یخبندان می باشد. از همین رو برای بازدید از روستا و آبشار معروفش بهتر است بین ماه های اردیبهشت تا شهریور از این منطقه دیدن کرد.

روستای بیشه

آبشار بیشه کجاست؟

این آبشار در سال های گوناگون به عنوان پربازدید ترین مکان گردشگری استان لرستان انتخاب‌شده است. برای رسیدن به آبشار بیشه می‌توانید از قطار استفاده کنید و از تهران تا این نقطه فقط ۱۴ ایستگاه فاصله دارید. در طول این ۱۴ ایستگاه و طول مسیر می‌توانید جاذبه های گردشگری متعدد و طبیعت زیبایی را مشاهده بکنید. این آبشار تا شهرستان دورود به عنوان یکی از مسیرهای ارتباطی ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و فقط از طریق راه آهن امکان برقراری ارتباط میسر است و راه ارتباطی آن با خرم آباد از طریق ایستگاه سپید دشت می‌باشد.

ایستگاه قطار در بالای آبشار قرار داشته و در این نقطه چشمه های متعددی در حال جوشش است و از وسط ایستگاه راه آهن عبور می‌کند. ارتفاع این آبشار حدود ۵۸ متر است که ۴۸ متر از بالاترین نقطه تا رسیدن به زمین ارتفاع دارد و ۱۰ متر از آن نقطه تا رودخانه سزار. مسیر دسترسی به آبشار بیشه از طریق راه آسفالته از خرم‌آباد به طول ۶۵ کیلومتر و از کنار ایستگاه قطار می‌گذرد که برای رسیدن به آن باید مقداری پیاده‌روی کرد تا به آبشار رسید و از شهرستان دورود تا آبشار با قطار حدود ۳۰ دقیقه راه است.
در پایین ایستگاه اقامتگاه های چوبی نیز جهت استفاده گردشگران وجود دارد. طبیعت این منطقه علاوه بر تجربه لذت از آبشار بیشه امکان بهره‌مندی از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری همچون جنگل‌های بلوط. خود روستا، آب‌وهوای خنک با طراوات، کوه‌های بلند و سرسبز را به گردشگران می‌دهد. دیگر راه ارتباطی به این آبشار از خرم آباد است که حدود ۷۵ کیلومتر است.

روستای بیشه

نکات لازم برای رفتن به روستای بیشه

به هیچ عنوان در آب رودخانه سزار و حوضچه های زیر این آبشار ۴۸ متری شنا نکنید.
امکان اجاره اسب برای عبور از مسیرهای دشوار و تفریح وجود دارد.
روستای بیشه از بهترین جاهای ایرانی برای عکاسی در ۴ فصل سال است.
همراه داشتن تجهیزات طبیعت گردی در این سفر الزامی است.
اقامتگاه های بومگردی، منازل روستایی و کمپ های اجاره ای برای اقامت شبانه وجود دارد.
اگر با خودرو قصد بازدید دارید از تنظیم باد و تکمیل کردن باک بنزین فراموش نکنید.

روستای بیشه

امکانات رفاهی روستای بیشه

از جمله امکانات رفاهی روستای بیشه می توان به خانه بهداشت و درمانگاه، ایستگاه نیروی انتظامی، پارکینگ خودروهای سواری، رستوران و فروشگاه، بازار محلی، تلفن، آب و برق اشاره داشت.

روستای بیشه

روستای بیشه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *