رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ تیر ۱۳۹۸

روستای دره اسپر

لینک این مطلب کپی شد!

روستای دره اسپر روستایی است در ۱۱ کیلومتری جنوب غربی دورود واقع شده‌است. چشمه‌ها و رودخانه‌های دایمی و فصلی زیادی در اطراف روستای دره اسپر جاری هستند. هم‌جواری با جنگل‌های بلوط و کوه‌های بلند و نیز دره‌های عمیق تنوع زیستی بی‌همتایی را به وجود آورده‌اند. روستای دره اسپر به دلیل نزدیکی به روستاهای اطراف استان مرکزی خصوصیاتی دارد که از آن جمله می‌توان به تنوع رسوم، رقص‌های محلی، پوشش زنان و نیز غذاهای متنوع آن اشاره کرد که ترکیبی از خصوصیات روستانشینان لر و روستانشینان بختیاری است.
طوایف لر بختیاری با نام‌های خان قائدی، محمدی،قائدی بروجردی سالاروند حاجیوند تقوی در این روستا در حال حاضر سکونت دارند. روستای دره اسپر که منطقه‌ای بسیار زیبا و تاریخی می‌باشد جایگاه و املاک تیره خان قائد طایفه فولادوند بوده که به زبان محلی بزرگان را با پیشوند کائد خطاب می‌کنند .
بزرگان این روستا در اواخر مرحوم کائد علی محمدی مرحوم کدخدا احمد بروجردی و کائد شفیع خان قائد و مرحوم کائد تقی تقوی که خداوند روح این بزرگان را مورد رحمت خویش قرار دهد. خوانین این روستا بین طوایف لرستانی، وبختیاری، و همچنین خوانین طایفه فولادوند از جمله تیمسار علی خان فولادوند (که عموزاده یکدیگرند)جایگاه ومحبوبیت خاصی داشته و دارند مردم این روستا در حال حاضر در طی سال پذیرای مهمانان و توریست‌های مختلفی از جای جای کشور عزیز و همچنین گردشگران خارجی می‌باشند
جاذبه‌های طبیعی و گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه باعث شده که تورهای بسیار داخلی و خارجی را به سوی خود بکشاند. از مکان‌های دیدنی روستای دره اسپر می‌توان :
ابشار ازنادر
تالاب پریز
چشمه وقت ساعت
چاه سازدهل
جنگل‌های پرویزکوه
سراب،غارها و چشمه‌های متعدد آن نام برد .
آبشار ازنادر یا دره اسپر آبشاری فصلی است که در شهرستان دورود استان لرستان قرار دارد. اطراف منطقه این آبشار را کوهستانی عظیم و زیبا احاطه کرده که دامنه‌های آن محل جوشش چشمه‌های فصلی و دائمی متعددی است. آب آبشار از دل کوهستان فوران کرده و مسیر پر پیچ خمی را طی کرده و به صورت آبشار سرازیر می‌شود

-دره-اسپر روستای دره اسپر

منابع:
ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *