جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای برنجستانک و اقامتگاه های سوئیسی

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ بهمن ۱۳۹۸

در شهرستان سوادکوه استان مازندران دهکده‌ای به نام دهکده توریستی زمزم برنجستانک وجود دارد که همانند بهشت گمشده‌ای است که در ارتفاعات سوادکوه خودنمایی می‌کند.برنجستانک روستایی سرسبز و دیدنی از توابع بخش نارنجستان سوادکوه محسوب می‌شود. این روستای کوچک و خوش آب و هوا در دهستان چای باغ قرار دارد و جمعیت آن حدود ۳۵۰ نفر است.دهکده توریستی تفریحی برنجستانک سوادکوه را می‌توان یکی از محبوب‌ترین جاها برای طبیعت گردی اطراف تهران محسوب کرد. علاوه بر طبیعت‌گردی، وجود امکانات تفریحی در این دهکده باعث می‌شود سفرتان کامل شود. به عبارتی دیگر این روستا مجموعه‌ای کامل از طبیعت و تفریحات و خدمات اقامتی به شمار می‌رود که برای تعطیلات و روزهای آخر هفته می‌توانید روی آن حساب کنید.

از آنجایی که کوهستان‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و تجدیدقوا محسوب می‌شوند، انتخاب این دهکده برای سفر با وجود آب و هوایی پاک و پرطراوت، تعطیلاتی پر از آرامش را به شما هدیه می‌کند. اگر قصد دارید به این روستای توریستی سفر کنید، باید بدانید که فاصله تهران تا برنجستانک حدود ۳ ساعت خواهد بود البته در صورتی که توقف چندانی در مسیر نداشته باشید.

00010 روستای برنجستانک و اقامتگاه های سوئیسی

جاهای دیدنی برنجستانک

عکاسی و لذت بردن از مناظر زیبا و آب و هوای خوش منطقه، بخش مهمی از این گشت و گذار خواهد بود.یکی از ویژگی‌های مهم دهکده برنجستانک وجود سد زمزم با آبی زلال و چشم‌اندازی بهشتی است که امکان تفریحات متعددی را فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توان در دریاچه این سد داشت، ماهیگیری در سد برنجستانک است که لذتی وصف‌ناپذیر را برایتان به ارمغان می‌آورد.امکان انواع تفریحات آبی هم در دهکده زمزم سوادکوه فراهم است و می‌توانید سوار بر کشتی تفریحی شوید و به عمق جنگل‌هایی که تنها با قایق قابل دسترسی است، بروید. علاوه بر آن، قایق پدالی و قایق موتوری نیز برای سیر و سیاحت روی دریاچه سد برنجستانک وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز لحظات شیرین شما باشد؛ اما به جز این‌ها، سوارکاری در زمین‌های دهکده توریستی برنجستانک از دیگر فعالیت‌های پرطرفدار گردشگران در این منطقه است که جوانان از این تفریح هیجان‌انگیز استقبال زیادی می‌کنند.

unnamed روستای برنجستانک و اقامتگاه های سوئیسی

اقامت در برنجستانک

سفر به دهکده تفریحی زمزم می‌تواند یک روزه و یا چند روزه باشد و شما برای اقامت در برنجستانک می‌توانید هم از کلبه‌های مجتمع زمزم استفاده نمایید و یا در محوطه‌های مخصوص چادر برپا کنید. اگر عاشق اقامت در چادر و تجربه کمپینگ هستید، شاید برایتان جالب باشد بدانید که امکان چادر زدن در این دهکده فراهم است و شما می‌توانید روز و شبی فوق‌العاده در کنار همراهانتان بسازید.کلبه‌های دهکده توریستی برنجستانک (زمزم) از جمله جذابیت‌های این منطقه به شمار می‌روند که به شکل مثلثی ساخته شده‌اند و تجربه‌ی واقعی زندگی در کلبه را به میهمانان اهدا می‌کند. این کلبه‌ها را می‌توان یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه های بوم گردی شهر سوادکوه دانست که کلبه‌هایی همانند آنچه در قصه‌ها شنیده‌ایم، هستند. امکانات خوب این مرکز تفریحی باعث می‌شود تا بسیاری از گردشگران وسوسه شوند تا شبی را با اقامت در این کلبه‌ها سپری کنند. از مهم‌ترین امکانات این مجموعه می‌توان به رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، مراکز تفریحی و غیره اشاره کرد.
این مجموعه هم اکنون با امکانات خوبش، جای خود را در بین خانواده‌ها و دیگر مسافران باز کرده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک با افتتاح بخش‌های جذاب دیگری مانند زمین بازی پینت بال و سوئیت‌های جدید اقامتی با امکانات و محیط متفاوت، بیش از پیش رضایت خاطر مشتریان را فراهم نماید.

0001 5 روستای برنجستانک و اقامتگاه های سوئیسی

بهترین زمان سفر به برنجستانک

آب و هوای برنجستانک در نیمه اول سال معتدل و خنک است و طبیعت این منطقه از استان مازندران همچون بهشتی است که زیبایی‌های خود را بی‌دریغ می‌نمایاند.پاییز دهکده برنجستانک هم خالی از لطف نیست؛ ضیافت رنگ‌ها و برگ ‌ریزان پاییزی جلوه‌ای تماشایی از طبیعت ییلاقی را از خود نشان می‌دهد.زمستان‌های این منطقه با همه زیبایی‌اش، اندکی سرد است و برای رفتن به آن می‌بایست کمی مجهزتر اقدام نمایید؛ اما بدون شک فصل بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان سفر به برنجستانک به حساب آورد، به خصوص اردیبهشت ماه که پیشنهاد میکنیم این ماه را د راین منطقه، به یکی از خاطره‌انگیزترین ماه‌های زندگی‌تان تبدیل کنید.

مسیر دهکده توریستی برنجستانک یا زمزم آسفالت است و برای رانندگی مسیر دشواری ندارد. برای رفتن به برنجستانک از تهران ابتدا می‌بایست به سمت دماوند عازم شوید و از آنجا مسیر فیروزکوه را در پیش بگیرید، سپس از آنجا به سوی شیرگاه و برنجستانک بروید. این مجتمع تفریحی با داشتن پارکینگ خیالتان را از بابت جای پارک راحت می‌کند و به راحتی می‌توانید با خودروی شخصی به این مکان سفر نمایید.

unnamed 1 روستای برنجستانک و اقامتگاه های سوئیسی

نحوه دسترسی به برنجستانک

از سمت تهران، با ادامه ی جاده فیروزکوه به سمت شمال،۷کیلومتر بعد از شیرگاه در سمت راست جاده با تابلوی شهرک صنعتی بشل و برنجستانک مواجه می شویم پس از گذر ۱۰کیلومتری از جاده آسفالته به دوراهی ای میرسیم که سمت راست آن سد برنجستانک (زمزم) است و سمت چپ جنگل. جنگلی که پر است از درختان ازگیل، خرمالو،تمشک و ولیک( زالزالک وحشی). گونه های گیاهی و میوه های این جنگل یادآور جنگل های سواکوه است.

00019 روستای برنجستانک و اقامتگاه های سوئیسی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد