جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستایی با ۱۱ قله در کاشان

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ فروردین ۱۳۹۴

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۱/۲۲ – روستای دره کاشان به عنوان یک زیستگاه بومی ایرانی یکی از مناطق بسیار دیدنی و جذاب است که جزء روستاهای هدف گردشگری شهرستان کاشان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان درباره این روستا گفت: دره کاشان در دامان کوهستانی بسیار زیبا در ۸ کیلومتری جنوب کاشان و پشت مجموعه جهانی باغ فین قرار دارد. و با یک راه دسترسی آسفالته و مناسب و در کمتر از ۱۰ دقیقه، منظره چشم نواز و هوای پاک و دل انگیز روستای”دره” خاطره یک گردش به یاد ماندنی را در خاطره‌ها زنده می‌کند.

وی با بیان اینکه اقلیم گرم و خشک کاشان و شهرهای مجاور، لزوم منطقه‌ای با آب و هوای معتدل کوهستانی جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان و گردشگران اشکارا می‌سازد، اظهار کرد: بر همین اساس منطقه کوهستانی درین به دلیل داشتن ویژگی های خاص و فاصله نزدیک آن به کاشان و وجود دمای پایین و چشمه‌های متعدد آب بندها، گلستان‌های گل محمدی، بیشه زار، باغ سنگی، ابشار، دره‌هایی باریک با پوشش گیاهان خودرو و خوشبو، برج وباروی قدیمی روستا و دیواره‌های صخره‌ای پوشیده از گیاهان رطوبت پسند- مراکز تولید گلاب وعرقیات گیاهی و بیش از ۱۵۶ عدد دیگ سنتی بخار و صنایع دستی همانند فرش دستبافت و …. ، جهت منطقه تفرجگاهی در نظر گرفته شده است و فاصله بسیار کوتاه با اتوبان تهران – کاشان – اصفهان از جمله دلایلی است که سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری در این روستا را توجیه می‌کند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان با اشاره به اختلاف ۹ درجه‌ای دما این روستا نسبت به کاشان به آماده سازی طرح گردشگری این روستا توسط بخشداری مرکزی و دهیاری روستای دره خبر داد و افزود: با توجه به مشخص شدن طرح مسیرهای کوهنوردی و راهپیمایی بیش از ۳۵۰۰ نفر در طول هفته در منطقه درین مراکزی همچون اردوگاه، سرویس بهداشتی، خانه‌های کوهستانی، آلاچیق، قهوه خانه، پل‌ها، پله‌های چوبی و سنگی مهمانسرا، هتل، رستوران، مراکز عرضه صنایع دستی و لبنی پیش‌بینی شده است.

سرمدیان اظهار کرد: با وجود ۱۱ قله در این منطقه که بلندترین آن ۲۶۴۶ و کوتاه‌ترین آن ۱۶۹۰ متر است این منطقه کوهستانی را می‌توان به عنوان پایلوت گردشگری سلامت و ورزشی معرفی کرد.

یادآور می‌شود: تعداد ۲۳ روستا در استان اصفهان به این عنوان مصوب شده که سهم شهرستان کاشان سه روستای غیاث‌آباد، نشلج و دره است.
%D8%A8%D8%B1%D8%AC %DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87 روستایی با 11 قله در کاشان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    هرگز فكر نمي كردم در نزديكي باغ فين چنين جاي زيبا و خنكي وجود داشته باشد

    ۲۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *