رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ دی ۱۴۰۱

روستاهای چالدران ، معرفی ۱۶۱ روستای چالدران

اشتراک گذاری

روستاهای چالدران را در این مطلب معرفی خواهیم کرد. ابتدا با شهرستان چالدران آشنا و سپس به معرفی ۱۶۱ روستای چالدران می پردازیم. شهرستان چالدران، یکی از شهرستان‌های مرزی استان آذربایجان غربی به مرکزیت شهر سیه‌چشمه است. این شهرستان بیشتر به خاطر جنگ چالدران شهرت دارد که بین نیروهای شاه اسماعیل اول صفوی و سلطان سلیم اول عثمانی رخ داد.

چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری استان می‌باشد. این شهر یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور آن است. تالاب ناور در مرزی‌ترین منطقه قرار گرفته‌است. مرداب‌ها و تالاب‌های متنوع، از جلوه‌های طبیعی این شهرستان است. کلیسای طاطائوس یا قره کلیسا که از شهرت جهانی برخوردار است، در روستای قره کلیسا در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان چالدران (سیه چشمه) واقع شده‌است.

روستاهای چالدران

مردم

زبان مردم شهرستان چالدران، ترکی آذربایجانی و کردی کرمانجی می‌باشد.جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی برابر با ۴۵٬۰۰۰ نفر می‌باشد.این شهرستان نام‌های گوناگونی دارد از جمله آنها می‌توان به سیه چشمه، قره عینی و قلنی و چالدران که نام اصلی است اشاره کرد.

روستاهای چالدران

تقسیمات کشوری

تقسیمات کشوری این شهرستان، بنابر آنچه در نتایج آمارگیری سرشماری سال ۱۳۹۵ کل کشور آمده‌است، بر حسب بخش، شهر، دهستان و روستا به شرح زیر است:

بخش‌ها
بخش مرکزی شهرستان چالدران
بخش دشتک
شهرها
شهر آواجیق
شهر سیه‌چشمه
دهستان‌ها
دهستان‌های بخش دشتک
دهستان آواجیق شمالی
دهستان آواجیق جنوبی
دهستان‌های بخش مرکزی
دهستان چالدران شمالی
دهستان چالدران جنوبی
دهستان ببه‌جیک

روستاهای چالدران

روستاهای چالدران

روستای آغداش

روستای آغداش (چالدران)، روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ببه‌جیک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌ است.

روستای آق‌بلاغ‌میدان

روستای آق‌بلاغ‌میدان،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱ نفر (۱۱خانوار) بوده‌است.

روستای اباراباشی

روستای اباراباشی، روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹نفر بوده‌ است.

روستای آبگرم

روستای ابگرم (چالدران)،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۳ نفر بوده‌ است.

روستای اجاق‌آباد

روستای اجاق‌آباد، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آواجیق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵ نفر بوده‌ است.

روستای ارخشان

روستای ارخشان، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آواجیق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌ است.

روستاهای چالدران

روستای ارکوین

روستای ارکوین (چالدران)، روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ببه‌جیک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۹نفر بوده‌ است.

روستای اروج‌کندی

روستای اروج‌کندی، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آواجیق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۳ نفر بوده‌ است.

روستای اسداله‌کندی

روستای اسداله‌کندی،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹ نفر (۹خانوار) بوده‌است.

روستای اسلام‌آباد

روستای اسلام‌آباد روستایی در دهستان آواجیق جنوبی بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۶۷ نفر (۱۷خانوار) بوده‌است.

روستای اغبلاغ‌کلیساکندی

روستای اغبلاغ‌کلیساکندی، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آواجیق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸ نفر بوده‌ است.

روستای اغدیزج

روستای اغدیزج، روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵ نفر بوده‌ است.

روستای اغوران

روستای اغوران،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌ است.

روستای اق‌دوز

روستای اق‌دوز،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌ است.

روستای امامقلی‌کندی سفلی

روستای امامقلی‌کندی سفلی،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۶ نفر (۳۸خانوار) بوده‌است.

روستای امامقلی‌کندی علیا

روستای امامقلی‌کندی علیا،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۳ نفر (۴۵خانوار) بوده‌است.

روستای انبار سفلی

روستای انبار سفلی، روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲۹ نفر (۴۸خانوار) بوده‌است.

روستای انبار علیا

روستای انبار علیا،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۹ نفر (۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای انبارماران

روستای انبارماران،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۱ نفر بوده‌ است.

روستای اینچه سفلی

روستای اینچه سفلی روستایی در دهستان چالدران شمالی بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۱۵۰ نفر (۴۹خانوار) بوده‌است.

روستای اینچه علیا

روستای اینچه علیا روستایی در دهستان چالدران شمالی بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۳۲۲ نفر (۸۳خانوار) بوده‌است.

روستای اینچه‌صلاح سفلی

روستای اینچه‌صلاح سفلی،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۷ نفر (۲۳خانوار) بوده‌است.

روستای اینچه‌صلاح علیا

روستای اینچه‌صلاح علیا،روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۹ نفر (۱۳خانوار) بوده‌است.

روستای بابااحمد

روستای بابا احمد (چالدران)، روستایی است از روستاهای چالدران از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ببه‌جیک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر بوده‌ است.

روستای بابانور

روستای بابانور، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌ است.

روستای بایطمیش

روستای بایطمیش، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ببه‌جیک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳ نفر بوده‌است.

روستای بدولی

روستای بدولی، روستایی واقع در استان آذربایجان غربی ، شهرستان ماکو ، بخش دشتک ، آواجیق شمالی است.این روستا در دهستان آواجیق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۶ نفر بوده‌ است.

روستای بزغاله

روستای بزقالا یک منطقهٔ مسکونی در ایران است که در دهستان چالدران شمالی واقع شده‌است.بزقالا ۱۱۶ نفر جمعیت دارد.برای آشنایی بیشتر با روستاهای چالدران همچنان با سیری در ایران همراه باشید .

روستای بغلچی سفلی

روستای بغلچی سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۶ نفر بوده‌ است.

روستاهای چالدران

روستای بغلچی علیا

روستای بغلچی علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴ نفر بوده‌ است.

روستای بیگ‌کندی

روستای بیگ‌کندی (چالدران)، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در یک کیلومتری شمال شهر آواجیق قرار دارد و دروازه ورود به روستاهای صعب العبور مرزی مانند پیراحمدکندی، قیان کندی، سلیمان عاقل و… می‌باشد. روستای بیگ کندی دارای معماری جالبی نیز می‌باشد و به موازات رودخانه ای که از میان روستا می‌گذرد ساخته شده.
این روستا در دهستان آواجیق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۰ نفر (۹۶خانوار) بوده‌است. مردم این روستا از قوم آیروملو هستند و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. مذهب اهالی شیعه است.

روستای پاییزآباد

روستای پاییزآباد (چالدران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌ است.

روستای پیر احمد کندی

روستای پیر اَحمَد کَندی روستایی مرزی در ۱۰ کیلومتری شهر آواجیق،۵۲ کیلومتری شهرستان چالدران و ۴۵ کیلومتری منطقه آزاد تجاری ماکو واقع شده است.این روستا از نظر جغرافیایی، غربی‌ترین روستای ایران است. برای وضعیت رؤیت‌پذیری هلال ماه در ایران طی ماه رمضان به وضعیت رؤیت ماه در این روستا نیز توجه می‌شود.مردم این روستا از قوم آیروملو هستند و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. مذهب اهالی شیعه است.
گورستان تاریخی که مربوط به دوره ساسانیان است و قدمتی ۲۸۰۰ ساله دارد،در کوهی به نام آغداش در روستای پیر احمد کندی واقع شده است و از آثار قدیمی این روستا است.
تالابی نیز به نام تالاب پیر احمد کندی (قازلی گؤلو) در نزدیکی همین روستا وجود دارد که در آن پرندگان زیادی از جمله درنا، آنقوت، عقاب آسیایی، شاهین و … زندگی می کنند که برخی از آنها در فصل سرما کوچ میکنند. سنجاب پیر احمد، حیوان بومی این منطقه است که از سالیان گذشته به این مکان آمده و زندگی کرده و بومی این منطقه شده است. طبیعت بکر و چشمه‌های فراوان و دشتها و کوههای سربه فلک کشیده در دامنه آرارات و دامنه تنورک(تَندَرَک) از مشخصه‌های بارز این منطقه به‌شمار می‌رود .جمعیت این روستا در آخرین سرشماری،۲۱۰ نفر و ۳۹ خانوار اعلام شده است

روستای تاتکندی

روستای تاتکندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۸ نفر بوده‌ است.

روستای تختروان سفلی

روستای تختروان سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌ است.

روستای تختروان علیا

روستای تختروان علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۱ نفر بوده‌ است.

روستای تغنیت علیا

روستای تغنیت علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌ است.

روستای تغنیت‌وسط

روستای تغنیت‌وسط، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸ نفر بوده‌ است.

روستای تقی‌کندی

روستای تقی‌کندی (چالدران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر (۲۸خانوار) بوده‌است.

روستاهای چالدران

روستای تولکی‌تپه‌سی

روستای تولکی‌تپه‌سی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۱ نفر بوده‌ است.

روستای جبارکندی

روستای جبارکندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌ است.

روستای جبارلو

روستای جبارلو (چالدران)، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آواجیق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶ نفر بوده‌ است.

روستای جفال

روستای جفال (چالدران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ببه‌جیک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌ است.

روستای جگنلو

روستای جگنلو (چالدران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۳ نفر بوده‌ است.

روستای جلیل‌کندی

روستای جلیل‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵ نفر بوده‌ است.

روستای جمال‌کندی

روستای جمال‌کندی، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آواجیق شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵نفر بوده‌است. مردم این روستا از قوم آیروملو هستند و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. مذهب اهالی شیعه است.

روستای جنگ‌تپه

روستای جنگ‌تپه، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آواجیق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌ است. مردم این روستا از قوم آیروملو هستند و به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. مذهب اهالی شیعه است.

روستای جوزر

روستای جوزر یک روستا در ایران است که در دهستان آواجیق شمالی واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶نفر بوده‌ است.

روستای چخورکند

روستای چخورکند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۳ نفر (۵۷خانوار) بوده‌است.

روستای حال‌حال سفلی

روستای حال‌حال سفلی، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آواجیق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۳ نفر (۳۴خانوار) بوده‌است. اهالی حالحال سفلی با قلبی رعوف مهربال مهمان پرست

روستای حالحال علیا

روستای حالحال علیا، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آواجیق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌ است.

روستای حراملو

روستای حراملو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۵ نفر بوده‌ است.

روستای حسن‌کندی

روستای حسن‌کندی (چالدران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ببه‌جیک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۱ نفر (۷ خانوار) بوده‌است.

روستای خان‌امیر

روستای خان‌امیر (چالدران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴ نفر (۱۲خانوار) بوده‌است.

روستای خان‌بغلچی

روستای خان‌بغلچی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۱ نفر (۵۰خانوار) بوده‌است.

روستای خان‌صدر

روستای خان‌صدر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۵ نفر (۱۹خانوار) بوده‌است.

روستای خضرلو

روستای خضرلو، روستایی است مرکزچالدران جنوبی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۴۱۶ نفر بوده‌است.منبع اصلی درآمد روستائیان از کشاورزی و دامداری می‌باشد. این روستا به دلیل داشتن موقعیت جغرافیائی مناسب در تحولات منطقه نقش مؤثری ایفا نموده‌است. کشاورزی: شغل اصلی مردم روستا اغلب کشاورزی و دامداری می‌باشد. محصولات اصلی روستا در بخش کشاورزی، گندم، جو، سیب زمینی، یونجه، شبدر، چغندر، درخت و سبزیهای جالیزی می‌باشد.
دامداری: دامداری یکی از منابع اصلی درآمد مردم روستا به شمار می‌رود. بخش زیادی از مردم روستا از راه نگهداری احشام اعم از گاو، گوسفند و طیور امرار معاش می‌کنند. عمده‌ترین فراورده‌های دامی روستا عبارتند از شیر، ماست، کره، خامه، کشک، پنیر، پشم و پوست، دام زنده می‌باشد. مکان‌های دیدنی: آرامگاه سادات کوه کمره‌ای؛ ایستی بلاغ؛ باغ ارباب.

روستای داردره‌سی

روستای داردره‌سی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، جمعیت آن ۵۲ نفر (۱۳خانوار) بوده‌است.

روستای داشکسن

روستای داشکسن (چالدران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ببه‌جیک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌ است.

روستای داشلی‌بلاغ

روستای داشلی‌بلاغ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ببه‌جیک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌ است.

روستای دلک‌وردی

روستای دلک‌وردی، روستایی از توابع بخش دشتک شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آواجیق جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۱ نفر بوده‌ است.

روستاهای چالدران

روستای دلیکداش

روستای دلیکداش، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چالدران جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۲۳ نفر (۵۰خانوار) بوده‌است.

روستای دیل‌بیلمز

روستای دیل‌بیلمز (چالدران)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان چالدران که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ببه‌جیک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۰ نفر (۱۱ خانوار) بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

  • خدادادی

    عه چرا اسم روستای ما رو ننوشتی
    روستای ما یه جای گردشگری هست که گردشگران زیادی حتی از تهران و ترکیه میان
    اسمش قرخ بلاغ

    ۱ فروردین, ۱۴۰۳ پاسخ دادن
  • معصومه صادق زاده

    روستاهای زیبای شادلوی علیا و سفلی…. با طبیعت بکر…هم از روستاهای آواجیق هستند.

    ۶ تیر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
    • محمد محمدی

      بله روستای نیازو ننوشتن

      ۴ آبان, ۱۴۰۲

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *