رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ آذر ۱۴۰۱

روستاهای مهاباد ( بخش دوم )

اشتراک گذاری

روستاهای مهاباد را در ادامه مطلب قبلی به شما معرفی خواهیم کرد.مهاباد شهرستانی سرسبز است که در میان چندین کوه قرار گرفته و موقعیت جغرافیایی آن به گونه‌ای است که زمستان‌هایی سوزناک و تابستان‌هایی معتدل و خنک دارد. این شهرستان کردنشین می باشد و در دامنه رشته‌کوه لندشیخان آرام گرفته است. با سیری در ایران همراه باشید تا با ۱۰۰ روستای دیگر مهاباد آشنا شوید.

غذاهای سنتی

یکی از مهم‌ترین غذاهای شناخته شده کولیچه و شورمزه یا همان نخود است (کولیچه خمیری از ارد گندم است که در داخل روغن سرخ می‌کنند و نخود را در آن می‌ریزند و بمانند ساندویچ صرف می‌شود) واز غذاهای سنتی مهاباد می‌توان به آش دوکلیو (نوعی آش دوغ)، دلمه کلم، بربه سل و نیسکینه، ماشینه، سنگه سیر، شانی کباب -انواع نان‌های روغنی چون کلانه و پنچه کش و … اشاره کرد.

صنایع دستی

از صنایع دستی مهاباد می‌توان قالی، جاجیم، گلیم و چاروق بافی، سکه و پولک دوزی، منجوق دوزی، رودوزی، سوزن دوزی، قرقره بافی (گیپوربافی)، مصنوعات چرمی، قلاب بافی، سجاده بافی و بافت پارچه و لباس کردی، خراطی، چاقوسازی و همچنین کلاش و گیوه اشاره کرد.

روستاهای مهاباد

روستاهای مهاباد

روستای شکربگ

روستای شکربگ روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش خلیفان که در استان آذربایجان غربی واقع شده است.این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌ است.

روستای شورآباد

روستای شورآباد روستایی در دهستان منگور شرقی بخش خلیفان شهرستان مهابادکه در استان آذربایجان غربی واقع شده است. بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۳۲ نفر (۷ خانوار) بوده‌است.

روستای شهرزور

روستای شهرزور روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۹ نفر (۴۷ خانوار) بوده‌است.

روستای شیخان

روستای شیخان روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۲ نفر (۱۵ خانوار) بوده‌است.

روستای شیخ‌یوسف

روستای شیخ‌یوسف روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲نفر بوده‌ است.

روستای شیلان‌آباد

روستای شیلان‌آباد ، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۱ نفر (۳۴ خانوار) بوده‌است.

روستاهای مهاباد

روستای عبدالله‌آباد

روستای عبدالله‌آباد روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شرقی واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۸ نفر (۳۹ خانوار) بوده‌است.

روستای عبداله‌کرده

روستای عبداله‌کرده، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان منگور شرقی قرار دارد و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌ است.

روستای عیسی‌کند

روستای عیسی‌کند، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۰ نفر بوده‌ است.

روستای عین‌ملا

روستای عین‌ملا، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴ نفر بوده‌ است.

روستای قاضی‌آباد

روستای قاضی‌آباد (مهاباد)، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۱ نفر (۴۶ خانوار) بوده‌است.

روستاهای مهاباد

روستای قالوی‌زندان

روستای قالوی‌زندان روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۲ نفر بوده‌ است.

روستای قپی‌باباعلی

روستای قپی‌باباعلی، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰۴ نفر بوده‌ است.

روستای قجی‌آباد

روستای قجی‌آباد، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۳ نفر بوده‌ است.

روستای قره‌بلاغ

روستای قره‌بلاغ (مهاباد)، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۴۵ نفر (۳۹ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌چلان

روستای قره‌چلان روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌ است.

روستای قره‌خان

روستای قره‌خان (مهاباد)، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۳۷ نفر (۱۰۲ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌داغ

روستای قره‌داغ روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شرقی واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۸۷ نفر (۱۶۳ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌قاچ

روستای قره‌قاچ (مهاباد)، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان منگور شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۴ نفر (۸ خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌قشلاق

روستای قره‌قشلاق (مهاباد)، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۴۵۵ نفر (۲۵۵ خانوار) بوده‌است.

روستای قزلجه سفلی

روستای قزلجه سفلی (مهاباد)، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸ نفر بوده‌ است.

روستای قزل‌قپی

روستای قزل‌قپی، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۳۴ نفر بوده‌ است.

روستای قشقونه سفلی

روستای قشقونهٔ سفلی روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸ نفر بوده‌ است.

روستای قشقونه علیا

روستای قشقونهٔ علیا روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴ نفر بوده‌ است.

روستای قلات

روستای قلات (مهاباد)، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌ است.

روستای قلات سنان

روستای قلات سنان روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌ است.

روستای قلعه‌جوغه

روستای قلعه‌جوغه، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۷ نفر بوده‌ است.

روستای قلعه‌جوقه

روستای قلعه‌جوقه روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۴نفر بوده‌ است.

روستای قلقله

روستای قلقله (مهاباد)، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۷ نفر بوده‌ است.

روستای قماریه

روستای قماریه (در زبان کردی قوماریه= Ghomarieh) اسم یکی از روستاهای شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی است. این روستا به دلیل وقوع جنگ بین دولت جمهوری اسلامی ایران و احزاب کردی خالی از سکنه شد. اهالی این روستا اکنون در روستاهای مجاور مانند دهبکر (Dehbokr)، سلیم ساغول (Salim Sagol) و شهر مهاباد اسکان یافته اند. تنها سکنه فصلی این روستا برای پرورش دامهای خود یا انجام کارهای کشاورزی به صورت فصلی به این منطقه کوچ می کنند.

روستای قمطره

روستای قمطره، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷۰ نفر (۷۰ خانوار) بوده‌است.

روستای قمقلعه

روستای فمقلعه، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۳۸ نفر بوده‌ است.

روستای قورغان

روستای قورغان، روستایی است از روستاهای مهاباد از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۲ نفر بوده‌ است.

روستای قوزلوجه

روستای قوزلوجه روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر بوده‌ است.

روستای قوزلوی سفلی

روستای قوزلوی سفلی روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۶ نفر (۴۹ خانوار) بوده‌است.

روستای قوزلوی علیا

روستای قوزلوی علیا روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۷ نفر بوده‌ است.

روستای قویطال

روستای قویطال، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۲ نفر بوده‌ است.

روستای قهوه‌خانه‌حاجی‌کریمی

روستای قهوه‌خانه‌حاجی‌کریمی، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان منگور شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸ نفر (۵ خانوار) بوده‌است.

روستای کارگ

روستای کارگ یک روستا از توابع دهستان منگور، بخش شرقی خلیفان، شهرستان مهاباد، استان آذربایجان غربی است. جمعیت این روستا در سال ۲۰۰۶ میلادی، ۸۰ نفر بوده‌است.

روستای کامم

روستای کامم روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌رش

روستایکانی‌رش بوکان (به کردی: کانی ڕەش) روستایی از توابع بخش ایل تیمور در شهرستان بوکان است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت آن برابر ۳۰۸ نفر است که از این تعداد ۱۵۲ مرد و ۱۵۶ زن هستند و میانگین بعد خانوار در این روستا ۳.۵ است. همچنین نسبت جنسی مردان به زنان ۰.۹۷ درصد است.

روستای کانی‌سفید

روستای کانی‌سفید (به کردی: کانی سپی) روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۸ نفر (۷ خانوار) بوده‌است.

روستای کانی‌سیب

روستای کانی‌سیب روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۷۰ نفر (۷۶ خانوار) بوده‌است.

روستای کانی‌کوتر

روستای کانی‌کوتر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌ است.

روستای کانی‌میران

روستای کانی‌میران روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر (۲۰ خانوار) بوده‌است.

روستای کاولان سفلی

روستای کاولان سفلی روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. کاولان سفلی در ۶۵ کیلومتری مهاباد قرار گرفته.این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۱ نفر بوده‌ است.

روستای کاولان علیا

روستای کاولان علیا روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر بوده‌ است.

روستای کاویس

روستای کاویس روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌ است.

روستای کپه‌کند

روستای کپه‌کند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۷ نفر (۳۸ خانوار) بوده‌است.

روستای کل‌تپه

روستای کل‌تپه روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۹ نفر (۴۱ خانوار) بوده‌است.

روستای کله‌دنداوی

روستای کله‌دنداوی، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان منگور شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کله‌کاوی

روستای کله‌کاوی، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۵ نفر بوده‌ است.

روستاهای مهاباد

روستای کلیجه

روستای کُلیجه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶۱ نفر بوده‌ است.

روستای کوتر

روستای کوتر روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۲ نفر بوده‌ است.

روستای کوران

روستای کوران نام روستایی است که در کیلومتر ۶۰ جاده مهاباد سردشت واقع شده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای مهاباد آشنا شوید.

روستای کورگه

روستای کورگه (مهاباد)، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌ است.

روستای کوسه‌کهریز

روستای کوسه‌کهریز، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۸۷۵ نفر (۳۲۸ خانوار) بوده‌است.

روستای کوشگه‌دره

روستای کوشگه‌دره، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۶ نفر بوده‌ است.

روستای کوله‌سرمرگان

روستای کوله‌سرمرگان، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان منگور شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴نفر بوده‌ است.اکنون روستای کوله سرمرکان یا با زبان کُردی ( که‌وڵە سەرمێرگان) بیش چهار خانوار است.زمان دولت قاجار که ارباب و رعیتی بود، این روستا بیش از ده خانوار بود. وقتی که ارباب و رعیتی برکنار شد، ساکنانش فقط ایل خودشان بودند.

روستای کهریزه شیخان

روستای کهریزه‌شیخان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵۹ نفر بوده‌ است.

روستای کهریزه علی‌بایزید

روستای کهریزه‌علی‌بایزید، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کهنه‌ده (مکریان غربی)

روستای کهنه‌ده یک روستا در ایران است که در دهستان مکریان غربی واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۴ نفر بوده‌ است. همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای مهاباد آشنا شوید.

روستای کهنه‌ده

روستای کهنه‌ده روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۲ نفر (۲۲ خانوار) بوده‌است.

روستای کهنه‌ده‌دوم

روستای کهنه‌ده‌دوم، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌ است.

روستای کیتکه

روستای کیتکه روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۷ نفر بوده‌ است.

روستاهای مهاباد

روستای کیچ‌آباد

روستای کیچ‌آباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۳ نفر بوده‌ است.

روستای کیسلان

روستای کیسلان روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌ است.

روستای گابازله

روستای گابازله، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹۲ نفر بوده‌ است.

روستای گاپیس

روستای گاپیس، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۶ نفر بوده‌ است.

روستای گاگش

روستای گاگش اسم روستایی از روستاهای بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است. این روستا به دو روستای گاگش علیا و گاگش سفلی تقسیم می‌شود.جمعیت این روستا بالغ بر ۶۰۰ نفر است، که عمدتاً به کشاورزی و دامپروری و کار در معادن مشغول هستند.این منطقه دارای معادن فراوانی از سنگ‌های تزئینی مانند گرانیت و سنگ‌های صنعتی مانند باریت است.

روستای گاگش سفلی

روستای گاگش سفلی روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر بوده‌ است.

روستای گاگش علیا

روستای گاگش علیا روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۷ نفر بوده‌ است.

روستای گاومیشان

روستای گاومیشان (مهاباد)، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۸ نفر بوده‌ است.

روستای گراوی

روستای گراوی (به کردی: گڕاوێ) روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌ است.

روستای گردشیلان

روستای گردشیلان، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۱ نفر بوده‌ است.

روستای گرده‌بردان

روستای گرده‌بردان روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۳ نفر بوده‌ است.

روستای گرده‌رش

روستای گرده‌رش (مهاباد)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷۱ نفر (۶۴ خانوار) بوده‌است.

روستای گرده‌گرو

روستای گرده‌گرو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۵ نفر بوده‌ است.

روستای گردیعقوب

روستای گردیعقوب، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۹ نفر بوده‌ است.

روستای گلیار

روستای گلیار، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان منگور شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲ نفر بوده‌ است.

روستای گلینان

روستای گلینان، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۴ نفر بوده‌ است.

روستای گنه‌دار

روستای گنه‌دار (مهاباد)، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۴ نفر (۱۳ خانوار) بوده‌است.

روستای گوله

روستای گوله (مهاباد)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶ نفر بوده‌ است.

روستای گوملیان

روستای گوملیان (به کردی: گۆمڵیان) روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۹ نفر بوده‌ است.

روستای گیاه‌دوران

روستای گیاه‌دوران روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۶ نفر بوده‌ است.

روستای لاچین

روستای لاچین روستایی در بخش مرکزی از توابع شهرستان مهاباد است.

روستای لج

روستای لج (مهاباد)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان مکریان شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۹۰ نفر بوده‌ است.

روستای مازله

روستای مازله روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌ است.

روستای ماژگه

روستای ماژگه روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۵ نفر بوده‌ است.

روستای محمودآباد (مهاباد، شمال)

روستای محمودآباد یک روستا در ایران است که در شهرستان مهاباد واقع شده‌است.این روستا در دهستان منگور شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۳ نفر (۱۱ خانوار) بوده‌است.

روستای محمودآباد (مهاباد، جنوب)

روستای محمودآباد (مهاباد)، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان منگور شرقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۳ نفر (۹ خانوار) بوده‌است.

روستاهای مهاباد

روستای مرانه

روستای مرانه (به کردی: مڕانە) روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۷ نفر بوده‌ است.

روستای مرگرو

روستای مرگرو روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌ است.

روستای مزرعه

روستای مزرعه روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌ است.

روستای میره‌ده

روستای میره‌ده، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۷ نفر بوده‌ است.

روستای میری‌سه

روستای میری‌سه روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۸ نفر (۳۵ خانوار) بوده‌است.

روستای هرمه

روستای هرمه روستایی از توابع بخش خلیفان در شهرستان مهاباد است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان دهستان منگور غربی واقع شده و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌ است.

روستای هفتوانه

روستای هفتوانه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌ است.

روستای یادآباد سفلی

روستای یادآباد سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۶ نفر (۲۰ خانوار) بوده‌است.

روستای یادآباد علیا

روستای یادآباد علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان آختاچی غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۵ نفر (۱۷ خانوار) بوده‌است.

روستای یارعلی

روستای یارعلی (مهاباد)، روستایی از توابع بخش خلیفان شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان کانی‌بازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۳ نفر (۲۲ خانوار) بوده‌است.

روستای یوسف‌کندی

روستای یوسف‌کندی (مهاباد) روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. از اماکن دیدنی آن میتوان تالاب سد یوسفکند و همچنین اثر باستانی برده کونته را نام برد.این روستا در دهستان مکریان غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳٬۱۷۲ نفر (۸۹۱ خانوار) بوده‌است.

روستاهای مهاباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *