رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ آبان ۱۴۰۱

روستاهای ماکو ( معرفی ۱۲۱ روستای ماکو )

لینک این مطلب کپی شد!

روستاهای ماکو را در این مطلب معرفی خواهیم کرد. در ابتدا با شهرستان ماکو آشنا و سپس به معرفی ۱۲۱ روستای ماکو می پردازیم .شهرستان ماکو در شمال غرب ایران در شمال استان آذربایجان غربی قرار گرفته‌است که از شمال به رودخانه قره‌سو و کشور ترکیه، از شرق به رودخانه ارس و جمهوری آذربایجان و شهرستان پلدشت و از مغرب به کشور ترکیه و شهرستان چالدران و از جنوب به شهرستان شوط محدود است.شهرستان ماکو بخشی از منطقه آزاد ماکو به عنوان جوانترین منطقه آزاد کشور از نظر جغرافیایی بزرگترین منطقه آزاد ایران و دومین منطقه آزاد جهان بعد از منطقه آزاد شانگهای چین است و این منطقه به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده‌است.
قره کلیسا، قدیمی‌ترین کلیسای جهان و نماد همزیستی ادیان در نزدیکی شهر ماکو و در دشت چالدران قرار دارد.این منطقه به دلیل برخورداری از تمدن کهن، جاذبه‌های تاریخی فراوان، زیبایی‌های طبیعی به همراه پوشش گیاهی، رودها، چشمه‌ها، غارها، آبشارها، آب و هوای مناسب، صنایع دستی و دست بافته‌های عشایر یکی از قطب‌های گردشگری شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود.ماکو در طول شرقی ۴۴ درجه و ۲۰ دقیقه و عرض شمالی ۳۹ درجه و ۱۸ دقیقه قرار گرفته‌است و ارتفاعش از سطح آب ۱۶۳۴ متر است.

-ماکو روستاهای ماکو ( معرفی 121 روستای ماکو )

مردم

مردم ماکو مسلمان بوده و به زبان ترکی آذربایجانی و کردی کرمانجی سخن میگویند.

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان ماکو
دهستان قلعه‌دره‌سی
دهستان قره‌سو
دهستان چایپاسار جنوبی
شهر : ماکو

بخش بازرگان
دهستان چایپاسار شمالی
دهستان ساری‌سو
شهر : بازرگان

-ماکو-5-e1668247099952 روستاهای ماکو ( معرفی 121 روستای ماکو )

جغرافیا

شهر ماکو در میان دو کوه قه یه در شمال و سبد داغی قرار دارد. رودخانه زنگمار از کوه‌های مرزی ایران و ترکیه سرچشمه گرفته، از درون شهر ماکو گذشته و در شهرستان پلدشت به رودخانه ارس می‌پیوندد. سد مخزنی ماکو (بارون) در ۱۲ کیلومتری جنوب شهرستان ماکو بر روی رودخانه زنگمار در نزدیکی روستای بارون احداث شده‌است. این سد حدود ۱۵ هزار هکتار از زمین‌های حاصلخیز پلدشت را آبیاری می‌کند.

-ماکو-3 روستاهای ماکو ( معرفی 121 روستای ماکو )

آثار باستانی ماکو

برج و بارو و کتیبه در ساری قه یه و صخره ماکو
خرابه‌های تعدادی کلیساهای ارمنی در دهات مختلف
آثار تاریخی شهر دامبات
خرابه‌های قدیمی گزلو در دره مخند
دالان‌ها و غارهای زیر زمینی در اطراف آرارات
پل بئش گؤز در نزدیک ماکو
خرابه‌های سه گوش در دره قزلداغ
اتاق سنگی در ده دلیک داش
کلیسای زور زور در ده بارون
دیری متعلق به فرقه دمنیکن در پای کوه قه یه
اتاق سنگی در ده سنگر
کلیسای مریم ننه در شمال ماکو
بنای باشکوه کلاه فرنگی در بیمارستان ماکو
کاخ باغجه جوق در ۶ کیلومتری ماکو
روستای زیبای باغچه جوق و یعقوبعلی کندی
تپه باستانی کشمش تپه که در روستای کشمش تپه واقع در جاده ماکو بازرگان
کوه سنگ ریزهٔ تیمور لنگ واقع در مرز پلدشت و نخجوان (نقاط صفر مرزی)
سد بداولی ماکوبیز بر روی رودخانه آق سو بسته شده‌است و گنجایش کل آن ۲۱ میلیون متر مکعب آب است.

-ماکو-1 روستاهای ماکو ( معرفی 121 روستای ماکو )

روستاهای ماکو

روستای آوارایر

روستای آوارایر (ارمنی: Ավարայր) روستایی در منتهی‌الیه شمال غربی ایران در جنوب غربی شهر ماکو واقع شده است.شهرت این روستا برای خیزش مردم ارمنی علیه ایرانیان و متعاقب آن وقوع نبرد آوارایر در آن است.

روستای اداغان

روستای اداغان، روستایی است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. مردم این روستا به زبان کردی کرمانجی صحبت میکنند.این روستا در دهستان چایپاسار جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱٬۱۶۲ نفر (۲۹۸خانوار) بوده‌است.

روستای اغبلاغ‌چمنلو

روستای اغبلاغ‌چمنلو، روستایی است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر بوده است.

روستای اغگل

روستای اغگل، روستایی است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۹۶ نفر بوده است.

روستای اولنلر

روستای اولنلر، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۵ نفر بوده است.

روستای ایلان‌قره سفلی

روستای ایلان‌قره سفلی، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر/۲۸خانوار/بوده‌است.

روستای ایلان‌قره علیا

روستای ایلان‌قره علیا، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۲۳ نفر (۶خانوار) بوده‌است.

-ماکو-2 روستاهای ماکو ( معرفی 121 روستای ماکو )

روستای اینچه‌حاج‌محمد

روستای اینچه‌حاج‌محمد، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴ نفر (۸خانوار) بوده‌است.

روستای اینچه‌نوراله

روستای اینچه‌نوراله، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹ نفر (۷خانوار) بوده‌است.

روستای بارون

روستای بارون یک منطقهٔ مسکونی در ایران است که در دهستان قلعه دره سی واقع شده‌است.[۱] براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، بارون ۱۹۸ نفر جمعیت دارد.

روستای باش‌کند

روستای باش‌کند، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴۵ نفر (۱۵۱خانوار) بوده‌است.

روستای باغچه‌جوق

روستای باغچه‌جوق، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳٬۸۶۰ نفر (۱۰۱۲خانوار) بوده‌است.

روستای بری

روستای بری یک منطقهٔ مسکونی در ایران است که در دهستان چایپاسار شمالی واقع شده‌است.[۱] براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، بری ۷۲۴ نفر جمعیت دارد.

روستای بلجک

روستای بلجک، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۵ نفر (۶۹خانوار) بوده‌است.

روستای بیجان

روستای بیجان، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن نه خانوار می‌باشد که نسبت به سال ۸۵ شش خانوار اضافه گردیده‌است.

 روستاهای ماکو ( معرفی 121 روستای ماکو )

SANYO DIGITAL CAMERA

روستای پنجرلو

روستای پنجرلو، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶۸نفر (۲۰۶خانوار) بوده‌است.

روستای تاتار

روستای تاتار (ماکو)، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر (۱۰خانوار) بوده‌است.

روستای تاجدو

روستای تاجدو، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر (۳۴خانوار) بوده‌است.

روستای تازه‌کند

روستای تازه‌کند یک روستا در ایران است که در دهستان قلعه‌دره‌سی شهرستان ماکو واقع شده‌است. تازه‌کند ۱۹۸ نفر جمعیت دارد.

روستای تازه‌کند آداغان

روستای تازه‌کند آداغان، روستایی است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار جنوبی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸نفر بوده است.

روستای تخته‌دوز

روستای تخته‌دوز، روستایی است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۷ نفر (۱۰۱خانوار) بوده‌است.

روستای ترکان

روستای ترکان (ماکو)، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر (۵خانوار) بوده‌است.

روستای ترکمه

روستای ترکمه، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۷ نفر (۵۹خانوار) بوده‌است.

روستای تلیم‌خان سفلی

روستای تلیم‌خان سفلی، است از روستاهای ماکو از توابع بخش مرکزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۹ نفر (۲۰خانوار) بوده‌است. تعدادی ازانهاعشایرهستنندوبه ییلاق‌های منطقه اواجیق کوچ می‌کنند و به دامداری و کشاورزی درروستا مشغولند.

روستای تلیم‌خان علیا

روستای تلیم‌خان علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر (۱۱خانوار) بوده‌است.

روستای تیکمه‌عجم

روستای تیکمه‌عجم، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر (۳۸خانوار) بوده‌است.

روستای تیکمه‌کرد

روستای تیکمه‌کرد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۵ نفر (۸۶خانوار) بوده‌است.

روستای جان‌عزیز

روستای جان‌عزیز، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر (۶خانوار) بوده‌است.

روستای جگن‌لوی عجم

روستای جگن‌لوی‌عجم، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰نفر وتعداد خانوار ان ۸ خانوار بوده‌است.

روستای جگن‌لوی کرد

روستای جگن‌لوی‌کرد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۸ نفر (۹۱خانوار) بوده‌است.

-ماکو-4 روستاهای ماکو ( معرفی 121 روستای ماکو )

روستای جل

روستای جل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰ نفر (۵خانوار) بوده‌است.

روستای چمنلو

روستای چمنلو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر (۴خانوار) بوده‌است.

روستای حاجو

روستای حاجو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۹ نفر بوده است.

روستای حاجی‌حسن

روستای حاجی‌حسن (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۰ نفر (۳۵خانوار) بوده‌است.

روستای حاسین بزرگ

روستای حاسین‌بزرگ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۰نفر (۶۱خانوار) بوده‌است.

روستای حاسین کوچک

روستای حاسین‌کوچک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر (۴۴خانوار) بوده‌است.

روستای حسوشکی

روستای حسوشکی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۴ نفر (۴۳خانوار) بوده‌است. واقتصاد ان از کشاورزی و دامداری بوده است اما به دلیل دوری از بازار مصرف و عدم سرمایه‌گذاری بازده بسزایی ندارد.

روستای حسوشیری

روستای حسوشیری، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر (۲۷خانوار) بوده‌است.

روستای حسولزگی

روستای حسولزگی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸ نفر (۱۴خانوار) بوده‌است.

روستای حصار

روستای حصار (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷۲ نفر (۸۳خانوار) بوده‌است.

روستای خرمن‌یری

روستای خرمن‌یری، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵۱ نفر (۱۷۲خانوار) بوده‌است.

روستای خزرقشلاق

روستای خزرقشلاق، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۶ نفر (۶۰خانوار) بوده‌است.

روستای خلخله

روستای خلخله، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۳ نفر (۱۲۹خانوار) بوده‌است. روستای خلخله یکی از مهم‌ترین روستاهای شهر ماکو می‌باشد.

روستای دانالوی بزرگ

روستای دانالوی‌بزرگ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۹ نفر (۱۲۹خانوار) بوده‌است.

روستای دانالوی کوچک

روستای دانالوی‌کوچک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر (۳۴خانوار) بوده‌است.

روستای درگاه‌قلی

روستای درگاه‌قلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵ نفر (۳خانوار) بوده‌است.

روستای درویش‌کندی

روستای درویش‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر (۲۰خانوار) بوده‌است.

روستای دیبک

روستای دیبک (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است.
دیبک در فرهنگ جغرافیایی ایران
ده از دهستان چالدران بخش سیه‌چشمه شهرستان ماکو. ۲۰ کیلومتری شمال خاوری سیه‌چشمه – ۱۳ کیلومتری جنوب باختری شوسه ماکو به خوی. کوهستانی-سردسیر-سالم- سکنه ۲۱۲-شیعه- تُرکی. آب از چشمه- محصول غلات- شغل زراعت و گله‌داری. صنایع دستی جاجیم بافی – راه مالرو.این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵ نفر (۳۵خانوار) بوده‌است. مردم روستای دیبَک به زبان ترکی آذربایجانی سخن می‌گویند و شیعه هستند.

 روستاهای ماکو ( معرفی 121 روستای ماکو )

روستای دیم‌قشلاق علیا

روستای دیم‌قشلاق علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱٬۰۱۵ نفر (۲۳۳خانوار) بوده‌است.

روستای ذلکه سفلی

روستای ذلکه سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۷ نفر (۴۷خانوار) بوده‌است.

روستای ذلکه علیا

روستای ذلکه علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲۳ نفر (۱۴۴خانوار) بوده‌است.

روستای رند

روستای رند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. روستای رند یکی از روستاهای هدف گردشگری منطقه آزاد ماکو می باشد. این روستا دارای جمعیتی مهمان نواز و خونگرم می باشد.این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۲ نفر (۷۹خانوار) بوده‌است.

روستای سارنج

روستای سارنج، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۹ نفر (۱۷خانوار) بوده‌است.

روستای سالبند از روستاهای ماکو

روستای سالبند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر (۲۸خانوار) بوده‌است.

روستای سعیدآباد

روستای سعیدآباد یک روستا در ایران است که در دهستان قلعه دره سی واقع شده‌است. سعیدآباد ۱۴ نفر جمعیت دارد.

روستای سنگر

روستای سنگر (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۸۰ نفر (۲۲۸خانوار) بوده‌است.

روستای سوریک

روستای سوریک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷۸ نفر (۴۷خانوار) بوده‌است.

روستای شاطر

روستای شاطر (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۵ نفر (۱۹خانوار) بوده‌است.

روستای شاه‌آباد

روستای شاه‌آباد (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای شوراق‌گل

روستای شوراق‌گل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۴ نفر (۳۶خانوار) بوده‌است.

روستای شوریک

روستای شوریک (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده است.

روستای شیخعلی‌جان

روستای شیخعلی‌جان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده است.

روستای علی‌آباد

روستای علی اباد ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۳ نفر (۵۳خانوار) بوده‌است.

روستای عبداله‌کندی

روستای عبداله‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر (۹خانوار) بوده‌است.

روستای عجمی

روستای عجمی (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر (۱۱خانوار) بوده‌است.

روستای علوحاجی

روستای علوحاجی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۶ نفر (۷۰خانوار) بوده‌است.

روستای علی‌فراش

روستای علی‌فراش، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰ نفر بوده است.

روستای علی‌قندو

روستای علی‌قندو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر (۳۱خانوار) بوده‌است.

روستای عیسی‌خان

روستای عیسی‌خان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۹ نفر بوده‌است.

روستای عیسی‌کندی

روستای عیسی‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۵ نفر (۶۶خانوار) بوده‌است.

روستای غله‌زاغسی

روستای غله‌زاغسی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۴ نفر بوده‌است.

روستای قادرقامو

روستای قادرقامو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای قره‌بلاغ (بازرگان)

روستای قره‌بلاغ یک روستا در ایران است که در دهستان چایپاسار شمالی واقع شده‌است. قره‌بلاغ ۹۷ نفر جمعیت دارد.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای ماکو آشنا شوید.

روستای قره‌بلاغ

روستای قره‌بلاغ (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۷ نفر (۱۶خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌تپه

روستای قره‌تپه (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۷۴ نفر (۲۱۸خانوار) بوده‌است.

روستای قره‌خاج

روستای قره‌خاج، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۵ نفر بوده‌است.

-خاج روستاهای ماکو ( معرفی 121 روستای ماکو )

روستای قره‌قویون

روستای قره‌قویون، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۸نفر بوده‌است.

روستای قزل‌ارخ سفلی

روستای قزل‌ارخ سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۰۶ نفر (۸۰خانوار) بوده‌است.

روستاهای ماکو

روستای قزل‌ارخ علیا

روستای قزل‌ارخ علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۷ نفر (۱۵۰خانوار) بوده‌است.

روستای قزل‌داغ عجم

روستای قزل‌داغ‌عجم، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۰ نفر بوده‌است.

روستای قزل‌داغ کرد

روستای قزل‌داغ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹۴ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق بهلوله

روستای قشلاق‌بهلوله، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۲ نفر بوده‌است.

روستای قشلاق نعمو

روستای قشلاق‌نعمو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستای قلعه جوق

روستای قلعه جوق یک روستا در ایران است که در بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه‌دره‌سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۹۶ نفر (۱۷۰ خانوار) بوده‌است.

روستای قم‌قشلاق

روستای قم‌قشلاق، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۰نفر بوده‌است.

روستای قوچعلی

روستای قوچعلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر (۲۷خانوار) بوده‌است.

روستای قوری‌بلاغ

روستای قوری‌بلاغ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌است.

روستای قوری‌شکاک

روستای قوری‌شکاک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸۳ نفر بوده‌است.

روستای قوش

روستای قوش یک روستا در ایران است که در دهستان چایپاسار شمالی در بخش بازرگان شهرستان ماکو واقع شده‌است.براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، قوش ۴۱۶ نفر جمعیت دارد.قوش شمالی‌ترین روستای ایران است. همچنان با سیری در ایران باشید تا با دیگر روستاهای ماکو آشنا شوید.

روستای کاروان‌قران

روستای کاروانقران، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای گجوت

روستای کجوت، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰۵ نفر بوده‌است.

روستای کشمش‌تپه

روستای کشمش‌تپه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا از بزرگترین روستای منطقه آزاد ماکو میباشد و در آستانه شهر شدن قرار دارد با آنکه روستا چهره شهری به خود گرفته است اما هنوز مردم با مشکلات روستایی از قبیل نگهداری دام در برخی از نقاط داخلی روستا درگیرهستند.این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴٬۰۴۶ نفر (۱۰۷۹خانوار) بوده‌است.

روستای کلیک

روستای کلیک (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. در فرهنگ دهخداکلیک به معنای گرده گل هم آمده است.این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌است.

روستای کوسه‌کندی

روستای کوسه‌کندی/کوسج/، روستایی که در دهستان قلعه درسی قرار دارد و از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در نقشه بر روی مختصات ۳۹٬۱۸درجه شمالی و ۴۴٬۲۳درجه شرقی قرار دارد و در حدود ۷ کیلو متری شهر ماکو و در ۲ کیلو متری جاده ماکو و بازرگان قرار دارد.از روستاهای همجوارش می توان به روستایی نایب کندی در فاصله ۱کیلو متری و محمد کندی در فاصله ۲ کیلومتری اشاره کرد.این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۵ نفر (۸۷خانوار) بوده‌است.

روستای کهریزقلعه‌درسی

روستای کهریزقلعه‌درسی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۶ نفر بوده‌است.

روستای کهریزمایل‌کندی

روستای کهریزمایل‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای گاموس

روستای گاموس، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹ نفر (۱۰خانوار) بوده‌است.

روستای گدایی

روستای گدایی (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲ نفر بوده‌است.

روستای گریک از روستاهای ماکو

روستای گریک (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۲ نفر بوده‌است.

روستای گل‌عالی

روستای گل‌عالی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۴ نفر بوده‌است.

روستای ماراکمی

روستای ماراکمی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۹نفر بوده‌است.

روستای مایل‌کندی

روستای مایل‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای محمدآباد

روستای محمدآباد، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای محمدکندی

روستای محمدکندی (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۹ نفر بوده‌است.

روستای محموداغلی

روستای محموداغلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای مخند

روستای مخند، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۴ نفر بوده‌است.

روستای ملاحسن

روستای ملاحسن (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۹ نفر بوده‌است.

روستای ملحم

روستای ملحم (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۷ نفر بوده‌است.

روستای موس

روستای موس (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵ نفر بوده‌است.

روستای مولیک علیا

روستای مولیک علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکوکه در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای میرزاخلیل

روستای میرزاخلیل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۸ نفر بوده‌است.

روستای میرزادولماز

روستای میرزادولماز، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای میلان

روستای میلان (ماکو)، روستایی از توابع بخش بازرگان شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان ساری‌سو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴۵ نفر (۸۹خانوار) بوده‌است.

روستای ولی‌کندی

روستای ولی‌کندی (ماکو)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۶ نفر (۶۳خانوار) بوده‌است.

روستای هندور

روستای هندور،(هندوار)،(هنداوار) روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. در ۴ کیلومتر از شهر ماکو قرار دارد.این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲۳ نفر (۲۲۳خانوار) بوده‌است.

روستای هورو

روستای هورو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکوکه در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای یارم‌قیه سفلی

روستای یارم‌قیه سفلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۷۳ نفر (۱۲۹خانوار) بوده‌است.

روستای یارم‌قیه علیا

روستای یارم‌قیه علیا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۶ نفر (۵۸خانوار) بوده‌است.

روستای یارم‌قیه وسط

روستای یارم‌قیه‌وسط، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان قلعه دره سی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۶نفر بوده‌است.

روستای یخلقان

روستای یخلقان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسار شمالی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۰ نفر بوده‌است.

روستای یعقوبعلی‌کندی

روستای یعقوبعلی‌کندی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این روستا در دهستان چایپاسارحنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۶ نفر بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *