رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

روستاهای رودسر ( معرفی ۳۹۹ روستای رودسر )

لینک این مطلب کپی شد!

روستاهای رودسر را در این مطلب به شما معرفی می کنیم .۳۹۹ روستای رودسر با طبیعتی بی نظیر و مردمانی خونگرم که در طول سال پذیرای میهمانان و گردشگران می باشند . در ابتدا با شهرستان رودسر آشنا خواهیم شد .شهرستان رودسر یکی از شهرستان‌‌های استان گیلان در ایران است.مرکز این شهرستان، شهر رودسر است.

روستاهای رودسر

تاریخچه

این شهرستان با نام قدیمی هوسم مرکز حکمرانی زیدییان و لنگر پسر وشمگیر از خاندان زیاریان و زادگاه خاندان بویه (روستای بویه، املش کنونی) است. اولین شغل اصلی مردمان رودسر بعد از پیدایش این منطقه صیادی بوده‌است. صیدرمحله یا صیدگرمحله:از محلات قدیمی شهر رودسر که بنا به روایتی در اصل بخاطر سکونت صیادان محلی در این ناحیه که به امر صید و صیادی در سواحل دریای خزر و رودخانه های پیرامون آن اشتغال داشتند، صیدگر محله می‌نامیدند که به تدریج و مرور زمان به صیدرمحله موسوم گردید.

رودسر از مراكز مهم نوغانداري، پروش كرم ابريشم و توليد نخ ابريشم بوده است ( جهت اهميت موضوع قابل ذكر است ، نخ ابريشم تنهامحصول صادرات دولت صفوي بود )مشاغلی مانند کوزه گری و کاشی سازی و حصیر بافی و دوزندگی، از مشاغل سنتی رودسر تلقی مي شود .

مردم شناسی

قومیت مردم رودسر، گیلک است که به زبانهای فارسی و گیلکی با لهجه بیه پیش (شرق گیلان) تکلم می‌کنند. مذهب مردم رودسر، شیعه دوازده امامی است. مردم شهرستان رودسر از ۳ تیره هستند: گیلک ها، گالشها و مهاجرین. مهاجرین رودسر را اغلب سادات و علویون تشکیل میدهند که در زمان حکومت ال بویه، متن اضافی.به رودسر مهاجرات کردند.سادات مرعشی،سادات کیایی و دیگر سادات شجره نامه ی سادات از خانواده های جوانمرد قصاب ،میر ریسی، ریسیان و اقوام آنها در دست است. شجره نامه خانواده ی طالبزاده نیز موجودست که یک نسخه از ان در قم نگهداری میشود. سادات رودسر از ریشه های حسینی و حسنی و گاهی موسویند.در این میان بر طبق تحقیقات و شواهد خانواده ی طالبزاده از سادات حسنی و باقی خاندانها از سادات حسینی بازیابی شده اند. سادات میرکیایی، مشتمل بر خانواده های میرکیایی، کیایی ،میرشکارو…از سادات کیایی و بازماندگان حکومت کیا بازیابی شده اند.

موقعیت جغرافیائی

رودسر، از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوههای البرز، از خاور به رامسر و از باختر به املش و لنگرود منتهی می‌شود.قسمت کوهستانی شهرستان رودسر، خوش آب و هوا و سردسیر است. قسمت شمالی این شهرستان که در قسمت حاشیه جنوبی دریای خزر و منطقه جلگه ای قرار گرفته‌است، ناحیه‌ای مرطوب است.رودخانه پلرود، کیارود و شیرارود، در این شهرستان جریان دارند.

تقسیمات کشوری

شهرستان رودسر، در تقسیمات جدید کشوری ایران که در زمان رضا شاه پهلوی شکل گرفت، از بخش‌های شهرستان رشت بود. در ۲۸ خرداد ۱۳۲۴ به تصویب هیئت وزیران، لاهیجان به شهرستان تبدیل شد و رودسر همراه با لنگرود از رشت جدا و تابع شهرستان لاهیجان شدند.

طبق آخرین تقسیمات، شهرستان رودسر دارای ۴ بخش، ۱۰ دهستان و ۵ شهر به شرح زیر است:

جمعیت

جمعیت شهرستان رودسر طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۴۷،۳۹۹ نفر بوده‌است.

اقتصاد

مشاغل سنتی مردمان شهرستان رودسر، به علت قرار گرفتن در کنار دریا و جنگل‌ها و زمین‌های پست مناسب بیشتر کشت گل گاوزبان و ماهیگیری و دامداری (تنها افراد گالش)و تمامی مشاغل مرتبط با آن است. همچنین مشاغلی مانند کوزه‌گری و کاشی سازی و حصیر بافی و دوزندگی، از مشاغل سنتی رودسر تلقی می‌شوند.

فراورده‌های کشاورزی

چای، برنج و مرکبات و گردو و فندق و گل گاو زبان، عمده‌ترین محصولات کشاورزی این شهرستان می‌باشند. ضمن اینکه آلوچه وحشی، گوجه سبز، سیب زمینی، کیوی، انگبین، کونوس یا ازگیل، انبوه یا ازگیل ژاپنی، خرمالو و فوجی‌آنیز در آن تولید می‌شود.


جاهای دیدنی رودسر

گنبد پیرمحله

گنبد پیرمحله یکی از نقاط تاریخی رودسر است. ساخت گنبد مربوط به دوره کیانیان و به صورت هشت ضلعی است.
بازار ماهی فروشان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ماهی در شمال ایران است. به واسطه ماهیگیر بودن برادران آل بویه این بازار ارزش تاریخی هم دارد.
بازار برنج فروشان بازاری ۴ ضلعی و داراری محوطه ای مجاور بازار ماهی فروشان به صورت حیاط مرکزی است که محل بورس انواع برنج‌های شرق گیلان است.

سواحل

از جمله نقاط دیدنی در این شهرستان، ساحلی به طول ۳۰ کیلومتر است که به دلیل نزدیکی کوه با دریا، در این منطقه جغرافیائی، چشم‌انداز زیبایی را به خود اختصاص داده‌است. همین عامل، این شهرستان را به مهم‌ترین مرکز والیبال ساحلی در ایران تبدیل کرده‌است.

ساحل رامدشت، استراحتگاهی برای پرندگان مهاجر
ساحل رامدشت در رودسر با زمین فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی رایگان و قابل استفاده برای عموم، پیست موتور چهار چرخ و آفرود و کایت موتوردار.
ساحل شهدا در رودسر با ورزشگاه والیبال ساحلی مخصوص ورزشکاران و پیست حرفه‌ای آفرود و موتور سواری و موتور چهارچرخ.

قلعه گردن رودسر

قلعه گردن رودسر هم یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی شهر رودسر است که همچنان ناشناخته مانده‌است! این قلعه تاریخی با مساحت عرصه ۹۰ متر مربع در سه طبقه در بخش رحیم آباد شهرستان رودسر، در نزدیکی رودسر قرار دارد. مصالح استفاده شده در این بنا، سنگ، ملات و ساروج و چوب می‌باشد و قدمت آن به عصر آهن (۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ سال پیش) برمی گردد. بندبن، روستایی زیبا و با مردمانی فرهیخته‌است که در آن قلعه ای سنگی با قدمت کهن، واقع است که از آن، به عنوان قلعه دفاعی، در برابر حملات دشمنان دریایی، استفاده می‌شد. در معماری این قلعه، از مواد و ترکیبات خاص و کم‌نظیری استفاده شده‌است که با وجود رطوبت شدید هوا، آن را تاکنون پابرجا نگاه داشته‌است. از اطراف این قلعه گنجینه‌هایی کشف شده‌است.

روستاهای رودسر
پل خشتی تمیجان

پل خشتی تمیجان نیز یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی رودسر است، که همچنان به عنوان وسیله ای یرای عبور و مرور انسان‌ها و وسایل نقلیه استفاده می‌شود. این پل خشتی در ۶ کیلومتری جنوب غربی رودسر در استان گیلان، بر روی رودخانه تمیجان احداث شده‌است. گر چه کتیبه و سنگ بنا یا یادبود دگر در آن وجود ندارد، ولی از نوع طاق‌ها (طاق‌های جناقی) و مصالح بکار رفته در آن می‌توان این پل را به دوره صفوی نسبت داد. بنا به دست نوشته‌های عام، احداث این پل به زمان حکومت بهزاد بیگ بر گیلان (مصادف با ۹۷۰ الی ۱۰۰۰ هجری شمسی) است.

اشکورات

روستاهای رودسر

درختان تنومند، در ارتفاعات رودسر، اشکورات

منطقه اشکور رحیم آباد در ارتفاعات ییلاق دارای سه دهستان است.

پارک جنگلی سفیدآب رودسر

روستاهای رودسر

رودخانه سفیداب، در منطقه سفیداب رودسر

قله بلند قامت سماموس (آسمان کوه) که بلندترین قله گیلان و با قامتی به درازای ۳۶۵۰متر بالاتر از سطح دریا، بر جلگه سرسبز رودسر تکیه کرده و عاشقانه به دریا می‌نگرد. پارک جنگلی سفید آب از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به‌شمار می‌رود. پارکی با حیات وحش زنده که به خاطر پلنگ ایرانیرودسر،آرزو شناخته شده‌است. از حیوانات دیگر این پارک، میتوان از خرس سیاه، خرس قهوه ای، مار افعی قفقازی، روباه سرخ، روباه سیاه، عقاب طلایی، مرال، بز کوهی، غزال ایرانی، گراز وحشیتشی، سمور، شغال، گربه وحشی، کبک، ابیاودارکوب نام برد.

عمارت شهرداری رودسر

روستاهای رودسر

رودسر، حوالی دهه هفتاد، عمارت شهرداری رودسر حول میدان شهرداری رودسر قابل مشاهده است
عمارت شهرداری رودسر یکی از آثار تاریخی این شهرستان می‌باشد. این عمارت مربوط به دوره پهلوی اول است و در رودسر، جنوب غربی میدان امام قرار دارد و این اثر در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۷۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
از دیگر نقاط دیدنی این شهرستان، می‌توان که به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

مجموعه یهودی محله
غار سجیران
کاخ رضاخان (ناهار خوران)
گورستان آستانه ورلرده تله سر
گورستان پس گور
محوطه آستانه بن دلیجان
مجموعه میدان رودسر
خانه جواد نصری
حسینیه و منزل حاج هادی
حسینیه و منزل میر جوادی
قلعه گردن
آب معدنی جیرکل
آرامگاه سید میرعسگر قاسم‌آباد
قبور سادات مرعشی
آبشار ودره زیبای آسمانرود مایستان اشکور
گورستان کوته کومنی از توابع دیلمان

ورزش

فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، اسب سواری، گاو بازی، راگبی، شنا، بسکتبال، فعالیت‌های بیرون جاده. ای-درون جاده ای در غالب خودروها، بخصوص مسابقات خصوصی رالی،مسابقات آف‌رود، موتورکراس و ورزش‌های رزمی مانند کونگ فو، کونگ فو توآ، سان‌دا یا سانشو، کشتی و بوکس از جمله ورزش‌های محبوب اهالی شهرستان رودسر می‌باشند.

نکته جالب این است که برخلاف بقیه نقاط ایران زمین، فوتبال در شهرستان رودسر، به عنوان یک فعالیت ورزشی جایگاه خاصی ندارد اما طرفداران زیادی دارد.

روستاهای رودسر

روستای آبدوچال

آبدبوچال، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌است.

روستای آخوندملک

آخوندمِلک ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵جمعیت آن ۲۱۶ نفر بوده است.

روستای آربوسرا

آربوسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۰ نفر بوده‌است.

روستای آسیاب‌دره

آسیابدره، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای احمدآباد

احمدآباد ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۵۴ نفر بوده‌است.

روستای اربه لنگه

اربه لنگه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۶ نفر بوده‌است.

روستای ارزن پشته

ارزن پشته، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای ارکم

ارکم، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹ نفر بوده‌است.

روستای اره‌چاک

اره‌چاک، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳ نفر بوده‌است.

روستای ازارکی

آزارکی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. و در دامنه زیبای سلسله جبال البرز واقع می‌باشد.این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۸ نفر بوده‌است.

روستاهای رودسر

روستای اغوزبن کندسر

اغوزبن کندسر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲۷ نفر بوده‌است.

روستای اغوزکله

اغوزکله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای افرمجان سفلی

افرمجان سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.

روستای افرمجان علیا

افرمجان علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای اکبرآباد

اکبرآباد ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای امیرگوابر

امیرگوابر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۳ نفر بوده‌است.

روستای اوشیان

اوشیان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. مردم اوشیان گیلک هستند و به زبان گیلکی سخن می‌گویند .این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۷۵ نفر بوده‌است.

روستاهای رودسر

روستای ایرمحله

ایرمحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای ایزدین

ایزدین، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۳ نفر بوده‌است.

روستای اینی

اینی یک روستا در ایران است که در شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده‌است. روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۶ نفر بوده‌است.

روستای باجی گوابر

باجی گوابر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰۳ نفر بوده‌است.

روستای بازارمحله

بازارمحله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی اشکورات قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است. روستای شرقی بازارمحله سارم و روستای غربی سیارساق نام دارد.

روستای بازرگان‌محله

بازرگان محله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۵ نفر بوده‌است.

روستای بازکل

بازکل، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۴ نفر بوده‌است.

روستای بازنشین سفلی

بازنشین سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵۰ نفر بوده‌است.

روستای بازنشین علیا

بازنشین علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا از شمال به شهر رحیم آباد ،از جنوب به جنگلهای سرسبز ، از شرق به روستای لاتک و از غرب به روستای بندبن و جاده اشکور منتهی می شودو در ارتفاع ۸۶ متری از سطح دریا قرار دارد .این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۰ نفر بوده‌است.

روستای باغدشت

باغدشت ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌است.

روستای بالاگزاف رود

بالاگزاف رود، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴۳ نفر بوده‌است.

روستای بالاگواسرا

بالاگواسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۵ نفر بوده‌است.

روستای بالالام بشکست

لامشکن بالا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۱ نفر بوده‌است.

روستای بالالمین جوب

بالالمین جوب، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۶۴ نفر بوده‌است.

روستای بالامحله قاسم‌آباد

بالامحله قاسم‌آباد، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۱۷ نفر بوده‌است.

روستای بالانوده

بالانوده، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴۰ نفر بوده‌است.

روستای بالنگاه

بالنگاه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹۱ نفر بوده‌است.

روستای برگام

برگام، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵ نفر بوده‌است.

روستای برمکوه

برمکوه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. پس از زلزله ای که در روستای قدیمی برمکوه به اصطلاح اهالی آنجا پایین محله، آمد مردم روستا به اتفاق یکدیگر به مکانی بالاتر از محل قبلی نقل مکان کردند و خانه های جدیدشان را که این بار بر اساس اصول شهر سازی بنا شده بود را احداث کردند.و نام آن شهرک برمکوه می باشد. هنوز نیز آثار باقیمانده ای از آن خانه های زیبا کاه و گلی در مکان قبلی روستا موجود میباشد که به واقع خود منظره ای تاریخی و زیبا را نمایان میکند. روستای برمکوه دارای یک اثر تاریخی بنام محوطه قلاکوتی برمکوه،که در تاریخ ۱۳۸۴/۱۹/۵ با شماره ۱۲۸۴۲ ثبت ملی شده است و قدمت آن مربوط به عصرآهن دوم و سوم میباشد. روستای برمکوه یک منطقه فوق العاده زیبا و سرسبز برای گردشگری و جذب توریست می باشد. روستای برمکوه دارای باغات فندق فراوان است.محصولات عمده کشاورزی این روستا به ترتیب شامل فندق،گردو،گل گاو زبان،زعفران و میوه هایی از جمله سیب،به و … است.
استان گیلان-رودسر-رحیم آباد-دهستان شوییل-روستای برمکوه این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای بزاستان

بزاستان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای بزچاله

بزچاله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای بزکویه

بزکویه (سبزکویه) یکی از روستاهای بخش کلاچای شهرستان رودسر شهر واجارگاه در شرق استان گیلان است. شغل اصلی ساکنان روستا کشاورزی و محصول عمده آنها مرکبات (پرتقال، نارنگی، نارنج) و چای است. برخی خانواده‌ها با داشتن تعداد معدودی گاو، شیر و ماست مورد نیاز محل را تأمین می‌نمایند.
این روستا در شهر واجارگاه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳ نفر بوده‌است.

روستای بلالم

روستای بلالم از روستاهای استان گیلان و از توابع شهرستان رودسر می‌باشد.

روستای بلترک

بلترک، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۳ نفر بوده‌است.

روستای بلده سرا

بلده سرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌است.

روستای بلکوت

بلکوت، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۹ نفر بوده‌است.

روستای بند بن قاسم‌آباد

بند بن قاسم‌آباد، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۳ نفر بوده‌است.

روستای بندبن بنکسر

بندبن بنکسر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۹ نفر بوده‌است.

روستای بندبن واجارگاه

بندبن واجارگاه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. درزبان گیل بند به کمره و دامنه کوه را گویند.بندبن زیر دامنه کوه. بندبن واجارگاه روستایی مربوط به قضیه واجارگاه می‌باشد.محدود است از شمال به واجارگاه و از جنوب سیاهکله و فشکل پشته از مغرب به سلاکجان و از مشرق به سلیم سرا.این روستا دارای آب-برق -تلفن -گاز کشی -شعبه نفت -مدرسه دخترانه -خانه بهداشت -نانوایی و جاده آسفالته می‌باشد. دارای مردمی زحمتکش و از پرورش دام -کشت چای و برنج امرار معاش می‌نمایند.
این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۹ نفر بوده‌است.

روستای بنکسر

بِنِکسَر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. اغلب مردم به زبان گیلکی و گالشی صحبت می کنند.این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر بوده‌است.

روستای بهادرمحله

بهادرمحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۵ نفر بوده‌است.

روستای بی‌بالان

بی بالان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. “بی” پیشوند نفی کننده و “بالان” به مفهوم “نیرنگ، و تله ” که در مجموع به مفهوم “بدون نیرنگ و بدون حقه” می‌باشد.این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۵۹ نفر بوده‌است.

روستاهای رودسر
آثار تاریخی
تأسیس اولین مدرسه در این روستا در سال ۱۳۰۴ و تأسیس کارخانه چایسازی آن در سال ۱۳۱۵ بود است.حمام قدیمی زمان رضا شاه در بی بالان که متأسفانه در حال تخریب می‌باشد.
کارخانه چای بی بالان نیز بخشی در دوره رضا شاه و بخشی در دوره محمد رضا شاه ساخته شده‌است که هم‌اکنون هم در حال فعالیت می‌باشد.

روستاهای رودسر
محصولات کشاورزی
از محصولات کشاورزی آن می‌توان به برنج و چای و پرتقال و خرمالو نام برد. اخیراً این روستا به عنوان یک مرکز مهم تولید میوه کیوی در شرق استان گیلان مطرح شده‌است

روستاهای رودسر

روستای بیجارپشته

بیجارپشته، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۲ نفر بوده‌است.

روستای بیجارگاه سفلی

بیجارگاه سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۴ نفر بوده‌است.

روستای بیجارگاه علیا

بیجارگاه علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۷ نفر بوده‌است.

روستای بینه پهلو

بینه پهلو، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای پایین درازلات

پایین درازلات، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای پایین کلامحله

پایین کلامحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای پایین گواسرا

پایین گواسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴ نفر بوده‌است.

روستای پایین لمین جوب

پایین لمین جوب، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۱ نفر بوده‌است.

روستای پایین محله قاسم‌آباد

پایین محله قاسم‌آباد، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۸ نفر بوده‌است.

روستای پتنک

پتنک، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای پرامکوه

پرامکوه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

روستای پرچ‌کوه

پرچکوه، روستایی بکر و سرسبز از توابع بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است.پرچکوه در بالای روستای کاکرود اشکور گیلان قرار دارد.این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱ نفر بوده‌است.

sdr

روستای پرشو

پرشه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸ نفر بوده‌است.

روستای پرندان

پرندان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲ نفر بوده‌است.
موقعیت جغرافیایی
این روستا با روستاهای سنگسرود، اره چاک و دوگل همسایه بوده و در ۶۲ کیلومتری بخش رحیم آباد و ۷۷ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رودسر واقع شده است.
در میان اشکوری ها این روستا به نقطه آهنگری مشهور می باشد. از دیرباز در این روستا مردمانی زندگی می کردند که کار اصلی آنها آهنگری بوده است. بدین منظور قاطر و اسب چهارپاداران مناطق مختلف اشکور را نعل می کردند. هم اکنون نیز در این روستا یک دکان آهنگری وجود دارد. در گذشته این روستا مسیر رفت‌وآمد اشکوری ها به سمت قزوین نیز به شمار می رفت.
محصولات
محصول اصلی این روستا فندق می باشد و علاوه بر آن، گردو، گل گاوزبان و تا چند سال پیش گندم و جو نیز از محصولات این روستا به شمار می رفت که اکنون دیگر کشت نمی‌شود.

روستای پرویزخانی

پرویزخانی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای پس چور

پس چور، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای پلام

پُلام روستایی در ارتفاع ۷۵۰ متری در میان جنگل انبوه شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است. این روستا در ۲۲ کیلومتری بخش رحیم‌آباد و در ساحل غربی رودخانه پُلرود و یک کیلومتری جاده رحیم آباد به اشکور قراردارد.این روستا براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۱ نفر (۸۵خانوار) بوده‌است.

روستاهای رودسر
محصولات کشاورزی
فندوق و برنج، عمده‌ترین محصولات کشاورزی پلام می‌باشند. ضمن اینکه گل گاوزبان، لوبیا، خیار، گردو و انواع میوه‌ها مانند: به، آلوچه ،سیب، کیوی نیز در پلام تولید می‌شود.
جاذبه‌های گردشگری
روستای پلام از بافت قدیمی و جدید برخوردار است و خانه‌ها عموماً دو طبقه‌اند. روستا کاملاً در پای کوه و شیب آن به طرف رودخانه می‌باشد. از یکسو به رودخانه از سویی به کوه عظیم صخره‌ای وایگان تله و از سویی دیگر به جنگل متصل است از مناطق حفاظت شده پرنده زیبا و بومی قرقاول می‌باشد که در این روستا وجود دارد. سفیدآب در شرق روستا قراردارد، منطقه تفریحی و مسطح پلام دره در کنار روستا و در ضلع شرقی پلورود قراردارد.
روستا دارای چشمه‌های بسیاری است که چشمه پلامدره از معروف‌ترین آن‌ها می‌باشد. این روستا در مسیر راه مالرو ی قدیم قرار داشت. معروف‌ترین چشم‌انداز پلام مزارع برنج پلکانی آن می‌باشد که تقریباً در گیلان و در این ارتفاع منحصر بفرد است مرزهای پلکانی قطعه زمین‌های زراعتی مساحتی حدود ۴ هزار مترمربع را شامل شده‌است و نزدیک به ۱۵۰ بیجار پله (مرز) را شامل می‌شود و طول و عرض آن‌ها از ۳ متر به ۳۰۰متر می‌رسد. این مزارع در فصل برداشت بسیار زیبا به نظر می‌رسند چون محیط اطراف آن سبز ولی مزارع برنج به رنگ زرد می‌باشد. قدمت این مزارع به صد سال می‌رسد و در مواقع کشت و رسیدن محصول، گویی کوه را طبقه‌بندی کرده و پله زده تا راه به سوی قله باز کنند.

روستاهای رودسر
بازی‌ها
از بازی‌ها و برنامه‌های سرگرم‌کننده مخصوصاً در جشن‌ها و مراسم عقد وعروسی برنامه کشتی محلی با حضور کشتی گیران روستا و دیگر پهلوانان روستاهای اشکور، برنامه لافند بازی و فوتسال (گل کوچیک)، اوشکول بازی و … می‌باشد.

 

 

روستاهای رودسر

روستاهای رودسر

روستاهای رودسر

روستای پلستان

پلستان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای پلطدشت

پلطدشت، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای پلطکله سر

پلطکله سر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌است.

روستای پوده

پوده نام روستایی است از دهستان سیارستاق ییلاقی، شهرستان رودسر در استان گیلان واقع شده است .گورستان علیجار پوده یکی از آثار باستانی این روستاست که مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.

روستای پی اغوزبن

پی اغوزبن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۴ نفر بوده‌است.

روستای پیجان

پیجان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴ نفر بوده‌است.

روستای پیرمحله

پیرمحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد (کلاچای)

تازه‌آباد یک روستا در ایران است که در بخش کلاچای شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده‌است.این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۲۲ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد (رحیم‌آباد)

تازه‌آباد اشکور روستایی در دهستان شوئیل بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای تب طوس

تب طوس، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای ترپو

ترپو یک روستا در ایران است که در شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده‌است.این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵ نفر بوده‌است.

روستای ترشایه

ترشایه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۱ نفر بوده‌است.

روستای ترشکوه

ترشکوه ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۹۴ نفر بوده‌است.

روستای ترک

ترک ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای تلابن

تلابن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن حدود ۱۷ نفر بوده‌است.که به علت کمبود شغل به شهرهای اطراف مهاجرت کرده اند ولی با توجه به داشتن باغات فندق در فصل برداشت به این روستا مراجعه می کنند

روستای تلابنک

تلابنک، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای تله سر

تله سر ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵ نفر بوده‌است.

روستای تله میان

تله میان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳ نفر بوده‌است.

روستای تلیسین

تلیسین، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰ نفر بوده‌است.

روستای تلیکان

تلیکان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا با دیگر روستاهای رودسر آشنا شوید .

روستای تواسانکش

تواسانکش، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای توتکله سفلی

توتکله سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۴ نفر بوده‌است.

روستای توتکله علیا

توتکله علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۲ نفر بوده‌است.

روستای توسکا محله قاسم‌آباد

توسکا محله قاسم‌آباد، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۲ نفر بوده‌است.

روستای توسه چاله

توسه چاله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳ نفر بوده‌است.

روستای توکاس

توکاس، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا با روستاهای دارجه، پی آغوزین، شفیع‌آباد، مؤمن زمین و منطقه دامداری لی خوانی یا همان له خانی همسایه بوده و در ۶۰ کیلومتری بخش رحیم آباد و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر واقع شده است.دکتر منوچهر ستوده صاحب کتاب از آستارا تا استارباد در کتاب خود آورده است که: در این روستا در سال ۱۳۴۶ سکه‌های مسین قدیمی پیدا شده است.
قله صلوات کوه یا سواته کوه و بقعه سام و لام مناطقی هستند که در بالاترین نقطه این روستا قرار دارند.
منطقه دامداری لی خوانی از نقاط معروف دیگری است که در میان این روستا و قله صلوات کوه قرار دارد. نکته جالب توجه در مورد این منطقه دامداری در مقایسه با مناطق دامداری دیگر اشکور اینست که مکانی را برای استحمام گوسفندان ایجاد نموده‌اند.
این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۵ نفر بوده‌است.

روستای توکامجان

توکامجان،یا تکامجان روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌است، زبان مردم این روستا دیلمی است.

روستای جانبازمحله

جانبازمحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای جنگسرا

جنگسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۵ نفر بوده‌است.

روستای جواهردشت

جواهردشت (به گیلکی: جؤردشت) از روستاهای ییلاقی شهرستان رودسر از توابع دهستان سیاهکلرود بخش چابکسر، واقع در استان گیلان است. جواهردشت در ارتفاع نسبی ۲۰۰۰ متری از سطح دریای کاسپین واقع شده و در زمستان به دلیل بارش سنگین برف خالی از سکنه است. در جبهه جنوبی جواهردشت بلندترین قله استان گیلان، سماموس با ارتفاع ۳۶۷۸ متر از سطح دریا واقع شده‌است.قابل ذکر است آب زلال و همیشه سرد، سفید آب رحیم آباد که جهت آب آشامیدنی بخش‌های مرکزی و دیگر بخشهای شهرستان رودسر استفاده می‌شود از قله‌های سماموس سرچشمه می‌گیرد.

همه ساله در اواسط مردادماه در جواهردشت جشنواره ورزش‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.در ۴۶ کیلومتری شهرستان رودسر و ۲۶ کیلومتری سیاهکلرود، روستای زیبای جواهردشت با مساحت تقریبی ۱۰۰ هکتار میان ابرها پنهان شده است. جاده پیچ و تاب دار جواهردشت را حدود دو ساعت رانندگی می کنید و یا با جیپ های بسیار قدیمی بدون پلاک که رانندگان آن ها مردم همان جا هستند به سمت روستا می روید و در مسیر از شهرهای کلاچای و چابکسر هم گذر می کنید. همان حوالی آرام آرام ابرها شروع به استتار کردن این عروس زیبا می کنند؛ اما خسته نمی‌شوید، ادامه می دهید و به روستا می رسید.

روستا در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در بخشِ شمالی بلندترین قله استان گیلان یعنی قله سُماموس جا خوش کرده است. معمولاً مردمی که در رودسر، چابکسر، سیاهکلرود و روستاهای اطراف جواهردشت زندگی می کنند در ماه های گرم سال که هوا گرم و شرجی است کوچ می کنند و در جواهردشت روزهای گرم تابستان را می گذرانند. بد نیست بدانید که وقتی هوا رو به سردی می رود این منطقه به خاطر بارش برف و سرمای شدید خالی از سکنه می شود. ساکنان روستا عقیده دارند که قدمت روستا حدود ۸۰۰ سال است؛ اما طبق گفته برخی افراد با توجه به آثار پیدا شده در روستا و سبک معماری آن شکل‌گیری روستا به بعد از شکل گیری دیلمان و اِشکوَر یعنی حدود ۴۰۰ الی۵۰۰ سال پیش بر می گردد. جواهردشت طبیعتی بکر، دشت‌هایی وسیع و سرسبز، چشمه‌سارهای زیاد، هوای پاک و سالم و سکوت وصف‌ناپذیری را برایتان به ارمغان دارد. بهتر است هنگام طبیعت‌گردی طوری رفتار کنیم که اثری از ما در محیط نماند و بکر بودن منطقه به خطر نیفتد.

از سیاهکلرود تا جواهردشت طبعیت؛ مناظر متنوعی در اختیارتان می‌گذارد. ابتدای راه با عبور از میانه جنگل آغاز می‌شود و رودخانه سجیدان شما را همراهی می‌کند. تپه‌ها و دره‌ها مناظر دل‌انگیزی به وجود آورده‌اند. ارتفاع مسیر داپم در حال تغییر است.

پس از گذر از جنگل مراتع شروع می‌شود. در سبزه‌زارهای جواهردشت گاوها و گوسفندان و اسب‌ها را در حال چرا می‌بینید. این پهنه‌های وسیع را ناصره دشت و لووه سر می‌نامند. پوشش گیاهی غالب اینجا گیاه میش‌گوش است که گل آن مصارف دارویی دارد.

گل گاوزبان و گل‌های رنگارنگ دیگر نیز دشت‌ها را رنگین کرده‌اند. اهالی زمین‌های مناسب کشت را معمولاً زیر کشت سیب زمینی می‌برند. حصارکشی این زمین‌ها جلوه زیبایی به جواهردشت داده است. حصارهایی از چوب، سیم خاردار و دیوارهای سنگی که حد و مرز همسایگی را مشخص می‌کند و مانعی برای ورود گله‌ها ست. درست این است که ما هم در همجواری با طبیعت حواسمان به حیات وحش باشد.
قهوه خانه‌های بین راهی مکانی مناسب برای خوردن چای و استراحت است. معمولاً رانندگان کنار یکی از آنها توقف می‌کنند.
درست قبل از ورود به روستا؛ بقعه امامزاده نقره عباس در دشتی زیبا پدیدار می‌شود. از کنار امامزاده؛ جواهردشت و خانه‌هایی که روز به روز در حال افزایش‌اند دیده می‌شود.
چنانچه هوا صاف باشد از جواهردشت می‌توانید جلگه و خط طولانی ساحلی و دریای پهناور کاسپین را ببینید.

روستای جوپشتان

جوپشتان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۲ نفر بوده‌است.

روستای جورده

جورده ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰ نفر بوده‌است.

روستای جورسرا

جورسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴ نفر بوده‌است.

روستای جورمحله

جورمحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۸ نفر بوده‌است.

روستای جیرده

جیرده ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳ نفر بوده‌است.

روستای جیرکل

جیرکل، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. جیرکل یکی از تولید کنندگان گل گاوزبان و فندق است و دارای طبیعتی بسیار زیبا می باشد.این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۷ نفر بوده‌است.

روستای چافجیر

چافجیر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. میانگین قدمت این محل به طورتقریبی بین ۴۰۰ تا۵۰۰سال برآورد شده‌است! محصول کشاورزی این منطقه برنج و درگذشته‌ای نه‌چندان دور کرم ابریشم نیز دومین محصول کشاورزی چافجیر بوده‌است. پس ازکشاورزی شغل دوم بومیان قدیمی محله چافجیر صیادی بود که امروزه هنوزهم برخی ازاهالی پیرو اجدادخویش این شغل را ادامه می‌دهند. چافجیردرزمان فعالیت حزب توده یکی از مناطق مهم برای فعالیت این حزب می‌بوده بطوری که در یکی از شبکه‌های رادیویی روسیه نام چافجیر به‌عنوان یکی از مناطق فعال این حزب آورده شد!انسجام و همدلی مردمان این محله درشهرستان رودسر زبانزد و تعصب اهالی به محله‌شان بسیار زیاد است که همین امر سبب افتخار به پسوند چافجیری درشناسنامه شده‌است. اکثریت اهالی بومی الاصل چافجیر بایکدیگر قوم و خویش می‌باشند!درحال حاضر با تزریق افراد غیر بومی جمعیت این منطقه نسبت به گذشته درحال افزایش است. مهاجران دیلمانی بیشترین افراد غیر بومی چافجیر هستند که سالیان زیادی درکنار این مردمان با دوستی و همدلی ساکنند بطوری که خودرا جزئی از چافجیری‌ها می‌دانند!
این روستا در بخش مرکزی شهرستان رودسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۷۹ نفر بوده‌است.

روستای چاکان

چاکان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای چاکانک

چاکانک، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌است.

روستای چاکل

چاکل، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲ نفر بوده‌است.

روستای چالکسرا

چالکسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌است.

روستای چایجان

چایجان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. در این روستا ورزش هایی از جمله:فوتبال ـ والیبال ـ والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی ـ کشتی ـاسب سواری ـ شنا ـ کشتی گیله مردی ـ ورزش های رزمی ـ بدنسازی و… رایج است.از مشاهیر این روستا می توان مازیار هوشمند بازیکن سابق تیم ملی والیبال ساحلی و سرمربی کنونی تیم ملی والیبال ساحلی نوجوانان ایران و سعید کرجالیان بدنساز که مقام های جهانی کسب کرده است را نام برد.
کشاورزی
از محصولات تولید شده در چایجان می‌توان برنج، چای، مرکبات،حبوبات،کیوی،گل گاوزبان و انواع سبزی را نام برد.
آب و هوا
چایجان به علت ساحلی بودن و نزدیکی با دریای کاسپین و دامنه‌های جنگلی در طول سال همواره دارای آب و هوای معتدل و رطوبتی بین ۷۵ تا ۹۵ درصد و بارندگی زیاد و شدید می‌باشد.
هتل ها
۱.هتل گیل ماز
امکانات
این روستا از لحاظ امکانات و تاسیسات شهری آب -برق -تلفن-گاز-جاده آسفالت-درمانگاه-مدرسه -مخابرات-پست بانک-عابر بانک-و… دارا می باشد.به همین جهت گردشگران از بابت امکانات رفاهی در مضیقه نیستند.
کار مردم
بخشی از مردم چایجان مشغول به کشاورزی وبخش دیگر هم مشغول کار های دولتی هستند.مردم چایجان گیلک هستند و به زبان گیلکی با گویش بیه پیشی سخن می‌گویند. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کم وبیش ۱۲۰۰ بوده‌است.
تاریخ
ه.ل رابینو در کتاب ولایات دارالمرز ایران-گیلان آورده است: چاجان، چایجان هم نامیده می‌شود. قسمتی از سیاهکلرود است و در مشرق رضی محله کنار جاده چابکسر به رامسر قرار دارد، این منطقه در نزدیکی چاجان جنگلی و زیباست، محدود است.[۱]درپشت دهکده و میان کوه‌ها ییلاق‌های جوردشت واقع شده است که قلعه یا دهکده‌ای در آن دیده می‌شود و این قلعه به مقبره قدیمی نور عباس یا نقره عباس محدود است.

روستای چایخانسر

چایخانسر، در اصل چاه خان سر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. که در ۵ کیلومتری کلاچای و ۱۰ کیلومتری چابکسر قرار دارد.مدفن سپهسالار آل کیا، سید ظهیر الدین المرعشی نویسنده کتاب گیلان و دیلمستان، چاه خان سر بوده است. در آن زمان چایخانسر جز قریه سیاهکلرود محسوب می شده است.همچنین این روستا زادگاه نویسنده کتاب راز پنهان قوام الحسینی و نویسنده کتاب روستای من چایخانسر علی اکبر رضایی رحمتی میباشد
این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت آن۸۰۲ نفر بوده‌است.

روستای چشان

چشان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷ نفر بوده‌است.

روستای چکرود

چکرود، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱ نفر بوده‌است.

روستای چلمانرود

چلمانرود، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸ نفر بوده‌است.

روستای چماقستان

بهارسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۸، جمعیت آن حدود ۲۵۰ نفر بوده‌است.

روستای چمتو

چمتو، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۶ نفر بوده‌است.

روستای چمتوکش

چمتوکش، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن را در تابستان۴۰۰ نفر (۴۰ خانواده) و زمستان. ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای چملک سرا

چملک سرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای چناربن

چناربن ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۳ نفر بوده‌است.

روستای چور کلایه

چور کلایه یک روستا در ایران است که در شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده‌است.این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌است.

روستای چورکلایه

چورکلایه ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹ نفر بوده‌است.

روستای چینی جان

چینی جان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱۱ نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌آباد

حاجی‌آباد ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۶ نفر بوده‌است.

روستای حسن سرا

حسن سرا ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۲۲ نفر بوده‌است.

روستای حسنی کوه

حسنی کوه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰ نفر بوده‌است.

روستای حسین‌آباد

حسین‌آباد ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۹۹ نفر بوده‌است.

روستای خاناپشتان

خاناپشتان ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۹ نفر بوده‌است.

روستای خان‌اله

خان‌اله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷ نفر بوده‌است.

روستای خانکسرای سفلی

خانکسرای سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای خانکسرای علیا

خانکسرای علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای خانه سر (رودسر)

خانه سر ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۰ نفر بوده‌است.

روستای خانه سرک

خانه سرک، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای خراسان پشته

خراسان پشته، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۱ نفر بوده‌است.

روستای خراسان سر

خراسان سر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای خسادان سفلی

خسادان سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای خسادان علیا

خسادان علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۳ نفر بوده‌است.

روستای خشکاسرا

خشکاسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای خشکلات

خشکلات، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۸ نفر بوده‌است.

روستای خلیفه محله

خلیفه محله ا روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. خلیفه محله، غربی‌ترین روستای جلگه‌ای شهرستان رودسر، از توابع بخش مرکزی رودسر و به دلیل مجاورت آن با شلمان رود، دارای معدن بزرگ شن و ماسه می‌باشد.
خلیفه محله، تغییر شکل یافته خاله محله و خاله (خَلِه) در واژگان گویش گیلکی به معنی رود و رودخانه می‌باشد. به عبارتی: خلیفه محله، مکانی است که رود در آن جریان دارد و البته رودخانه شلمان رود که از کوه‌های ناتشکوه املش در البرز شمالی سرچشمه می‌گیرد، پس از طی مسافتی، از ضلع غربی این روستا عبور کرده و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد.مردمان آن به گویش گیلکی شرق گیلان و به لهجه شلمانی صحبت می‌کنند.
به واسطه طبیعت دل‌انگیز و افسونگر این آبادی، نام گلستان محله نیز بر آن اطلاق می‌شود.در سال‌های اخیر به دلیل مهاجرت عمده روستاییان به شهرها، اکنون جمعیت خلیفه محله به کمتر از ۵۰۰ نفر کاهش یافته‌است.
عمده محصولات کشاورزی آن: برنج، سبزیجات و حبوبات ومرکبات و صیفی جات وچای و پرورش کرم ابریشم می‌باشد ماهیگیری از شلمان رود، تا دو دههٔ پیش، منبع درآمد و غذایی عمدهٔ اهالی بود.

خلیفه محله

روستای خمپته اربوسرا

خمپته اربوسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۷ نفر بوده‌است.

روستای خمیرمحله (بخش مرکزی رودسر)

خمیرمحله روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۸ نفر بوده‌است.

روستای خمیرمحله (رحیم‌آباد)

خمیرمحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای خمیرمحله (کلاچای)

خمیرمحله روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۸ نفر بوده‌است.

روستای خورتابسرا

خورتابسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. آبشار سیاه تاش از نقاط دیدنی روستای خورتابسرا می باشد. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷ نفر بوده‌است.

روستای خورسندکلایه

خورسندکلایه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای خورگردان

خورگردان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای خیاط محله

خیاط محله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۳۰ نفر بوده‌است.

روستای دادامحله

دادامحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. محله خیلی سر سبز است.این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۰ نفر بوده‌است.

روستای داروگرمحله

داروگرمحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در حسن سرا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۹ نفر بوده‌است.

روستای دتورسر

دتورسر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱ نفر بوده‌است.

روستای درازلات بالا

درازلات بالا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌است.

روستای درزی محله

درزی محله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۳ نفر بوده‌است.

روستای درسنک

درسنک، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. درسنک. [ دّ ر سٍ ن َ ک ] دهی است جزء دهستان اشکور بالا از بخش رحیم آباد شهرستان رودسربالاتر از بخش شوئیل و ۹۷ کیلومتری قزوین و جمعیت آن نزدیک به ۳۷۰ نفر (۵۰ خانوار) می‌باشد.افراد ساکن در روستا در سرشماری سال ۱۳۹۵ که انجام گرفته ۷۸ نفر بوده که( ۳۲ خانوار ) ثبت شده
درسنک در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد و از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان‌های رودسر و املش آغاز تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد.
محدوده درسنک از جنوب به قزوین از مغرب به سیاهکل، لنگرود و رودبار الموت و از شرق به بخش کوهستا نی شهرستان تنکابن و از شمال به دامنه‌های کوهستانی رحیم آباد، املش و رامسر متصل است.
محصولات: آن شامل فندق. گردو. گل گاو زبان. عسل. سیب زمینی و لوبیا می‌باشد

روستای درگاه

درگاه ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۴ نفر بوده‌است.

روستای دزلی

دزلی ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۰ نفر بوده‌است.

روستای دشتک

دشتک ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷ نفر بوده‌است.
روستای دشتک (dashtak)، یکی از روستاهای اشکورات و نزدیکترین روستا به مرکز دهستان شوئیل (روستای شوئیل) می‌باشد. این روستا آبادی کوچکی است که بر قطعه زمینی هموار و با شیب نسبتاً تند، بر کمرکش کوهی در فاصله حدود ۵ کیلومتری غرب روستای شوئیل واقع گردیده است و با ” ک ” تصـغیر به معنی ” دشت کوچک” تعریف می‌گردد. به عبارت دیگر اولیه خانه‌ای که در روستای مذکور بنا گردید، در جلوی آن دشت کوچکی واقع شده بود که به همین دلیل، آن آبادی را ” دشتک” به معنی دشت کوچک نامیده‌اند، زیرا سایر قسمت زمین‌های روستا دارای شیب تند دارد.
موقعیت جغرافیایی
روستای دشتک، یکی از روستاهای دهستان شوئیل، بخش رحیم‌آباد، شهرستان رودسر، استان گیلان است.
محدوده جغرافیایی روستای دشتک از شمال و غرب به حوزه روستای زراکی، از جنوب به حوزه روستاهای تلابنک و تازه‌آباد و از مشرق به حوزه روستای شوئیل (مرکز دهستان شوئیل) متصل است.
براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در سال ۱۳۹۵، دهستان شوئیل مشتمل بر تعداد ۵۶ آبادی، ۱۳۵۳ خانوار و ۳۶۵۷ نفر جمعیت و روستای دشتک با ۲۱ خانوار و ۵۷ نفر جمعیت در فاصله ۴ کیلومتری مرکز دهستان قرار دارد.
روستای دشتک در موقعیت جغرافیایی ۳۶ درجه و ۴۷ دقیقه و ۴۰٫۱ ثانیه شمالی و ۵۰ درجه و ۱۲ دقیقه و۴۸ ثانیه شرقی قرار دارد.

روستای دعوی‌سرا

دعوی سرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۶ نفر بوده‌است.

روستای دلیجان

دلیجان ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰ نفر بوده‌است.

روستای دلیجان اشکورات

دلیجان اشکورات منطقه ای روستایی و یلاقی در اشکور استان گیلان کوهستان سوماموس واقع شده‌است. روستا ی دلیجان با روستاهای تواسانکش و یاسور همسایه بوده و در ۴۷ کیلومتری بخش رحیمآباد و ۶۲ کیلومتری شهرستان رود سر واقع شده‌است. غار وادار، آثار آبادی و آجرهای قدیمی در کجیل سرا ((kojil sara ))، آسیاب قدیمی بومیتله ((bomeytale )) از نقاط معروف و قدیمی این روستا به‌شمار میرود. غار وادار که در مشرق روستا واقع شده از منطقه دارنکش شروع و تا غار وادار امتداد دارد. در فاصله این دو نقطه که به صورت تونلی زیرزمینی است دهانه آن در منطقه وادار گشاد و پهن میگردد و در حال حاضر در این نقطه به صورت یک غار آشکار است. این غار در امتداد سرچشمه رودخانه آسمانرود واقع شده و از حیث قدمت دارای تاریخ بسیار است.

در دلیجان امام زاده یحیی قرار دارد که مردم از نقاط مختلف اشکور برای زیارت به این منطقه میروندمخصوصا در ایام مذهبی که بیشترین زائرین این امام زاده از روستاهای اطراف است.

محصولات کشاورزی دلیجان عبارت است از:گل گاو زبان. سیب زمینی. لوبیا… کشاورزی به علت کمبود آب رونق کمی دارد به علت کمی درآمد مردم کم کم از آنجا مهاجرت میکنندامروزه جمعیت زیادی در دلیجان زندگی نمی‌کنند (حدود۲۰خانوار) و پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده خالی از سکنه شود.

روستای دوآب

دواب ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای دوستکوه

دوستکوه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹۷ نفر بوده‌است.

روستای دوگل

دوگل (Dowgal) یک روستا در ایران است که در شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده‌است.این روستا در دهستان اشکور علیا و سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۳ نفر بوده‌است.

روستای دوگل سر

دوگل سر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۵ نفر بوده‌است.

روستای دوگل سرا

دوگل سرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۴ نفر بوده‌است.

روستای دولاگوابر

دولاگوابر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای تمیجان

تمیجان روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. پل خشتی تمیجان در این روستا قرار دارد.تمیجان از دو کلمه تیم و جان تشکیل شده‌است، “تیم” به معنای کاروانسرا و “جان” که در زبان پهلوی ساسانی “گان” بوده -پسوند مکان- است؛ بنابراین “تیمجان”-“تیمگان” به معنی “کاروانسراً یاًمحل کاروان” می‌باشد. علت این نام گذاری آن است که این محل روزگاری دراز بر سر راه چهار راه بازرگانی شرق و غرب و شمال و جنوب منطقه ساحلی دریای خزر و کوهستانی البرز قرار داشت و فرودگاه کاروانیان و تیم‌ها بوده‌است.
اهالی این روستا به گویش گیلکی شرق گیلان و به لهجه رودسری، صحبت می‌کنند.این روستا در دهستان چینی‌جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶۳ نفر بوده‌است.
بنای اولیه مسجد جامع تمیجان مربوط به دوره صفویه است که در دوره‌های بعد تغییراتی در آن صورت گرفته‌است. پوشش چوبی مسجد بر روی تیر جمال میانی و آن هم بر روی فیلپایی با مقطع ستاره شکل قرار گرفته‌است. صحن مسجد به دو قسمت اصلی تقسیم شده‌است.
قسمتی که مخصوص زنان است با چوب بنا شده و سطح آن حدود دو متر بالاتر از کف اصلی مسجد قرار دارد بر بالای طاقنماهای اطراف مسجد، گچبری‌های قدیمی دیده می‌شود و محرابی در طرف قبله قرار دارد.
در این مسجد، سنگ نوشته مرمرینی وجود دارد که براساس مفاد آن در سال ۱۰۷۵ هجری قمری حوض، لاکه و مناری در مسجد ساخته شده‌است که تنها آثار حوض و لاکه آن پیداست. با توجه به این کتیبه می‌توان یقین داشت که مسجد قبل از این تاریخ وجود داشته‌است.

روستای دهکده قدس

دهکده قدس، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷۷ نفر بوده‌است.

روستای دیمابن

دیمابن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای دیودره

دیودره، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۲ نفر بوده‌است.

روستای دیورود

دیورود ، روستایی که در ۲۷ کیلومتری بخش رحیم‌آباد از توابع شهرستان رودسر، استان گیلان در ایران قرار دارد. در همسایگی روستاهای زیاز، میلاش و سیاهکشان.
کلمه «دیورود» در کتاب وجه تسمیه روستاهای گیلان اثر مرحوم جهانگیر سرتیپ پور به معنی «روشن آب» آمده‌است.این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۹ نفر (۳۲خانوار) بوده‌است.

جاذبه‌های تاریخی
در سال ۱۳۴۸ کاوش کوتاه مدتی توسط محمود کردوانی، باستانشناس در خاک این روستا انجام گرفت بر اساس گزارش وی گورستان باستانی با قبور بزرگ و سنگ‌های حجیم در اطراف این روستا جلب نظر می‌کند که حفاری‌های غیرمجاز بخش بزرگی از آنرا تخریب کرده‌است و از قدمت تاریخی به اوایل هزاره اول ق. م تعلق دارد.
آثار و بناهای قدیمی بسیار زیادی در این روستا وجود دارد که دارای اهمیت تاریخی فراوانی است مهمترین آن‌ها عبارتند از: آثار قلعه‌ای قدیمی و گورستانی بزرگ بر بالای محوطه سلم سو و مناطق معروفی چون محوطه پلنگ پشته سو و خمراپشته در اطراف این تپه.
آثار و نشانه‌های یک قبرستان گبری با سنگ‌های بسیار بزرگ در منطقه دیر بام یا دیوروبام آثار و نشانه‌های قدیمی در محوطه چال زیمی که در حال شخم زمین به دست آمده‌است.

جاذبه گردشگری
دیورود (رودسر) تا چند دهه قبل گذرگاه و استراحتگاه اشکوریان بوده‌است، چه بسیار مشاهده می‌شد که چاروداران «carvedaran» (همراهان قاطر و اسب و کسانی که افسار این حیوانات در دست آنهاست) و رهگذران برای کم نمودن بار خستگی راه مجبور می‌شدند شب را در این روستا استراحت نمایند.
در این روستا دو رودخانه وجود دارد که یکی از مسیر مازوبن و دیگری از مسیر لامشکن سرازیر می‌شود. آبشار دیورود (رودسر) از دیگر نقاط معروف این روستاست که سرچشمه آن از لامشکن می‌باشد.

روستای رجه‌سرا

رجه سرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای رزه گردن

رزه گردن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای رضامحله (بخش مرکزی رودسر)

رضامحله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹۱ نفر بوده‌است.

روستای رضامحله (کلاچای)

رضامحله روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۴۱ نفر بوده‌است.

روستای رودبارک

رودبارک ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸ نفر بوده‌است.

روستای رودمیانه

رودمیانه،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۹ نفر بوده‌است.

روستای روشن آبسربالا

روشن آبسربالا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۶ نفر بوده‌است.

روستای روشن آبسرپایین

روشن آبسرپایین،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸ نفر بوده‌است.

روستای روم دشت

روم دشت، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۰ نفر بوده‌است.

روستای ریاب

ریاب ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۰ نفر بوده‌است.

 

روستای ریسن

ریسن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۲ نفر بوده‌است.

روستای زراکی

زراکی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای زرخان لات

زرخان لات، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای زرکلام

زرکلام، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌است.

روستای زنگول بره

زنگول بره،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای زورزمه

زورزمه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌است.

روستای زیاز

زیاز مرکز دهستان اشکور سفلی؛ و در۲۶ کیلومتری شهر رحیم آباد واقع شده‌است؛ و براساس سرشماری ۱۳۸۵، ۱۷۹ نفر جمعیت دارد. با توجه به اینکه این روستا مرکز دهستان اشکور سفلی تعیین و تعریف شده‌است دارای یک دبستان، یک مدرسه راهنمایی تحصیلی شبانه‌روزی پسرانه و یک دبیرستان شبانه‌روزی پسرانه هم می‌باشد.[۱] درلغتنامه دهخدا آمده‌است زیازدهی از دهستان اشکورپائین است که دربخش رودسر واقع است و ۲۶۲ تن سکنه دارد.[۲] ظهیرالدین می‌گوید که نزدیک سجیران در محلی به نام زیازسید رضی کیاکاروانسرایی برای مسافران ساخت(۸۲۹هجری) و باغی احداث کرد که در آن درختهای میوه و انگور رودبار کاشته می‌شود.

روستای زیازمحله

زیازمحله،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای زیدی

زیدی یک روستا در ایران است که در شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده‌است.در سرشماری عمومی سال ۱۳۸۵، زیدی ۲۶ نفر جمعیت داشته است.

روستای سارسر (بی‌بالان)

سارسر ،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۰ نفر (۷۴خانوار) بوده‌است.

روستای سارسر (ماچیان)

سارسر یک روستا در ایران است که در دهستان ماچیان شهرستان رودسر در استان گیلان واقع شده‌است.این روستا در بخش کلاچای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۶ نفر (۷۵ خانوار) بوده‌است.

روستای سارم

سارم ، مرکز دهستان اشکور علیا و سیارستاق ییلاقی ، روستایی از توابع بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر در استان گیلان واقع شده است. این روستا با روستاهای لات محله ، آغوزکله، بازار محله ، تلابن و پوده همسایه بوده و در ۴۸ کیلومتری بخش رحیم آباد و در ۶۳ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رودسر واقع شده‌است. مساحت باغات کشاورزی فندق این روستا بالغ ۱۳۰ هکتار می باشد. از محصولات کشاورزی این روستا می توان فندق گردو لوبیا گل گاو زبان گیاهان دارویی و محصولات دامی شامل شیر پنیر ماست دوغ کشک و نیز سایر محصولات نان سنتی هنرهایی دستی جوراب و … نام برد.

سیاه خانه کش منطقه وگل خانی با چشمه‌ای که در آن هست جزء منطق دیدنی این روستا می‌باشد. نقل است که سیاه خانه کش در گذشته منطقه آبادی بوده‌است که گویا در اثر شیوع بیماری جذام در گذشته مردم آنجا را ترک نموده‌اند.
منطقه سیاه خانه کش این روستا به عنوان یکی از آثار ملی ثبت شده است. این روستا دارای دو بقعه به نام‌های ادهم و روح‌الله می‌باشد. از مشاهیر این روستا مجتبی باقری سارمی است دارای دکترای اقتصاد از استاد دانشگاه هاروارد می باشد
این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌است.

روستای سالومحله

سالومحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا زادگاه عالم جلیل القدر حضرت آیت ا…العظمی محفوظی،آقای دکتر علی محفوظی،آقای دکتر حسن محفوظی،آقای مهندس علیرضا محفوظی معاون حقوقی،امور استانها و پارلمانی وزارت راه و شهرسازی،امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران،آقای دکتر حسن علیزاده معاون اداری،مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور می باشد.این روستا در دوران هشت سال دفاع مقدس شهدایی را تقدیم میهن اسلامی نموده است از جمله این شهدا، شهید سیروس صفری سالومحله است که نام دبستان این روستا نیز بنام این شهید می باشد.
این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۰ نفر بوده‌است.

روستای سجوبسر

سجوبسر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای سجیدان

سجیدان،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۳ نفر بوده‌است.

روستای سجیران

سجیران، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۷ نفر بوده‌است.

روستای سراگوابر

سراگوابر،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲ نفر بوده‌است.

روستای سراورسو

سراورسو، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای سرای‌دشت

سرایدشت، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در همسایگی روستاهای لشکاجان علیا , افرمجان , عروس محله و بازرگان محله قرار دارد. پیشه اصلی اکثر مردم ساکن در آن کشاورزی خصوصا برنج و چای می باشد.
این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۲ نفر بوده‌است.

روستای سرخانی

سرخانی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۹۴ نفر بوده‌است.

روستای سرده

سرده ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. سرده با روستاهای زبران، لیه خانی، نیاسن، سزرود، کلرود، چکرود و همچنین روستای ویار (قزوین) مرز مشترک دارد.
روستای ییلاقی تابستان‌نشین سرده در ۶۷ کیلومتری جنوب شرقی بخش رحیم‌آباد در یک منطقه کوهستانی و در ارتفاع ۲۲۴۸ متر از سطح دریا، در ۵۰/۲۸۴۷۱ طول جغرافیایی و در ۳۶/۷۱۰۵۰ عرض جغرافیایی در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱ نفر (۱۴ خانوار) و ترکیب جنسیتی جمعیت آن، ۱۹ مرد و ۱۲ زن بود.
سرده روستایی ییلاقی و تابستان‌نشین (بهار و تابستان) است. مردمان سرده در پاییز و زمستان در در روستاهای قشلاقی جلگه بخش رحیم‌آباد یعنی کج محمدگوابر، سی‌سرا (رودسر)، گزلبن، خورتابسرا و کوشکوه ساکن می‌شوند.
شغل
شغل اصلی مردم روستا، دامداری یعنی پرورش سنتی گوسفند، بز و گاو است. تعداد ۴۰ خانواده در حال حاضر دارای پروانه چرای دام در مراتع سرده بوده که حدود ۳۰۰۰ رأس گوسفند و بز و بیش از ۵۰۰ رأس گاو و احشام بارکش پرورش می‌دهند. [۲] تولیدات پروتئینی، لبنی، پشم از جمله نتایج فعالیت آنان است. البته گندمکاری، باغبانی، گل گاوزبان، فندوق و گردو نیز به عنوان پیشه دوم مردمان سرده رواج داشته و دارد.
چشمه‌ها
مراتع سرده دارای ۳۲ چشمه دائمی و فصلی است.کارکرد اصلی آنها آشامیدنی، زراعت و دامداری است. مشهورترین چشمه ها عبارتند از:
چشمه جیرسره
چشمه روباری‌راه (راه رودبار)
چشمه سرده‌دشت
چشمه سوخنین (سه‌خانین)
چشمه گاگورخونه
چشمه میان‌سرده (مِن‌سرده)
چشمه ناف‌کش
مردم سرده گیلک هستند و به زبان گیلکی اشکوری سخن می‌گویند.
آستانه سام و لام
آستانه آقا سام و لام بر قله سوادکوه (صلوات‌کوه)در سرده است. این ساختمان به شمارهٔ ۲۸۲۳۴۴۹۱۴ اداره اوقاف به ثبت رسیده‌است. آستانهٔ سواته کوه… بر قله کوه بنا شده است. بنای اصلی بقعه از سنگ و چوب و در ورودی آن چوبین و ساده است. از در اصلی وارد کفش‌کن می‌شود و از کفش‌کن به حرم بقعه می‌رود. حرم شامل دو قسمت اصلی است: قسمت اول دارای شش ستون چوبین چهارسو با سرستون‌های ظریف است. واشانهای بنا بر سرکشی است که بر این ستونها متکی است. متصل به صندوق ساده و چوبین بقعه، ستونی عظیم چهارسوی پخ‌زده با سرستون است. سقف موقع پل‌کوبی با درزپوش و سقف کفش‌کن فقط پل‌کوبی است. یکی دو بنای سنگی محقر برای متولی و زوّار در جنب امامزاده است. بام بقعه تا چندی پیش لت‌پوش بود اخیراً حلب‌پوش کرده‌اند. در سال ۱۴۰۱ به همت گروه‌های مردمی و خودیاری، ساختمان آستانه سام و لام بازسازی می‌شود.
جاذبه‌های گردشگری
آستانه سام و لام
جورکولام (سرده دشت) و جیرکولام (ریجاخونه)
چشمه‌ها
خانه‌ها: دارورجین، چینه‌ای
دامداری
شورتله (صخره)
قبرستان زورسنگ گردن
قدمگاه (زیارت سنگ)
قُرق و جنگل لیر
کبودتله
کهنه حمام
مرتع سورمحمدچاک
میل گون‌کُول

روستای سرمستان

سرمستان ،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۴ نفر بوده‌است.

روستای سرولات

سرولات نام روستایی در استان گیلان در فاصله ۳ کیلومتری جنوب چابکسر است. این روستا در کنار رود خانه پر آب آچی رود و رودخانه کورئه در ابتدای دامنه شمالی البرز و کوه سماموس در درون دره احاطه شده از جانب چند کوه (مهران کوه، شاسروس و لیکلام)قرار گرفته است. روستای سرولات راه ورودی روستاهای کوهستانی از قبیل جنگسرا ،لیکلام،لیمه سرا،منه سئه،پشتاسران و چند روستای دیگر می باشد. منطقه زرسر از محلهای قدیمی جاده سرولات در چابکسر ورودی منطقه سرولات می باشد. که از قدیم باغات پرتقال آن معروف است، ورودی کوهستانی دره سرولات است.زرسر آب و هوای متفاوت، نسیم خنک شبانه از دره رودخانه آچی رود دارا می باشد. رودخانه آچی رود از ییلاقهای گرده پشته سر تا جیردشتان و سرچشمه می گیرد .( تماشه کوه، خانم گردان لردی و بخش بزرگی از منطقه حفاظت شده سرولات جواهردشت).

با عبور از جاده جنگلی این روستا علاوه بر مشاهده چشم اندازهای جنگلی و سکونت گاههای انسانی دو طرف جاده ضمن قرارگیری بر فراز این روستا از بالا دست می‌توان کشتزارها و سکونت گاههای منطقه جلگه‌ای را مشاهده نمود.

روستای سزرود

سزرود، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۰ نفر بوده‌است.

روستای سلاکجان (بخش مرکزی رودسر)

سلاکجانروستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌است.

روستای سلاکجان (کلاچای)

سلاکجان ، .سلاکجان روستایی ست از توابع بخش کلاچای شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است. روستای سلاکجان در فاصله حدود ۸ کیلومتری جنوب شهر کلاچای قرار دارد. مسیر دسترسی به روستای سلاکجان از طریق شهر واجارگاه است. فاصله شهر واجارگاه تا شهر کلاچای ۵ کیلومتر و فاصله روستای سلاکجان تا شهر واجارگاه ۳ کیلومتر است. از واجارگاه که به سمت جنوب غربی خارج می‌شویم، به ترتیب از محله‌های اسلام‌آباد، لاته یا لاتک و بیجارپشته عبور می‌کنیم و سپس به روستای سلاکجان می‌رسیم .این روستا دارای هوای بسیار خوب و دلنشین است که در تابستان گرم است در زمستان برفی این رو ستا دارای هوای معتدلیست .سلاکجان دارای: زمین ورزشی،باغات مرکبات،کارخانجات چای،باغات بزرگ چای، و آبشار زیبایی به نام سیاهلم میباشد.

روستای سلجه

سلجه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای سلطانسرا

سلطانسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌است.

روستای سلوکبن سفلی

سلوکبن سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۱ نفر بوده‌است.

روستای سلوکبن علیا

سلوکبن علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای سلوکبن وسطی

سلوکبن وسطی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲ نفر بوده‌است.

روستای سلیم سرا

سلیم سرا،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹۹ نفر بوده‌است.

روستای سلیمان چپر

سلیمان چپر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای سنگ بنگ

سنگ بنگ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷ نفر بوده‌است.

روستای سنگسرود

سنگسرود، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹ نفر بوده‌است.

روستای سوخته کش

سوخته کش یا سوده کش، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در زبان محلی به نام سوده کش است که به ریشه تاریخی اش بر می‌گردد که سه روستا در میان سه محل اطراف روستای کنونی بودند که با عنوان‌های شاهنشان زمین؛ سوته راش و محل کنونی که دوتای اولی از بین رفته‌اند و این روستا که پایین‌تر از دوتای قبلی است وجود دارد.
این روستا در ده کیلومتری دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای سورچان‌محله

سورچان محله،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱ نفر بوده‌است.

روستای سرخ تله

سورلند، به انگلیسی ( SOORLAND ) یا سورتله روستایی از توابع بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر در استان گیلان واقع شده است .این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸ نفر بوده‌است.

روستای سوگوابر

سوگوابر ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸ نفر بوده‌است.

روستای سی‌سرا

سی سرا ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶۹ نفر بوده‌است.

روستای سیارستاق

سیارستاق، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا با روستاهای دارجه، بازار محله و نیاسان همسایه بوده و در ۵۰ کیلومتری بخش رحیم آباد و در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رودسر واقع شده‌است. رستاق همان روستاک یا روستاست و سی به معنای کوه که در مجموع روستای کوهستانی می‌باشد. آثار و بناهای زیادی در این روستا وجود دارد که می‌توان به گنگ‌های آب که در جای جای این روستا از زیر خاک بیرون می‌آیند که محل ورود و خروج آب مشخص نیست، در گورستان قدیمی نزدیک این محل نیز کوزه‌های سفالین بزرگ و کوچک بیرون می‌آید اشاره نمود. در این روستا بقعه‌ای به نام لردی آستانه نیز وجود دارد.
این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۵۱ نفر بوده‌است.

روستای سیاوان محله

سیاوان محله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر بوده‌است.

روستای سیاوشکوه

سیاوشکوه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای سیاه‌کشان

سیاه کشان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای سیاه گل چال

سیاه گل چال، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۶ نفر بوده‌است.

روستای سیاه لات

سیاه لات،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۶، جمعیت آن ۱۴۶ نفر (۴۵خانوار) بوده‌است.

روستای سیاه‌کش

سیاه‌کش ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۲ نفر بوده‌است.

روستای سیاهکشان

سیاهکشان، روستایی در ۲۵ کیلومتری جنوب بخش رحیم‌آباد از توابع شهرستان رودسر در ناحیه کوهپایه‌ای منطقه اشکورات سفلی در استان گیلان در ایران قرار دارد. این روستا از شمال به روستای پلام، از جنوب به روستای دیورود (رودسر)، از شرق به روستای نیلو و از غرب به دیواره صخره‌ای محدود می‌شود.
رودخانه پلرود از وسط این روستا می‌گذرد و آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند که توسط یک پل به هم وصل می‌شوند، قسمت شرقی رودخانه در تقسیمات کشوری با اسم «سیاهکشان» و قسمت غربی رودخانه با اسم «نیلو پردسر» نامیده شده است؛ ولی در مجموع به اسم سیاهکشان شناخته شده‌اند. دو قسمت شرقی و غربی رودخانه خود به دو قسمت بالا محله (جٌر محله) و پایین محله (جیر محله) تقسیم شده‌است.جمعیت روستای سیاهکشان
کل جمیعت روستا ۸۰ نفر بوده که در حال حاضر فقط ۳۸ نفر در روستا ساکن می‌باشند و بقیه به خصوص جوانان بعلت تحصیلات، کار و ازدواج به شهرهای استان‌های گیلان، مازندران، تهران و … مهاجرت کرده‌اند.
شغل مردم روستا کشاورزی، دامپروری و به تازگی پرورش مرغ و ماهی می‌باشد.از نکات قابل توجه سیاهکشان وجود چشمه آب معدنی در فاصله ۱ کیلومتری جنوب روستا (به سمت روستای دیورود) می‌باشد که برای درمان درد معده مفید بوده و افراد زیادی برای مصرف آن از مناطق اطراف به آنجا می‌روند. راه قدیمی رحیم آباد به اشکورات (چارودار راه) از کنار رودخانه پلرود و وسط روستا عبور کرده‌است.
قسمت صخره‌ای پلام تا سیاهکشان این راه و دست نوشته‌های باقی مانده از دوران قدیم بر روی صخره‌های آن قابل توجه می‌باشد.
محوطه جور محله سیاه کشان مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است که در سیاه کشان واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۹۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

روستای سیاهکل‌رود

سیاهکل‌رود (به زبان گیلکی: سیا کله رو) روستایی در دهستان سیاهکلرود از توابع بخش چابکسر شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است.

جمعیت
این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۵۰ نفر بوده‌است.

روستای سیاه‌کله

سیاهکُله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. سیاهکله یکی از روستاهای بخش کلاچای رودسر در شرق گیلان است. در جنوب شهر واجارگاه، رشته کوه‌های البرز سربه فلک کشیده، رشته کوه‌هایی با پوشش جنگلی که طبیعیت زیبا را جلوه‌گر است و در دامنه این کوه‌ها باغات پرتقال هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند. در میان این درختان بر بلندای تپه‌ایی مسجدی خودنمایی می‌کند. مسجدی با مناره‌های طلایی که از اطراف در میان درختان پرتقال محصور شده‌است. نزدیک‌تر که می‌شوی روستایی است به نام سادات سیاهکله، اما آنچه که این روستا را زیبا، دلنشین و با برکت کرده مردم خونگرم و مهمان‌نواز روستاست که همگی سادات بوده و نقل قول است از نظر نسبی به امام موسی کاظم (ع) می‌رسند. روستای سیدنشینان گیلان در دل طبیعت فارغ از هیاهوی شهر به زندگی خود ادامه داده و سعی بر گسترش معنویات دارند.

قبل از اشاره به وجه تسمیه نام روستا، باید به بیان تاریخچهٔ کوتاهی از روستا بپردازیم:

نقل شده‌است که سه برادر سید و از تبار امامزادگان و سُلالهٔ پاک موسی ابن جعفر (علیه السلام) برای امرار و معاش از مشهد کوچ می‌کنند یکی در ساری می‌ماند (که سید حسینی‌ها در ساری بسیارند)، دو برادر دیگر به سمت طالقان و جعفرآباد می‌روند اما پس از مدتی از آنجا مهاجرت کرده و از کوه‌های اشکور پائین آمده و به سمت کلاچای می‌روند یکی از این برادرها (سید حسن) در روستای مازوکله پشته پیش فردی به نام حاج قربان به کار دامداری مشغول شد و دیگری پیش برادرش در ساری بازگشت.

در آن روزگار در روستاها به غریبه‌ها زمینی داده نمی‌شد به این علت حاج قربان به سید حسن می‌گوید برود کوله سر (بالای کوه) زمین‌های آنجا را آباد کرده و در آنجا زندگی کند و تعبیر کول سرسید از اینجا در زبان گیلکی معروف شد. بعد از مدتی سیدحسن تعبیر کُول سرسید را برگرداند (سَرِکوله) که با گذشت زبان روستا بدین نام (سیاهکُله) معروف شد. این مطلب قول عامیانه است، ولی آنطوری که در کتب تاریخ آمده در یک برهه از تاریخ این منطقه سادات کلاه سیاه بلندی بر سر می گذاشتند تا از غیر سادات شناخته شوند که به آن کلاه به عربی قلنسوه یا به گیلکی سیاه کلا دقیقتر سیاهکله می گفتند، چون اکثر مردم این محل سید سیاه کله بودند به این اسم مشهور شده است.

معنی کلمه «کول» در زبان گیلکی:

۱)مردم گیلان، پشته و تل را گویند. (برهان).

۲)درلهجهٔ گیلکی پشته و تل را گویند. (از فرهنگ رشیدی).

۳)تپه و تل و کوه. (از ناظم الاطباء).

۴)در گیلکی کول به معنی تپه. (از حاشیهٔ برهان چ معین و لغت‌نامه فُرُس)

۵)کُل یا کول در مناطق شرقی گیلان و غربی مازندران به معنی تپه کم ارتفاع

گردشگری
این روستا شامل باغات چای و چشم‌اندازهای بی نظیری می‌باشد که سالیانه صدها گردشگر را به این روستا روانه می‌کند.
این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۵ نفر (۳۹خانوار) بوده‌است. اما هم‌اکنون جمعیتی بالغ بر ۳۰۰نفر دارد
معماری سنتی
از محوطه مسجد که بیرون می‌آیی به سمت مرکز روستا با خانه‌هایی کاهگلی روبرو می‌شوی که یادگاری از گذشته بوده و بوی صفا و صمیمیت می‌دهد، خانه‌هایی که عمرشان بیش از یکصد سال است اما همچنان زندگی در آن جاری است و اهالی خانه آن را ترمیم کرده و در کنار آن خانه‌های جدیدی برای زندگی خود احداث کرده‌اند. قدیمی‌ترین خانه روستا بیش از ۲۴۰ سال قدمت دارد که نخستین خانه بنا شده روستاست و سید حسن (جد مردم روستا) آن را بنا نهاده و مابقی خانه‌ها حول این خانه مرکزی شکل گرفته‌است. این خانه با گذشت زمان همچنان نفس می‌کشد و زندگی در آن جاری است
آداب و رسوم
این روستا دارای سنت‌های خاص خود است که یکی از این سنت‌ها دید و بازدید عید به صورت گروهی است. اهالی روستا زنجیره وار به هم متصل هستند و در ایام عید به صورت گروهی به منزل بزرگان و ریش سفیدان می‌روندواز مراسم دیگر می‌توان به زاری زاری صبح عاشورا و عزاداری دسته جمعی دور محل اشاره کرد

روستای سیجاره

سیجاره، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای شادراج سفلی

شادراج سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای شادراج علیا

شادراج علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای شادمرادمحله (چابکسر)

شادمرادمحله ،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶۴ نفر بوده‌است.

روستای شادمرادمحله (کلاچای)

شادمرادمحله روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۲۲ نفر بوده‌است.

روستای شاهی سرا

شاهی سرا،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای شرمدشت

شرمدشت، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌است.

روستای شفیع‌آباد

شفیع‌آباد ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۹ نفر بوده‌است.

روستای شمشادپشته

شمشادپشته،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای شمشادسرا

شِمشادسرا روستایی است در استان گیلان در شمال ایران.شمشادسرا در فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۲: دهی است از بخش رحیم آباد در شهرستان رودسر. سکنه آن ۹۵ تن. آب آن از چشمه سار. محصول عمده آنجا پشم و لبنیات. اهالی عموماً در تابستان به ییلاق می‌روند.بر اساس سرشماری مرکزی آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۴۲ نفر بوده است .

روستای شوک

شوک روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۶ نفر بوده‌است.

روستای شوییل

شوییل، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۹ نفر بوده‌است.

روستای شیخ زاهدمحله

شیخ زاهدمحله،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۷ نفر بوده‌است. این روستا دارای یک امامزاده به نام شیخ زاهد است و پسوند فامیلی اکثر خانواده‌های این روستا زاهد، زاهدی یا شیخ زاهدی است.

روستای شیرایه

شیرایه ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۲ نفر بوده‌است.

روستای شیرعلی بیک محله

شیرعلی بیک محله،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳ نفر بوده‌است.

روستای شیرمحله

شیرمحله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۷۴ نفر بوده‌است.

روستای صحنه‌سرا

صحنه‌سرا،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۷ نفر بوده‌است.این روستا از ضلع شمالی در همسایگی روستای مازندان محله، از ضلع جنوبی در همسایگی روستای تاریخی تمیجان، از ضلع شرقی در همسایگی روستای کلکاسرا و از غربی در همسایگی روستای گواسرا قرار دارد.این روستا از نظر توپولوژی در منطقه پستی قرار گرفته که در گذشته سیلاب‌های پاییزی باعث خساراتی می‌شده اما امروزه با برداشت از بستر رودخانه البرز که یک شاخه از پلرود می‌باشد، سیلاب در این منطقه کاهش یافته.

روستای صمدآباد

صمدآباد ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌است.

روستای صیادمحله

صیادمحله،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای طولای بالا

طولای بالا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۴ نفر بوده‌است.

روستای طولای پایین

طولای پایین، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای طول‌لات

طول‌لات، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۲۷ نفر بوده‌است.

روستای عروس محله

عروس محله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. روستای عروس محله دارای یک امامزاده بنام زنجیر درب(سه برادر )دارد که حاجت مندان بسیاری درانجاحاجت گرفته اند. مسجد صاحب الزمان عروس محله نیز میعادگاه مومنین است.این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای عروس‌محله

عروس‌محله یک روستا در ایران است که در شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده‌است.این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۱۲۶ نفر بوده‌است.

روستای عزت‌آباد

عزت‌آباد یا عسکرآباد روستایی در دهستان اشکور سفلی بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۷۳ نفر بوده‌است.

روستای عزت‌آباد شرمدشت

عزت‌آباد شرمدشت، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۶ نفر بوده‌است.

روستای عسگرآباد

عسگرآباد ،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای علی اوسط محله

علی اوسطمحله،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌است.

روستای علی کلایه

علی کلایه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. روستا علیکلایه در مجاورت روستا های سرکله, ششصدی,لشکاجان,عروس محله,خمیر محله,بازکل میباشد.اب کشاورزی ان از رودخانه ی جیر جو که انشعابی از رودخانه پلرود است تامین میشودشغل اهالی این روستا کشاورزی و به صورت محدود دامداری میباشد,کشاورزی مردم این روستا کشت برنج می باشد.دارای ۲ امام زاده در یک مقبره مشترک می باشد که مورد احترام اهالی این روستا و سایر مناطق میباشد.
تعدادی گلخانه گل و گیاه و باغ میوه نیز در این روستا وجود دارد.این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۷ نفر بوده‌است. همچنان همراه سیری درایران باشید تا با دیگر روستاهای رودسر آشنا شوید .

روستای علی آباد

علی‌آباد ،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۵۱ نفر بوده‌است.

روستای علی‌آباد

علی‌آباد ،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲۴ نفر بوده‌است.

روستای فبیل سرا

فبیل سرا، روستایی از توابع دهستان بی بالان بخش کلاچای شهرستان رودسر در استان گیلان واقع شده است .این روستا در دهستان بی بالان بخش کلاچای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر بوده‌است.

روستای فشکل پشته

فشکل پشته، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۳ نفر بوده‌است.

روستای فکجور

فکجور،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. چشمه زیبای دمکش در این روستا قراردارد که هرساله جمعیت زیادی از ان بازدید میکنند.
این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۲ نفر بوده‌است.

روستای فکش

فکش، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای قاسم‌آباد سفلی

قاسم‌آباد سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. که در فهرست ملی چادرشب بافی ثبت گردیده و آوازه جهانی دارد. مدارس ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان- زمین چمن ورزشی-ارتفاعات چاله سرا – موزه مردم شناسی – مجتمع اقامتی گیله بوم و … از مکان های توریستی و مهم روستا هستند. اقتصاد این ناحیه بر کشاورزی استوار است.حمید هیراد خواننده پاپ و محبوب کشورمان، اصالتا اهل این روستا هستند.
این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۵۰ نفر بوده‌است.

روستای قاضی چاک

قاضی چاک، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳ نفر بوده‌است.

روستای قاضی محله

قاضی محله ،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۶ نفر بوده‌است.

روستای قلعه‌گردن

قلعه گردن ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۳ نفر بوده‌است.

روستای کاکرود

کاکرود ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. کاکرود شامل روستای کاکرود ،چشان،سلیمان چپر و پرچکوه است.این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۳ نفر بوده‌است.

روستای کاوه‌لنگه

کاوه‌لنگه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای کبوترابکش

کبوترابکش، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶۵ نفر بوده‌است. روستای کبوترآبکش از توابع چابکسر و جزء دهستان اوشیان می‌باشد. روستای کبوترآبکش از شمال با روستای دوگل سر از جنوب با کوه‌های پشتاسران سرولات از غرب با رودخانه فصلی و روستای ولاب سر فکجور و از شرق با شیخ زاهد محله هم‌مرز است این روستا به دلیل واقع شدن در کوه پایه از چشم‌انداز زیبایی برخوردار است شغل اغلب مردم باغداری و پروورش گیاهان باغی و گلهای باغچه‌ای و آپارتمانی است. عمده محصول کشاورزی این روستا مرکبات است. مردم این روستا در کنار تولید مرکبات، به تولید کیوی و پرورش گل اشتغال دارند. با توجه به آب و هوای این منطقه و نوع خاک آن، کبوترآبکش محل بسیار مناسبی برای تولید انواع مرکبات شامل: پرتغال، نارنگی، نارنج، لیمو شیرین و لیمو ترش می‌باشد.

روستای کج‌محمدگوابر

کَج‌محمدگوابر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان مرکزی بخش رحیم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰ نفر بوده‌است.

روستای کرباس سرای سفلی

کرباس سرای سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۳۳ نفر بوده‌است.

روستای کرباس سرای علیا

کرباس سرای علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۳ نفر بوده‌است.

روستای کشایه

کشایه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای کشکوه

کشکوه ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۷ نفر بوده‌است.

روستای کلایه

کلایه ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای کلایه پهلو

کلایه پهلو، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای کلجار

کلجار،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۷۶ نفر بوده‌است.

روستای کلدره سفلی

کلدره سفلی،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۲ نفر بوده‌است.

روستای کلدره علیا

کلدره علیا،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۲۹ نفر بوده‌است.

روستای کلرود

کلرود، روستایی از توابع دهستان سیارستاق ییلاقی بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر در استان گیلان واقع شده است .این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای کلکاسرا

کلکاسرا،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای کلکاموس

کلکاموس، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌است.

روستای کلن کلایه

کلن کلایه،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۸ نفر بوده‌است.

روستای کلوج گوابر

کلوج گوابر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کندبن

کندبن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای کندسر (چابکسر)

کندسر ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۱ نفر بوده‌است.

روستای کندسر (کلاچای)

کندسر روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۵ نفر بوده‌است.

روستای کندسر بی‌بالان

کندسربی بالان،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۰۴۲ نفر بوده‌است.

روستای کوتاله

کوتاله،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای کوجی

کوجی یک روستا در ایران است که در شهرستان رودسر واقع شده‌است.این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای کودکان

کودکان یک روستا در ایران است که در شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده‌است.این روستا در بخش کلاچای قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳ نفربوده‌است.

روستای کورچه پشت

کرجه پشت،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۰۰ نفر بوده‌است.

روستای کوره تاشه

کوره تاشه،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۷ نفر بوده‌است.

روستای کوشکوه

کوشکوه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۸ نفر بوده‌است. شغل مردم این روستا کشاورزی و مقداری هم دامداری خانگی است. چای، مرکبات و برنج اصلیترین محصول آنان است.

روستای کوگاه

کوگاه ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۵ نفر بوده‌است.

روستای کویه سفلی

کویه سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۳ نفر بوده‌است.

روستای کویه علیا

کویه علیا،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۱ نفر بوده‌است.

روستای کیارمش

کیارمش، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰ نفر بوده‌است.

روستای کیاسج محله

کیاسج محله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت روستا ۱۰۸ نفر (۳۷ خانوار) بوده‌است.

روستای کیاسرا

کیاسرا ،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱۹ نفر بوده‌است.

روستای کیاسه

کیاسه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۶ نفر بوده‌است.

روستای کیاشکول

کیاشکول، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای کیشاکجان

کیشاکجان،روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۳۶ نفر بوده‌است.

روستای کیوان پشته

کیوان پشته، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۴ نفر بوده‌است.

روستای گاوماست

گاوماست، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۰ نفر بوده‌است.

روستای گرمابدشت

گرمابدشت، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد.این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹ نفر بوده‌است.

روستای گرمجان

گرمجان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. زبان این روستا، گیلکی، است.این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۲۰ نفر بوده‌است.

روستای گره گوابر

گره گوابر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۲۲ نفر بوده‌است.

روستای گزلبن

گُزلبُن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. روستای کج محمدگوابر هم جزء همین روستا است.این روستا در دهستان رحیم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۷ نفر بوده‌است. نامش گُزلبُن صحیح است. گُزل در زبان آذری یعنی زیبا و بُن به معنای محل است و در مجموع به معنای محله زیباست.

روستای گل‌محله (چابکسر)

گل‌محله یک روستا در ایران است که در بخش چابکسر شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده‌است.این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۱۷ نفر بوده‌است.

روستای گل‌محله (بخش مرکزی رودسر)

گل محله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۳ نفر بوده‌است.

روستای گنجارود

گنجارود، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۴ نفر بوده‌است.

روستای گواسراعلیا

گواسراعلیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۸ نفر بوده‌است.

روستای گوزه لنگه

گوزه لنگه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱ نفر بوده‌است.

روستای گوسفندگویه

گوسفندگویه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶ نفر بوده‌است.

روستای گوگاه (رحیم‌آباد)

گوگاه روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در بخش رحیم‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای گوگاه (سیارستاق ییلاقی)

گوگاه ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸ نفر بوده‌است.

روستای گیری

گیری، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر بوده‌است.

روستای گیلاکجان

گیلاکجان، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳۰ نفر بوده‌است.

روستای گیلاملک

گیلاملک، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۵ نفر بوده‌است.

روستای گیلایه

گیلایه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای لات پرشو

لات پرشو، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳ نفر بوده‌است.

روستای لات محله

لات محله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۵ نفر بوده‌است.

روستای لاتک

لاتک ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵۷ نفر بوده‌است.

روستای لاته

لاته ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷ نفر بوده‌است.

روستای لاکلایه

لاکلایه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. و به بهشت ایران معروف است.این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۱۶۰ نفر بوده‌ است.

روستای لام بشکست پایین

لام بشکست پایین، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای لترود

لترود، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۳ نفر بوده‌است.

روستای لرداربن

لرداربن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۴ نفر بوده‌است.

روستای لرده

لرده ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵ نفر بوده‌است.مردم این روستابه کار دامداری و کشاورزی مشغول بوده

روستای لرودبن

لرودبن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۲ نفر بوده‌است.

روستای لسبو

لسبو، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۳ نفر بوده‌است.

روستای لسبومحله

لسبومحله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۹ نفر بوده‌است.

روستای لشکاجان سفلی

لشکاجان سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در ۶ کیلومتری رودسر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۸۲ نفر بوده‌است.

روستای لشکاجان علیا

لشکاجان علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷۰ نفر بوده‌است.

روستای لشکان

لشکان یک روستا در ایران است که در استان گیلان واقع شده‌است. لشکان ۲۵۳ نفر جمعیت دارد.

روستای لله‌رود

لَلَه رود، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. نام این روستا بر گرفته از نوعی نی که در مناطق گیلان می رویید که از آن برای استفاده از قلم خوشنویسی و چَپَر استفاده میشود.این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۲ نفر بوده‌است.

روستای لوسرا

لوسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۹ نفر بوده‌است.

روستای لهداربن

لهداربن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. مردم این منطقه در کنار شغل کشاورزی در قدیم به نگهداری کرم ابریشم(نوغون به گویش محلی) و صیادی هم می پرداختند.این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۱ نفر بوده‌است.

روستای لیاسی

لیاسی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌است.

روستای لیلکی

لیلکی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۹ نفر بوده‌است.

روستای لیما (روستا)

روستای لیما در شمال ایران می‌باشد که در اشکور، شهرستان رودسر استان گیلان واقع شده است. تلفظ محلی آن لمه (lama) می باشد.این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۲۳۷نفر (۸۱خانوار) بوده است.مردم این روستا به زبان گیلکی (شرق گیلان) صحبت می‌کنند.
در ارتفاع تقریبی ۱۵۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است. دارای تاریخ و تمدن دیرینه می باشد بطوریکه قلعه لیما بازمانده دوران اولیه اسلامی است. روستا از اطراف به لیما چال، لیماگوابر، کاسکوه، سرخه تله و تکلش محدود می‌باشد راه ارتباطی لیما جاده آسفالته می‌باشد که در فاصله تقریبی ۳۰ کیلومتری شهر رحیم آباد واقع شده است.

محصولات
درامد مردم لیما از راه فروش محصولات کشاورزی و دامداری است. در گذشته محص.لات عمده کشاورزی گندم و جو بود ولی با در سالهای اخیر عمده محصولات کشاورزی شامل فندق، گل گاو زبان می‌باشد.دیگر محصولات کشاورزی ومیوه‌های لیما شامل گردو، سیب زمینی، لوبیا، سیب، به و انواع ترشیجات محلی به نام های آویش چالو یا میرزا بادمجان می‌باشد.

روستای لیماچال

لیماچال، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۲ نفر بوده‌است.

روستای لیماگوابر

لیماگوابر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای لیمه سرا

لیمه سرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۰ نفر بوده‌است.

روستای لیه خانی

لیه خانی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای لیه کلام

لیه کلام، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۲ نفر بوده‌است.

روستای ماچیان

دهستان “ماچیان” در شرق استان گیلان و شمال شهرستان رودسر واقع شده است. این دهستان شامل ۴۳ آبادی است.

مرکز دهستان”ماچیان” روستای “ماچیان” است. این روستا ۱۹۰ خانوار و ۶۰۳ نفر جمعیت دارد. ۴۵۸ نفر از اهالی این روستا با سواد میباشند. مردم روستا مسلمان و شیعه هستند و به گویش گیلکی صحبت میکنند. “ماچیان” دارای جاده آسفالت و با امکانات رفاهی آب،برق،گاز،تلفن میباشد. پست،پست بانک،مخابرات،خانه بهداشت و مرکز بهداشتی و درمانی،مدرسه ابتدایی،راهنمایی،دبیرستان پسرانه و دخترانه در آن فعال هستند. دو مسجد دارد و یک آستانه که دو تن از امام زادگان بنامهای “آقا سید مرتضی” و “آقا سید ابراهیم” در آن مدفون هستند. رودخانه پلرود(پلارود) در نزدیکی ماچیان جریان دارد و شاخه های متعدد آن از داخل روستا میگذرد. در حقیقت “ماچیان” در محاصره آب هست که از ویژگیهای بارز آن به شمار میرود. برنج محصول اصلی کشاورزی مردم منطقه است و مرکبات هم از دیگر فعالیتهای کشاورزی مردم روستا میباشد.

در اواخر دهه ۱۳۲۰ خورشیدی به همت دو نفر اولین مدرسه در ماچیان تاسیس شد که یک مدرسه شش کلاسه دولتی بود. بانیان این امر خیر دو تن به نامهای “حجت الاسلام سید ابوالقاسم کجیدی” و “مسیح الله پیکانی” بودند. اگرچه انگیزه کار به نظر علاقه زیاد این دو نفر به اولا خودشان بود ولی ارزش کار ایشان منجر به آغاز فصل جدیدی در روستای ماچیان شد. حجت الاسلام سید ابوالقاسم نوه ای داشت بنام “محمدعلی حامد توسلی” معروف به “ضیاء”که در آن سالها سنش به تحصیل رسیده بود و سید علاقه داشت ایشان را به کلاس درس بفرستد. آقای پیکانی هم که بعنوان پزشکیار در محل فعالیت میکرد نوه ای داشت به نام”فرخنده” که برای تحصیل مسیر دشوار ماچیان به رحیم آباد را طی میکرد و مرحوم پیکانی سخت ذهنش مشغول به این قضیه بود. “مسیح الله پیکانی” در رابطه با تاسیس مدرسه در ماچیان ایثار زیادی کرد.ایشان خانه شخصی خودش را در اختیار آموزش و پرورش قرار داد. مدرسه دولتی “نوبنیاد” در سال ۱۳۲۸ کارش را آغاز کرد. چون آموزگاران مدرسه غیر بومی بودند و مسیر ارتباطی ماچیان به مناطق اصلی مناسب نبود لذا این افراد را آقای پیکانی در خانه خودشان نگهداری یکردند و به این آموزگاران رسیدگی میکرد. نخستین مدیر مدرسه دولتی ماچیان آقای”سیروس زیاری شلمانی” بود.ایشان بسیار منظم ودقیق بود و نظارت فوق العاده ای به اعمال و رفتار و وضعیت درسی بچه ها داشت و حتی در خارج از مدرسه هم مسائل تربیتی و درسی را پیگیری و رسیدگی میکرد. بعد گذشت یکسال آقای”حشمت الله میربلوک” مسئولیت دبستان را به عهده گرفت. در سال ۱۳۳۲ اولین کلاس در مقطع دبیرستان در ماچیان با حضور چهار شاگرد فعالیتش را آغاز کرد. اولین دبیر این دبیرستان آقای” اسدالله مومن پور سورچانی” بود.

در ماچیان بقعه ای وجود دارد که منسوب به دو نفر از سادات بنامهای آفا سید مرتضی و آقا سید ابراهیم است. سند مکتوبی در خصوص پیشینه تاریخی آنان وجود ندارد. عامه مردم نظرشان اینست این دوتن از فرزندان امام موسی کاظم ع میباشند. نظر دیگری هم در این رابطه موجود هست که این دو تن از فرزندان آقا سید عبدالله و از نوادگان امام سجاد ع هستند. این دو بزرگوار از سادات علوی بودند که در جریان مهاجرت سادات از ظلم مناطق عراق به سمت مناطق شمالی ایران مهاجرت کردند. این دو سید از مسیر طبرستان(مازنداران) به سمت غرب(گیلان) حرکت کرده و به سمت منطقه اشکور(مناطق ییلاقی رحیم آباد رودسر) راهی شدند. آقا سید مرتضی و آقا سید ابراهیم در مسیر حرکت با پیش قراولان حاکم ” سورچان” مواجه میشوند که جاده را در قرق گرفته بودند برای عبور حاکم به سمت روستای”سورچان محله” و ایشان را بازداشت میکنند و به سبب سرپیچی از دستور حکم مبنی بر ممنوع العبور بودن افراد عادی در هنگام قرق سرشان را از تن جدا کرده و آنها را در آب (رود پلرود) می اندازند. جنازه با آب تا محل فعلی مزار ماچیان می آید و توسط مردم منطقه از آب گرفته میشود و دفن میگردد. بعد از اینکه ماجرا به گوش مردم میرسد سر ایشان نیز دوباره در کنار بدنشان به خاک سپرده شده و این محل مورد احترام قرار میگیرد. تولیت این مزار تا سال ۱۳۵۰ نسل به نسل به وارثین مرحوم شیخ نصرالله فقیه محله ای می رسید. از سال ۱۳۵۰ جناب آقای حاج علی حامد توسلی ماچیانی که در اداره اوقاف لاهیجان بعنوان”سپاه دین” خدمت نظام میکرد،امورات بقعه زیر نظر اوقاف قرار گرفت و کار نوسازی و دیوارکشی قبرستان آغاز شد. در جریان نوسازی ساختمان بقعه ،ظرافت کاری های چوبی و منبت کاری ها و نقاشی های روی دیوار آستانه که در نوع خودش بی نظیر و حاصل تلاش استادان و هنرمندان بود تخریب شد و بنای آهن و آجر و سیمان بجایش بنا گردید. مراسم روزعاشورای ماچیان بسیار دیدنی و معروف است و زائران زیادی از سراسر کشور در شب تاسوعا و عاشورا به عشق حضور در عاشورای ماچیان در جوار آستانه متبرکه اقامت میکنند.

روستای مازگاه

مازگاه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱ نفر بوده‌است.

روستای مازندران‌محله

مازندران محله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای مازودره

مازودره، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴ نفر بوده‌است.

روستای مازوکله پشته

مازوکله پشته، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۵۱ نفر بوده‌است.

روستای مازی بن

مازی بن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵ نفر بوده‌است.

روستای مازی کله پشته

مازوکله پشته، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای مازی گوابر

مازی گوابر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۷ نفر بوده‌است.

روستای ماسرک

ماسرک، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای ماه سایه

ماه سایه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر بوده‌است.

روستای مایستان بالا

مایستان بالا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا با روستاهای مایستان پایین و تلیکان همسایه بوده و در ۴۶ کیلومتری بخش رحیم آباد و در ۶۱ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رودسر واقع شده‌است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای مایستان پایین

مایستان پایین، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا با روستاهای مایستان بالا و پوده همسایه بوده و در ۴۶ کیلومتری بخش رحیم آباد و در ۵۹ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رودسر واقع شده‌است. این روستا با ۳۹ خانوار به دو بخش پایین محله و بالا محله تقسیم شده و مردمان آن غالباً باغ دار و فندق کار بوده و برخی به دامپروری مشغول هستند. از سال بنیاد روستای مایستان اطلاعاتی در دست نیست اما عده‌ای افراد مایستان را ریشه کلمه مهستان می‌دانند و آن را به مجلس مهستان در دوره اشکانی نسبت می‌دهند که اشکانیان در آن زمان در منطقه اشکور حکمرانی می‌کردند و بر این باورند که مجلسی در مایستان امروزی قرار داشته و محل تصمیم‌گیری خان‌ها و اربابان منطقه اشکور بوده و امروز می‌توان از این نوع مجلس به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. فرضیه‌های دیگری دربارهٔ تاریخ این روستازده می‌شود اما هیچ‌کدام به اندازه مهستان به تاریخ واقی این روستا نزدیک نمی‌باشد.

از مکان‌های زیبای و دیدنی روستای مایستان پایین می‌توان به نشاسن دره در نزدیکی روستای پوده، چشمه آب معدنی گرمه سر در پایین این روستا، کارخانه آب معدنی ویشکامایستان، آبشار و دره آسمانرود مایستان، چشمه روستای مایستان پایین، منطقه تاریخی مایستان دشت اشاره کرد. چشمه گرمه سر یک چشمه با آب گوگردی البته بدون گرماست. شغل بیشتر افراد روستای مایستان کشاورزی و پرورش دام است. از محصولات عمده آن می‌توان به فندق. گل گاو زبان. نان محلی. گردو و میوه‌های محلی اشاره کرد. فندق و گل گاوزبان مایستان یکی از بهترین های این نوع محصولات در منطقه است. زبان مردم روستا گیلکی اشکوری است که آن را در زمره گیلکی دیلمی می دانند و نسبت به زبان های مورد استفاده در جلگه بافت قدیمی،تاریخی و آوایی خود را حفظ کرده است و دست نخورده تر است.
روستای مایستان پایین از جمله معدود روستاهایی در شرق گیلان وخصوصا منطقه اشکور است که بافت سنتی سازه ها و بافت جمعیتی خود را حفظ کرده و هنوز محیط دلنشین، صمیمی و ساده روستا جای خود را به زرق و برق و تجمل شهرنشینان بیگانه نداده است. مایستان جز اولین روستای دارای سایت رسمی اطلاع رسانی با نام mayestan.ir در منطقه اشکور و شهرستان رودسر می باشد.این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی و اشکور علیا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۸ نفر بوده‌است.

روستای محمودلات

محمودلات، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای مرداب بن

مرداب بن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۶ نفر بوده‌است.

روستای مردابسر

مردابسر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۲ نفر بوده‌است.

روستای مرسه

مرسه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۶ نفر بوده‌است.

روستای مریم دشت

مریم دشت، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۲۲۵ نفر بوده‌است.

روستای ملک میان

روستای مُلکِ میان روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. زبان گیلکی زبان رایج در این روستا است. از غرب به روستای خانه سر، از شرق به روستای قاسم‌آباد سفلی، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز و از شمال به روستای توسکا محله قاسم‌آباد متصل است.محمد صفری ملکیان نماینده مردم شریف شهرستانهای رودسر واملش در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، اهل روستای ملک میان می باشد.
این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۴ نفر بوده‌است.

روستای مؤمن زمین

مؤمن زمین، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۷ نفر بوده‌است.

روستای میان پشته

میان پشته، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۸۳ نفر بوده‌است. از خاندان های بزرگ و با سابقه روستا میتوان به سادات تقوی و طلایی اشاره کرد.

روستای میان لنگه

میان لنگه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای میانده

میانده ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۸ نفر بوده‌است.

روستای میانرود

میانرود ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷ نفر بوده‌است.

روستای میران محله

میران فخری، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است. تقریباً تمام افراد ساکن در این روستا از سادات هستند و وجه تسمیه روستا هم برهمین اساس است. بیشتر افراد روستا دارای نام خانوادگی طاهری هستند.

روستای میرزاحسن لنگه

میرزاحسن لنگه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای میرگ محله

میرگ محله، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رضامحله قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۵ نفر بوده‌است.

روستای میلاش

میلاش، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۷ نفر بوده‌است.

روستای نارنج کلایه سفلی

نارنج کلایه سفلی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۰ نفر بوده‌است.

روستای نارنج کلایه علیا

نارنج کلایه علیا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۳ نفر بوده‌است.

روستای ناصرسرا

ناصرسرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۹۴ نفر بوده‌است.

روستای نرکی

نرکی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای نرماش

نرماش، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۱ نفر بوده‌است.

روستای نعمت‌سرا

نعمت‌سرا، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان بی‌بالان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۷ نفر بوده‌است.

روستای نهارخورلات

نهارخورلات، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیاهکلرود قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای نیاسن

نیاسن، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا با روستاهای سیارستاق، سرده، لات محله و بازار محله همسایه بوده و در ۵۲ کیلومتری بخش رحیم آباد و در ۶۷ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رودسر واقع شده‌است. از نقاط دیدنی این روستا مسیح کش را می‌توان نام برد.
این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای نی‌لو

نِی‌لو یکی از روستاهای اشکور سفلی، در۲۰ کیلومتری جنوب رحیم آباد شهرستان رودسر، در جوار شرقی جاده کوهستانی اشکور، بین سفیدآب و روستای جیرکل واقع شده‌است. این روستا در دامنه کوه توساسان و اربه سرا (باشیب حدود ۳۰ درجه) و با پوشش جنگلی نسبتاً انبوه از درختان راش و توسکا و باغات فندق و با چشمه‌ها و جویبارهای فراوان قرار دارد که از طرف شرق به رودخانه پلرود منتهی می‌گردد. شغل اصلی مردمان روستا باغداری به ویژه تولید فندق می‌باشد.

نام نی لو از دو عبارت «نی» و «لو» تشکیل شده‌است. نی اسم گیاهی است که قبلاً در این محل میروئید و کلمه «لو» به زبان محلی به معنی زیاد (دراز) می‌باشد بنابراین نیلو یعنی محلی که نی زیادی می روئید.

آثار قدیمی بجا مانده نشان می‌دهد که یکبار این محل (روستا) بطورکلی در آتش‌سوزی حاصل از بادهای موسمی گرم پائیزی-زمستانی (که در زبان محلی به گرمش معروف است) از بین رفته‌است.

این روستا در سال ۱۳۵۳ با آمدن سپاه دانش، صاحب اولین مدرسه ابتدائی به سبک جدید شد. قبل از این جهت سوادآموزی لازم بود به روستاهای اطراف (جیرکل و سجیران) تردد شود یا آوردن میرزا و دایر کردن مکتبخانه بدین منظور مرسوم بود.۳۳۰ نفر

روستای نیلوپرده سر

نیلوپرده سر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای وپرسر

وپرسر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای وربن

وربن ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای وگلخانی

وگلخانی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان شوئیل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱ نفر بوده‌است.

روستای ولنی

ولنی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸ نفر بوده‌است.

روستای ولیسه

ولیسه، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. یکی از مکان های دیدنی ولیسه رود شلمانرود است که از روستای ولیسه میگذرد . و هر ساله صیادان زیادی برای ماهیگیری به آنجا میرود .اگر بخواهید برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت به ولیسه برود پیشنهاد ما جاده دریا کنار است . این جاده زیبا در کنار رود شلمانرود واقع شده است.در گذشته مسجد شاه اولیا هم یکی از مکان های مهم ولیسه بود ولی از ولیسه جدا شد.این روستا در دهستان چینی جان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۰ نفر بوده‌است.

روستای ویشکی

ویشکی، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور علیا و سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۴ نفر بوده‌است.

روستای هادی کیاشر

هادی کیاشر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۷۹ نفر بوده‌است.

روستای هادی گوابر

هادی گوابر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش کلاچای که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ماچیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۰ نفر بوده‌است.

روستای هرات بر

هرات بر، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۷ نفر بوده‌است.

روستای هراتبر

هراتبر ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان رحیم آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۸ نفر بوده‌است.

روستای هلوبن دره

هلوبن دره، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اشکور سفلی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۰ نفر بوده‌است.

روستای هلوکله

هلوکله ، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش چابکسر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان اوشیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران درسال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۱ نفر بوده‌است.

روستای یاسور

یاسور، روستایی از روستاهای رودسر از توابع بخش رحیم‌آباد که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان سیارستاق ییلاقی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹ نفر بوده‌است.

           
 

نظر کاربران :

  • مرتضی خانعلی زاده

    سلام خدا قوت میخواستم عکس روستا اینی رو ارسال کنم
    چطور ارسال کنم

    ۱۷ فروردین, ۱۴۰۳ پاسخ دادن
    • زهره اسلوب

      سلام. لطفا از طریق لینک https://seeiran.ir/sendpost/ ارسال نمایید. تشکر

      ۱۷ فروردین, ۱۴۰۳

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *