جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستاهای رضوانشهر ( معرفی ۱۰۵ روستای رضوانشهر )

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ فروردین ۱۴۰۱

روستاهای رضوانشهر را در این مطلب می خواهیم به شما معرفی کنیم  . ۱۰۵ روستای رضوانشهر که در سرسبزی و زیبایی بی نظیرند و مقصد گردشگری مسافران زیادی از سراسر ایران بخصوص آذربایجان می باشند . در ابتدا با شهرستان رضوانشهر آشنا خواهیم شد .شهرستان رضوانشهر یکی از شهرستان‌های استان گیلان در شمال ایران است. مرکز این شهرستان شهر رضوانشهر است.

%name روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

این شهرستان در، بین سواحل دریای خزر و رشته کوه‌های تالش قرار دارد و از دو بخش جلگه‌ای و کوهستانی تشکیل شده‌است. این شهرستان از شمال به دریای خزر و شهرستان طوالش، از غرب به شهرستان خلخال، از جنوب به شهرستان‌های صومعه سرا و ماسال و از شرق با شهرستان بندر انزلی همجوار است. شهرستان رضوانشهر در گذشته با نام تالشی رَزوَندی شناخته می‌شد و زیر مجموعه تالش قرار داشت، نام دیگر این شهر طالش‌دولاب می‌باشد. این شهرستان بعد از تقسیم شهرستان طوالش به سه شهرستان مجزا، ایجاد شد و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. آبشار ویسادار، منطقهٔ گردشگری دوران و جاده گردشگری پونل به خلخال از گردشگاه‌های زیبای این منطقه است. کارخانه تولید کاغذ به نام شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا نیز در این شهرستان قرار دارد. این کارخانه که زمانی حدود ۷۰ درصد کاغذ کارتن کشور را تولید می‌کرد اکنون دارای وضع نابسامانی است.
زبان مردم شهرستان رضوانشهر تالشی و گیلکی است.

رضوانشهر روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

فهرست

تقسیمات کشوری

این شهرستان شامل دو بخش پره سر و مرکزی و شهرهای رضوانشهر و پره سر، و دارای چهار دهستان به نام‌های دیناچال، ییلاقی ارده، خوشابر و گیل دولاب می‌باشد.

بخش مرکزی شهرستان رضوانشهر
دهستان خوشابر
دهستان گیل دولاب
شهر: رضوانشهر

بخش پره‌سر
دهستان دیناچال
دهستان ییلاقی ارده
پونل
رودبارسرا
شهر: پره‌سر

رضوانشهر 5 روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

اقتصاد

اقتصاد شهرستان زیبای رضوانشهر بر پایه کشاورزی، دامداری است و مردم این شهر که گفته می‌شود مهربان و خونگرمند از این راه امرارمعاش می‌کند. مهم‌ترین محصولات کشاورزی رضوانشهر: برنج، گندم، جو و مرکبات است که به صورت سنتی و نیمه سنتی کشت می‌شود. از دیگر فعالیت‌های رایج در منطقه می‌توان به باغداری، تکثیر گیاهان دارویی و زینتی و پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و خاویاری، به زنبور داری و پرورش کرم ابریشم و توتون کاری اشاره نمود. از نظر صنایع می‌توان کارخانه چوب و کاغذ ایران چوکا که مهم‌ترین کارخانه چوب در سطح خاورمیانه است را نام برد. پرورش دام به دلیل دارا بودن مراتع مناسب (۲۲ هزار هکتار در شهرستان رضوانشهر) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

رضوانشهر 2 روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

روستاهای رضوانشهر

روستای آسته سر

آسته سر، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۶ نفر بوده‌است.

روستای آق مسجد

آق مسجد،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی رینه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۱۹ نفر بوده‌است.

روستای آقاجان محله

آقاجان محله، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای آلان

آلان بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۷ نفر بوده‌است.

روستای آهنگرمحله

آهنگرمحله بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۹ نفر بوده‌است.

روستای ابویار

ابویار، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۹ نفر بوده‌است. آبشار ویسادار در این روستا قرار دارد. مردم این روستا به زبان تالشی تکلم می‌کنند.

روستای اردجان

اَردِجان یکی از روستاهای استان گیلان در شمال ایران است. این روستا در ناحیه دهستان دیناچال، بخش پره‌سر، شهرستان رضوانشهر، استان گیلان است. در سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۰۸ نفربوده است . بسیار سرسبز و زیبا است. کارخانه تولید کاغذ به نام شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا نیز در این روستا قرار دارد. این کارخانه که زمانی حدود ۷۰ درصد کاغذ کارتن کشور را تولید می‌کرد اکنون دارای وضع نابسامانی است. زبان محلی این روستا تالشی و گیلکی است.

روستای ارده (پره‌سر)

اَرده روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا مرکز دهستان ییلاقی ارده است.این روستای بزرگ و قدیمی در ییلاقات پره‌سر در حوضه آبریز ه شفارود که به عنوان مرکز دهستانی به همین نام در دل کوههای تالش در ۳۰ کیلومتری پونل قرار دارد. به سبب اهمیتی که این آبادی در گذشته داشته سراسر آبریزه شفارود ارده رو خون نامیده می شود که در آنجا یکی از طایفه های بزرگ تالش دولاب اردج ها سکونت دارند.
این طایفه خود به تیره های مختلفی تقسیم می شود.به عنوان نمونه از تیره هایی چون جاجا، گد، اصلانی،عیوضی،شیخ،و غیره می توان نام برد در مورد نام ارده و وجه تسمیه،عقاید زیادی وجود دارد با توجه به این که در متون اوستایی از جمله گاتاها به معنی ستایشگر و دیدار و حتی پارسا و نیک اندیش آمده است ودر برخی مناطق از لحاظ تلفظی هم آرتا یا آردا بیان شده است.اما پیران محلی و ،ارده شناسان محلی عقیده دارند که چون در ارده در سال های قبل آسیا ب های آبی زیادی وجود داشت به محل آرده یا ارده معروف بود و مردم آنجا را آرد مله یا آرد سرا می‌گفتند ذکر این نکته لازم است است که در اَرده هنوز هم کم و بیش آسیاب های آبی وجود دارد و هنوز هم پیر مردان آسیابان سفیدی موی سرشان را با سفیدی آرده این نعمت خدا زیباترجلوه سازمی کنند.
روستای ارده در در زمان های بسیار دور وجود داشته است. این روستا در کنار آبادی هایی چون میانرود، و سکه، لتوم،چروده قدمتی دیرینه دارد.قبلاً اسمش کهنه دی(ده کهنه) بود، کهنه دی در فاصله کمی با ارده فعلی قرار دارد. هنوز هم آثار زیادی از دی ها و قلعه ها ،بازارها در اطراف این آبادی وجود دارد. وجود پاره آجر و سفال گوشه‌ای از ویرانه ساختمان های قدیم در کهنه دی خودشواهدی بر سابقه ارده است اهالی ارده مردمانی غیرتمند و شجاع و با شهامت هستند و همین خصوصیات آنها موجب پیشرفت روستایشان گردیده است.مناظر زیبا و کوههای پوشیده از جنگل در اطراف ارده ارزش سیاحتی ارده را دو چندان می کند.کوه‌های اطراف ارده چون، برزکوه،سیاه کوه ،سیفه ژیه و..می‌باشند. از چشمه های آب زلال می توان قاضی خونی(خونی:چشمه آب) بخته خونی، هفته خونی و شخه خونی نام برد.

رضوانشهر 4 روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

روستای الکام

آلکام لتوم روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. نام این روستا از ترکیب دو کلمهٔ «آلکام» و «لتوم» تشکیل شده‌است. آلکامی‌ها کسانی بودند که ابتدا در بخش جلگه‌ای فعلی در نوار ساحلی می‌زیسته‌اند. اما گروهی که در منطقهٔ ارتفاعات پونل به نام «لتوم» با مشقت فراوان روبرو بوده‌اند برای گذران زندگی بهتر و همچنین کشت و زرع برنج به منطقهٔ آلکام مهاجرت کردند و از همان زمان این روستا نام «آلکام لتوم» را به خود گرفته‌است. کما این که در مرز شرقی این روستا، روستای دیگری وجود دارد و نام آن «آلکام قلم‌باغ» است. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۱۲۷۶ نفر بوده است .

روستای اله بخش محله

اله بخش محله،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۲۳ نفر بوده‌است.

روستای انگولش

انگولش،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر بوده‌است.

روستای اورما

اورما، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۱۳ نفر بوده‌است.

روستای بارگام

بارگام،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴۳ نفر بوده‌است.

روستای باسکه مشم

باسکه مشم، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۱ نفر بوده‌است.

روستای بالامحله سیاه بلاش

بالامحله سیاه بلاش، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای باناصر

باناصر،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴ نفر بوده‌است.

روستای بره سرا

بره سرا، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۱۴ نفر بوده‌است.

روستای برین

برین، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای بلاغ محله

بلاغ محله، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۳۰ نفر بوده‌است.

روستای بن منی کش

بن منی کش، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۴ نفر بوده‌است.

روستای بنگاه

وانگاه،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای بیاچال

بیاچال، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۶ نفر بوده‌است.

روستای بیجارکن

بیجارکن بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۸ نفر بوده‌است.

روستای پلختار

پلختار،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲ نفر بوده‌است.

روستای پلنگ پاره

پلنگ پاره، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲۱ نفر بوده‌است.

روستای پونل

پونل،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۹۲ نفر بوده‌است.

پونل روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

روستای پیلمبرا

پیلمبرا، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۳ نفر بوده‌است.

روستای تازه‌آباد

تازه‌آباد (رضوانشهر)، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۳ نفر بوده‌است.

روستای تت بالو

تت بالو، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای جلدبرداشت

جلدبرداشت، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای جنبه سرا

جنبه سرا، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۹۴ نفر بوده‌است.

روستای چاخ

چاخ، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۵ نفر بوده‌است.

روستای چران

چران بهشت‌آباد،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۸۵ نفر بوده‌است.

روستای چروده

چروده، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. زبان اصلی مردم این روستا تالشی میباشد.
این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۹ نفر بوده‌است. در سال ۱۳۹۸ با شروع موج جدیدی از مهاجرت های خارج استانی به این منطقه، افزایش جمعیت شکل فزاینده ای به خود گرفت. در صدر این استان ها، اصفهان و آذربایجان شرقی قرار داشت که با هجوم به چروده و خریدن زمین ها و اراضی، جمعیت این منطقه را در روز های تعطیل به ۵۶۰۰۰۰ نفر میرساند.
زبان رایج در این روستا، تالشی با لهجه «خلیک اَخرشی» ست. این لهجه که حاصل آمیختگی لهجه های اسالمی و بازاری است، به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های متمایز این منطقه یاد شده.
مذهب
مذهب رایج در چروده تسنن هست که اغلب شافعی هستند .قدیمی ترین شواهد مربوط به تمدن در این منطقه به دوره قبل از اسلام برمیگردد .

روستای چکچه پشت

چکچه پشت، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۹۵ بوده‌است.

روستای چنگریان

چنگریان، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۳۶ نفر بوده‌است.

روستای حوریان

حوریان بهشت‌آباد،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵۳۷ نفر بوده‌است.

رضوانشهر 1 روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

روستای خالشت

خالشت، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای خجه دره

خجه دره، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سرکه در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۱۶ نفر بوده‌است. مردم این روستا به زبان تالشی سخن می‌گویند. نام این روستا برگرفته از نوعی میوه است که به تالشی به آن خج می‌گویند که فارسی آن گلابی وحشی است که در جنگلهای شمال ایران می‌روید.

روستای خلخالیان

خلخالیان بهشت‌آباد،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۱۳ نفر بوده‌است.

روستای خلیل محله

خلیل محله، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۹ نفر بوده‌است.

روستای خیلگاوان

خیلگاوان،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای خیمه سر

خیمه سر، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹۶ نفر بوده‌است.

روستای دارسرا

دارسرا، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۱۴ نفر بوده‌است.

روستای درواز

‘روستای درواز خوشابر ،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴۴ نفر بوده‌است.

روستای دشت دامان

دشت دامان، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲ نفر بوده‌است.

روستای دشت میان

دشت میان،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۶ نفر بوده‌است.

روستای دشتانسر

دشتانسر، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۵ نفر بوده‌است.

روستای دکان بیجاری

دکان بیجاری، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای دیانسر

دیانسر، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن کمتر از سه خانوار بوده‌است.

روستای دیلج محله

دیلج محله، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۵۷ نفر بوده‌است.

روستای دیناچال

دهستان دیناچال از مناطق تالش است.این دهستان در حد فاصل دریای خزر و ارتفاعات تالش قرار گرفته‌است. همچنین رودخانه‌ای در طول این دهستان جاریست که از کوههای تالش سرچشمه گرفته و سرانجام پس از طی مسیری نسبتاً طولانی و عبور از پیچ و خمهای بسیار به دریا می‌ریزد. همچنین بنایی تاریخی در محوطه‌ای به نام اسپیه‌مزگت (مسجد سفید) قرار دارد که در بین مردم به مسجد عبداللهی معروف است اما پس از انجام تحقیقات باستان‌شناسی مشخص شده که قدمت این بنا به پیش از اسلام باز می‌گردد و در واقع به عنوان آتشکده مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.البته این بنا نیز در اثر بی توجهی در معرض نابودی قرار می‌گرفته‌است. این دهستان شامل شماری روستاست که بعضی از آنها عبارت‌اند از: خالیار-چران بالا-چران پایین-صفر محله-کیشه خاله-بیگ محله(پمپ بنزین محله)-کلاب-پره سر-ولی آباد و… مردم این منطقه تالش هستند و به زبان تالشی تکلم می‌کنند و به برنجکاری می‌پردازند.این دهستان جز زیبا ترین دهستان های آسیاست که بسیاری از مردم آرزو دارند در انجا زندگی و ادامه حیات خود را بگذرانند.

روستای رزدار

رزدار، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۸ نفر بوده‌است.

روستای رزدارستان

رزدارستان،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای رودبارسرا

رودبارسرا ، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۵۵۲ نفر بوده‌است.

روستای رودسر

رودسر بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۶۶ نفر بوده‌است.

روستای رودکنار

رودکنار، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ جمعیت آن ۵۲۹ نفر بوده‌است.

روستای روشنده

روشنده بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۱۰ نفر بوده‌است. مردم روشنده تالش هستند و به زبان تالشی سخن می‌گویند.

روستای رینچ محله

رینچ محله، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۰۰ نفر بوده‌است.

روستای زندانه

زندانه،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۳۷ نفر (۴۷خانوار) بوده‌است.

روستای ساسانسرا

ساسانسرا،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۴ نفر بوده‌است.

روستای سرداربن

سرداربن، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰ نفر بوده‌است.

روستای سرک

سرک شیراز، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۷۱ نفر بوده‌است.

روستای سندیان

سندیان، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۸۸ نفر بوده‌است.

روستای سندیکه

سندیکه، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای سنگده

سنگده، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. روستای سنگده در ۴۵ کیلومتری جاده ترانزیتی پونل به خلخال واقع شده. شغل مردم این روستا دامداری و دام پروری ،پرورش زنبور عسل ، گندم کاری می باشد.
این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۴۳ نفر بوده‌است.

روستای سیاه بیل

سیاه بیل بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۳ نفر بوده‌است. مردم روستای سیاه بیل تالش هستند و به زبان تالشی صحبت می‌کنند.

روستای سیاه بیل خوشابر

سیابیل خوشابر، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴۶ نفر بوده‌است.

روستای سیاه لرز

سیاه لرز، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۴ نفر بوده‌است.

روستای سیاه‌بیل بهشت آباد

سیاه‌بیل بهشت‌آباد،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۶ نفر بوده‌است.

روستای سیفه دشت

سیفه دشت، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای سیمبری خاله

سیمبری خاله، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۳۶ نفر بوده‌است.

روستای شادکوه

شادکوه روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۵۹ نفر بوده‌است.

روستای شانکاور

شانکاور، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۹۷۲ نفر بوده‌است.

روستای شفارود

شفارود، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۷ نفر بوده‌است.

روستای شیخ محله

شیخ محله بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۴۸ نفر بوده‌است.

روستای شیربچه پیر

شیربچه پیر،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۷ نفر بوده‌است.

روستای شیروا

شیروا،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۵ نفر بوده‌است.

روستای شیشار

شیشار،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۰۵ نفر بوده‌است.

روستای صیقل سرا

صیقل سرا بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۶۳ نفر بوده‌است.

روستای طارم سرا

طارم سرا، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۰۴ نفر بوده‌است.

روستای کلاب

کلاب بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۱ نفر بوده‌است.

روستای کلیمان

کلیمان، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۷۶ نفر بوده‌است.

روستای کوره رودبار

کوره رودبار،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸ نفر بوده‌است.

روستای کوهستان

کوهستان بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۸۷۲ نفر بوده‌است.

روستای کهنه کلان

کهنه کلان،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۰ نفر بوده‌است.

روستای کهنه که

کهنه که، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۷ نفر بوده‌است.

روستای کیش خاله

کیش خاله بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۸۳۲ نفر بوده‌است.

روستای گالش‌خیل

گالشخیل، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۴۳۸ نفر بوده‌است.

روستای گیل چالان

گیل چالان، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۴۴ نفر بوده‌است.

روستای گیل یار

گیل یار، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای لاکتاسرا

لاکتاسرا، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان گیل دولاب قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۳۴ نفر بوده‌است.

روستای لتوم

لتوم روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. برای رفتن به این روستا می‌بایستی از جادهٔ پونل به خلخال و از کنار سد در دست احداث شفارود عبور کرد.از جادهٔ اصلی تا روستای لتوم ۴ کیلومتر مسیر خاکی وجود دارد و باید از کنار روستای خجه دره گذشت.لتوم پوشیده از درختان کهنسال گردو و سایر گونه‌های درختی جنگلی از قبیل شمشاد، توسکا، جنگلی، زبان‌گنجشک، شاه بلوط و… می‌باشد.کمی بالاتر از لتوم محلهٔ کوچک دیگری هم وجود دارد که «دشتیهَ» نام دارد و البته جزئی از لتوم است.لازم به ذکر است، هم اکنون با نصب تجهیزات دریافت و ارسال سیگنال ماهواره‌ای، پخش کلیه‌ی شبکه‌های دیجیتال زمینی و همچینین با نصب دکل مخابراتی امکان آنتن‌دهی اپراتور همراه اول در این منطقه‌ی ییلاقی نیز میسر شده است.
این روستا در مجاورت دهستان ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن۱۷۳۳ نفر بوده‌است.

روستای لوسه

لوسه، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

روستای ملال

ملال بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲ نفر بوده‌است.

روستای میان‌رود (بخش مرکزی رضوانشهر)

میان‌رود یک روستا در ایران است که در دهستان گیل دولاب شهرستان رضوانشهر واقع شده‌است. میان‌رود ۵۰۲ نفر جمعیت دارد.

روستای میانرود (پره‌سر)

میانرود بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۱۱ نفر بوده‌است.

روستای نوده

نوده بهشت‌آباد، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۵ نفر بوده‌است.

روستای نوکنده

نوکنده بهشت‌آباد،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان دیناچال قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۷۵۰ نفر بوده‌است.

روستای وانگاه

وانگاه، روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۲۳ نفر بوده‌است.

روستای وزشت

وزشت دوران،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۱۰ نفر (۶۸ خانوار) بوده ‌است.
سد مخزنی شفارود
روستاهای شالم، وزشت دوران و بخشی از روستای سرک به دلیل ساخت سد محزنی شفارود،تخلیه شده و در سال ۱۴۰۰ با آبگیری سد شفارود به زیر آب خواهد رفت.

روستای وزمی

وزمی،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۳۲ نفر بوده‌است.

روستای وسکه

وسکه،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۳ نفر بوده‌است.

روستای ویسادار

ویسادار روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش پره سر که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان ییلاقی ارده قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۰ نفر بوده‌است.

ویسادار 1 روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

ویسادار 2 روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

ویسادار 3 روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

ویسادار 5 روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

ویسادار 6 روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

ویسادار روستاهای رضوانشهر ( معرفی 105 روستای رضوانشهر )

روستای ویشه سرا

ویشه سرا بهشت‌آباد،روستایی از روستاهای رضوانشهر از توابع بخش مرکزی که در استان گیلان واقع شده است. این روستا در دهستان خوشابر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۲۳ نفر بوده‌است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رضا

    خیلی عالی

    ۱۵ خرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *