رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ بهمن ۱۳۹۲

روابط گردشگری ایران و عراق توسعه می یابد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۴ – تهران – ایرنا – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در تلاش هستیم با تهیه سند همکاری توسعه گردشگری میان ایران و عراق و تشکیل کمیته کارشناسی مربوطه گامی محکم در راستای رفع موانع پیش روی مراودات گردشگری تهران – بغداد برداریم.

مرتضی رحمانی موحد در دیدار با هیات اعزامی از شرکت دولتی حمل و نقل و ترابری مسافرتی کشور عراق که با هدف بررسی ظرفیت های گردشگری میان دو کشور و تسهیل تبادل و حمل و نقل گردشگران به ایران سفر کرده بودند؛ گفت: هم اکنون پیگیری توافق نامه ها و دیدارهای گذشته در دستور کارقرار گرفته است.

وی در ادامه حفظ کرامت انسانی زائرین و گردشگران عراقی را مهم ترین رویکرد در راستای توسعه گردشگری با این کشور عنوان کرد.

رحمانی موحد افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند با زائرین و گردشگران ورودی کشور به ویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز باید با احترام و کرامت در شان آنان برخورد شود.

به گزارش روز دوشنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وی با بیان اینکه تسهیل ورود گردشگران عراقی به کشور و فراهم آوردن زنجیره ای از خدمات مورد نیاز آنها با رعایت اصل مذکور پیش خواهد رفت، افزود: گسترش همکاری های دو کشور با تمرکز بر شاخه های گردشگری زیارتی و سلامت، قانون مدار کردن فعالیت ها، به کار گرفتن فعالین خصوصی تحقق خواهد یافت.

معاون گردشگری کشور در ادامه با اشاره به میزان گردشگران ورودی از کشور عراق افزود: ورود بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر در سال جاری نشان از ظرفیت مطلوب و توانمندی دفاتر خدمات مسافرتی کشور دارد که با ساماندهی و قانونمداری به دستاوردهای قابل توجهی منتهی خواهد شد.

رحمانی همچنین با بیان اینکه در برنامه ریزی گردشگری زیارتی می بایست به جنبه های سیاحتی نیز توجه کرد افزود: تعریف بسته های تلفیقی سفر ویژه گردشگران عراقی می تواند ظرفیت های زیارتی کشور را به جاذبه های گردشگری سایر استان ها پیوند زده و در قالب بسته های متنوع سفر به زائرین و گردشگران عراقی ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه معاونت گردشگری متولی اصلی صنعت گردشگری کشور به شمار می آید؛ گفت: با معرفی دفاتر خدمات مسافرتی دو کشور به یکدیگر امیدواریم تبادل گردشگر میان دو کشور ایران و عراق با نظم و کیفیت بهتری صورت پذیرد.
81023869-5467804 روابط گردشگری ایران و عراق توسعه می یابد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *