رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ خرداد ۱۳۹۵

رنگ و بوی طبیعت جنوب در «توتان»+ تصاویر

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر برای مدتی به زندگی کردن در دنیای عشایری علاقه مند هستید و می خواهید صبح زود با صدایی متفاوت تر از صدای زنگ ساعتتان از خواب بیدار شوید و صبحانه را از محصولات بسته بندی شده نخورید، بهتر است بار سفر را ببندید و مدتی را به این نقطه از کشورمان بروید تا پا به دنیای تازه ها بگذارید.

روستای توتان

روستای توتان و مهمدان از توابع شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان است. این روستا خارج از فضای شهری ساختمان‌هایش رنگ هیچ آجری را به خود ندیده و از چوب درختان ساخته شده است.

زن ها صبح که از خواب بیدار می شوند، مشغول تهیه غذا هستند اما با این تفاوت که آنها مواد اولیه را هم خودشان تهیه می کنند و از طرفی بچه ها هم برای این امر به خانواده کمک می کنند و به خاطر سن کمشان در آوردن آب از چشمه کمک می کنند.

کودک و نوجوانان آن منطقه به جای بازی با ماشین های کنترلی و ساختن اشیاء با خانه سازی های چوبی و پلاستیکی ، خودشان از دل طبیعت اسباب بازی هایشان را درست می کنند و باگل بازی انواع بازی ها را کشف می کنند. به همین منظور اغلب با دست و صورت گلی در کوچه پس کوچه ها می دوند و صدای خنده شان جنوب کشور را پر می کند.

این روستا جزو آن دسته از روستاهایی است که همچنان برای پوشیدن لباس محلی با سماجت به راه خود ادامه می دهند، به همین منظور با ورود به این روستا لباس های رنگارنگ چشمانتان را برق می اندازد و بوی غذاهای محلی پاهایتان را به سمت دیگ غذا می‌کشاند.

جمعیت روستای توتان ۴۲۹ نفر که به روایتی (۹۳ خانوار) است.

اما متاسفانه افرادی در این روستا هستند که هنوز شناسنامه داز نشده اند و هویت آنها به دست فراموشی سپرده شده است.

پس اگر خواستار زندگی کردن چند روزه در این روستا هستید بهتر است برنامه ریزی های خود را انجام دهید تا قبل از گرمای شدید و ماه رمضان با دیدن آسمان و ستاره های درخشان چشمان خودتان را به یک خواب عاری از آلودگی هوا بسپارید و صبح با بوی تازه نان بیدار شوید.
resized_4627955_324 رنگ و بوی طبیعت جنوب در «توتان»+ تصاویر

resized_4627956_906 رنگ و بوی طبیعت جنوب در «توتان»+ تصاویر

resized_4627957_112 رنگ و بوی طبیعت جنوب در «توتان»+ تصاویر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *