رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ بهمن ۱۳۹۳

رشته های مختلف هنرهای سنتی حفظ و احیا می شوند

اشتراک گذاری

تاربخ خبر:۱۳۹۳/۱۱/۱۴-به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی، علیرضا بهرمان افزود:حاصل فعالیت هنرمندان فعال در پژوهشکده هنرهای ملی (سنتی ) به دو شکل به تولید اثر منجر می شود، یکی آثار فاخر که دارای ارزش بالایی بوده و نگهداری می شوند و دیگری آثاری که می توانند برای فروش عرضه شوند.

وی اظهار داشت: به همین منظور فروشگاه عرضه محصولات را طراحی کردیم تا علاقه مندان بتوانند به طور مستقیم آثار را خریداری کنند .

بهرمان اظهار داشت : اقدامات اولیه شامل انتخاب مکان و انتخاب آثار انجام شده و در مرحله قیمت گذاری هستیم که بعد از انجام این مرحله مجوز را دریافت می کنیم .

رئیس پژوهشکده هنرهای ملی(سنتی) با اشاره به اینکه هم اکنون کلاس های آموزشی در تمامی کارگاه ها برگزار می شود، گفت: این کلاس ها به منظور حفظ و احیای رشته های مختلف هنرهای سنتی توسط کارشناسان این پژوهشکده برگزار می شود .

وی افزود: همچنین آزمون های صنعتگری برای علاقمندان، در رشته های سوخت روی چوب، نگارگری ، نقاشی لاکی ، حجم سازی ، ساز سازی ، قلمزنی ، سفالگری ، زری بافی ، گلیم بافی و …در این واحد برگزار می شود .

این کارشناس تصریح کرد : هنرمندان بعد از قبولی در آزمون و گرفتن مدرک به واحد های بیمه معرفی می شوند .

به گفته وی، اهداف این پژوهشکده بر پایه برنامه ریزی و شناسایی نیازهای پژوهشی سطح کشور در حوزه های هنرهای سنتی تنظیم شده و تلاش می شود بر اساس این نیازها طرح های پژوهشی تعریف شود .

رئیس پژوهشکده هنرهای ملی (سنتی) افزود: برای رسیدن به این اهداف علاوه بر تلاش و استفاده از امکانات پژوهشگاه امیدواریم بتوانیم از توان دانشگاه ها و موسسات خصوصی نیزبهره مند شویم.

وی اظهار داشت : در این مرحله است که می توانیم با استفاده از توان هنرمندان دست به مدل سازی بزنیم و کارهایی که در این پژوهشکده انجام می گیرد را به عنوان الگو به هنرمندان بیرون از تشکیلات ارایه دهیم و در نهایت با برگزاری نشست های تخصصی و بهره گیری از حضور اساتید در این جلسات چالش های پیش رو را رفع سازیم .

569 رشته های مختلف هنرهای سنتی حفظ و احیا می شوند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *