رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

رایزنی تشکل‌های گردشگری و قول‌ مجلسی‌ها

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۲/۱۲ – تعدادی از اعضای انجمن‌های غیر دولتی گردشگری به صحن مجلس رفتند و در دو دیدار جداگانه با رییس فراکسیون گردشگری مجلس و رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس مطالبات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، در این دیدار نمایندگان گروه کاری سازمان‌های غیر دولتی حامی گردشگری پایدار از استان‌های تهران، همدان، گیلان، یزد، کرمانشاه و اردبیل حضور داشتند.

جواد هادی‌زاده، یکی از نمایندگان تشکل‌های غیردولتی گردشگری حاضر در این دیدار خطاب به جبار کوچکی‌نژاد، رییس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: ما خواستار تعامل بهتر دستگاه‌های دولتی با تشکل‌های غیر دولتی و تسهیل در فرایند همکاری دستگاه‌های تخصصی با سازمان‌های غیر دولتی هستیم.

او همچنین درخواست کرد؛ شرایط حضور نمایندگان تشکل‌های گردشگری در جلسات داخلی فراکسیون‌های مرتبط با موضوع کاری آن‌ها فراهم شود.

این فعال گردشگری تاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط دولتی مانند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رویکرد اجرایی تشکل‌ها را بیشتر دنبال کنند.

بابک مغازه‌ای، یکی دیگر از اعضای انجمن‌های غیر دولتی گردشگری درباره‌ی گروه کاری این تشکل توضیح داد: گروه کاری تشکل‌های غیر دولتی حامی گردشکری پایدار کشور با تجمیع ۶۱ انجمن از ۲۳ استان شکل گرفته است ودر زمینه معیشت جایگزینِ مناطق روستایی با تکیه بر گردشگری پایدار فعالیت می‌کند که در این زمینه نیازمند حمایت نمایندگان مجلس است.

این فعال گردشگری در همدان اظهار کرد: توانمندسازی فعالان گردشگری در استان‌های مختلف و امکان‌سنجی گردشگری روستایی حمایت‌های قانونی نمایندگان مجلس را طلب می‌کند.

در ادامه‌ی این دیدار جبار کوچکی‌نژاد رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: ما پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا دستگاه‌های مرتبط با گردشگری حمایت بیشتری از تشکل‌ها داشته باشند و تسهیل ارتباط تشکل‌های غیر دولتی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از طریق نماینده پارلمانی سازمان میراث پیگیری پیگیری خواهیم کرد.

او ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز خواستار تعامل و ارتباط بیشتر با تشکل‌های غیر دولتی هستند و ما از مشورت‌های این تشکل‌ها در مجلس استفاده خواهیم کرد.

امیر خجسته، رییس کمیسیون امور داخلی مجلس و شوراها نیز در دیداری که با نمایندگان گروه کاری تشکل‌های غیر دولتی گردشگری داشت، گفت: تشکل‌های غیر دولتی اگر مطالبات خود را به صورت طرح تقدیم مجلس کنند ما تلاش خواهیم کرد این طرح‌ها در چارچوب قانون به تصویب برسد و موانع موجود برطرف شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: دولت بدون کمک سازمان‌های غیر دولتی نمی‌تواند وظایف غیر حاکمیتی را به خوبی انجام دهد، چرا که وظیفه دولت حاکمیتی است و برخی تصدی‌گری‌ها باید به تشکل‌های غیر دولتی محول شود.

بخشی از جلسه فعالان گردشگری تشکل‌های غیر دولتی با رییس کمیسیون داخلی و امور شوراهای مجلس به موضوع تخریب میراث فرهنگی در شهر همدان اختصاص داشت که یکی از فعالان گردشگری این استان گزارشی از اتفاقات پیش‌آمده در حریم هگمتانه و زورخانه تاریخی ازائه کرد و از نماینده مردم همدان خواست، این این موضوع را پیگیری کند.

خجسته در پاسخ گفت: من بارها به مسؤولان گفته‌ام میراث فرهنگی مانند ناموس ما است و باید از آن دفاع کنیم. در این مورد مسؤولان اداره میراث فرهنگی همدان باید با قدرت جلوی تخریب‌ها و زیاده‌خواهی‌ها را بگیرند و به شدت با این موضوع مقابله کنند. شهرداری هم باید در چارچوب اداری و قانونی اقدام کند نه بیشتر از قانون.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی بنایی به ثبت ملی می‌رسد، یعنی باید از آن محافظت کرد. این مسأله‌ی دشواری نیست. ما با قدرت این مسأله را پیگیری خواهیم کرد، همچنان که تاکنون از میراث تاریخی و طبیعی دفاع کرده‌ایم.
1430389729437_IMG_1168_resize رایزنی تشکل‌های گردشگری و قول‌ مجلسی‌ها

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *