رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ شهریور ۱۴۰۱

راهنمای گام به گام اخذ ویزای استارتاپ کانادا

اشتراک گذاری

ویزای استارتاپ کانادا یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم است که در این مطلب به بررسی این نوع ویزا می پردازیم.

یکی از کشورهای آمریکای شمالی که همواره پذیرای مهاجرین از سراسر دنیا است، کانادا می‌باشد. دلیل استقبال کانادا از مهاجرین، جمعیت کم و نیاز دولت به نیروی کار و متخصصین است. البته به جز کانادا، کشورهایی مانند استرالیا، ترکیه و آلمان نیز مهاجرپذیر هستند، اما در این مطلب تمرکز ما بر روی یکی از بهترین راه‌های دریافت ویزای کانادا است. در این مقاله، قصد داریم درمورد راهنمای گام به گام اخذ ویزای استارتاپ کانادا صحبت کنیم. پس اگر شما هم صاحب یک ایده برای راه‌اندازی استارتاپ و مهاجرت به این کشور هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

منظور از استارتاپ کانادا چیست؟

قبل از هر چیز، قصد داریم در ابتدا معنای دقیق استارتاپ را برای شما توضیح دهیم تا اگر قصد دریافت ویزا از این طریق را دارید، دچار اشتباه نشوید! منظور از استارتاپ، یک کسب و کار نوبنیاد است که با ایده‌ای نو و بکر به وجود آمده است. بیانگذار این دسته از کسب و کارها می‌تواند یک فرد یا یک گروه باشد. استارتاپ‌ها برای آنکه به عنوان یک نمونه موفق شناخته شوند، باید امکان رشد و گسترش در آینده را داشته باشند.

همان‌طور که می‌دانید، یکی از راه‌های دریافت ویزا، کارآفرینی است. اما آن را نباید با مهاجرت از طریق راه‌اندازی استارتاپ اشتباه بگیرید! به عبارتی دیگر، استارتاپ و کارآفرینی با یکدیگر متفاوت هستند و فرق این دو، در آن است که در کارآفرینی ممکن است تمایل و یا امکان گسترش کار و استخدام نیروی بیشتر وجود نداشته باشد. در حالی که هدف اصلی تشکیل استارتاپ، ایجاد یک کسب و کار قابل توسعه و افزایش تدریجی افراد شاغل است.

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اگر تا به حال برای اخذ ویزای کانادا یا یکی از کشورهای مهاجرپذیر اقدام کرده باشید، حتما می‌دانید که هر کشوری یکسری قوانین برای این موضوع وضع کرده است. علاوه بر این، شما برای آنکه بتوانید اقامت دائم یک کشور را ازآن خود کنید، به یک حداقل‌هایی نیاز دارید که در این بخش شما را با این موارد آشنا خواهیم کرد.

دریافت نامه پشتیبانی از طرف سازمان‌های مشخص شده توسط اداره مهاجرت کانادا

یکی از چیزهایی که برای راه‌اندازی استارتاپ در کشور کانادا نیاز دارید، دریافت نامه پشتیبانی یا ساپورت مالی از سازمان‌های ذیربط است. به همین دلیل لازم است به سازمان‌هایی که از جانب اداره مهاجرت کانادا مشخص شده تماس بگیرید و از راه‌های دریافت این حمایت‌ها اطلاع کسب کنید. همچنین ایده استارتاپ شما باید به اندازه‌ای محکم و بکر باشد که مسئولین این سازمان‌ها متقاعد شوند تا از شما حمایت کرده و بر روی ایده شما سرمایه‌گذاری کنند. در صورتی که سازمانی متقبل شود ایده شما را حمایت کند، نامه ساپورت را دریافت خواهید کرد.

هر ایده استارتاپی، فرآیند پذیرش مخصوص به خود را دارد و برای هر حوزه کاری، نیاز به رعایت اصول خاصی خواهید داشت. برای پذیرفته شدن برخی ایده‌ها لازم است در جلسات حضوری شرکت کنید و یا ممکن است از شما بخواهند که بیزنس پلن کسب و کارتان را با جزئیات کامل ارائه دهید. درنهایت، زمانی که از هر طریقی نامه پشتیبانی را دریافت کردید، باید آن را در کنار مدارک خود قرار دهید و به سراغ جمع‌آوری سایر مدارک بروید. سازمانی که حمایت شما را به عهده گرفته، یک نامه به اداره مهاجرت کانادا نیز می‌فرستد.

مراحل دریافت نامه پشتیبانی

دقت داشته باشید که برای موفق شدن در این مرحله لازم است نهایت دقت و تمرکز خود را به کار بگیرید و از طرحی که قصد ارائه آن را دارید، مطمئن شوید. اولین کاری که به این منظور باید انجام دهید، نوشتن یک طرح خلاقانه و پشت سر گذاشتن گام‌های زیر می‌باشد:

ارائه طرح خاص و جدید
ارائه طرح به یکی از شرکت‌هایی که از جانب اداره مهاجرت کانادا مشخص شده است.
منتظر خبر تایید باشید!
دریافت نامه پشتیبانی و شروع پروسه اخذ ویزا

داشتن شرایط لازم راه‌اندازی استارتاپ در کانادا

بدون شک برای دریافت ویزای استارتاپ کشور کانادا، باید ایده‌ای ناب و بیزنس واجدشرایط داشته باشید. بیزنسی در دولت کانادا به عنوان استارتاپ قابل قبول است که شرایط زیر را داشته باشد:

توانایی دریافت نامه پشتیبانی از یکی از سازمان‌های مشخص شده
متقاضیان اخذ ویزا و سازمان حامی باید سهام‌دار بیش از ۵۰ درصد شرکت باشند.
حداکثر ۵ نفر از صاحبان شرکت می‌توانند درخواست ویزای استارتاپی بدهند و لازم است حداقل ۱۰ درصد از سهام شرکت را داشته باشند.
در مدت زمانی که در کشور کانادا اقامت دارید، لازم است مدارک کسب و کارتان را به همراه داشته باشید و بخش اعظم آن در کشور کانادا دایر باشد.

توانایی تامین هزینه‌های زندگی به منظور اقامت در کانادا

همان‌طور که می‌دانید، برای راه‌اندازی استارتاپ کانادا نیازی به سرمایه ندارید و سازمان‌های وابسته به کانادا این کار را متقبل می‌شوند. اما برای گذراندن زندگی شخصی خود و مخارج روزمره‌تان، نیاز به استطاعت مالی کافی خواهید داشت. چراکه کانادا به کسانی که ازطریق ویزای استارتاپ اقامت می‌گیرند، کمک مالی نمی‌کند. یکی از مدارکی که برای دریافت ویزای کانادا نیاز دارید، گواهی استطاعت مالی متناسب با تعداد خانوار است که در هر سال مقدار دقیق آن از جانب اداره مهاجرت کانادا اعلام می‌گردد.

مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه

خوب است بدانید که مردم کشور کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسه صحبت می‌کنند. بنابراین اگر قصد مهاجرت و زندگی در ان کشور را دارید، لازم است به یکی از این دو زبان، تسلط کافی داشته باشید. دقت داشته باشید که تسلط بر این زبان‌ها کفایت نمی‌کند و لازم است مدارک لازم را ارائه دهید. بدین منظور، برای زبان فرانسه، مدرک سطح b1 و برای زبان انگلیسی، نمره آیلتس ۵ موردنیازتان است.

سازمان‌های مورد قبول کانادا کدامند؟

یکی از مدارکی که برای دریافت ویزای استارتاپ موردنیازتان می‌شود، نامه پشتیبانی از یکی از سازمان‌های موردتایید کانادا است. اما سوالی که وجود دارد این است که این سازمان‌ها کدامند و چگونه باید آن‌ها را شناسایی کنیم. به طور کلی، مجموعه‌هایی که برای این منظور مشخص شده‌اند، در سه گروه دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

Venture capital funds

یکی از مراکز سرمایه‌گذاری، صندوق‌های Venture capital funds هستند. این گروه از سازمان‌ها، بایستی حداقل مبلغ ۲۰۰۰۰۰ دلار برای استارتاپ شما سرمایه‌گذاری کنند. معمولا هرساله لیست کاملی از آن‌ها در سایت‌های مهاجرتی قرار می‌گیرند. همچنین موسساتی که به افراد برای مهاجرت کمک می‌کنند، لیست آپدیت شده این مراکز را در اختیار دارند. دقت داشته باشید که سازمان‌های Venture capital، تنها از کسب و کارهایی حمایت می‌کنند که چشم‌انداز بلند مدت دارند و بدین منظور به بررسی حساب‌های مالی شرکت نیز می‌پردازند. چند مورد از آن‌ها عبارتند از:

York Entrepreneurship Development Institute
Spring Activator
Ryerson Futures Inc
TSRV Canada Inc (operating as Techstars Canada)
Spark Commercialization and Innovation Centre
و…

 

سازمان‌های Angel Investors

این گروه نیز از کسب و کارهای نوپا پشتیبانی کرده و کمک می‌کنند تا بتوانند در ابتدای راه، ازنظر مالی تامین باشند. نام چند مورد از آن‌ها به شرح زیر است:

VANTEC Angel Network Inc
TenX Angel Investors Inc

Oak Mason Investments Inc
Golden Triangle Angel Network
York Angel Investors Inc
و…

سازمان‌های Incubator

تاسیس این دسته از سازمان‌ها با هدف پشتیبانی و حمایت از استارتاپ‌ها صورت گرفته و به رشد آن‌ها کمک شایانی می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت ویزای استارتاپی خود، از یکی از سازمان‌های زیر نامه پشتیبانی بگیرید:

Celtic House Venture Partners
Information Venture Partners Management Inc
Golden Venture Partners Fund, LP
BDC Venture Capital
Impression Ventures
INovia Capital Inc
و…

مراحل اخذ ویزای کانادا ازطریق استارتاپ

اولین راه که برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا باید بردارید، تکمیل درخواست مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا است. درواقع شما باید تمامی مدارکی که در این مسیر لازم دارید را قبل از انجام هر کاری تهیه نمایید. پس از آن، لازم است به سفارت کانادا بابت بررسی مدارکتان تعرفه مشخصی را بپردازید. در گام آخر هم نوبت به سابمیت درخواست می‌رسد. زمانی موفق به دریافت ویزای استارتاپ می‌شوید که هر سه این مراحل را پشت سر بگذارید. دقت داشته باشید که مهم‌تر از همه این‌ها، بخش جمع‌آوری مدارکی که در قسمت‌های قبل به آن‌ها اشاره کردیم، است.

آیا دریافت ویزای استارتاپی دشوار است؟

در این مطلب سعی بر آن داشتیم تا تمام مراحل دریافت اقامت دائم کانادا ازطریق راه‌اندازی استارتاپ را برای شما توضیح دهیم. دقت داشته باشید که هرچقدر هم در این مسیر مطالعه و تحقیق کنید، باز هم ممکن است در یک نقطه درگیر مسائل حقوقی شوید و همین موضوع سبب تاخیر در دریافت ویزای شما شود!

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به منظور صرفه‌جویی در زمان و سرمایه، از همان ابتدا با مجموعه‌ای که در این حوزه فعالیت می‌کند، مشورت داشته باشید. موسسات زیادی هستند که با متخصصین و مشاورین باتجربه خود به شما کمک می‌کنند تا مسیر مهاجرت را راحت‌تر طی کنید.

و در پایان…

همان‌طور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، پیشنهاد ما برای دریافت ویزای استارتاپی کانادا، استفاده از خدمات مجموعه‌های مربوطه است. چراکه افراد شاغل در آن‌ها، تجربه و دانش کامل در این زمینه را دارند. به این ترتیب می‌توانید طرح کسب و کارتان را حرفه‌ای‌تر تدوین کنید و نامه پشتیبانی را دریافت نمایید.

یکی از موسساتی که به صورت تخصصی در زمینه دریافت ویزا استارتاپ کانادا فعالیت می‌کند، ویزاپلنر نام دارد. این تیم حرفه‌ای، با آغاز فعالیت خود از سال ۱۳۹۰ در زمینه راه‌اندازی استارتاپ، دانش لازم را در این حوزه دارند و به شما کمک می‌کنند تا کسب و کار خود را در کانادا راه‌اندازی کنید و به راحتی ویزای این کشور را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که ویزاپلنر تا به امروز توانسته ۱۵ استارتاپ را راه‌اندازی کند و ۷۴ نفر را در این جهت راهنمایی نماید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر ایده‌ای برای ایجاد یک استارتاپ و مهاجرت به کانادا دارید، همین امروز با مجموعه ویزاپلنر تماس بگیرید!

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *