رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ آذر ۱۳۹۹

راهنمای خرید دوربین عکاسی برای سفر و گردشگری

لینک این مطلب کپی شد!

امروزه که دست هر کودکی نیز یک تبلت و آیپد هست و از آنجایی که دوربین بعضی از گوشی ها کیفیت بالایی دارد دیگر نیازی به خریددوربین عکاسی برای سفر و گردشگری نیست اما اگر دوربینی داشته باشید که سنسورش فول فریم یا کات فریم باشد، با لنزی همه کاره و ویژگی های ,wifi که بتوانید راحت عکس هایتان را به اشتراک بگذارید بسیار کارایی دارد و عکسهای باکیفیت تری نسبت به گوشی می توانید داشته باشید . در این مطلب دوربین های متنوعی از دوربین های کامپکت (جمع و جور جیبی) گرفته تا دوربین های بزرگ و حرفه ای، چند مدل دوربین بدون آیینه و چند مدل جمع و جور با لنز ثابت را برایتان جمع آوری کرده ایم تا با خواندن آن هوشمندانه خرید کنید و از سفرتان لذت ببرید .

-1 راهنمای خرید دوربین عکاسی برای سفر و گردشگری

انتخاب بهترین دوربین عکاسی برای سفر از نظر فنی

 سونی سایبر شات DSC-RX10 III

این سایبر شات گزینه ای عالی برای مسافرت است. لنز سوپرزوم معادل ۲۴ تا ۶۰۰ میلی متری آن در تمام موقعیت ها عالی عمل میکند و حداکثر دیافراگم F2.4-4 در نور کم عملکردی فوق العاده دارد و به عمق میدان حساس است. در عرض تصویر، لنز دوربین دارای حداقل فاصله فوکوس است، یعنی ۳ سانتی متر که این مقدار برای عکاسی کلوز-آپ عالی است. سیستم تثبیت کننده تصویر در این دوربین لرزش را تا ۴٫۵ استاپ کاهش داده است که این امر به منظور عکاسی در ۶۰۰ میلیمتر زوم یک امر حیاتی محسوب میشود.
بدنه مقاوم و ضد ضربه این دوربین ، عکاسی را در شرایط دشوار و غیر قابل تحمل اسان کرده است، و به لطف ترکیب لنز های فوق دقیق و سنسور CMOS 24 مگاپیکسلی، عکس هایی با کیفیت خارق العاده میگیرد. ال سی دی ۳ اینچی این دوربین به سمت بالا و پایین میچرخد (البته آنقدر بالا نمیچرخد که برای سلفی مناسب باشد) و زرولوشن بالای EVF این دوربین برای عکاسی در فضای باز عالی است. اگر به دنبال ضبط فیلم هستید، RX10 III فیلم های عالی با کیفیت ۴K میگیرد و دوربین کنترل هایی دارد که بسیار کار آمد هستند. به لطف وای فای توکار دوربین، اشتراک گذاری عکس ها بسیار آسان است.
البته دو نکته منفی نیز در مورد این دوربین وجود دارد. اصلی ترین این معایب (جدای قیمت بالا و بدنه بزرگش) عبارتند از رابط کاربری اش است که نیاز به بهبود دارد و عدم وجود صفحه لمسی، که این دو مساله استفاده از دوربین را کمی دشوار میکند.

-سایبر-شات-DSC-RX10-III راهنمای خرید دوربین عکاسی برای سفر و گردشگری

انتخاب بهترین دوربین عکاسی برای سفر از نظر هزینه

 

 پاناسونیک لومیکس DMC-ZS100 (TZ100)

 

به دنبال دوربینی با قیمت پایین و وزن سبک هستید؟ این دوربین مناسب شماست. ZS100 سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و یک اینچی دارد ولی قدرت زوم آن فدای بدنه کوچک دوربین شده است. دامنه تمرکز لنز دوربین ۲۵ تا ۲۵۰ میلیمتر است که برای بیشتر موقعیت ها مناسب است. در فایل های JPEG، کیفیت تصویر به خاطر لنز های سبک تر و کاهش نویز زیاد، خیلی با کیفیت نیست.ZS100 هم صفحه لمسی دارد (که متاسفانه ثابت است) و هم یک منظره یاب الکترونیکی کوچک که البته کمی مشکل رنگ دارد. در عوض ویدئوی های ۴K این دوربین حرف ندارد؛ این دوربین دارای یک تثبیت کننده پنج محوره است که برای کیفیت های ۱۰۸۰p به پایین در دسترس است. این دوربین دارای یک سیستم وای فای است که به شما اجازه به اشتراک گذاری آسان عکس ها و ویدئو هایتان را میدهد.
درکل، ما به این دلیل ZS100 را دوست داریم که تعادل خوبی بین اندازه و دامنه فوکوس ایجاد کرده است.
ما هنگام انتخاب دوربین برتر، همه دوربینها را در نظر گرفته ایم. حتی اگر نیکون RX10 III و ZS100 برای ورزش و اکشن شمارا متقاعد نکرده اند همه دوربینهای موجود در فهرست و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی کنید.

-پاناسونیک-لومیکس-DMC-ZS100-TZ100 راهنمای خرید دوربین عکاسی برای سفر و گردشگری

سونی سایبر شات DSC-RX10 III

سنسور CMOS 20.2 مگاپیکسلی – لنز F2.4-4 معادل ۲۴ تا ۶۰۰ میلی متری – ضبط ویدئوی ۴K

نقاط قوت:
لنز سوپرزوم و بسیار دقیق
کیفیت تصویر بسیار خوب
کیفیت عالی و ویژگی های عالی
منظره یاب OLED با رزولوشن بالا

نقاط ضعف:
فوکوس اتوماتیک پیوسته به اندازه رقبایش سریع یا دقیق نیست
سایز بزرگ
بسیار گران قیمت
سونی سایبر شات RX10 III یک دوربین جمع و جور با لنز سوپر زوم و به سبک بریج است که دارای سنسور CMOS 20 مگاپیکسلی و یک مجموعه عظیم از عکس ها و مشخصات ویدئو، از جمله ضبط ۴K و طیف وسیعی از حالت های ضبط ویدئویی با سرعت بالا است.
یکی از جالب ترین قطعات RX10 III لنز آن است که زومش معادل ۲۴-۶۰۰ میلیمتر است، یکی از بهترین ترین لنزهایی است که ما تاکنون در دوربین هایی از این نوع دیده ایم. همراه با یک سنسور بسیار توانمند، RX10 III به عنوان یک دوربین مسافرتی و روزمره بسیار جذاب مورد پیشنهاد ماست. از نظر ارگونومی، شما با این دوربین شگفت زده خواهید شد، چون این دوربین بر اساس لنزش ساخته شده است،که با توجه به اندازه بزرگ زوم، این امر تعجب آور نیست. اما با وجود این، RX10 III به خوبی عمل می کند و وقتی در دستتان است، تعادل دارد. اگر چه وزن آن بیش از یک کیلو است، برای استفاده از یک دست آسان به راحتی امکان پذیر است.
از عکس های بزرگ از گل ها تا مطالعات دقیق تلسکوپی کوه های دور، RX10 III می تواند تصاویر زیبا و دقیقی ارائه دهد.
این دوربین منظره یاب الکترونیکی خوبی دارد – وضوح و رزولوشن ۲٫۳۶ مگا پیکسلی منظره یاب واقعا دوست داشتنی دارد، و در روزهای آفتابی که تصویر در LCD عقب RX10 III به دشواری دیده میشود بسیار مفید است. سیستم لرزشگیر تصویر اپتیکال RX10 III به طور قابل توجهی قوی است و در دامنه لنز تله ۶۰۰ میلی متر می توان با سرعت شاتر تا ۱/۱۰۰ ثانیه بدون لرزش عالی عمل نماید و تصاویر بدون لرزش را ثبت کند.
سیستم اوتوفوکوس RX10 III خیلی پیش رفته نیست و به تشخیص کنتراست متکی است. به این ترتیب مناسب ردگیری دقیق سوژه های متحرک نیست، اما دقت آن تقریبا در همه شرایط بسیار بالا است و در نور بسیار کم و (بسته به موضوع) عکس های سوپر تله، که کنتراست بالایی دارند، عملکرد خوبی از خود نشان میدهد.
RX10 III یک دوربین عکاسی همه کاره است و همانطور که انتظار داریم، کیفیت تصویر در محدوده حساسیت ISO عالی است و فایل های Raw این دوربین کیفیت بالایی دارند. ما به شدت تحت تاثیر قدرت لنز دوربین در محدوده کانونی متغیر آن قرار گرفتیم. از عکس های ماکرو از گل تا مطالعات دقیق تلسکوپی کوه های دور، RX10 III می تواند تصاویر زیبا و دقیقی را ارائه دهد.

 

به عنوان یک دوربین فیلمبرداری، RX10 III برتری های زیادی دارد. قابلیت ضبط ویدئوی ۴K آن واقعا عالی است تا جایی که تضمین میکنیم که علاقمندان به فیلمبرداری یا فیلمبرداران نیمه حرفه ای به راحتی می توانند از سیستم ۴K، به خصوص برای کارهای سبک “فیلمبرداری در حرکت” استفاده کنند، که در آن همه کاره بودن و قابلیت حمل و نقل مسائل کلیدی هستند.
به طور کلی، سونی سایبر شات RX10 III یکی از دوربین های فشرده قابل تنظیم (و گران) است و با توجه به کیفیت تصویر، قدرت زوم و کیفیت ۴K، این دوربین یکی از بهترین دوربین های مسافرتی بازار است.

 

-سایبر-شات-DSC-RX10-III راهنمای خرید دوربین عکاسی برای سفر و گردشگری

سنسور BSI ۲۰ مگاپیکسلی – لنز F2.8-5.9 معادل ۲۵ تا ۲۵۰ میلیمتر – قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۴K

نقاط قوت
ترکیب ایده آل زوم و اندازه
دارای منظره یاب الکترونیکی EVF
ضبط ویدئوی ۴K
سیستم اتوفوکوس عالی

نقاط ضعف
لنز نرم، کاهش شدید نویز منجر به کاهش کیفیت تصویر JPEG میشود
EVF کوچک است و “مشکل رنگ” دارد
لنز در فواصل کانونی خاصی نرم است
پاناسونیک لومیکس DMC-ZS100 (که در اکثر مناطق به آن TZ100 هم میگویند) دارای یک لنز معادل۱۰ برابر، ۲۵-۲۵۰ میلیمتری در بدنه بسیار کوچکتر خود است که بسیار کوچک تر از دوربین های دارای زوم طولانی بازار است. این دوربین دارای یک حسگر ۲۰ مگاپیکسلی با یک سنسور معمولی ۱ اینچی است که توانایی ضبط ویدئو ۴K را دارد، و شامل آخرین سیستم اتو فوکوس پاناسونیک است که صفحه نمایش لمسی ثابت و یک EVF کوچک اما مفید را ارائه می دهد.
ZS100 به اندازه کافی کوچک است تا در جیب شلوار جین جا بشود. بدنه فلزی آن مقاوم است، هرچند دستگیره ای لغزنده و و کوچک دارد. دوربین دارای LCD سه اینچی با ویژگی های لمسی خوبی است و یک EVF دارد که از تکنولوژی زمینه پیوسته استفاده میکند (که برخی از کاربران ممکن است از آن خوششان نیاید). عکسبرداری EVF از صفحه نمایش لمسی برای انتخاب نقطه تمرکز، و صرفه جویی در وقت باستفاده میکند و کنترل های فیزیکی و صفحه نمایش بسیار آسان هستند.

ZS100 از آخرین سیستم اوتوفوکوس پاناسونیک استفاده می کند و در فوکوس سریع و ردیابی سوژه ها عملکردی شگفت انگیز را ارائه می دهد. اوتوفوکوس مستمر با ردیابی چهره / چشم نیز بسیار خوب عمل میکنند. دوربین می تواند به طور مداوم در حدود ۶ فریم در ثانیه با اوتوفوکوس مداوم و یا ۱۰ فریم در ثانیه با اوتوفوکوس تکی عکس برداری کند. عمر باتری معادل ۳۰۰ عکس به ازای هر بار شارژ است که برای این کلاس کمتر از حد متوسط است.
به طور کلی، پاناسونیک ZS100 / TZ100 یک دوربین حرفه ای محسوب می شود و در حال حاضر تنها دوربین با زوم مناسب مسافرتی و سنسور ۱ اینچی است.
کیفیت تصویر در شرایط مختلف متفاوت است. JPEG های ZS100 دارای رنگ های نسبتا ضعیفی هستند و جزئیات دقیق می تواند قربانی کاهش شدید نویز آن ها شود. لنز نرم دوربین نیز با وضوح کم دارد. جزئیات کامل در فایل های Raw ZS100 وجود دارد که شما به راحتی می توانید مناطق سایه را در عکس ها بیرون بکشید. با توجه به آنچه گفته شد، خروجی حسگر نوع ۱ اینچی بسیار عالی تر از آنچه است که از سنسورهای کوچکتر بیشتر زوم های مسافرتی ارائه میدهند.
دوربین فیلم هایی با کیفیت ۴K / UHD را در p30 با حداکثر نرخ بیت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه ضبط می کند که این بسیار خوب است. در کیفیت تمام HD گزینه ۶۰p وجود دارد و یک سیستم تثبیت کننده تصویر ترکیبی پنج محوره نیز دارد به طور کلی عملکرد خوبی دارد، مگر اینکه دوربین در حال حرکت باشد یا بلرزد. ZS100 دارای کنترل کامل نوردهی و همچنین الگوی زبرا و نظارت سطح صدا است (دوربین دارای ورودی میکروفن است).
به طور کلی، پاناسونیک ZS100 / TZ100 یک دوربین عکسبرداری حرفه ای است و در حال حاضر تنها دوربین با زوم مسافرتی و سنسور ۱ اینچی است. محدوده لنز و اندازه کوچک آن را برای مسافرانی که نمی خواهند یک دوربین بزرگ با خود حمل کنند، هم از نظر کیفیت تصویر و هم زوم و فیلم های ۴K عالی به نظر می رسد. این دوربین بهترین دوربین با سنسوریک اینجی و با کیفیت تصویرعالی موجود در بازار نیست و منظره یاب کوچک آن کمی اذیت کننده است. اما یک دوربین کامل برای کسانی است که همواره در حال حرکت هستند.

دوربین کنون EOS M100

دارای سنسور APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی – Dual Pixel AF – صفحه LCD لمسی چرخان.

نقاط قوت:
– رنگ های JPEG فوق العاده
– قابلیت Dual Pixel AF که سرعت فوکوس و ردیابی سوژه خوبی را فراهم میکند
– استفاده آسان و جمع و جور
– دارای اتصال وای فای قوی

نقاط ضعف:
– باتری از طریق USB شارژ نمیشود.
– در نور کم اتوفوکوس خوب کار نمیکند.
– گزینه های انتخاب لنز محدود.
دوربین کنون EOS M100 یک دوربین فاقد آیینه سطح مبتدی شرکتی است. با وجود قیمت پایین، این دوربین لنز EF-M مجموعه ای از ویژگی های مدرن دارد که از میان آنها میتوان به سنسور APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی و سیستم اتوفوکوس Dual Pixel اشاره کرد. این دوربین با رابط کاربری ساده و صفحه لمسی مناسب برای سلفی گرفتن، برای تازه کاران بسیار مناسب است.
وزن M100 تنها ۲۶۶ گرم است و در کف دست جا میگیرد (البته اگر لنز بزرگی روی آن سوار نکنید). این دوربین دکمه ها و دیال های زیادی ندارد ولی در عوض صفحه لمسی جایگزین گزینه های پیشرفته شده است. به لطف حالت تمام اتوماتیک، استفاده از این دوربین بسیار ساده است. ویژگی سلفی به شما امکان نرم کردن پوست و محو کردن پس زمینه را میدهد. تنظیمات بلوتوث و وای فای این دوربین اشتراک گذاری عکس ها را بسیار ساده کرده است.
استفاده از کنون EOS M100 واقعا لذت بخش است.
EOS M100 از سیستم اتوفوکوس Dual Pixel مشابه دیگر دوربین های مدرن کنون استفاده میکند. این دوربین به راحتی اجسام درحال حرکت را ردگیری میکند. با استفاده از صفحه لمسی میتوان به راحتی روی اجسام قفل کرد و همچنین در هنگام فیلم برداری میتوان از صفحه لمسی برای تغییر فوکوس استفاده کرد. M100 میتواند ۶٫۱ فریم در ثانیه تصویر برداری کند.( در حال اتوفوکوس مداوم است تعداد ۴ فریم در ثانیه میشود، ولی ردگیری زیر حد متوسط است). عمر باتری تا ۲۹۵ عکس در هر شارژ است، که برای یک دوربین بدون آیینه متوسط است.
با این سنسور، کیفیت عکس با دیگر دوربین های کنون تفاوتی ندارد، یعنی عکس های JPEG پردازش رنگ فوق العاده دارند و نویز کم است. فایل های Raw سطح نویز پایین با جزئیات بسیار بالایی دارند، با این حال محدوده دینامیک آن از بیشتر حریفان قدر خود عقب میماند.

کیفیت ویدئوی این دوربین برای بیشتر اهداف مناسب است. ۴K عالی است ولی کنون هنوز این تکنولوژی را روی دوربین های رده متوسط DSLR خود پیاده نکرده است. کنترل دستی دوربین بسیار ساده است، با این حال تنظیمات صدا و توانایی استفاده از جبران نوردهی به همراه Auto ISO در حالت دستی، مناسب خواهد بود.
همانطور که گفتیم، استفاده از این دوربین لذت بخش است. این دوربین کیفیت عکس خوبی را در میان همسایز های خودش ارائه میدهد، و رابط کاربری ساده اش یکی از بهترین انتخاب ها در میان همتایان هم قیمت این دوربین است. فرقی نمیکند که این اولین تجربه شما با یک دوربین واقعی باشد، M100 دومین دوربین جیبی شما باشد، این دوربین شما را نا امید نخواهد کرد.

-کنون-EOS-M100 راهنمای خرید دوربین عکاسی برای سفر و گردشگری

 کنون پاورشات G7 X Mark II

سنسور BSI CMOS یک اینچی ۲۰ مگاپیکسلی – لنز F1.8-2.8 معادل ۴۴ تا ۱۰۰ میلیمتر – کیفیت ویدئوی ۱۰۸۰/۶۰p

نقاط قوت
کیفیت تصویر خوب در یک بدنه واقعا کوچک
عملکرد کلی خوب
کیفیت ساخت بسیار خوب

نقاط ضعف
عملکرد اوتوفوکوس مداوم کمی ضعیف است.
کسانی که دستان بزرگتر دارند با دکمه های کنترل مشکل خواهند داشت
فاقد ویدیو با کیفیت ۴K
همانطور که از نام این دوربین پیداست کنون G7 X Mark II یک پیشرفت سریع در بازار دوربین های جمع و جور سنسور نوع یک اینچی G7 X محسوب میشود. در حالی که طراحی اولیه، لنز زوم و سنسور نسبتا بزرگ مانند نسخه های قبلی است، Mark II پیشرفت های مفیدی را به ویژه در زمینه عملکرد داشته است.
G7 X Mark II کوچک است، اما بیشتر مناسب جیب کت است تا جیب شلوار. یک دستگیره بسیار خوب در جلوی دوربین قرار دارد و یک مکانیزم لولایی جدید به دوربین اضافه شده است، یعنی اینکه صفحه نمایش می تواند هر دو جهت ۴۵ درجه و ۱۸۰ درجه به سمت پایین بچرخد و برای سلفی واقعا مناسب است. دیال کنترل در اطراف لنز قابل تنظیم است و می توان بر روی آن “کلیک” کرد، که این امر برای تغییر تنظیمات در هنگام ضبط ویدئو بدون ایجاد نویز مفید است.
دوربین عکاسی G7 X Mark II دوربین عکاسی و فیلمبرداری عالی برای عکاسان و متخصصانی است که میخواهند تجهیزات عکاسی خود را کامل کنند.
برای دوربینی با یک لنز قابل تعویض، زمان فعال شدن این دوربین سریع است و در عمل پاسخگو است. همچنین ثبت فایل Raw در عکاسی پیاپی تا ۸ فریم در ثانیه با این دوربین امکان پذیر است، اما اگر از اوتو فوکوس مداوم استفاده کنید سرعت کاهش میابد. G7 X Mark II فوکوس را در اتوفوکوس تکی بسیار سریع قفل می کند و قابلیت لمس فوکوس بر روی صفحه لمسی چرخان بسیار خوب است. حالت اوتوفوکوس مداوم دوربین نسبت به برخی از مدل های رقابتی گیج کننده است و عملکرد ضعیف تری دارد. عمر باتری بیش از حد متوسط است که برای دوربین هایی با این اندازه و کلاس یکی از مهمترین موارد است.
کیفیت تصویر Mark II خیلی خوب است. خروجی JPEG آن از کاهش نویز شدید رنج می برد که به طور پیش فرض کمی سنگین است، اما رنگ عالی است. فایل های Raw بسیار انعطاف پذیر هستند و دامنه دینامیکی سنسور عالی است. در حالی که لنز آن دقیق نیست، دیافراگم سریع و محدوده زوم مفید آن تا حدودی این عیب را میپوشاند. قابلیت عکاسی خوب در نور کم یک مزیت است و فایل های قابل استفاده در ISO 6400 در صورتی که پیکسل های نزدیک به هم را انتخاب نکنید، خوب است.

Mark II ویدیو ۱۰۸۰/۶۰p خوبی دارد و جزئیات آن در واقع بسیار خوب است، و تثبیت کننده تصویر عالی عما میکند. این دوربین الگوی زبرا را برای نوردهی ارائه نمی کند، اما اگر فوکوس دستی را انتخاب کنید، عملکرد خوبی خواهد داشت.
در مجموع، Mark II یکی از گزینه های خوب دارای سنسور نوع یک اینچی و جمع و جور بازار است. این ارگونومی و کنترل های خوب، عملیات سریعی را ارائه می دهد و بسیار خوب ساخته شده است. لنز ممکن است در کلاس خود بهترین نباشد، اما می توان با یک طیف وسیع زوم و حداکثر دیافراگم سریع این مشکل را رفع کرد. در حالی که این دوربین برای افرادی که در سرعت عکسبرداری میکنند، ممکن است بهترین گزینه نباشد، این دوربین یک دوربین عکاسی با کیفیت عالی برای عکاسان علاقه مند و حرفه ای است که به دنبال تکمیل کردن تجهیزات عکاسی خود هستند.

-کنون-پاورشات-G7-X-Mark-II راهنمای خرید دوربین عکاسی برای سفر و گردشگری

 فوجی فیلم X-E3

سنسور X-Trans CMOS 24 مگاپیکسلی – سیستم اوتوفوکوس ترکیبی – ویدئوی ۴K

نقاط قوت
کیفیت تصویر خوب و دامنه دینامیکی Raw
تعادل خوب بین صفحه لمسی و کنترل های فیزیکی
رنگ های زیبا

نقاط ضعف
ردگیری سوژه می تواند بهتر باشد
کنترل های محدود برای ویدیو
Fujifilm X-E3 دوربینی با لنز قابل تعویض APS-C و یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی و دارای کیفیت ویدوئی ۴K با فیلتر رنگی X-Trans است.
X-E3 خود را از دوربین های سری X-T Fujifilm متمایز می کند از این لحاظ که از صفحه نمایش لمسی بزرگی استفاده میکند. دو دیال، یک منوی Q با قابلیت لمسی و چند دکمه قابل تنظیم تجربه عکاسی سنتی را ممکن میکند.
تشخیص فاز در سنسور به خوبی برای اوتوفوکوس تکی و سوژه های متحرک انجام می شود در صورتی که ابتوانید یک محدوده فوکوس را نگه دارید. ردگیری موضوع خوب است اما نه برای استانداردهای ورزشی دوربین.سرعت عکاسی تا ۸ فریم در ثانیه است (یا ۱۴ با استفاده از شاتر الکترونیک) و به دیال و ورودی صفحه نمایش لمسی پاسخگو است.
X-E3 یک رابط کاربری جدید دارد، اما ظاهر کلاسیک و کیفیت عالی دیگر دوربین های Fujifilm مدرن را حفظ میکند.
ما تحت تاثیر کیفیت Fujifilm و سنسور ۲۴ مگاپیکسلی آن قرار گرفتیم: فایل های Raw دقیق هستند و گزینه های رنگ JPEG جذاب هستند. این دوربین دارای سطح خوبی در دامنه دینامیکی و عملکرد رقابتی بالا در ISO در میان بهترین دوربین ها در کلاس خود است.
این دوربین برای فیلم برداری می تواند فرمت ۴k تولید کند ولی کیفیت این فرمت در این دوربین به پای رقبای خود نمی رسد.
طراحی X-E3 با طراحی کلاسیک و کیفیت عالی عکس و ویدئو، سیستم Wi-Fi قابل اعتماد و انتخاب گسترده ای از لنزها، آن را به همراهی ایده آل تبدیل می کند.

-فوجی-فیلم-X-E3 راهنمای خرید دوربین عکاسی برای سفر و گردشگری

 فوجی فیلم X100F

سنسور APS-C X-Trans CMOS 24 مگاپیکسلی – لنز F2 معادل ۳۵ میلیمتری- منظره یاب ترکیبی

نقاط قوت
EVF عالی
ارگونومی و طراحی عالی
کیفیت تصویر قوی
سنسور بزرگ و لنز ثابت روشن

نقاط ضعف
سرعت اوتوفوکوس به اندازه دوربین های رقیب بالا نیست
ویدیو ۱۰۸۰p قدیمی است
گاهی تصادفا دست روی دیال و دکمه های کنترل میرود
فوجی فیلم X100F نسل چهارم بزرگترین لنزهای کات فریم کلاسیک شرکت است. این دوربین مبتنی بر یک لنز F2 معادل ۳۵ میلی متری ساخته شده و دارای یک سنسور APS-C 24 مگاپیکسلی با فیلتر آرایه X-Trans رنگی فوجی فیلم است.
X100F دارای کنترل های اختصاصی سنتی برای دیافراگم، سرعت شاتر، ISO و نوردهی است. از همه مهمتر نسخه “F” یک جوی استیک برای موقعیت یابی اوتوفوکوس به همراه تعدادی دکمه سفارشی و دیال دارد. بزرگترین ویژگی دوربین، منظره یاب نوری / الکترونیکی ترکیبی هوشمندی است که می تواند یک تجربه بسیار جذاب را ایجاد کند.
X100F کیفیت تصویری دارد که برای طراحی کلاسیک و جذاب آن مناسب است.
بهبود عملکرد یکی از پیشرفت های کلیدی X100F است اما هنوز دوربین سریعی نیست، ولی اوتوفوکوس آن سریع تر از نسخه های قبلی است. بقیه عملیات دوربین فوری است و با کنترل های مستقیم کار می کند.

کیفیت تصویر نقطه قوت اصلی X100F است. لنز، در حالی که بزرگ نیست در محدوده نزدیک و گسترده، به طور کلی چشمگیر دقیق است. سنسور ۲۴ مگاپیکسلی به اندازه مدل های دیگر Fujifilm به نظر خوب می رسد. کیفیت Raw خوب است، و مقدار زیادی دامنه دینامیکی برای بازی با پس پردازش دارد، اما ویژگی منحصر به فرد دوربین رنگ JPEG عالی آن است.
در مقابل، ویدئوی X100F یکی از نقاط ضعف آن است. در کنار محدودیت های فیلمبرداری با یک دوربین ۳۵ مگاپیکسلی ثابت، این ویدئو به ۱۰۸۰p محدود می شپود و تنها امکان کنترل محدود اوتو فوکوس را می دهد.
X100F کیفیت تصویری خوبی دارد که برای طراحی کلاسیک و جذاب آن مناسب است. اگر شما در سفر عکاسی خیابانی انجام دهید یا با پاهای خود زوم میکنید، X100F مسافرت عالی است.

-فوجی-فیلم-X100F راهنمای خرید دوربین عکاسی برای سفر و گردشگری

 الیمپوس OM-D E-M10 III

سنسور Four Thirds CMOS 16 مگاپیکسلی – منظره یاب ۲٫۳۶M-dot OLED – تثبیت کننده تصویر ۵ محوره

نقاط قوت
– ارگونومی مناسب، دیال دو کنترله
– تثبیت کننده تصویر ۵ محوره
– ضبط ویدئوی ۴K مناسب

نقاط ضعف
– سیستم منو سنگین است
– اتوفوکوس مداوم، خصوصا در ضبط ویدئو و عکاسی انفجاری، از دیگر همتایانش عقب میماند.
الیمپوس OM-D E-M10 III یک دوربین بدون آیینه Micro Four Thirds 16 مگاپیکسلی است که برای عکاسان مبتدی طراحی شده که میخواهند مهارتهای عکاسی خود را بهبود بخشند. این دوربین یک تثبیت کننده تصویر توکار دارد که میتوان از آن در ضبط ویدئوهای ۴K استفاده کرد.
E-M10 III یک دارای یک سطح غیر معمول از کنترل های مستقیم است که بوسیله دیال دو کنترله، چندین دکمه و یک صفحه نمایش خود، فراهم میشود. این مدل آخر الیمپوس یک سیستم منوی ساده و یک حالت عکاسی پیشرفته (‘Advanced Photography) دارد که دسترسی به ویژگی های پیچیده تر دوربین را آسان میکند.
E-M10 III یک دوربین مناسب برای عکس و ویدئو است چیزهای زیادی برای ارائه دارد.
اتوفوکوس دوربین برای عکس های تکی عالی است و به سرعت و بدون صدا فوکوس میکند. با این که این دوبین میتواند سوژه های متحرک را ردیابی کند، در عکس های دنباله ای دچار مشکل میشود. در کل این دوربین بسیرا کار آمد است خصوصا در مورد صفحه نمایشش.
کیفیت تصویر در ویدئو ها با کیفیت تصویر در عکس های این دوربین برابری میکند. نمیتوان زیاد بر روی اتوفوکوس این دوربین حساب کرد و نمیتوان برای گرفتن صداهای بهتر رویش میکروفون نصب کرد. ولی تثبیت کننده تصویر، ظاهر کار را زیبا میکند.
E-M10 III یک دوربین مناسب برای عکس و ویدئو است چیزهای زیادی برای ارائه دارد. با اینکه E-M10 III به هیچ وجه پیشرو در طبقه خودش نیست، از لحاظ عملکرد، برای یک خریدار ILC که برای اولین بار میخواهد دوربین بخرد و به دنبال بهبود مهارت عکاسی خودش است، این دوربین انتخابی مناسب است .

-الیمپوس-OM-D-E-M10-III راهنمای خرید دوربین عکاسی برای سفر و گردشگری

سوالاتی که در خرید دوربین باید از خود بپرسید

– چه مقدار وزن را می‌توانید تحمل کنید؟

دوربین‌ها وزن‌های مختلفی دارند آنقدر کوچک مانند گوشی‌های هوشمند که در جیب شما جای می‌گیرند و دوربین‌هایی با لوازم و تجهیزات بسیار که باید حتما در کوله‌پشتی آن‌ها را حمل کنید. من حدودا تا ۹ کیلوگرم برای حمل دوربین و تجهیزات آن توانایی دارم البته این رنج میانگین تحمل وزن برای سایر افراد هم هست. وزن دوربین مانند قیمت نوع آن را مشخص می‌کند قطعا هیچ فردی دوست ندارد تا دوربین سنگینی را خریداری کند و آن را در هتل بگذارد و با خود به ماجراجویی نبرد.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای سفر فقط به پاسپورت و مسواک خودتان نیاز دارید باید سبک‌ترین نوع دوربین را انتخاب کنید و دوربین‌های خانگی یا گوشی‌های هوشمند برای شما مناسب‌تر خواهند بود. اگر به دوربینی که راحت حمل شود و بتوانید لنزش را هم عوض کنید نیاز دارید، دوربین‌های بدون آیینه مناسب شما خواهند بود.

– چقدر تلاش می‌کنید تا عکاسی را یاد بگیرید؟

دوربین‌های دیجیتال (DSLR) و بدون آیینه برای گرفتن عکس‌هایی فو‌ق‌العاده، بهترین هستند اما اگر نمی‌دانید که با آن‌ها چگونه کار کنید، گوشی‌های هوشمند برای شما مناسب‌تر هستند. وقتی در آریزونا بودم فردی را دیدم که دوربین کنون (SLR) بسیار حرفه‌ای داشت و لنز آن حدودا ۱۶ میلیون تومان قیمت داشت و از جدیدترین لنزهای ارائه شده بود که تا قبل از آن جایی ندیده بودم. وقتی از او خواستم تا از دوربینش برایم بگوید اعتراف کرد که هیچ دانشی نسبت به دوربین ندارد و نمی‌تواند از آن استفاده کند و همیشه در حالت خودکار عکاسی می‌کند.او بدون اینکه تصمیم به یادگیری عکاسی داشته باشد پول زیادی را برای خرید دوربین صرف کرده بود متاسفانه افرادی که گوشی آیفون دارند از او بهتر عکاسی می‌کردند. اینکه وقت زیادی را صرف یادگیری عکاسی کنید اشتباه نیست اما عکاسی یک استعداد است و نیاز به تلاش و زمان دارد. اما اگر دوربین ارزان قیمت‌تری بخرید قطعا زمان کمتری را صرف یادگیری آن خواهید کرد و فقط نیاز هست تا اصول پایه را یاد بگیرید و اینکه چگونه عکس‌های عالی را خلق کنید. اگر نتوانید کار با دوربین را یاد بگیرید، نمی‌توانید عکس‌های منحصر‌به‌فردی را خلق کنید.

انواع دوربین

۶ نوع دوربین وجود دارد که به ترتیب وزن و درجه حرفه‌ای بودن آن‌ها را در فهرست زیر برای شما معرفی کرده‌ام. هر نوع این دوربین‌ها نیز تنوع بسیاری نسبت به قیمت و حرفه‌ای بودن، دارند.

۱. گوشی‌های هوشمند
کار با گوشی‌های هوشمند بسیار راحت است. می‌توانید عکس‌هایتان را همزمان ویرایش و در صفحات اجتماعی‌تان بدون نیاز به کامپیوتر منتشر کنید. هرچند این دوربین‌ها در زوم و عکاسی در نور کم ضعیف هستند. آیفون ۷ و سامسونگ گلکسی ۸ در این دسته انتخاب عالی خواهند بود.

۲. دوربین‌های خانگی
اگر دوربین کوچکی می‌خواهید که در جیب‌تان جا شود این نوع مناسب خواهد بود. این دوربین‌ها دارای زوم اپتیکال و حالت‌های عکاسی متنوعی هستند. در نور کم قدرت بالایی برای عکسبرداری ندارند اما برای سفر بسیار مناسب هستند. دوربین پاناسونیک لومیکس (ZS۵۰) با قیمتی ارزان‌تر و دوربین سونی (RX۱۰۰) با قیمتی بالاتر انتخاب خوبی خواهند بود.

۳. دوربین‌های ورزشی
اگر سفرهای ماجراجویانه را تجربه می‌کنید، دوربین‌های ورزشی برای عکاسی در کوه، آب، برف و غبار گزینه مناسبی هستند اما تنظیمات دستی آن‌ها محدود است و نمی‌توانید با آن زوم کنید. دوربین (GoPro) سری (Hero) برای ماجراجویی امکانات عالی را به شما ارائه می‌دهد.

۴. دوربین‌های بریج
این نوع دوربین‌ها در حقیقت ترکیبی از دوربین‌های خانگی و دیجیتال هستند که تنظیمات دستی مناسب و قابلیت زوم دارند اما قابلیت تغییر لنز ندارند و استفاده از آن‌ها آسان است.

۵. دوربین‌های بدون آیینه
این دوربین‌ها کوچک‌تر از دوربین‌های دیجیتال (DSLR) هستند. قابلیت تعویض لنز با کیفیت بالای عکسبرداری دارند. کمی گران‌تر و پیچیده‌تر هستند اما بهترین گزینه برای شروع عکاسی هستند. دوربین‌های سونی سری آلفا در این نوع انتخاب عالی خواهند بود.

۶. دوربین‌های دیجیتال
دوربین‌های دیجیتال (DSLR) یا (SLR) بالاترین نوع دوربین‌ها هستند که کیفیت بالا، تنظیمات دستی پیشرفته و تعویض لنز را دارا هستند و انتخاب مناسی برای عکاسی در سفر محسوب می‌شوند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *