رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ آذر ۱۳۹۹

راهنمای استفاده از سایت EXPEDIA.COM

اشتراک گذاری

وقتی برای یکی از لذت های زندگی یعنی سفر برنامه ریزی می کنید به خصوص در مورد سفرهای خارجی اغلب باید قبل از سفر اقداماتی از قبیل رزرو بلیط هواپیما ، رزرو هتل و.. را انجام دهید تا در طول سفر به مشکلی بر نخورید .سایت های رزرو هتل یکی از ابزارهای دلنشین شدن سفر است .سالانه تعداد بسیار زیادی از ایرانی‌ها به کشورهای خارجی سفر می‌کنند. اگر شما هم هوای سفر به سرتان زده و قصد دارید سفر جدیدی را تجربه کنید، باید قبل از سفر خیالتان از بابت محل اقامت راحت باشد. خبر خوب این که امروزه اکثر هتل‌های جهان امکان رزرو آنلاین دارند و شما قادر خواهید بود از چند ماه قبل از سفر، محل اقامت خود را مشخص کنید.

سایت EXPEDIA.COM

اما باید نکاتی را در رزرو آنلاین هتل رعایت کنید ما در این مطلب شما را با راهنمای استفاده از سایت EXPEDIA.COM آشنا خواهیم ساخت .بسیاری از افراد با امکان رزرو هتل از سایت های خارجی آشنا نیستند و بعضی اوقات مجبور می‌شوند هزینه‌ی زیادی را برای رزرو هتل به آژانس‌های مسافرتی بپردازند. در صورتی که با دانستن این موضوع و آشنایی با نحوه رزرو آنلاین هتل می‌توانید از میان انبوهی از هتل‌ها در سراسر جهان با قیمت‌های متفاوت و مقرون به صرفه حق انتخاب داشته باشید. در ایران مرسوم است که تمامی مراحل را به یک آژانس هواپیمایی بسپارند اما مساله اینجاست که خرید از این آژانس ها معمولا هزینه های زیادی برای شما خواهد داشت. خرید بلیط هواپیما از سایت های خارجی و رزور هتل و هاستل خارجی به صورت مستقیم، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین این سایت های تخصصی، دست شما در انتخاب بازتر می گذارد، زیرا تمامی موارد پیشنهادی را خود به صورت مستقیم بررسی خواهید کرد.

سایت Expedia یک سایت محبوب در زمینه ی گردشگری است. نکته ی جالب در مورد این سایت این است که تمامی خدمات مربوط به سفر را ارائه می کند و شما هر آنچه نیاز داشته باشید از رزرو هتل گرفته تا اجاره ی ماشین و یا بلیط کشتی کروز را می توانید در این سایت پیدا کنید. اگر شما زیاد سفر می کنید و همیشه برای رزرو این موارد مشکل دارید بد نیست سری به این سایت بزنید تا با پیشنهاد های شگفت انگیز آن روبه رو شوید.اکسپدیا، شرکتی مستقر در آمریکا است که موسس برندهای متعدد مسافرتی آنلاین جهانی نظیر Expedia, Hotels , Hotwire.com, trivago, Egencia , Venere.com, Expedia Local Expert, Classic Vacations, Expedia CruiseShipCenters, Travelocity, Orbitz و HomeAway است.

شرکت‌های اکسپیدیا در بیش از ۱۰۰ نقطهٔ برند شده در بیش از ۶۰ کشور فعالیت می‌کنند. اکسپیدیا همچنین برای بیش از ۱۰۰۰۰ شریک نظیر هواپیمایی‌ها و هتل‌ها، برندهای مصرفی و وب سایت‌های دارای ترافیک بالا از طریق شبکهٔ وابسته به اکسپیدیا رزرواسیون مسافرتی فراهم می‌کند.

سایت EXPEDIA.COM

رزرو هتل درسایت Expedia

حال که می دانید سایت expedia چیست ، بهتر است نحوه ی ثبت نام و کار با سایت را نیز یاد بگیرید. با ورود به سایت شما تمامی فیلد های کاری این سایت را مشاهده می کنید. با باز کردن هر کدام از آن ها می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. برای رزرو هتل یا هواپیما تنها کافیست که کشور و شهری که می خواهید به آن سفر کنید را وارد کنید تا سایت بهترین پیشنهاد ها برای شما را نمایان کند. این اطلاعات باید به صورت جزئی شامل مبدا ، مقصد، تاریخ رفت و برگشت، و دیگر اطلاعات باشد.

در این قسمت مشخص می کنید که از چه خدماتی می خواهید استفاده کنید و پس از آن از فیلتر های موجود مانند ترتیب بر اساس قیمت و دیگر پیشنهاد ها به آسانی موارد مد نظر خود را پیدا کنید. پیشنهاد می شود که قبل از انتخاب و قطعی کردن رزرو خود حتما در سایت ثبت نام نمایید زیرا ممکن است اطلاعات شما ثبت نشده باشد و در این صورت سایت هیچ تعهدی در قبال شما نخواهد داشت.

هنگامی که خدمات مورد نظر خود را جست و جو کردید وقت آن است که به صورت دقیق تر تمامی موارد را بررسی کنید. پس بر روی لینک های پیشنهادی کلیک کنید تا تمامی جزئیات به شما نمایش داده شود. مثلا اگر به دنبال اقامتگاه هستید با باز کردن لینک می توانید قیمت را مشاهده کنید، تعداد تخت ها و اتاق ها را ببینید، لوکیش و موقعیت مکانی را چک کنید و حتی از شرایط جزئی تر مانند امکانات رستوران و نحوه ی نقل و انتقال به آن مکان باخبر شوید. در این قسمت گزینه ای دارد که مشخص می کند در صورت کنسل کردن رزور ها پول شما قابل برگشت هست یا خیر. پی هیچ قانون کلی برای بازگشت وجه وجود ندارد و کاملا به سرویسی که شما از آن استفاده می کنید بستگی دارد.

expedia مانند بسیاری ازسایت های گردشگری دارای کاربران زیادی در زمینه رزرو هتل می‌باشد. لازم به ذکر است این سایت در زمینه رزرو هتل، ماشین، کشتی کروز و بسیاری از مورد دیگر در زمینه سفر و رفاه نیز خدمات ارایه می‌دهد. بسیاری از افراد علاقه ‌مند در زمینه سفر و گردشکری می‌توانند از خدمات این سایت جهت پیدا کردن و داشتن یک هتل مناسب استفاده نمایند.

لازم به ذکر است که ایکسپدیا (expedia) می‌تواند با دسترسی به اطلاعات کامل، پیشنهادهایی درباره روزها یا فرودگاه‌های دیگر ارائه دهد که برای مسافران به صرفه و راحت باشد. شیوه پرداخت در این سایت به دو روش صورت می‌گیرد.

روش های پرداختی به ایکسپدیا (expedia)

pay now: در صورتی که شما از طریق این گزینه بخواهید پرداخت خود را انجام دهید به یک کارت معتبر جهت پرداخت نیاز دارید. در صورتی که قصد پرداخت به صورت شخصی را دارید و از قبل کارت را تهیه کردید، با وارد کردن اطلاعات کارت پرداخت را پیگیری نمایید. در صورتی که به مستر کارت یا ویزا کارت دسترسی ندارید، در امر پرداخت به expedia می توانید با اول پرداخت در ارتباط باشید.

pay at hotel: در این حالت شما پولی بابت رزرو اتاق پرداخت نمی‌کنید بلکه متعهد می‌شوید هزینه را در هتل به صورت نقدی حساب کنید.

مراحل رزرو و پرداخت ایکسپدیا (expedia)

پس از ورود به سایت expedia شما با صفحه زیر روبرو خواهید شد که در فیلد های موجود می‌توانید اطلاعاتی در زمینه هتل و یا حتی پرواز خود را وارد نمایید. در زمینه رزرو هتل شما تنها با وارد کشور نام مقصدی که قصد سفر را دارید می توانید فهرستی از هتل‌های موجود رو مشاهده نمایید.

در زمینه پرواز نیز اطلاعات شامل مبدا؛ مقصد، تاریخ رفت و برگشت و سایر اطلاعات می‌باشد. همچنین شما می‌توانید نوع پرواز خود در زمینه first class و سایر را انتخاب نمایید.

سایت EXPEDIA.COM

در صفحه بعد شما می‌توانید با استفاده از فیلد های موجود که در سمت راست قرار دارد انتخاب راحت‌تری را برای خود فراهم نمایید. قابل ذکر است که در ردیف اول شما می توانید اطلاعاتی را که وارد کرده‌اید مانند تاریخ ورود و خروج و تعداد اتاق و افراد را مشاهده و ویرایش نمایید. همچنین در سمت چپ صفحه می‌توانید تنظیمات جستجوی انجام شده را به صورت دستی تغییر دهید.در رزرو حتما به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که ثبت نام نکرده‌اید ممکن است پس از رزرو امکان تغییر تاریخ رزرو امکان پذیر نباشد. در صورتی که احتمال می‌دهید در هر شرایطی ممکن است رزرو شما تغییر کند، بهتر است قبل از رزرو ثبت نام نمایید.

سایت EXPEDIA.COM

بررسی جزییات رزرو

پس از کلیک بر روی هتل مورد نظر خود، شما می‌توانید تمام جزئیات مربوط به هتل انتخابی را مشاهده کنید. در این قسمت توضیحاتی در رابطه با سرویس های هتل (صبحانه و ناهار، وایفای رایگان، تور های رایگان هتل،امکانات اتاق و سایر خدمات) داده شده است.

سایت EXPEDIA.COM
در پایین صفحه نیز نوع اتاق‌های موجود در هتل مورد نظر و امکانات و تصاویر موجود از اتاق خود را ببینید و با کلیک بر روی گزینه reserve اتاق خود را انتخاب کنید.

سایت EXPEDIA.COM

مرحله پایانی رزرو هتل

در مرحله‌ی پایانی رزرو شما می‌بایست اطلاعات کارت مستر خود را وارد نمایید. مشخصات پرداخت کننده می‌بایست با مشخصات رزرو کننده یکی باشد. در بعضی موارد هتل در صورتی که کارت بانکی ثبت شده با مشخصات رزرو کننده یکی نباشد، رزرو را کنسل یا امکان پرداخت را به شما نمی‌هد. همچنین در مواقعی می‌بایست کارتی که با آن پرداخت را انجام داده‌اید در هتل به همراه داشته باشید.

روش های دیگر پرداختی به ایکسپدیا (expedia)

روش‌های دیگری نیز برای پرداخت به سایت expedia وجود دارد. یکی از ساده‌ترین و ایمن‌ترین روش پرداختی پی پل است که در سایت expedia نیز می‌توانید از این پرداخت استفاده نمایید. در روش پرداخت با پی پل به expedia فقط نیاز است ایمیل پی پل خود را وارد کنید و پرداخت را تکمیل نمایید.

سایت EXPEDIA.COM

نکات پس از پرداخت

پس از تکمیل فرایند پرداخت صفحه‌ی تایید پرداخت و انجام رزرو برای شما باز می شود که اطلاعات نهایی رزرو (شماره ی رزرو، تاریخ رزرو، تعداد اتاق های رزرو شده و تعداد افراد) نمایش داده می‌شود. بهتر است از این صفحه یک پرینت داشته باشید یا این صفحه را به صورت فابل ذخیره نمایید تا جهت اقامت شما در هتل مشکلی به‌وجود نیاید.

سایت EXPEDIA.COM

 

 

 

 

 

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *