رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

دولت به تنهایی مسئول حفظ محیط زیست نیست

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۰۴-سرپرست محیط‌زیست استان مرکزی در مراسم پاکسازی دره گردو اراک با تاکید بر اینکه حفظ محیط‌زیست تنها وظیفه ارگان‌های دولتی نیست، گفت: همه باید در حفاظت از محیط زیست کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مرکزی، مراسم گرامیداشت هفته زمین پاک با حضور فعالان محیط‌زیست و NGOهای فعال در این عرصه در منطقه گردشگری دره گردوی اراک برگزار شد.

مازیار خاکباز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک -زمین پاک با حفاظت از منابع آب و خاک- اظهارکرد: این مراسم به منظور ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست هر ساله برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در حفظ محیط‌زیست کوشا باشیم و این حساسیت باید در بین مردم ایجاد شود، گفت: براساس نامگذاری امسال به نام دولت ملت، همدلی و همزبانی، باید همه در حفظ محیط‌زیست تلاش کنند و صرفا حفظ آن را وظایف دستگاه‌های مرتبط با محیط‌زیست ندانند.

خاکباز تصریح کرد: مناسبت‌های زیست‌محیطی نقش بسیاری در رشد و ارتقای فرهنگ حفاظت محیط‌زیست دارند. حفظ محیط زیست تنها وظیفه دولت نیست بلکه باید همه هموطنان در این راستا حضوری جدی داشته باشند.

وی با اشاره به پاکسازی محیط‌زیست افزود: امسال نیز به مانند گذشته به منظور نهادینه کردن فرهنگ پاسداشت و نگهداشت محیط زیست این مراسم برگزار شد.

سرپرست محیط زیست استان مرکزی مهمترین چالش زیست‌محیطی استان مرکزی را بحث پسماندها عنوان کرد و افزود: مدیریت پسماند در استان نیازمند ایجاد محلی مناسب برای دفع زباله‌هاست.

وی تاکید کرد: رفع این مشکل نیازمند مطالعات مجدد است. مطالعات صورت گرفته مربوط به حدود شش سال گذشته است و مدیریت درست نیازمند به روزسازی این مطالعات است.

خاکباز با بیان اینکه محیط زیست رسالت سازمانی خود را در این راستا به مانند گذشته انجام خواهد داد، افزود: با تخصیص بودجه لازم و بروزسازی مطالعات و انتخاب مشاورین و پیمانکاران مجرب مسلما می‌توان بحث پسماندها را در استان به درستی مدیریت کرد.

وی بحث مدیریت پسماند در شهرستان‌های صنعتی استان مانند ساوه، دلیجان و اراک را مهم دانست که باید در اسرع وقت رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم پاکسازی دره گردو با حضور فعالان محیط‌زیست و شهروندان اراکی صورت گرفت.

1096 دولت به تنهایی مسئول حفظ محیط زیست نیست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *