رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ خرداد ۱۴۰۲

دورترین شهرهای ایران از هم کدامند ؟

اشتراک گذاری

آیا می دانید دورترین شهرهای ایران از هم کدامند ؟ بیشترین فاصله دو شهر را روی نقشه جاده ای کشور، چابهار و اصلاندوز دارند. از چابهار به عنوان دورترین شهر بزرگ جنوب شرقی کشور تا اصلاندوز که در گوش چپ گربه ایران جا خوش کرده، ۲۸۵۰ کیلومتر راه است. شهری کوهپایه ای که از شهرستان های پارس‌آباد اردبیل به حساب می آید. گفته می شود تپه نادری آن، محل تاجگذاری نادرشاه افشار بوده است.

دورترین شهرهای ایران

مسیر چابهار اصلاندوز درست در دو سر قطر شمال غربی به جنوب شرقی کشور قرار گرفته اند. هر چند که شهرهای کوچک تری هم بعد از این دو شهر در فاصله نزدیک تری به مرز قرار دارند. شاید بتوانند رکورد چابهار- اصلاندوز را بشکنند. فاصله ای که اگر قرار باشد آن را با اتومبیل شخصی تان طی کنید. با فرض این که پیوسته با سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت حرکت کنید. تقریبا یک روز و نیم باید بدون هیچ توقفی در جاده برانید تا از چابهار به اصلاندوز برسید. اگر خودروی شما در هر ۱۰۰کیلومتر ۷لیتر بنزین بسوزاند. حداقل ۲۰۰لیتر بنزین برای یک سفر بدون توقف از چابهار به اصلاندوز نیاز دارید .

چابهار تا مرز خسروی

اما بعد از اصلاندوز، باز هم رکورد طولانی ترین مسیر جاده ای کشور را چابهار به خود اختصاص داده است؛ این بار با مرز خسروی. این فاصله در مسیر جاده ای کشور ۲۸۳۹ کیلومتر است که برای طی آن باید از استان های هرمزگان، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، لرستان و ایلام بگذرید و باز هم حداقل یک روز و نیم بدون یک لحظه توقف در راه باشید تا بتوانید به مرز خسروی برسید.

دورترین شهر نقشه از تهران هم باز چابهار است که برای رسیدن به آن باید ۱۹۶۱ کیلومتر رانندگی کنید که این مسیر از استان های قم، اصفهان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان می گذرد و حدود یک شبانه روز رانندگی بی وقفه با سرعت ثابت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را می طلبد که اگر خودرویتان در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور متوسط ۷ لیتر بنزین بسوزاند باید حدود ۱۴۰ لیتر بنزین بزنید. یعنی رقمی حدود ۵۶ تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه بنزینتان خواهد شد. اما اگر قرار باشد همین مسیر را هوایی طی کنید، باید ۱۴۵۳کیلومتر پرواز کنید که حدود ۲ساعت طول می کشد.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با چابهار مطلب سیری در چابهار را مطالعه بفرمایید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *