جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دهکده تفریحی توریستی زراس

تاریخ بروزرسانی :
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

دهکده تفریحی توریستی زراس یکی از زیباترین دهکده‌های گردشگری ایران است که  در استان خوزستان قرار دارد. یکی از مکان هایی که برای گذران اوقات فراغت می توانند گزینه ی خوبی باشند، دهکده های تفریحی توریستی هستند.خوزستان از استان های بسیار زیبا و دیدنی ایران است که نخل های زیبا و رود کارون آن بسیار معروف است. زراس به معنای واقعی تکه‌ای از بهشت است که با گذراندن اوقاتی در آن، روح آدمی جلا پیدا می‌کند و جان تازه‌ای به درون انسان دمیده می‌شود.

دهکده زراس دهکده تفریحی توریستی زراس

به‌طورکلی محیط دهکده تفریحی زراس شامل مجموعه اقامتی، مجموعه تفریحی، مجموعه فرهنگی، مجموعه تجاری و فضای اداری آن است.یکی از بهترین ایام برای سفر به زراس بهار است. در این فصل لطافت هوا به اوج خود می‌رسد. این هوا لطافت و پاکیزگی خود را مدیون فاصله‌ی کمش با استان چهار محال بختیاری است.
البته از زیبایی‌های فصل زمستان نمی‌توان گذشت. در این زمان شما شاهد منظره‌ای برفی هستید که تابلوی زیبایی خلق می‌کند.

برای اقامت شما در این دهکده نیز اقامتگاه هایی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و در کنار آن از تفریحات این دهکده مانند تفریحات آبی، قایق‌سواری، اسکله تفریحی، پیست اسب ‌سواری، دوچرخه‌سواری و … لذت ببرید.دهکده زراس خوزستان شمال دریاچه کارون ۳ قرار دارد و فاصله آن با جنوب شهر دهدز ۱۴ کیلومتر است. این دهکده تفریحی توریستی به مساحت ۲۰۶ هکتار، ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اهواز در ۶۹ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ایذه قرار دارد. در شمال آن ارتفاعات کوه گل و جاده ایذه به شهرکرد قرار دارد در حالی که جنوب و غرب آن سد کارون ۳ و روستای درب غریبی است. شرق دهکده نیز روستایی با همین نام است. ارتفاع منطقه بین ۸۴۰ متر تا ۱۳۴۰ متر بالاتر از سطح دریا تغییر می کند.

این دهکده را بهشت می‌خوانند. مکانی که تمام تصورات شما را از جنوب تغییر می‌دهد. یکی از زیبایی‌های دل‌انگیز دهکده دریاچه سد کارون۳ است. این دریاچه هوای منطقه را بهاری کرده و به طبیعت اطرافش منظره‌ای شگفت‌انگیز بخشیده.
کوه‌های بلندی که این منطقه را در برگرفته بر ابهت آن می‌افزایند. درست در مقابل دهکده تفریح توریستی زراس آبشار شیوند از دل کوه‌ها جوشیده است. این آبشار طراوت بسیاری به این ناحیه بخشیده. این ویژگی‌ها بر اهمیت توریستی دهکده افزوده است.
مناظر اطراف پر است از کوه‌های بلند قامت منگشت. این کوه‌ها با قله‌های پر برف‌شان به شما چشمک می‌زنند. بر دامن کوهستان جنگل‌هایی سرسبز و با طراوت روییده‌اند. مناطق پوشیده از درختان بلوط، منطقه تاراز، گلزار، دشت سوسن، تورک، کله، دوتو، دشت بزرگ و کوچک از دیگر دیدنی های طبیعی هستند.

دهکده زراس 2 دهکده تفریحی توریستی زراس

جاهای دیدنی اطراف دهکده تفریحی توریستی زراس

طاق طویله یا ارگ اتابکی مربوط به دوره ایلخانی و دوره تیموریان است و در ایذه، خیابان محمد رسول‌الله واقع شده و این اثر به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. دارای معماری داخلی پیچیده و اعجاب ‌انگیز است که متعلق به دوره اتابکان لر و حدود قرن هفتم هجری قمری است. بنایی در مرکز شهر کنونی که قلعه ‌ای در زمان ایلخانان بوده و در دوره اتابکان نیز استفاده می ‌شده است و دارای کاشی ‌کاری ‌های معرق، ترکیب آجر و کاشی، گچ‌ بری‌های رنگین و سازه‌ های معماری منحصربه ‌فرد در زمان خود است و متاسفانه آن ‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

سنگ نگاره کول فرح با قدمت چند هزارسال یکی از مهم ترین آثار تاریخی است که در چند کیلومتری جنوب غربی شهر باستانی ایذه واقع شده است و با نام کتیبه ‌های سنگی کول فر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است. سنگ ‌نگاره‌های کول ‌فره در تنگه ‌ای در هفت کیلومتری شمال شرقی ایذه، شامل شش نقش برجسته متعلق به دوره ایلامیان است که با توجه به سنگ نبشته های به جا مانده و بقایایی از محل زندگی آن ‌ها در گذشته ‌های دور که در میان کوه ها باقی مانده‌ است، مانند گورها، کانال آب، بقایای ساختمان و نقطه دیدبانی می ‌توان گفت این محل عبادت گاه بوده است.

قلعه کژدم در اولین قرن ها دوران تاریخی بعد از اسلام ساخته شده است و محل دقیق قرار گیری آن شهرستان ایذه، بخش مرکزی، دهستان حومه شرقی و روستای خنگ اژدر و در بالا دست آثار باستانی خنگ اژدر است و در سال ۱۳۸۷ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

دهکده زراس 3 دهکده تفریحی توریستی زراس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *