رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ مرداد ۱۳۹۵

دهستان دستجرد سفلی

اشتراک گذاری

این روستای زیبا و خوش آب و هوا درفاصله ۴۵کیلومتری از شهر قزوین ودر ۲۰کیلو متری غرب مرکز بخش رازمیان در منطقه الموت غربی و در دهستانی به همین نام قراردارد.
این دهستان مشتمل بر۲۰روستا است که عبارت اند از: دستجرد سفلی/بلوکان/ خسرود/ کشرود /لات (احمد آباد)/ اربدیان/ کینگیرین /طیاندشت/ کاکوهستان /طهمورث اباد/ توته چال/ کله کوب/گشنه رود /علندر/ بازرگاه/ جیردوزان/ چنگاله دشت/ تسکین .

این منطقه دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد که بخشی از رطوبت خود را از رود شاهرود که در شمال آن واقع است و بخش دیگر را از هوای مرطوب گیلان دریافت میکند. ازمحصولات عمده کشاورزی این دهستان می توان به انار گردو انجیر فندق انگور گیلاس آلبالو توت شاتوت تمشک گلابی /به/ زغال اخته زالزالک زردآلو گندم و جو برنج و صیفی جات اشاره نمود.دامداری نیز در این منطقه رواج دارد که موجب تولید شیر و فراورده های لبنی سالم و طبیعی و پروئتین میشود .

ضمنا در سال ۱۳۸۹با همت اهالی روستای دستجرد سفلی شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی دستجرد سفلی با هدف تولید بیشتر محصولات دامی و کشاورزی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا تاسیس گردیده است.که بیش از ۵۰۰عضو دارد.

مردم این روستا به کشاورزی ودامداری و باغداری مشغولند. بافت قدیمی این روستا نیز بر اثر زلزله سال۱۳۶۹تخریب گردید . اهالی بافت جدید را به سبک شهری و در کوچه وخیابان های منظم ساختند .

دراین روستا بارگاه ملکوتی امامزاده اسماعیل (ع) که زیارتگاه و میعادگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است قداست خاصی به روستا بخشیده است.این روستا دارای منطقه ییلاقی کماسار است که درنزدیکی گردنه ای به همین نام واقع شده وقهوه خانه ای سنتی در آن بنا گردیده که که میل نمودن چای گرم و دیزی سنتی وآب خنک چشمه واستراحت در سایه سار درختان آن برای رفع خستگی مسافران و گردشگران خالی از لطف نیست.

برای رفتن به این روستا کافی است که ازکنار صداو سیمای شهر قزوین به سمت استادیوم تازه تاسیس آزادگان رفته وبا گذر از اسماعیل آباد و روستاهای نیاق و الولک به دوراهی کش آباد برسید واز راهی که در سمت چپ قرارداردحــــــــــــدود ۲۴کیلومتر ادامه مسیر دهید. در بین راه با گذر از مناطق کوهستانی و زیبای البرز به منطقه ییلاقی کماسار میرسید و پس از ۱۰کیلومتر طی مسیر به وگذر ازکنـــــــــــار روستای خسرود به روستای دستجرد سفلی می رسید.

download دهستان دستجرد سفلی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *