رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ خرداد ۱۴۰۲

در سفر به تهران، دیدن این جاذبه‌ها را نباید از دست دهید

اشتراک گذاری

تهران که به برج‌های بلند و خیابان‌های شلوغ معروف است، در دل خود جاهای دیدنی فوق العاده ای دارد که دیدن آن‌ها برای هر گردشگری جذاب است. از مراکز تفریحی و خرید مدرن تهران گرفته تا باغ‌های زیبا و رستوران‌های شیک و لوکس، همه و همه یک مجموعه بی‌نظیر از جاذبه‌های گردشگری هستند . در ادامه  ارزانترین قیمت بلیط هواپیما تهران را میخریم و به دیدن جاذبه های آن میرویم.

خرید بلیط هواپیما تهران

ایرانمال، جاذبه ای که در سفر به تهران نباید از دست نداد!

بازار بزرگ ایرانمال یکی از پروژه‌های تجاری معروف پایتخت است که ازلحاظ اجتماعی و فرهنگی اهمیت زیادی دارد. این مجتمع تفریحی مدرن که دارای مراکز خرید بی‌شماری است، در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه خلیج‌فارس قرارگرفته است. جاهای دیدنی ایرانمال به‌قدری زیاد هستند که اگر بخواهید از آن‌ها دیدن کنید، باید یک روز کامل برای آن‌ها در نظر بگیرید.

این مجتمع خرید که جزو ۵ مال بزرگ دنیا قرارگرفته، انواع کالاها و خدمات متنوع را به‌راحتی در دسترس مردم قرار می‌دهد. هر طبقه از این بازار بزرگ مربوط به یک کالای مشخص است و افرادی که قصد خرید داشته باشند، می‌توانند تمام لوازم و کالاهای موردنیاز خودشان را در بازار ایرانمال پیدا کنند.

سفر به تهران

ساختمان ایرانمال دارای یک طبقه همکف، سه‌طبقه و یک پشت‌بام است که مجموعه ورزشی، جاده سلامتی و زمین‌بازی در آن قسمت قرارگرفته است. در طبقه اول ایرانمال علاوه بر باشگاه‌های ورزشی، پیست پاتیناژ، مراکز تفریحی، نمایشگاه خودرو و یک هایپراستار هم وجود دارد.

طبقه دوم ایران مال به باغ کتاب، بازارچه سنتی، سینما، باغ ماهان و بخش اورژانس اختصاص دارد. البته این طبقه بخش‌های دیگری هم دارد. مراکز تفریحی خانوادگی، سینما و گالری هم در طبقه سوم واقع‌شده‌اند. به‌طورکلی می‌توان گفت که یک شهر کوچک در ایرانمال ساخته‌شده که می‌تواند برای گردشگران جذابیت ویژه‌ای داشته باشد. چراکه می‌توانند هم در این بازار خرید کنند، هم از تفریحاتی مانند شهربازی، آب‌نمای موزیکال، باغ‌های مدرن و … هم دیدن کنند.

جاهای دیدنی ایرانمال تهران

پل طبیعت از جاذبه های دیدنی تهران

پل زیبای طبیعت که توسط یک بانوی خلاق ایرانی ساخته‌شده یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران محسوب می‌شود. این پل مدرن که دارای ۳ طبقه است، در محله عباس‌آباد در شهر تهران واقع‌شده است. هیچ خودرویی از روی پل طبیعت عبور نمی‌کند و تنها برای پیاده‌روی از آن استفاده می‌شود.

این پل در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از نمادهای اصلی پایتخت تبدیل‌شده و ازنظر معماری اهمیت ویژه‌ای دارد. چراکه توانسته با عبور از بزرگراه مدرس، دو پارک بزرگ تهران بهنام‌های پارک آب‌وآتش و پارک طالقانی را به یکدیگر متصل کند.

امکانات تفریحی بی‌شماری در پل طبیعت برای گردشگران وجود دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند. بگذریم از اینکه پیاده‌روی از روی این پل بسیار جذاب و دلپذیر است و استراحت در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های لوکس طبقه اول پل هم طرفداران خاص خود را دارد، اما به‌طورکلی این پل زیبا منظره بسیار زیبایی از پارک‌های اطراف و شهر تهران را پیش روی تماشاچیان قرار می‌دهد.

پیچ‌وخم‌های این پل باعث می‌شود تا کل مسیر به‌درستی دیده نشود و گردشگران به دنبال کشف ماجراهای جدید به مسیر خود ادامه دهند. البته هر سه‌طبقه پل طبیعت جذابیت‌های ویژه‌ای دارند. طبقه اول که به خاطر وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها مناسب شکم‌گردی است. طبقه دوم دارای نیمکت‌هایی است که برای نشستن و استراحت کردن مناسب هستند. اگر به فکر دیدن شهر تهران از یک نمای بسیار فوق‌العاده هستید، حتماً باید به طبقه سوم پل بروید.

قیمت بلیط هواپیما تهران

تئاتر شهر، جاذبه ای بینظیر در سفر به تهران

با توجه به اینکه بسیاری از هنرمندان و بازیگران در شهر تهران زندگی می‌کنند، اگر علاقه دارید که در سفر خود به تهران بازیگران معروف را از نزدیک ببینید، می‌توانید سری به ساختمان تئاتر شهر بزنید. چراکه اغلب هنرمندان در روزهای هفته به این سالن رفت‌وآمد دارند.

علاوه بر این، نمای ظاهری تئاتر شهر بسیار دیدنی است و جزو جاذبه‌های گردشگری تهران محسوب می‌شود. تئاتر شهر در پارک دانشجو واقع‌شده و دارای معماری زیبایی است که شباهت زیادی به برج طغرل در شهرری دارد.

داخل ساختمان تئاتر شهر هم تزییناتی از کاشی و آجر وجود دارد که به‌صورت موزون در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند. به خاطر وجود مجموعه‌های مشهور فرهنگی و هنری در تئاتر شهر، می‌توانید چند ساعت از وقتتان را در این سالن بگذرانید، بدون اینکه بدانید چگونه وقت شما گذشته است. اگر به فرهنگ و هنر ایرانی علاقه دارید، حتماً باید سری به این بنای زیبا بزنید و آن را از نزدیک ببینید. بسیاری از رویدادهای مهم فرهنگی در حوزه نمایش در این سالن برگزار می‌شود.

جاذبه های تهران

باغ گیاه‌شناسی تهران

باغ گیاه‌شناسی تهران یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت است که با بسیاری از باغ‌های گیاه‌شناسی در جهان در یک رده قرار می‌گیرد. این باغ توانست ۳۰۰۰ گونه گیاهی متنوع را خود جای دهد. اگر به گل و گیاه علاقه دارید و می‌خواهید ساعتی به‌دوراز شلوغی و ترافیک تهران باشید، حتماً به این باغ زیبا و سرسبز که در پارک چیتگر واقع‌شده سر بزنید.

 این باغ وسیع که در خاورمیانه به‌عنوان اولین باغ گیاه‌شناسی مطرح‌شده است، انواع گونه‌های گیاهی بومی و غیربومی را پرورش می‌دهد. هر بخش از این باغ به گیاهان خاصی اختصاص دارد. بعضی از این قسمت‌ها برای رویش گیاهان جنگل هیرکانی آماده‌شده‌اند. گیاهان زاگرس، البرز جنوبی، تورانی و گیاهان جنوب ایران نیز در بخش‌های مختلفی نگهداری می‌شوند.

حتی این باغ دارای قسمتی برای نگهداری میوه‌های بومی، گیاهان اروپایی و آمریکایی و گیاهان قفقازی است. اگر به گیاهانی که در چین و ژاپن رشد می‌کنند علاقه دارید، می‌توانید سری به رویشگاه چین و ژاپن بزنید. بخشی از این باغ این نیز برای نگهداری گیاهان صنعتی و دارویی اختصاص داده‌شده است. به‌طورکلی هر جا که چشم بیندازید، گل و سبزه و زیبایی است و می‌توانید نهایت لذت را از سفر خود به تهران در باغ گیاه‌شناسی تجربه کنید.

دیدنی های تهران

در پایان…

برای سفر به تهران و دیدن جاذبه‌های گردشگری که به آن‌ها اشاره کردیم، تنها یک بلیط هواپیما نیاز دارید تا بتوانید به‌سرعت خودتان را به پایتخت زیبای ایران برسانید و از جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید. جهت خرید بلیط هواپیما و کسب اطلاعات دقیق درباره قیمت بلیط هواپیما تهران، می‌توانید به سایت های معتبر خرید بلیط هواپیما از جمله Alibaba.ir، pateh.com، mrbilit.comمراجعه نمایید.

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *