رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ خرداد ۱۴۰۲

دره اوین درکه ، دره ای سرسبز و باصفا در دل تهران

اشتراک گذاری

دره اوین درکه در شمال تهران قرار دارد. ابتدای مسیر دره اوین درکه ، روستای دركه قرار دارد كه یكی از خوش‌ آب و هواترین مناطق روستایی تهران است. وجود روستا آن هم در شهر بزرگی همچون تهران کمی دور از ذهن به نظر می رسد، درکه اما در این هیاهوی پایتخت ماهیت خود را حفظ نموده و همچنان یکی از خوش آب و هواترین مناطق روستایی در قلب شهر تهران بشمار می رود.
در ادامه این روستا دره اوین واقع شده است، دره ای که در آن رودخانه ای پرآب جریان داشته و در مسیر خود فضایی پله کانی و استخری طبیعی ایجاد نموده که در بین اهالی و گردشگران به هفت حوض معروف است.
تهرانی های خوش ذوق نیز در اطراف اوین درکه رستوان های سنتی، مدرن و قهوه خانه هایی راه اندازی کرده اند تا گردشگران در هنگام صرف غذا از طبیعت زیبای این دره خوش آب و هوا بهره برند.اگر اهل پیاده روی و طبیعت گردی هستید بد نیست سری به درکه زده و چایی در دل طبیعت نوش جان کنید.

 دره اوین درکه
قهوه‌خانه‌های این مسیر به جز پذیرایی روزمره از كوه‌نوردان، برای اقامت شبانه نیز مناسب‌اند. كناره‌های رودخانه‌ای كه از این مسیر می‌گذرد، محل‌هایی مناسب برای چادر زدن كوه‌نوردان است. در طول مسیر دره، باغ‌های گیلاس، سیب، انجیر و گردو و دیگر درختان وجود دارد كه در فصل بهار این باغ‌ها غرق شكوفه می‌شوند و دره را بسیار زیبا می‌كنند. در اواخر بهار و آغاز تابستان كه شكوفه‌ها به میوه می‌نشینند، جلوه‌ای دیگر از زیبایی‌های طبیعت بر منطقه حاكم می‌شود.
دره اوین – دركه به علت قرار گرفتن در مسیر راه كوه‌نوردان، یكی از پر رفت و آمدترین دره‌های شهر تهران است.

 دره اوین درکه

نحوه دسترسی به دره اوین درکه

آدرس : تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داوودیان، درکه

دسترسی با مترو

برای رفتن به درکه می تونین از متروی تجریش استفاده کنید. ایستگاه این خط مترو خیابان قدس قرار دارد. پس از پیاده شدن از مترو می توایند از مینی بوس های درکه استفاده کنید و خودتون را مستقیما به آنجا برسانید.

 دره اوین درکه

دسترسی اتوبوس های تندرو

خط ۴ اتوبوس های تندرو شمال به جنوب تهران رو به هم وصل می کند. این خط به موازات بزرگراه چمران نواب حرکت میکند. شما می توانید ایستگاه نمایشگاه بین المللی پیاده شوید. تاکسی های کنار پمپ بنزین شما رو مستقیما تا درکه میبرند.

دسترسی با ماشین شخصی به دره اوین درکه

با ماشین شخصی هم می توانید به بزرگراه چمران رفته ، مقابل نمایشگاه بین المللی پمپ بنزین قرار دارد. از آنجا به سمت ولنجک بپیچید. به میدان دانشجو که رسیدید مسیر مستقیم را ادامه بدهید تا وارد درکه بشوید. اگر با ماشین شخصی سفر میکنید حتما صبح زود راه بیفتید تا جای پارک خوب پیدا کنید.

برای دیدن بقیه جاهای دیدنی تهران می توانید اینجا کلیک کنید.

 دره اوین درکه

 دره اوین درکه

 دره اوین درکه

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    فضايي شبيه دربند اما كمي بكر تر با صبحانه هاي دلچسب وكبابهاي خوشمزه

    ۱۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *