جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خورش ونوشک کرمانشاه

تاریخ بروزرسانی :
۲ مرداد ۱۳۹۸

خورش ونوشک یکی از انواع خورش های خوشمزه و اصیل ایرانی است که اصالت آن متعلق به کرمانشاه می‌باشد. خورش ونوشک به دلیل وجود پسته کوهی ( ونوشک ) علاوه بر این که طعم و عطر بسیار خوبی دارد خواص زیادی برای بدن نیز دارد.
مواد لازم خورش ونوشک
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
ونوشک ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی بزرگ ۲ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
زعفران دم کرده به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

خورش ونوشک خورش ونوشک کرمانشاه

دستور پخت

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید ، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. اجازه دهید روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم شود.
پس از اینکه پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید سپس تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با زردچوبه و فلفل یکدست شود. در همین حین گوشت خورشتی را به صورت قیمه ای ( مانند خورشت قیمه ) خرد کنید و به پیاز اضافه کنید.
گوشت را به خوبی تفت دهید تا به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود. سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می‌شود که خورش در پایان پخت خوشرنگ تر شود.
پس از اینکه رب گوجه فرنگی را هم تفت داید چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت با حرارت متوسط به آرامی بپزد. ونوشک را از ۲ ساعت قبل بخیسانید سپس آبکشی کنید تا آب اضافی آن برود.
یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید پس از اینکه روغن داغ شد ونوشک را کمی تفت دهید تا سرخ شود سپس آنرا کنار بگذارید. زمانی که گوشت نیمپز شد ونوشک را به قابلمه خورش اضافه کنید.
در مرحله بعدی گوجه فرنگی ها را در آب جوش بیندازید تا پوستشان راحت بلند شود ، سپس پوست گوجه فرنگی ها را بگیرید و آنها را به صورت مکعبی کوچک خرد کنید. پس از اینکه گوشت و ونوشک به طور کامل پختند گوجه فرنگی ها را به همراه مقداری نمک و فلفل به خورش اضافه کنید.

منبع : نی نی سایت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *