رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ تیر ۱۳۹۴

خشک شدن تاق‌بستان را به حساب خشکسالی نگذاریم

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۲۲-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: سادگی است اگر خشکی آب چشمه‌های تاق بستان را به حساب خشکسالی و کاهش بارندگی بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، علی فعله‌گری در جلسه کمیته بحران آب شهرستان کرمانشاه که در فرمانداری برگزار شد، با تاکید بر اهمیت آب چشمه‌های تاق‌بستان، آب این چشمه‌ها را جزو لاینفک تاق‌بستان و بخشی از هویت و فلسفه این مجموعه دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه خشک شدن آب چشمه‌های مجاور تاق‌بستان از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: تاق بستان برای ما اهمیت زیادی دارد و اجازه نخواهیم داد مثل سراب نیلوفر به فراموشی سپرده شود.

فعله‌گری با تاکید بر اینکه برنامه مربوط به پرونده ثبت جهانی تاق‌بستان پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است گفت: برای ثبت جهانی این مجموعه تلاش و هزینه‌های زیادی شده است.

وی با تاکید بر اینکه خشک شدن یک شبه آب چشمه‌های تاق‌بستان را نمی‌توان به حساب خشکسالی و کم بودن میزان بارش‌ها گذاشت، گفت: در سال گذشته هم کاهش دبی آب چشمه‌ها را داشتیم، اما خشک شدن یک شبه آن مقوله دیگری است که نیاز به بررسی دارد و باید علت آن را موشکافانه یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای ورود اکیپ توانمندی از مرکز برای بررسی اتفاق رخ داده، خواستار پیگیری این موضوع شد تا در سریع ترین زمان ممکن علت اتفاق رخ داده مشخص شود.

وی گفت: اهمیت احیای چشمه های تاق بستان تا جایی است که حتی با دبی آب یک لیتر در ثانیه هم باید احیا شود.

فعله گری از هر گونه اظهار نظر در زمینه علت خشک شدن ناگهانی چشمه های تاق بستان صرف نظر کرد و گفت: پاسخ قانع کننده ای در این زمینه باید داده شود و سپس راهکار منطقی اندیشیده شود.

2570 خشک شدن تاق‌بستان را به حساب خشکسالی نگذاریم

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *