جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خرید آپارتمان در چشم‌انداز روشن پردیس

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ آذر ۱۳۹۷

پردیس شهری است که در ابتدا جهت رشد بی‌رویه جمعیت و کنترل مهاجرت به تهران در فاصله ۱۷ کیلومتری شرق پایتخت و درکنار جاده ترانزیتی تهران-مازندران احداث شد؛ اما بعدا به یکی از بزرگترین نقاط اجرای طرح مسکن مهر کشور تبدیل و تغییراتی در ایده و هدف اولیه آن به‌وجود آمد. پردیس از شمال به کوه‌های البرز می‌رسد و از جنوب به روستای کرشت. از غرب به جاجرود محدود می‌شود و از شرق به بومهن.
قمیت خرید آپارتمان در پردیس به عنوان شهری با امکانات، از محله‌های توسعه‌نیافته تهران هم ارزان‌تر است. در حالی که این شهر به پایتخت بسیار نزدیک بوده و با بهره‌برداری از آزادراه تهران- پردیس فاصله این شهر تا تهران را از ۲۵ کیلومتر به ۱۷ کیلومتر کاهش داده است. اگرچه این نکته منفی وجود دارد که برای عبور از مسیر این آزادراه باید عوارض پرداخت کرد و این برای کسانی که در تهران شاغل هستند هزینه‌ساز است.
رفت‌وآمد به پردیس برای کسانی که درنقاط شرق و شمال شرق تهران شاغل هستند حتی اگر خودروی شخصی نداشته باشند، از طریق تاکسی و اتوبوس و از ایستگاه مترو فرهنگسرا، چهارراه تهران‌پارس و نوبنیاد راحت و کوتاه می‌شود. در ضمن ناگفته نماند که برای مترو در پردیس، دو مسیر تعیین شده که مسیر پایانه شرق به پردیس و فاز چهار و مرز بومهن قرار است از سال ۹۸ احداث شود.

پردیس خرید آپارتمان در چشم‌انداز روشن پردیس
حال آب‌وهوای مطلوب و مناظر سرسبز زیبایی که مدیون قرار گرفتن در دامنه کوه است، خرید آپارتمان در پردیس در سال‌های اخیر مورد استقبال روزافزون قرار داده است. این استقبال موجب افزایش نرخ مسکن در این شهر هم شده است. اقدام به تاسیس شهرداری پردیس هم موج جدیدی از افزایش قیمت مسکن در این شهر را به دنبال داشت. در کل باید گفت پردیس روز به روز بیشتر توسعه پیدا می‌کند و به شهری مجهز و دارای امکانات شهری تبدیل می‌شود.
با توجه به ساخت‌‌وسازهای در حال انجام و استقرار پروژه‌های مسکن مهر جمعیت ساکن پردیس به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید. اگرچه بسیاری از آپارتمان‌های مسکن مهر بعد از گذشت مدت‌ها از موعد واگذاری، هنوز تحویل داده نشده‌اند اما جمعیت این شهر به صورت روزانه در حال افزایش است و روند توسعه امکانات فرهنگی، آموزشی و … با سرعت رشد جمعیت در این شهر تناسب ندارد. این عوامل باعث شده که برخی از نمایندگان مجلس از پردیس به عنوان بحران ملی یاد کنند و بحث توسعه این شهر در لیست اولویت پیگیری مسئولان قرار بگیرد.
می‌توان گفت نرخ خرید آپارتمان در پردیس آنقدر مناسب و چشم‌انداز این شهر به قدری روشن است که معایب مذکور، به هیچ وجه جلوی رشد جمعیت در این شهر را نگرفته است. جمعیت پردیس براساس سرشماری سال ۹۵، بیش از ۷۳ هزار نفر اعلام شده است. در حالیکه در سال ۸۵، ۲۵ هزار نفر در این شهر ساکن بودند. آپارتمان‌های موجود در پردیس، به چند دسته تقسیم می‌شوند. مسکن مهر پردیس، آپارتمان‌های تعاونی‌ساز و آپارتمان‌های شخصی‌ساز که به صورت منفرد یا مجتمع ساخته شده‌اند.
هزاران واحد مسکن مهر پردیس افتتاح شده اما هنوز به مالکین واگذاری نشده‌اند و این موضوع گاهی اعتراض‌ها و تجمعات مردمی را به دنبال داشته است. واحدهای مسکن مهر وابسته به اینکه در کدام فاز واقع شده‌اند یا اینکه آماده تحویل هستند یا نه قیمت‌های متفاوتی دارند. می‌توانید به بخش املاک سایت دیوار مراجعه و قیمت آپارتمان‌های آگهی‌شده در پردیس را بررسی و مقایسه کنید. به طور میانگین واحدهای مسکن مهر متری یک تا دو میلیون تومان قیمت دارند و بین ۱۳۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان در نوسان هستند. اما یک آپارتمان شخصی‌ساز ۱۴۵ متری سه خوابه در پردیس، ۸۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع : ویرلن

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • آرش واعظی

    یکی از آشنا های ما از این مکان خانه خرید و بسیار راضی است

    ۱۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    شهری باهوای بسیار عالی است اما جا برای پیشرفت خیلی داره.

    ۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد