جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خانه ادیب کاشان

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ مهر ۱۳۹۹

هتل خانه ادیب کاشان ، یکی از خانه های تاریخی بازسازی شده می باشد . سرنوشت این خانه با هوشمندی صاحبانش تغییر کرده و تبدیل به بهترین خود شده است. این خانه شعبه دوم خانه مرشدی است و با مدیریتی یک پارچه اداره می‌شود.خانه ادیب کاشان در سال ۱۳۹۷ افتتاح گردیده است. این خانه با قدمتی ۲۵۰ ساله به عنوان فاز ۲ خانه مرشدی کاشان فعالیت خود را آغاز کرد.این بنای شکوهمند، یکی از خانه های تاریخی کاشان است که مورد مرمت قرار گرفت و به اقامتگاهی سنتی تغییر یافت. درست مانند سایر خانه های تاریخی کاشان این خانه نیز روبه زوال تدریجی برداشته بود، اما به یمن روزنه های پر امید صنعت توریسم در ایران، تقدیری دیگر برای آن رقم خورد و به بوتیک هتلی شکوهمند تبدیل گشت. به لطف داشتن فضایی صمیمانه، پرسنلی مجرب و امکاناتی بی نظیر، پر بیراه نیست اگر بگوییم که این خانه در نوع خود کم نظیر و شاید بی نظیر است.

%name خانه ادیب کاشان

معماری با شکوه ، استفاده از عتیقه جات ، صنایع دستی ، فرش ها و گلیم های دستباف کاشان، فروشگاه ،کافی شاپ ، ترانسفر رایگان به رستوران مرشدی، اینترنت پر سرعت ،تلویزیون ، صبحانه ویژه، تورهای کاشان گردیو موقعیت مکانی مناسب از جمله ویژگی های این بوتیک هتل می باشد.از مزایای خانه ادیب می‌توان به دسترسی آسان باغ و حمام فین کاشان، خانه بروجردی ها، بازار تاریخی، مسجد آقا بزرگ، تیمچه امین الدوله اشاره نمود. این هتل در دو طبقه و ۱۷ باب اتاق با پرسنلی مجرب و آموزش دیده با افتخار آماده میزبانی از شما میهمانان گرامی می‌باشد.اقامتگاه سنتی مرشدی ۲ (خانه ادیب) در ۲ طبقه شامل یک حیاط مرکزی و اتاق‌هایی‌ست که دورتا دور حیاط قرار گرفته‌اند.

خانه ادیب کاشان خانه ادیب کاشان

این اقامتگاه دارای ۱۷ باب اتاق است که ۱۶ باب از اتاق‌ها در دور تا دور محوطه در دو طبقه بالا و پایین واقع شده‌اندو یک باب از اتاق‌ها در زیرزمین قرار گرفته است.اقامتگاه مرشدی ۲ دارای دو ورودی می‌باشد که یکی از ورودی‌ها به طبقه پایین و دیگری به طبقه بالا راه دارد.
همچنین حیاط حوض‌دار خانه سنتی ادیب کاشان مجهز به میز و صندلی هم شده تا مهمانان اقامتگاه بتوانند در محوطه خانه بنشینند و حال و هوایی عوض کنند.اتاقها همانند خانه های اعیانی تاریخی ایرانی تزئین شده اند. در هر گوشه و کناری ردّی از یک فرش دستباف نفیس است. تمامی اتاقها دارای سرویس فرنگی و حمام می باشند و سوئیت های هتل دارای آشپزخانه نیز هستند. تورهای کاشان گردی، اینترنت پرسرعت، چایخانه ی سنتی رستوران و کافه، کتابخانه و سالن کنفرانس، نزدیکی به مرکز کاشان و سایر بناهای تاریخی کاشان، همه و همه از ویژگی های برجسته ی این خانه می باشد. میهمان نوازی اصیل ایرانی را می توانید در این خانه تجربه نمایید.

خانه ادیب کاشان 2 خانه ادیب کاشان

گرچه این خانه سنتی آینه کاری ها و ظریف کاری های قدیمی را ندارد اما شیشه های رنگی، درب های چوبی و طاقچه های داخل دیوارها در بهترین حالت خود توانسته‌اند حال و هوای خانه های سنتی ایرانی را منتقل کنند. میهمانان که با ماشین شخصی خود به کاشان سفر کرده اند با اقامت در اقامتگاه سنتی خانه ادیب کاشان دیگر نیازی به یافتن جای پارک یا پارکینگ مناسب نخواهند داشت زیرا اقامتگاه سنتی خانه ادیب کاشان پارکینگ اختصاصی را برای میهمانان خود در نظر گرفته است این پارکینگ گرچه ظرفیت بسیار محدود هفت خود را دارد اما پارکینگ اختصاصی اقامتگاه بوده و به صورت رایگان در اختیار میهمانان است.

خانه ادیب کاشان 3 خانه ادیب کاشان

کافه رستوران هتل خانه ادیب

هتل خانه ادیب کافه رستوران فعالی دارد. این کافه رستوران از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۱ شب به مهمان هتل و مهمانانی خارج از هتل سرویس می‌دهد.ظهرها منوی کافه رستوران ادیب کاملا مشابه منوی خانه مرشدی است. هر چیزی که در این زمان از روز سفارش دهید مستقیما از آشپزخانه رستوران مرشدی به هتل ادیب ارسال می‌شد. همین موضوع ممکن است گاهی سرو غذا را به تعویق بی اندازد؛ بنابراین اگر علاقه‌مند هستید نهار را به‌موقع نوش جان کنید، می‌توانید از منوی داخل اتاقتان یک ساعت پیش از ظهر غذایتان را سفارش دهید.
منوی کافه ی خانه ادیب و رستوران مرشدی مجموعه‌ای از غذاهای سنتی به‌ویژه کباب‌ هستند؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید یک غذای کاشانی اصل بخورید پیشنهاد ما این است که گوشت و لوبیای کاشانی یا شفته نخودچی سفارش دهید.
از ساعت ۴ بعد از ظهر کارکنان کافه رستوران عوض می‌شوند و این بار منویی دیگر با انواع غذاهای فرنگی و فست‌فود‌ها در اختیارتان است. این فست فود‌ها همه خانگی هستند و در آشپزخانه داخل حیاط خانه ادیب طبخ می‌شوند.

خانه ادیب کاشان 4 خانه ادیب کاشان

حیاط خانه سنتی ادیب کاشان

وجود حوضخانه‌ای زیبا با گلدان‌های شمعدانی محیطی مناسب را برای سپری کردن یک بعد از ظهر دلچسب برای نوشیدن قهوه یا مطالعه ایجاد کرده است.
حیاطی با اشیاء وابزارهایی چون گردسوز و سماور مسی
ظروف و کوزه‌های سفالی و دستگاه شعربافی( نوعی بافندگی پارچه از جنس مو یا ابریشم که در کاشان رو به فراموشی است)
تزیینات متنوع معماری مانند گچبری بر طاق نماها و آینه کار، گره چینی
درب و پنجره ارسی

نحوه دسترسی به خانه سنتی ادیب

آدرس :کاشان، میدان کمال‌الملک، خیابان فاضل نراقی، کوچه موحدپور

خانه ادیب کاشان 5 خانه ادیب کاشان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *