جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خاطرات فراموش نشدنی با سفر به تور تفلیس

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ شهریور ۱۴۰۲

تفلیس نامی آشنا و معروف به عروس آسیای میانه است. دلیل به یدک کشیدن این نام طبیعت بکری است که با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهر گره‌خورده است. از دریاچه‌های زیبا برای آفتاب گرفتن در روزهای داغ تابستانی گرفته تا لذت تماشای رودخانه‌ای که از وسط شهر می‌گذرد. با تور تفلیس به‌راحتی می‌توان از جاذبه‌های تاریخی همانند شهر قدیمی تفلیس، کلیسای جامع تسمیندا سامبا، قلعه ناریکالا و هزاران جاذبه گردشگری دیگر دیدن کرد ، و خاطره‌ای به یادماندنی ساخت.

تفلیس 800x533 خاطرات فراموش نشدنی با سفر به تور تفلیس

تور تفلیس باقیمت مناسب همیشه مقصد گردشگران در فصل‌های بهاری و تابستانی است. در این مقاله همراه ما باشید تا به شهر قدیمی تفلیس سر بزنیم، با مادر گرجستان آشنا شویم، به قلعه تفلیس برویم و برای استراحت سری به باغ شگرف بوتانیکال بزنیم. شما می‌توانید با برنامه‌ریزی و با خرید ارزان‌ترین تور تفلیس و بهره‌مندی از وسایل حمل نقل عمومی ، سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، همچنین از تمام شگفتی‌های عروس قفقاز دیدن نمایید.

تاریخچه شهر تفلیس

عروس قفقاز شهری زیبا و پرجاذبه با جمعیتی در حدود یک و نیم میلیون نفراست؛ که در قرن پنجم میلادی توسط پادشاه وختانگ در سرزمین گرجی‌ها بنا شد. نام پیشین این شهر ایبریا بود، اما به‌تدریج به دلیل فراوانی چشمه‌های آب گرم در این مکان به تفلیس که به معنای گرم و جوشان است، تغییر نام یافت.
امروزه شهر تفلیس یکی از شهرهای مهم کشور گرجستان است. گردشگران زیادی سالانه با تور تفلیس به این شهر سفرکرده تا تعطیلات خود را در این بهشت کوچک بگذرانند.
مردمان تفلیس به زبان رسمی گرجی سخن می‌گویند. واحد ارزی رایج تفلیس لاری گرجستان است. ازلحاظ زمانی، شهر تهران از زمان تفلیس حدود ۳۰ دقیقه عقب‌تر است.
شهر تفلیس دارای آب هوای اقلیمی نیمه گرمسیری است، و به دلیل وجود رشته‌کوه‌های قفقاز، و همسایگی با سواحل دریای سیاه شهر بادگیری است. بدین‌جهت که در فصل تابستان آب و هوایی گرم ، و در فصل زمستان آب و هوایی بسیارسرد دارد؛ به همین دلیل مقصد گردشگران خارجی است که با تور لحظه آخری تفلیس به این شهر سفر می‌کنند.
اگر با تور تفلیس قصد عزیمت به شهر زیبا و تاریخی تفلیس رادارید؛ فصل بهار و تابستان بهترین انتخاب است. اگر در تابستان و در ماه‌هایی نظیر شهریور به این شهر سفر کنید، بااطلاع از قیمت تور تفلیس می‌توانید از همه‌ی امکانات جذاب توریستی، تفریحات تابستانی و آفتابی که گرما بخش به شما است لذت ببرید.
از سویی اگر در فصل زمستان قصد سفر به تفلیس رادارید، بدون شک باید لباس‌های گرم زیادی را همراه خود ببرید. مزایای سفر در زمستان به تفلیس این است که قیمت تور تفلیس بسیار ارزان بوده و شما می‌توانید در کنار اعضای خانواده از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری لذت ببرید. در کل می‌توان گفت سفر به تفلیس در هر فصل مزه خاص خود را دارد که حتما باید آن را امتحان کرد.

جاذبه‌های شگرف تفلیس

شهر تفلیس به دلیل قرارگیری در مسیر شرق به غرب و محل رفت‌وآمد پادشاهان و امپراتوری‌های بزرگ که از آن گذر می‌کردند، جایگاه اجتماعی و سیاسی بسیار والایی دارد. تفلیس حکومت پادشاهان زیادی را به خود دیده است از پادشاهی لیبریا تا آخرین آن‌که شوروی بوده است.
شهر تفلیس با سبکی استالینی، قرون وسطایی، نئوکلاسیکی و رنسانسی از دوره‌های مختلف برای گردشگرانی که با تور لحظه آخری تفلیس به این شهر تاریخی سفر می‌کنند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شکل معماری این شهر یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که پیشینه این شهر را برای همگان بازگو می‌کند.

باغ های تفلیس 800x533 خاطرات فراموش نشدنی با سفر به تور تفلیس

باغ‌های بوتانیکال تفلیس Botanical Gardens Tbilisi
یکی از جاذبه‌های طبیعی تفلیس باغ بوتانیکال است که با قدم زدن در این باغ ۱۶۱ هکتاری می‌توانید ۴۵۰۰ گونه گیاهی را ببینید. قدمت این باغ به‌قدری طولانی است که مثال شاردن که یکی از جهانگردان بسیاری قدیمی اروپایی و معروف است، از باغ بوتانیکال تفلیسی در دست نوشته‌های خود به بهشتی زیبا یاد کرده است. درگذشته این باغ مخصوص پادشاهان و همراهان سلطنتی بود و در سال ۱۹۸۵ به روی عموم برای اولین بار باز شد. ساعت بازدید از این باغ همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ عصر است که با تور تفلیس می‌توانید از این باغ جذاب و تاریخی دیدن نمایید. شما نیز با اطلاع از قیمت تور تفلیس و خرید آن میتوانید از این باغ بهشتی دیدن نمایید.
قلعه‌ی ناریکالا Narikala Fortress
هر گردشگری که به گرجستان آمده باشد حتماً از این قلعه تاریخی و بسیار جذاب دیدن کرده است . این جاذبه بسیار قدیمی گرجستان به دست ایرانیان خوش سلیقه و خوش ذوق در سلسله ساسانیان بنا شد. با بازدید از قلعه‌ی ناریکالا می‌توانید زیباترین چشم انداز را از شهر داشته باشید . شما می‌توانید بااطلاع از قیمت تور تفلیس لحظه آخری و سفر به این شهر این منظره شگرف از بالای قلعه ناریکالا را به چشمان خود هدیه دهید. از ویژگی‌هایی که این جاذبه‌ی قدیمی را دو چندان می‌کند این است که دسترسی به آن بسیار آسان است و به‌طور رایگان و برای تمامی عموم است. در هر ساعت از روز یا شب می‌توانید از این کاخ روح‌نواز دیدن کنید.
مجسمه‌ی کارتلیس دداKartlis Deda
مجسمه می‌تواند نماد هر شهری باشد؛ همانند مجسمه آزادی واقع در بندر نیویورک که به گردشگرانی که از راه دریا به این شهر می‌آیند خوش‌آمد می‌گوید . در گرجستان نیز در شهر زیبای تفلیس مجسمه کارتلیس ددا (مادر کارتلی) وجود دارد که به مادر گرجستان معروف است. مجسمه‌ی بسیار معروف مادر کارتلی نماد شهر گرجستان بوده که در بلندی‌های شهر تفلیس واقع شده است. مادر کارتلی به دست مجسمه ساز معروف گرجستانی الگوجا آماشوکلی در سال ۱۹۵۸ میلادی ساخته شد. هدف از ساخت این مجسمه گرامی داشت و جشن ۱۵۰۰ سالگی گرجستان بود. جالب است بدانید مادر کارتلی به شکل یک زن جنگجو گرجستانی بالباس محلی است و به‌قدری باابهت و بزرگ است که حتی حس مهمان‌نوازی مادرکارتلی ازهر مکان از شهر تفلیس قابل مشاهده است. شما نیز با تهیه تور لحظه آخری تفلیس با قیمت مناسب میتوانید از جاذبه های گردشگری این شهر لذت ببرید.
پل صلح The Bridge of Peace
جذابیت اصلی شهر تفلیس، تلفیق مدرنیته و تاریخ است ؛ که سالانه گردشگران زیادی با تور تفلیس زمینی برای مشاهده آثار قدیمی و جاذبه‌های مدرن به این شهر سفر می‌کنند.
پیاده‌روی بر پل صلح بر فراز رود جان‌نواز کر گرجستان ، در هوای معتدل بهاری به‌قدری روح‌نواز است که گردشگران زیادی سالانه مقصد تفریحی خود را با خرید ارزان‌ترین تور تفلیس لحظه آخری، انتخاب می‌کنند.
یکی از ویژگی‌های بارز این پل که آن را در میان مکان‌های مورد بازدید گردشگرانی که با تور ارزان تفلیس یا ارزانترین تور تفلیس به این مکان می‌آیند، محبوب کرده است، این است که این پل ، روح قدیمی شهر را به روح جدید شهر پیوند میزند و راه اتصال منطقه قدیمی شهر با منطقه جدید است. پل ۱۵۰ متری صلح، نماد صلح بین گذشته و آینده است و در سال ۲۰۱۰ ساخته شده و زیر نظر شهرداری شهر تفلیس است.
شهر قدیمی تفلیس Tbilisi old town
یکی از تاریخی‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط آسیا که توریست‌های بسیاری برای دیدن آن به این قسمت از شهر تفلیس می‌آیند، اولد تاون تفلیس یا همان شهر قدیمی تفلیس است. اولدتاون با دارا بودن جاذبه‌های جذاب تاریخی نظیر کوچه های تودرتو و باریک و خانه‌های قدیمی که حس نوستالژی را برای همگان زنده می‌کند در سال ۱۹۹۳ میلادی به ثبت جهانی رسیده است. این جاذبه‌های دیدنی نظیرحمام‌های گوگردی توسط ارامنه و ترک‌های خوش‌ذوق در این محله به وجود آمده است. شما نیز با تهیه ارزانترین تور لحظه آخری تفلیس میتوانید از این مکان تاریخی دیدن نمایید.

پارک آبی تفلیس 800x533 خاطرات فراموش نشدنی با سفر به تور تفلیس

پارک آبی جینو پارادایس
سالانه گردشگران زیادی برای تفریح کردن در این بهشت کوچک به پایتخت گرجستان سفر می‌کنند. حس ماجراجویی و هیجان به‌محض ورود به این مکان چند برابر می‌شود. پارک آبی جینو پارادایس، اولین پارک چند منظوره در گرجستان است که دارای مجموعه آبی بزرگ، اتاق تناسب‌اندام، مرکز آبگرم و فودکورت‌های متنوع است.
گردشگران تور تفلیس با بازدید از جینو پارادایس تفلیس می‌توانند لحظات بسیار عالی و مفرحی را در کنار دوستان و آشنایانشان سپری کنند. زیرا که خاطرات گردش و تفریح در این پارک خاص آبی در ذهنشان حک خواهد شد. هر زمان در هر فصل سال شما می‌توانید در این پارک ۲۰ هکتاری به گشت‌وگذار بپردازید.
شنا کردن در استخرهای متنوع و یا سورتمه‌سواری مهیج یکی از بهترین تفریحات شما خواهد شد. پارک آبی جینو پارادایس، تنها مختص به بزرگ‌سالان نبوده و بخش عظیمی از آن به کودکان اختصاص داده‌شده است. انواع سرسره‌های آبی و زمین‌بازی چمنی برای تفریحات کودکان در نظر گرفته‌شده است. در این پارک می‌توانید سری به داینو پارک بزنید به‌محض ورود به این بخش حس عصر ژوراسیک برای شما زنده خواهد شد.
تفریح با سرسره‌های طویل ، بازدید از آبشارهای شگرف، لذت دوچرخه آبی، قایق‌سواری، جت اسکی و … تجربه‌های بی‌نظیری است که می‌توانید در پارک آبی جینو پارادایس داشته باشید. با اطلاع از قیمت تور تفلیس و قیمت تور ارزان تفلیس میتوانید برای لذت بردن از این بهشت کوچک و تهیه آن به این شهر سفر کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد