جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جذاب ترین جاذبه های تاریخی ایتالیا که نباید از دست دهید

تاریخ بروزرسانی :
۴ دی ۱۴۰۱

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا است که تعریف و تمجید از آن همواره مد نظر توریست‌ها بوده است. پیدا کردن یک کشور چند وجهی در جهان که انواعی از جاذبه‌های توریستی را در یک مکان دارد بسیار دشوار است؛ کشوری که بیشترین آثار ثبت شده در یونسکو را دارد. در ادامه با جذاب ترین جاذبه های تاریخی ایتالیا آشنا می‌شویم.

چرا باید به ایتالیا سفر کنیم؟

گردشگران زمانی که قصد سفر به اروپا را دارند، نمی‌دانند که باید به کدام کشور مسافرت کنند. قبل از هر چیز باید بگوییم که ایتالیا با تمام کشورهای اروپا متفاوت است و حداقل ارزش یکبار بازدید را دارد. مزایای منحصر به فردی که شما را متقاعد به تهیه تور ایتالیا می‌کند شامل:

شهرهای معروف و افسانه‌ای

ایتالیا همواره به شهرهای پر زرق و برق و مشهوری که زیبایی خاص خود را دارند افتخار می‌کند؛ شهرهایی که پر از آثار باستانی هستند و شکوه را به گردشگران نشان می‌دهند. شهرهایی مثل رم، فلورانس، میلان و ونیز پر از کلیساها، کاخ‌ها، معابد و مقاصد گردشگری با شکوهند که هر بازدید کننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند. علاوه بر این روستاهای معروفی نیز در این کشور وجود دارد که جذابیت‌های خاص خود را دارند.

ایتالیا 1 جذاب ترین جاذبه های تاریخی ایتالیا که نباید از دست دهید

هنر

ایتالیا مهد بسیاری از هنرمندان، معماران، مهندسان و مخترعان شگفت انگیزی است که روزگاری بار علم را به دوش می‌کشیدند. هم اکنون نیز بسیاری از گالری‌ها، موزه‌ها و میراث فرهنگی معتبر اروپا در ایتالیا واقع شده و هنردوستان را نیز به خود جذب می‌کند. برای درک این موضوع کافی است بدانید که داوینچی و میکل آنژ افسانه‌ای اهل ایتالیا بوده‌اند.

ایتالیا جذاب ترین جاذبه های تاریخی ایتالیا که نباید از دست دهید

مناظر فوق العاده- غذاهای خوشمزه

ایتالیا از نظر مناظر یکی از زیباترین کشورهای جهان است که از نظر طبیعی و انسانی ارزشمند است. گنج واقعی ایتالیا به جز آثار هنری و باستانی ارزشمند آن، دریاچه‌ها، کوه‌ها و دریاهای استثنایی آن است. علاوه بر این غذاهای ایتالیایی از معروف‌ترین غذاهای جهان هستند و در این زمینه آشپزهای ایتالیایی تقریبا بهترینند. بنابراین هر آنچه را که بخواهید، در ایتالیا به آن دست خواهید یافت!

جشنواره های بی نظیر و جذاب

کارناوال‌ها و جشنواره‌های جذاب یکی از جذابیت‌های ایتالیا هستند که ویژگی‌هایی مثل خوراکی‌های خوشمزه، ماسک‌های خاص و سنت‌های جالب دارند و اوقات شادی را برای شما به ارمغان می‌آورند. مردم شهرهای مختلف ایتالیا همواره جشن می‌گیرند و اگر خوش شانس باشید با همان تور ایتالیا می‌توانید از جشن‌های مردم هم استفاده کنید.

معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی ایتالیا کدام‌اند؟

ایتالیا قرن‌هاست که توریست‌ها را به خود جذب می‌کند و بخشی از آن را مدیون جذابیت‌های تاریخی خود است. ایتالیا از نظر کیفیت و تعداد بیشترین مکان تاریخی ثبت شده در ایتالیا را دارد. در ادامه با معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی و باستانی ایتالیا که اغلب مربوط به روم باستان و قرون وسطی است، آشنا می‌شویم:

شهر ورونا

شهر ورونا تا حد زیادی به دلیل داستان رومئو و ژولیت معروف است اما جاذبه‌های تاریخی آن به سال‌ها قبل بر می‌گردد. این شهر توریستی پر از جذابیت‌های تاریخی بوده و از ارزش‌های فرهنگی نیز برخوردار است؛ آمفی تئاتر ورونا و اجرای موسیقی زنده در این شهر از معروف‌ترین برنامه‌های فرهنگی هستند.

هرکولانیوم

هرکولانیوم شهری در نزدیکی یک کوه آتشفشانی است که بیشتر آثار آن از بین رفته است. اما همین الان نیز بسیاری از آثار باستانی، منازل فسیل شده، کاشی و سفال‌های قدیمی و … باقی مانده و مرمت شده است و هر ساله صدها هزار گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

جزیره البا

جزیره وسیع البا مشهورترین جزیره ایتالیا است که علت شهرت آن سکونت ناپلئون در آن بوده است. خانه‌های زمستانی و تابستانی و مکان‌های گردشگری آن هنوز پابرجا هستند و گردشگران می‌توانند در آن سکونت کنند. البا بیش از ۱۵۰ ساحل بزرگ دارد که شما می‌توانید از تفریحات موجود در آن استفاده کنید.

پارک ملی گرن پارادایز

پارک ملی گرن پارادایز یکی از مقصدهای حفاظت شده ایتالیا است که از کوه‌ها و مناظر باور نکردنی عبور می‌کند. این پارک در تابستان محل کوه پیمایی‌هایی دسته جمعی و در زمستان محل اسکی است. در طول بازدید از این پارک قطعا با حیوانات شگفت انگیزی مثل گرگ‌ها،‌ سیاهگوش، گورکن‌ها و … مواجه می‌شوید.

آبنمای تروی

آبنمای تروی یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر رم می‌باشد که در سال ۱۷۶۲ توسط نیکولای سالوی ساخته شده است. این آبنما نپتون را به تصویر می‌کشد که با مخلوقات بیرون آمده از آب نبرد می‌کنند. این آبنما محل انداختن سکه‌های مسافران است که طبق افسانه‌ها انداختن دو سکه در آن می‌تواند رابطه عاشقانه بین دو نفر را حفظ کند. این آبنما را می‌توان رمانتیک ترین محل برای گردشگران دانست که در شب فضای بسیار زیبایی را رغم می‌زند.

سانتا ماریا

سانتاماریا یک کلیسا در شهر میلان است که نمونه برجسته‌ای از معماری دوره رنسانس را به تصویر می‌کشد. تابلوی معروف شام آخر اثر لئوناردو داوینچی در این کلیسا قرار دارد که بیشتر توریست‌ها برای دیدن این تابلو به سانتا ماریا می‌آیند.

کلیسای سن ویتال

کلیسای سن ویتال واقع در شهر راونا یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری ایتالیا است که مجموعه وسیعی از کاشی‌ها در آن به نمایش در آمده است. کاشی کاری‌های این کلیسا اغلب داستان‌هایی را از کتاب مقدس به تصویر می‌کشند و علاقه مندان به هنر نیز از آن بهره می‌برند.

کلیسای سنت پیتر

یکی دیگر از کلیساهای معروف ایتالیا سنت پیتر است که در شهر رم واقع شده و گنبد باشکوه آن از دور قابل مشاهده است. گنبد این کلیسا توسط میکل آنژ رنگ آمیزی شده و از نظر نمای بیرونی و درونی یک شاهکار هنری به حساب می‌آید.

برج کج پیزا

یکی از معروف‌ترین آثار تاریخی ایتالیا که بازدید از آن را هرگز نباید فراموش کنید، برج کج پیزا است. این برج به دلیل فونداسیون ضعیف خود به مرور کج شده و مهندسین با اضافه کردن طبقات بیشتر توانستند از تخریب آن جلوگیری کنند. اکنون بازدید کنندگان می‌توانند از این برج کج بالا بروند و با آن عکس‌های شگفت انگیز بگیرند.
ایتالیا یک مقصد گردشگری همه جانبه است که هر توریستی و با هر سلیقه‌ای، با بازدید از آن لذت می‌برد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد