جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری اصفهان

تاریخ بروزرسانی :
۹ اسفند ۱۳۹۹

اصفهان سومین شهر پرجمعیت ایران ایران در فاصله ۴۳۵ کیلومتری پایتخت قرار داد. از دیرباز به واسطه جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، هنری و طبیعی فراوانی که در این شهر واقع شده به اصفهان لقب نصف جهان داده شده است و نه تنها ایرانیان بلکه گردشگران خارجی نیز اصفهان را به عنوان یک مقصد گردشگری کم‌نظیر می‌شناسند. میدان نقش جهان، کاخ علی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام، سردر قیصریه، بازار قیصریه، دروازه‌های چوگان، توحید خانه، پل خواجو، سی و سه پل، کاخ چهل ستون، چهار باغ عباسی، عمارت هشت بهشت، منارجنبان، مدرسه چهار باغ، آتش‌کده اصفهان و کلیسای وانک از مهمترین بناهای تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان هستند. گذشته از بناهای فرهنگی و تاریخی، پارک صفه، باغ گل‌ها، باغ پرندگان، تونل آکواریوم و مرکز خرید سنتر اصفهان نیز بر جذابیت اصفهان برای گردشگران داخلی و خارجی می‌افزاید.

اصفهان نصف جهان 800x536 جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری اصفهان
اصفهان همچنین به واسطه دارا بودن جاذبه گردشگری فراوان دارای زیرساخت‌های گردشگری مناسبی است. اتوبوس، قطار و هواپیما از ایران و جهان مسافران را به این شهر زیبا می‌رسانند و هتل‌های متعدد و مختلف این شهر میزبان مسافران است. هتل عباسی و هتل پارسیان کوثر از جمله هتل‌های ۵ ستاره شهر اصفهان هستند. همچنین از هتل‌های ۴ ستاره اصفهان می‌توان به هتل پیروزی، هتل سفیر، هتل آسمان و هتل پارسیان عالی قاپو اشاره کرد. هتل ستاره، هتل خواجو، هتل ملک، هتل شیخ بهایی، هتل پارسیان سوئیت، هتل پارت، هتل چهلستون، هتل سپاهان و هتل ونوس نیز از هتل‌های سه ستاره شهر اصفهان هستند.
افزون بر این به مسافرانی که تمایل به اقامت در اقامتگاه‌های سنتی را داشته باشند می‌توان اقامتگاه سنتی کریسان، اقامتگاه سنتی طلوع خورشید، اقامتگاه سنتی کشیش، اقامتگاه سنتی قصر منشی، اقامتگاه سنتی آرمنیا، اقامتگاه سنتی سهروردی و اقامتگاه سنتی پاسارگاد را پیشنهاد داد. بنابراین برای رزرو هتل اصفهان طیف وسیعی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را پیش روی مسافران قرار می‌دهد.
مسافرانی که قصد دارند با وسیله شخصی عازم اصفهان شوند باید بدانند که فاصله زمینی اصفهان و تهران حدود ۴۳۵ کلیومتر است و طی کردن آن حدود ۵ ساعت به طول می‌انجامد. همچنین طی این مسیر با اتوبوس حدود ۶ ساعت به طول می‌انجامد. فاصله تهران تا اصفهان با قطار ۴۱۰ کیلومتر است و مسافران برای طی این مسیر با قطار باید ۷ تا ۹ ساعت از زمان خود را در قطار سپری کنند. فاصله هوایی تهران و اصفهان نیز ۳۳۸ کیلومتر است که طی آن تنها ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد. از این رو خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان برای مسافرانی که سفر با نقلیه شخصی برایشان آسان نیست و حوصله ۹ ساعت در قطار ماندن را نیز ندارند، مناسب‌تر است.
مسافران تهرانی اصفهان که می‌خواهند به پایتخت بازگردند و مسافرانی که قصد دارند پس از اصفهان از جاذبه‌های گردشگری تهران بازدید کنند می‌توانند بلیط هواپیما اصفهان تهران را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ تهیه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد