رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ بهمن ۱۳۹۳

جاذبه های سیستان و بلوچستان غریب مانده است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۲۳-به گزارش ایرنا، ‘علی اوسط هاشمی’ روز پنجشنبه در نشست با کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان اظهار کرد: این استان دربردارنده با ارزشترین، اصیل ترین و زیباترین جاذبه های باستانی، معماری و تاریخی است که از آن جمله می توان به آثار باستانی و بین المللی شهر سوخته، دهانه غلامان، کرکویه و کوه خواجه اشاره کرد.

وی قلعه های متعدد باقی مانده از دوران مختلف تاریخی در این استان از جمله قلعه پرتغالی ها در چابهار، قلعه سیب، قلعه پیشین، قلعه چهل دختر، قلعه های بمپور و ناصری و قله آتشفشانی نیمه فعال ۴۰۵۰ متری تفتان را از دیگر جاذبه های متمایز گردشگری سیستان و بلوچستان خواند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی با توجه به ظرفیت های بالای سیستان و بلوچستان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با اجرای برنامه های خاص، برای تغییر نگرش ها به این استان تلاش کند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به قابل اندازه گیری نبودن قابلیت ها و ظرفیت های استان، مسوولان این عرصه باید پژوهش ها و یافته های خود را گسترش دهند.

هاشمی از مسوولان میراث فرهنگی این استان خواست سند توسعه این بخش را تهیه کنند تا بر مبنای آن مسیر راه مشخص باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به ویژگی های متنوع تمدنی این سرزمین، آشکار کردن این قابلیت ها را نیازمند پژوهش و تلاش خاص دانشگاهیان عنوان کرد.

ای که آثار تمدنی کهن شهرسوخته گواه این مطلب است.

تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و باستانی استان سیستان و بلوچستان در شمار آثار ملی به ثبت رسیده که از آن میان ۲۰ اثر میراث معنوی است.

620 جاذبه های سیستان و بلوچستان غریب مانده است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *