رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاده توریستی سوکهریز

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ مهر ۱۳۹۹

جاده توریستی سوکهریز ، یکی از جاذبه های گردشگری که مسافران را از جاهای مختلف ایران به شهر خرمدره می کشاند می باشد که با جاذبه های طبیعی ای که دارد هر بیننده ای را به خود جلب می کند آب و هوای بسیار مطلوب ومطبوع وهمچنین وجود مزارع و باغات میوه در اطراف این جاده بر زیبائی آن می افزاید وهمچنین وجود تفرجگاه ها و سفرخانه های سنتی از دیگر مزیت های این جاده ی توریستی می باشد.این مسیر سرسبز زیبا در فصل تابستان کاملا خنک و دلچسب می باشد که مسافران برای فرار از گرمای تابستان به این مکان تفریحی مسافرت کنند.

-توریستی-سوکهریز-2 جاده توریستی سوکهریز

شهرستان خرمدره دارای یک شهر و و یک بخش می‌باشد، این شهرستان با مساحتی معادل۴۰۷کیلومترمربع در قسمت جنوبی استان زنجان واقع شده است که از شمال به استان قزوین و از شرق و غرب به شهرستان ابهر و از جنوب به شهرستان خدابنده محدود می شود.

از جاذبه های بکر و دیدنی این شهرستان میتوان به باغهای وسیع میوه بویژه محمود آباد ، جاده بین مزارع داسداران ، کوچه باغهای قدیمی، جنگلهای شاه باغی، ارتفاعات همجوار الوند، پلاس و ویستان، دریاچه کوچک سدهای خلیفه لو و شویر ، مسجد بهمن حجت کاسانی و غار بهمن حجت کاشانی بعنوان جاذبه های طبیعی و تاریخی اشاره کرد.

از جاذبه های طبیعی و بکر این شهرستان می توان به کوچه باغ های زیبا و کوه های الوند با سه هزار مترارتفاع وˈ هپی داغی ˈبا ارتفاع تقریبی ۱۵۰۰متراشاره کرد که از گذشته های دور تاکنون نام شهرستان خرم دره با آنها قرین بوده است.

از آثار به ثبت رسیده می توان به تپه خالصه،تپه داستاران، تپه آرانج، قیزلر قلعه سی، آینه لر داشی، محوطه گوره چال، قبرستان سوکهریز، تپه سینداران، محوطه قینرجه، محوطه کرم بلاغی، محوطه خرابه لر، محوطه آخارباخار، درمان تپه سی و تپه نصیر آباد اشاره کرد.

این شهرستان همچنین دارای تپه ها و محوطه باستانی است و بر اساس یافته هاو نتایج کاوشهای باستان شناسان در تپه خالصه خرم دره که در حدود یک کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است نشان می دهد که مردم این دیار درهشت هزار سال پیش ،از فرهنگ و تمدن پیشرفته برخوردار بوده اند.
-توریستی-سوکهریز-1 جاده توریستی سوکهریز

 

-توریستی-سوکهریز-3 جاده توریستی سوکهریز

-توریستی-سوکهریز-4 جاده توریستی سوکهریز

-توریستی-سوکهریز-5 جاده توریستی سوکهریز

-توریستی-سوکهریز-6 جاده توریستی سوکهریز

-توریستی-سوکهریز جاده توریستی سوکهریز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *