جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

توصیف زیبایی‌های ایران از نگاه گردشگر عراقی

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ تیر ۱۳۹۶

«ایرانی ها در حال حاضر تاثیرگذارترین مردم جهان هستند. دولت این کشور در سراسر جهان قدرت و نفوذی فوق‌العاده دارد. ما این تاثیر را در عراق بیشتر احساس می‌کنیم. امیدوارم عراقی‌های بیشتری شانس دیدن چنین کشوری را به‌دست آورند.»

این‌ها توصیفات و گفته‌های «اسماء» است، بانویی از عراق، کشوری که دولت بعثیِ آن هشت سال علیه ایران نبردی سخت به راه انداخت و اکنون امنیتش را مرهون همان کشور است. عراقی‌ها در دوران دوستی با ایران، بیشترین مسافران ورودی به کشورمان را تشکیل می‌دهند. آمار عراقی‌های مسافر در ایران به خاطر سفرهای زیارتی و همچنین درمان، همواره رکورددار بوده است. در یک دهه اخیر گردشگران و مسافران عراقی همواره در حلقه نخست جذب به ایران قرار داشته‌اند.

اسماء دومین‌بار است که به ایران سفر می کند، بار قبل به مشهد رفته بود و این‌بار به تهران آمده است. اهل عراق و ساکن نجف است. در لابی هتلی چهار ستاره در مرکز پایتخت با حالتی رضایت‌بخش نشسته بود که به گفت‌وگو با او نشستم. سفر ۵ روزه‌ی او به تهران همراه با همسر و دختر ۱۵ ساله‌اش، انگیزه‌ای فراتر از دیدارِ پایتخت کشوری داشت که حالا به آن، علقه پیدا کرده است.

چند کلمه‌ای فارسی و انگلیسی می‌داند، از دختر نوجوان‌اش هم کمک می‌گیرد تا خوشحالی‌اش را از سفر به ایران بیان کند. به خبرنگار ایسنا می‌گوید: یک سال پیش همراه خانواده ام به مشهد سفر کردم، ما شیفته این شهر زیبا شدیم. مردمی خوب با آب و هوایی پاکیزه. دوست دارم دوباره به مشهد سفر کنم، اما این دفعه به تهران آمده‌ایم.

او که با ۴۰ سال سن، پوششی شبیه بیشتر زنان عراقی دارد، ادامه می‌دهد: این‌بار به تهران آمدیم، چون دختر بزرگترم در دانشگاه این شهر پذیرفته شده؛ آمده‌ایم او را ملاقات کنیم. از این که یکی از فرزندانم در تهران درس می‌خواند بسیار خوشحال و راضی هستیم.

“اسماء” از معاشرت با مردم ایران بسیار لذت می‌برد، سعی می‌کند از واژه‌های فارسی برای بیان این احساس‌اش استفاده کند و می‌گوید: مردم ایران، زیبا، مهربان، متمدن و با فرهنگ هستند. دوست دارم زندگی در ایران و مردم این کشور را تجربه کنم. واقعا از ارتباط با ایرانی‌ها لذت می‌برم، به نظرم آنها در حال حاضر تاثیرگذارترین مردمان جهان هستند.

دنبال واژه‌های با ابهت‌تری می‌گردد که به فارسی بیان کند، دست آخر به زبان عربی متوسل می‌شود و از چند کلمه انگلیسی و معدود واژه‌های فارسی که می‌داند استفاده می‌کند و با تاکید بر زمان حال حاضر می‌گوید: ایران از نظر سیاسی یکی از قدرت‌های جهان است و دولتمردان آن در سراسر جهان نفوذ و قدرتی فوق‌العاده دارند. ما این را در عراق به خوبی احساس می‌کنیم. برای همین دوست دارم در کشور امن و قوی مثل ایران زندگی کنم و خوشحالم فرزندم در این کشور درس می‌خواند.

این گردشگر عراقی از معاشرت با ایرانی‌ها بسیار لذت می‌برد و می‌گوید: از اینکه می‌توانم به ایران رفت و آمد داشته باشم و با مردم خوب آن معاشرت کنم، لذت می‌برم. از فرهنگ، تمدن و مردم مهربان آن به دوستان و همشهری‌هایم در عراق و نجف زیاد تعریف می‌کنم و امیدوارم مردمان بیشتری از عراق فرصت و شانس دیدن ایران را پیدا کنند.
گردشگری توصیف زیبایی‌های ایران از نگاه گردشگر عراقی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *