رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ آذر ۱۳۹۷

توافق ایران و گرجستان برای همکاری علمی در حوزه میراث فرهنگی

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، منیر خلقی، مدیر امور بین الملل و حقوقی این پژوهشگاه با اعلام این خبر، افزود: هدف از این تفاهمنامه توسعه و تقویت روابط علمی و پژوهشی در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان میراث مشترک بشری است.
او با اشاره به سرنوشت مشترک ملت ها و اهمیت ارتباطات در منطقه، انجام مطالعات مشترک میان فرهنگی را گامی برای تقویت شناخت بیشتر ملت ها در شرایط کنونی دانست و گفت: انعقاد این یادداشت نقطه مشترک توسعه این همکاری ها خواهد بود.
خلقی افزود: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در نظر دارد در راستای اجرای تفاهمنامه منعقد شده دور نخست همکاری های خود را در بهمن ماه سال جاری آغاز کند.
او باستان شناسی و مطالعات میان رشته ای، باستان سنجی، حفاظت و مرمت در محوطه های باستانی و موزه ها، گردشگری و مطالعات وابسته، تاریخ پژوهشی، تاریخ معماری و شهرسازی ایرانی را از جمله زمینه های همکاری این تفاهمنامه اعلام کرد.
او از مطالعات باغ منظر و معماری دستکند، زبان های باستانی، مطالعات کتیبه، موزه داری، مردم شناسی و هنرهای سنتی به عنوان دیگر محورهای این یادداشت تفاهم نام برد.
خلقی گفت: همکاری های مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان از طریق تبادل کارشناس در پروژه های مشترک همکاری های پژوهشی میدانی و کتابخانه ای، برگزاری کنفرانس ها، همایش ها و نشست های تخصصی علمی و آموزشی، همکاری در انتشارات، همکاری های آزمایشگاهی و همکاری های بین المللی قابل اجرا خواهد بود.

-فرهنگی توافق ایران و گرجستان برای همکاری علمی در حوزه میراث فرهنگی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *