جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تهران‌گردی، تنها گردش شبانه ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۴/۱۶ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – با آغاز ماه مبارک رمضان خبرهایی از رونق گردشگری شبانه منتشر شد چنانکه مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران از فعال شدن ۱۰ مسیر و حضور موزه‌هایی همچون موزه آبگینه در بحث گردشگری شبانه خبر داد.

اما فعالیت تورهای شبانه تهرانگردی که هر سال با خبرهای پیاپی فعال و بدون هیچ خبری از پای در می‌آیند چیز جدیدی نیست که مختص امسال یا سال گذشته باشد.

هر سال با آغاز فصل تابستان و گاها بهار و پاییز شاهد تیتر شدن برگزاری تورهای شبانه تهرانگردی هستیم که معمولا باهمان سرعتی که به تیتر اخبار تبدیل می‌شوند از تیتر اخبار پایین می‌آیند.

رونق گردشگری شبانه نیز یکی از همان خبرهاییست که به واسطه ماه مبارک رمضان تیتر شد. آیا برگزاری دوباره و صدباره تورهای تهرانگردی می‌تواند توسعه‌ای در گردشگری به همراه داشته باشد که تیتر اخبار شود؟

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران معتقد است: «با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان مردم در طی روز امکان استفاده از تورهای تهرانگردی را ندارند تورهای شبانه تهرانگردی راه اندازی شده است. ساعت آغاز این تورها بعد از ساعت افطار است و قرار است برای نخستین بار موزه ها نیز به ابن بسته تورهای شبانه اضافه شوند.»

رجبعلی خسروآبادی با تاکید برآنکه درحال حاضر گردشگری شبانه در برگزاری تورهای تهرانگردی خلاصه شده‌است به خبرنگار CHN گفت:‌ «برگزاری این تورها حتا در گذشته به صورت سازمان یافته در سازمان میراث و گردشگری مطرح نبود ولی امسال این امر انجام شد. چنانکه بخشی از این تورها با کمک دفاتر خدمات مسافرتی و هماهنگی سازمان میراث و گردشگری انجام می‌شود.»

او با اشاره به آنکه با تعاملات انجام شده موفق شدند موافقت موزه آبگینه برای هفته‌ای یک شب بازگشایی شبانه را بگیرند تصریح کرد: «در شب‌هایی که اعلام خواهدشد، گردشگران می‌توانند شب هنگام نیز از این موزه بازدید کنند اما در صدد آن هستیم تا تسهیلاتی برای تورهای گروهی فراهم کنیم و نامه‌ آن برای رییس سازمان میراث و گردشگری ارسال شده‌است که در صورت امکان این گردشگران بتوانند به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه از موزه‌ها بازدید کنند.»

به گفته خسروآبادی، اگر بتوان این امر را محقق کرد خواهیم توانست در فصول دیگر نیز بازدید شبانه از موزه‌ها را در کنار بازدید روزانه داشته باشیم. در واقع شیوه ساماندهی است که مشاغل و اماکن را مجاب می‌کند که امنیت موجود برای فعالیت در شب فراهم است.

مدیرکل میراث و گردشگری استان تهران با اعتقاد برآنکه اگر بتوانیم گردشگری شبانه را راه بیاندازیم می‌توانیم به جای بازگشایی هزاران نقطه در تهران، به طور مثال ۵۰ منطقه را برای گردشگری شبانه آماده کنیم اظهار کرد: «می‌توان یک راسته که دارای مراکز گردشگری، تفریحی، اغذیه و خوراکی است را برای حضور شبانه گردشگران آماده سازیم. در چنین شرایطی نه تنها حضور شبانه مشاغل در آن مناطق توجیه اقتصادی پیدا می‌کند بلکه فراهم کردن امنیت و ایجاد شرایط حضور گردشگران نیز دو چندان می‌شود. با بورس شدن این راسته‌ها رونق گردشگری شبانه را می‌توان دید.»

او تصریح کرد: «تمام این امور نیازمند ایجاد زمینه برای توسعه گردشگری شبانه است. ساماندهی تورهای شبانه تهرانگردی نیز یکی از این امور است. باید یگان‌های مرتبط، فعالان گردشگری، موزه‌داران همگی برای تحقق این امر آماده شوند. در حال حاضر گردشگری شبانه موجود، تورهای شبانه تهرانگردی هستند که سالهاست برگزار می‌شود و باید با توسعه آن در جهت رشد گردشگری شبانه گام برداشت.»

خسروآبادی همچنین از تلاش‌های خبر دارد که برای توسعه گردشگری شبانه انجام می‌شود و گفت: «کارهایی انجام شده‌است اما توسعه این حوزه با توجه به امکانات ما کمی دشوار است.»

IMAGE635402573509415142 تهران‌گردی، تنها گردش شبانه ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *