رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

تهدید کاخ گلستان نتیجه پیگیری نکردن سازمان میراث فرهنگی است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه شهری – تخریب «سرای دلشگا» و ساخت یک برج در مقابل کاخ گلستان از مدت‌ها قبل نگرانی‌های بسیاری ایجاد کرده است. در صورت تجاوز به حریم کاخ گلستان امکان خارج شدن این کاخ از فهرست آثار ثبت شده جهانی وجود دارد.

«احمد حکیمی‌پور»، در جلسه امروز شورای شهر به همین موضوع اشاره کرد و نگرانی‌اش از به خطر افتادن حریم کاخ گلستان را با همکاران‌اش در شورای شهر در میان گذاشت. به گفته او «کاخ گلستان در معرض تهدید است و باید هرچه سریع‌تر فکری برای آن بشود».

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر «حفظ بافت تاریخی و بناهای میراثی» را لازم دانست و گفت: کاخ گلستان به دلیل اشتباه‌هایی که درباره ساخت و ساز در اطراف آن در حال انجام است، در معرض تهدید قرار گرفته است.

IMAGE635301462241702838 تهدید کاخ گلستان نتیجه پیگیری نکردن سازمان میراث فرهنگی است

حکیمی‌پور بر این نکته تاکید کرد که «سازمان یونسکو به شرطی ثبت جهانی کاخ گلستان را پذیرفته است که حریم اطراف این مجموعه حفظ شود». اما در حال حاضر شاهد تخریب سرای دلگشا در اطراف این مجموعه و ساخت برج ۲۴ طبقه‌ای به جای آن هستیم.

این عضو شورای شهر تهران کم‌کاری سازمان میراث فرهنگی در مورد ساخت و ساز اطراف «کاخ گلستان» را یکی از دلایل این اتفاق دانست و اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی این موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری نکرده و شرایط بسیار بدی در اطراف این مجموعه به وجود آمده است.

حکیمی‌پور در ادامه به همکاران‌اش گفت انتظار دارد «شورای شهر تهران این موضوع را با جدیت پیگیری کند» و نتیجه آن را در قالب گزارشی ارائه کند.

احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران هم با صحبت‌های حکیمی‌پور همراهی کرد و گفت: این موضوع از طریق کمیسیون‌های شهرسازی و معماری پیگیری خواهد شد چراکه شورای چهارم توجه ویژه‌ای به حفظ اماکن تاریخی و فرهنگی شهر تهران دارد.

untitled8 تهدید کاخ گلستان نتیجه پیگیری نکردن سازمان میراث فرهنگی است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *